|
Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
08-03-2018, 12:26 | #1 | |||
RPG - Ogólnie Reputacja: 1 | [NOIR] Boom and Bust in New Orlean - rekrut [MEDIA]http://www.youtube.com/watch?v=7bW75OwVXZI[/MEDIA] Noir klimat - typowa konwencja noir jest umiejscowiona nieco później w latach 50, ale nam to nie przeszkadza; życie arystokracji nie jest osnute mrokiem, jest barwne dlatego nie wykluczam złamania nieco konwencji, a raczej wprowadzenia kontrastu bieda, przemysłowe i portowe dzielnice robotników i murzynów widzę jako miasto noir; rozświetlone zostaną blaskiem i ekstrawagancją życia bogaczy, wystawne imprezy, samoloty, drogie wozy, najlepsze ubrania i wykwintne jedzenie. Czas i miejsce: Nie chce oznaczać konkretnie czasu, nie jest to nam potrzebne. Zakładam, że akcja dzieje się gdzieś w przedziale od połowy lat 20 do połowy lat 40 na amerykańskim południu (Luiziana, Teksas, Nowy Orlean, Houston). Map, Texas & Pacific Railway & connections. / Texas and Pacific Railway / 1903 Główne medium to gazety, ale mamy już radio, a bogaci ludzie mają telefony. Cytat:
New Orlean - Canal Street rok 1921 Howard Blackwood - milioner, przedsiębiorca, właściciel terenów roponośnych w zatoce meksykańskiej; więcej w sesji; Pani Blackwood - archetyp famme fatal, kobieta piękna, długie włosy, dlaczego wyszła za Howarda Blackwooda, dla pieniędzy, sławy, prestiżu, a może po prostu z miłości, a może było kilka powodów. Nikt nie wie skąd Blackwood ją wytrzasnął, jej pochodzenie owiane jest tajemnicą. Pojawiała się nagle i stała się ważna dla Blackwooda, tak ważna że ją poślubił. Wiele osób zazdrości jej statusu jaki szybko uzyskała. Szczególną wrogością darzy ją dorosła córka Blackwooda. Panienka Blackwood - archetyp flapper, buntowniczka, ryzykantka, kobieta wyzwolona, rozpieszczona, pewna siebie, poradzi sobie z prowadzeniem samochodu, może ma własny motocykl, może uczy się strzelać na prywatnej strzelnicy, może pobiera lekcje latania samolotem, a może ma jeszcze inne bardziej egzotyczne hobby, może charakteryzuje ją głód życia od ekstremum do ekstremum, wszystkiego spróbować, kolekcjonować przeżycia. Ikona nowego pokolenia, które nie zna granic i konwenansów, tu jest Ameryka tutaj można wszystko. Te dwie postacie są ważne na ich konflikcie buduje pomysł na początek fabularny. Najchętniej widziałbym tu kreatywne graczki, umiejące i lubiące światotworzyć. Zamierzam tu dać więcej swobody, ale wymagania mam większe. Zakładam że między naszymi paniami antagonistami będzie toczyć się rywalizacja o względy pozostałych graczy. Pozostałe postacie znacie z sondy i to są jakieś tam moje małe wizje tych archetypów, ale nie znaczy że musicie się tego niewolniczo trzymać. Gangster: Cyngiel mafii, zaufany człowiek od brudnej roboty; może kierowca, może ochroniarz; a może ktoś wykonujący prozaiczny zawód, krawiec, zegarmistrz, barman; człowiek o podwójnej tożsamości, nikt nie chwali się że jest płatnym zabójcą; proponowane konflikty: rodzina (żona, dzieci, spokojne życie) kontra kłopoty gangstera; choroba lub nałóg który niszczy ci życie, utrudnia funkcjonowanie w społeczeństwie; Biznesmen (bankrut): Byłeś bogaty, (piękny dom w willowej dzielnicy, rodzina), byłeś udziałowcem w dobrze prosperującej firmie (branża do uzgodnienia), do czasu aż konkurencja zaczęła korzystać z pomocy mafii. Jedna fabryka wyleciała w powietrze, w drugiej zaczęły się zdarzać wypadki śmiertelne. Z dnia na dzień twoja firma upada, widmo bankructwa zagląda ci w oczy. Masz długi, wierzyciele czekają pod twoim domem; dostajesz listy z pogróżkami; Zabiegasz o pożyczki, masz sporo znajomości wśród finansjery i przedsiębiorców. Liczysz, że Blackwood pomoże ci w kłopotach, obiecał ci pomoc ale niestety zmarł; proponowane konflikty: jesteś przyzwyczajony do życia ponad stan, musisz ograniczyć wydatki; Prawnik: zdeprawowany, adwokat diabła, etc. Muzyk jazzowy: typ w stylu Richarda Gere z "Cotton Club" Detektyw: - koniecznie po przejściach, może weteran wojenny, Dziennikarz: - śledczy, łowca sensacji, piszący o życiu gwiazd, paparazzo Zaczepienie postaci: Blackwood jest filantropem i szczególnie upodobał sobie szpital New Orlean Sanitarium, w którym mieści się również centrum leczenia uzależnień. Dobrze aby postacie miały w przeszłości wizytę w tym przybytku nadziei, najlepiej jako pacjent, albo członek bliskiej rodziny chorego. Bohaterowie tam mogli poznać Blackwooda, który pomaga pacjentom wrócić do społeczeństwa załatwiając im pracę i wspierając ich finansowo. Blackwood obdarzył kiedyś zaufaniem Bohaterów Graczy. Zaprosił na spotkanie, rozmowę na obiad do restauracji, może wieczorem spotkaliście się w klubie jazzowym, może w kinie, może przy stole w kasynie. Zwierzyliście mu się ze swoich problemów, a on postanowił wam pomóc. Ale od dłuszczego czasu radzicie sobie sami i nie jesteście blisko Blackwooda. Dlatego moze was zdziwić że dostaliście zaproszenie na pogrzeb milionera. Karta postaci ma zawierać: archetyp postaci - w jednym akapicie opisujący koncepcję postaci, np. na jakim bohaterze filmowym, książkowym się wzorujecie albo do kogo mu najbliżej; zdjęcie opis wyglądu postaci - chcę opis wyglądu, stroju, ekwipunku, rekwizytów; historia postaci - zwięźle opowiedzcie mi o tej postaci, z czego żyjecie, gdzie mieszkacie, gdzie bywacie, rodzina i znajomi. konkrety i ciekawe detale, opis wyglądu i historia są istotne, powiedzą mi jak piszecie; nie potrzebuje scenek, przemyśleń na to będzie czas w sesji; w historii uwzględniamy trzy punkty persona - co mogą o was wiedzieć inni, jak jesteście postrzegani, wasze kreacja wizerunku; natura czyli 3-4 tajemnice - dotyczące przeszłości postaci, które ujawnią waszą prawdziwą naturę; opis choroby lub nałogu - tu uzgodnimy jak to dopasować do naszej skali choroby Mechanika: Istnieje konieczność rozdzielenia punktów wpływu między konkretne sfery wpływów. Wpływy pomogą uzyskać wskazówki i kontakty przychylnych bohaterów niezależnych z danych sfer. Każdy rozdziela bazowe 8 punktów wpływu; oraz 2 punkty z automatu dodajemy z archetypu jaki wybierzecie; np. jeśli grasz dziennikarzem to masz dwa dodatkowe punkty w mediach; obie panie i detektyw ma prawo wyboru gdzie rozłożą te dwa punkty; rzucam k10 przed monitorem, tyle kostek ile punktów przy sferze. Cytat:
Pięciostopniowa skala nałogu, jest to system wpędzania graczy w kłopoty i dramatyczne sytuacje, w razie braku sukcesów lub krytyka ujawniający waszą naturę i tajemnice w razie sukcesu zapewniający szczęście lub nawet wskazówkę; Zdradzę wam pewną teorię starego psychiatry: Cytat:
2. średnie zaburzenie 2k10- ujawniają się twoje problemy, możesz być agresywny, albo apatyczny, odwalasz jakiś numer, który może cię wprowadzić w kłopoty, 3. silne zaburzenie - 3k10 czasowo tracisz kontrolę (1-2 godz., wyczerpanie fizyczne) 4. bardzo silne zaburzenia 4k10- wskazana konsultacja lekarska, lub przyjęcie leków (psychotropy), musisz odespać noc, 5. Amok 5k10- konieczna trwała hospitalizacja, co najmniej kilka dni Ufam - nie ufam i tajne akcje (proponowana mechanika napiszcie co o tym sądzicie) Co jakiś czas poproszę każdego z graczy by się określił czy ufa członkom drużyny czy nie. Oczywiście te informacje dotrą tylko do Mistrza Gry. Abym mógł sobie naszkicować ładną i tajną mapę relacji. Postać z najwyższym zaufaniem dostanie jakiegoś jokera do wykorzystania. tajne akcje (można byłoby zadeklarować tajną akcję, tylko do wiedzy MG, która może wpłynąć na przebieg gry np. podrzucenie dowodu, fałszywy przekupiony świadek, kłamstwo które opinia publiczna uzna za fakt, rozpuszczenie plotek itd.; Technikalia: częstotliwość postowania 4-5 dni dla graczy + 3-5 dni dla MG. Google Doc będzie, bo jest przydatny (rozmowy i sceny zbiorowe). W docu raz na dwa dni krótki odpis lub deklaracja. Można też zgłosić, że nie macie czasu na doca i wtedy czekam na posta. Nieobecności, brak czasu na posta zgłaszamy w komentarzach, najlepiej z deklaracją działań postaci. Posty nie muszą być długie, ale jeden akapit to za mało. Prosze o estetyczne posty, dzielimy na akapity, justujemy, klikamy enter, duże zwarte bloki tekstu czyta się fatalnie i ciężko tam odszukać informacje. W długich postach boldujemy nazwiska postaci niezależnych. Oczywista oczywistość w rpg, ale przypomnę, że wasze postacie nie wiedzą, co pomyślała sobie inna postać. Rekrutacja trwa do 17 marca. Planuje przyjąć 5 postaci. Gotowe postacie przesyłać jako link do doca na PW. Powodzenia. Ostatnio edytowane przez Adr : 22-03-2018 o 14:28. | |||
08-03-2018, 20:52 | #2 |
Reputacja: 1 | Wstępnie zainteresowany. Archetyp: detektyw. Zawsze miałem ochotę zagrać kimś takim - nikim odkrywczym czy kombinowanym. Powiedziałbym, że wręcz stereotypowy detektyw klimatu noir. Wbrew pozorom to właśnie mogłoby być wyzwanie - odegrać kogoś taką postać, by była ciekawa i, paradoksalnie, dość oryginalna. Ufam - nie ufam: A jeśli nikt nie będzie ufał nikomu? Zdradzam tu trochę planowany nieufny charakter postaci, ale w końcu wychodzę z konceptu klasyka. Lekko za (można liczyć jako 0,5 głosu). Tajne akcje: Niby nadałoby realizmu... Ode mnie głos neutralny.
__________________ Drogi Współgraczu, zawsze traktuję Ciebie i Twoją postać jako dwie odrębne osoby. Proszę o rewanż. Wszystko, co powstało w sesji, w niej również zostaje. Nie jestem moją postacią i vice versa. |
08-03-2018, 22:29 | #3 |
Reputacja: 1 | Także jestem wstępnie zainteresowany. Z pewnością będę chciał zagrać członka mafii, cyngla z problemami alkoholowymi/narkotykowymi w raczkującej Crime Family w Luizjanie. Nigdy nie było mi dane zagrać takiej postaci, a od zawsze pasjonowałem się tymi klimatami. Podoba mi się koncept mapy relacji, sam takie coś stosowałem między postaciami, a NPC-ami w swojej kampanii Dark Heresy. Takie coś na pewno pomoże Tobie jako MG. Podobnie i tajne akcje wypadają jako fajny pomysł. Co prawda trudno o coś takiego jak meta gaming w sesji PBF, ale z pewnością doda to nuty zaskoczenia, i klimatu do samej sesji dla graczy jak i dla mistrza. |
08-03-2018, 22:41 | #4 |
Reputacja: 1 | W takim razie może nasze postacie mogłyby się znać, bo ja planuję detektywa nieco ubrudzić Ale to się jeszcze zobaczy.
__________________ Drogi Współgraczu, zawsze traktuję Ciebie i Twoją postać jako dwie odrębne osoby. Proszę o rewanż. Wszystko, co powstało w sesji, w niej również zostaje. Nie jestem moją postacią i vice versa. |
08-03-2018, 22:58 | #5 |
Reputacja: 1 | Zobaczymy, wyjdzie w praniu jeśli obie nasze postacie przejdą selekcję. |
08-03-2018, 23:12 | #6 |
Reputacja: 1 | Kurczę, to ja może dwie karty zrobię, bo zbyt podobnie się robi... |
09-03-2018, 00:55 | #7 |
RPG - Ogólnie Reputacja: 1 | Zakładam, że gracze nie odkryją w pierwszych postach kart. Po to jest podział na personę i naturę, aby spróbować początkowo stworzyć atrakcyjny dla innych wizerunek i spróbować zyskać zaufanie. Kto to zrobi najlepiej będzie zasługiwał na nagrodę. Do tego też mają służyć tajemnice, aby nagle wywołać jakiś zwrot akcji lub nagłą zmianę wizerunku. wolałbym aby postacie nie ujawniały że się znają i np. kumplują, albo niech pozostanie to jedną z tajemnic. oki? Będzie trupek, więc detektyw przyda się na sesji. (Fla)Master wiele zależeć będzie od jakości kart i tego jak pisze dany gracz, nie wykluczam, że jeśli będą dwie świetne postacie detektywów to obie wejdą. |
09-03-2018, 08:56 | #8 |
Reputacja: 1 | Mam pomysł na postać młodej rozmieszczonej przez ojca panienki, która żywi ukrytą niechęć do macochy. W końcu to przez nią ojciec przestał być wierny duchowi młodo zmarłej matki - czyli na pierwszy rzut okiem stereotyp. Chociaż młoda wdówka też do mnie przemawia...
__________________ Wiesz co jest największą tragedią tego świata? (...) Ludzie obdarzeni talentem, którego nigdy nie poznają. A może nawet nie rodzą się w czasie, w którym mogliby go odkryć. Ruchome obrazki - Terry Pratchett Ostatnio edytowane przez Wisienki : 09-03-2018 o 12:29. |
09-03-2018, 20:41 | #9 |
Reputacja: 1 | Ja też myślę o tej sesji. Wdowa wygląda dobrze
__________________ A poza tym sądzę, że Reputację należy przywrócić. |
09-03-2018, 22:20 | #10 |
Reputacja: 1 | Mnie korci dziennikarz
__________________ "Soft kitty, warm kitty, little ball of fur... Happy kitty, creepy kitty, pur, pur, pur." "za (...) działanie na szkodę forum, trzęsienie ziemi, gradobicie i koklusz!" |