|
Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
16-02-2021, 16:58 | #81 |
Reputacja: 1 | A dodam coś od siebie, a co D Warhamiec 2e przypomina trochę Windowsa. Jest masa memów mówiąca o legendarnej toporności widowsa, jego zawodności, upierdliwości i tak dalej... ale jednak używa go większość świata bo jego obsługa jest stosunkowo prosta. Dalsze rozwinięcia k100 -> DH, RT, DW, BC, OW, DH2 poszły... w nie za dobrym kierunku. Coraz więcej modów, tabelek, akcji, specjalnych talentów, specjalnych warunków... Wraz z wychodzeniem kolejnych dodatków robi się coraz bardziej bagnisto i w pewnym momencie toniesz w ilościach rzeczy do spamiętania i do ogarnięcia. Są desperaci którzy szukając lepszego systemu próbują GURPSa i Savage Worlds, ale tutaj jak to z uniwersalnymi systemami, musisz się bujać z dostosowywaniem, masą dodatkowych zasad rozsianych po miriardach dodatkowych książeczek. Masz multum narzędzi... takie multum że bokiem wychodzi i rzyga się nimi szerokim strumieniem O wh3 nie wypowiem się, nie grałem, nie zagłębiałem się. Tyle zrozumiałem że rzutami kości rozgrywasz całe sceny. Wh4e. No cóż. Z tego co zobaczyłem podręcznik to też zrobiło się skomplikowanie (widać że czerpie garściami z poderków wh40k). Nie wiem czy na dobre. Ciekawe że zlepili profki do ścieżek kariery które możesz potem zmieniać jak nadarzy się możliwość... wciąż mam jednak wrażenie że nie będzie dość expa by z tego skorzystać. Dla mnie osobiście największym atutem wh2e jest właśnie system profesji przez co postać ma głębsze tło niż "wojownik level 5". Widać że ma to wspierać narrację, bo od żołdaka możesz pójść w weterana a potem w kosiora pokroju fechmistrza. Zgodzę się też że system mechaniczny został zrobiony bez przemyślenia w pewnych kwestiach. Z drugiej strony... pewne rzeczy są na tyle skomplikowane że nie da się tego oddać dobrze na papierze. Tu na przykład chłopaki dyskutowali o mieczach. (WH 2ed. Mechanika mieczy dwuręcznych (i trochę historii)) Zobaczcie jaka rozkmina! Kapkę się w życiu namachałem szablą, próbowałem też uczyć inne osoby. Spokojnie mogę powiedzieć że człowiekowi by łeb rozsadziło gdyby musiał brać pod uwagę wszystkie robiące różnicę rzeczy, zaczynając od budowy ciała szermierza (zasięgu jego rąk, długości kroku, masywności itp.), poprzez teren (gdy pilnujesz kogoś naprzeciw siebie to durna kępa trawy i gubisz kroki) kończąc na niuansach wyważenia, wagi, długości i budowy samej broni. A przecież nie o to chodzi by siedzieć 5 minut przy stole czy na forum by wyliczyć jaką mam szansę wykonać udany atak. To nie tyczy się tylko systemu k100, ale wszystkich rpgowych. Widziałem że np GURPS bardzo próbował coś w tym względzie zadziałać by to wszystko uwzględniać lecz w praktyce wygląda to właśnie tak że więcej czasu liczysz niż grasz. Reasumując - wh2 jest toporny, niezbalansowany (hehe... możesz mieć dwa razy więcej krzepy jak oras, ale to w jego łapie siekacz nie ma cechy "ciężki" a w twojej ma ), też nieprzemyślany w wielu kwestiach... Ale jest na tyle prosty w obsłudze że da się w niego sprawnie grać, bez masy tabel, przypisów i skakania po podręczniku jak głupek albo rozwiązywania rozbudowanych działań matematycznych do podstawowych testów umiejętności. Pod tym względem można jak najbardziej uznać że większe jest tutaj skupienie się na narracji. Btw. Dziękuję Quantum że dajesz na start graczom solidną ilość PD i złota. Jest z czego rzeźbić na początek. Wiem że to jest też w założeniach przygody, ale znam niejednego MG który by to olał i kazał w epickiej kampanii związanej z poszukiwaniem starożytnych skarbów grać pierwszo-profesyjnymi szmaciarzami Ostatnio edytowane przez Stalowy : 16-02-2021 o 17:02. |
16-02-2021, 17:48 | #82 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Później będę rozdawał doświadczenie w miarę regularnie, zatem bohaterowie będą stawać się coraz lepsi i silniejsi. Kamienie Zagłady są o tyle specyficzną kampanią, że będziecie mogli spotkać się z potworami, z którymi w normalnych sesjach WH raczej byście nie mieli okazji zawalczyć i odwiedzić miejsca, w których BG też by stopy nie postawili przy "zwykłych" przygodach | |
17-02-2021, 14:34 | #83 |
Reputacja: 1 | Hejo, Do kiedy trwa rekrutacja? Kiedy chcesz zamykać? |
17-02-2021, 15:04 | #84 |
Reputacja: 1 | Właśnie dostałem ostatnią KP, na którą czekałem i miałem wcześniej zamknąć, ale jeśli chcesz podesłać coś od siebie, to poczekam do 19 lutego i wtedy definitywnie zamknę. Podesłać Ci rzuty? |
17-02-2021, 16:52 | #85 |
Reputacja: 1 | Tak poproszę. Zobaczymy czym Sigmar mnie dzisiaj zaskoczy. |
18-02-2021, 17:52 | #86 |
Reputacja: 1 | Nikt więcej nie zgłosił się po rzuty, a że dostałem 10 KP to i miałem z czego wybierać. Postanowiłem więc zamknąć rekrutację przed czasem. Ostatecznie, po delikatnym boju z samym sobą, postanowiłem, że do sesji dostają się: Gladin, Stalowy, Obca, Kerm, xeper i Ayoze. Było sześć miejsc w drużynie i sześć miejsc zostało zagospodarowanych. Pozostałym graczom dziękuję za poświęcony czas na udział w rekrutacji, a przyjętym gratuluję. Jeszcze dzisiaj postaram się postawić temat z komentarzami. |
18-02-2021, 18:18 | #87 |
Reputacja: 1 | Gratuluję tym co się dostali. Poczytam sobie co tam się z tymi kryształami podzieje. Po trzech latach braku aktywności na forum za szybko chciałem zawojować |
18-02-2021, 18:53 | #88 |
Młot na erpegowców Reputacja: 1 | Ech, szkoda, bo od lat nie grałam w warhammera fantasy (a i motyw kampanii mi się spodobał). Ale dużo dobrych graczy się zgłosiło, to i konkurencja silna W każdym razie gratulacje dla zwycięzców, którym Sigmar tak szczodrze pobłogosławił |
18-02-2021, 19:27 | #89 |
Reputacja: 1 | Udanej zabawy tym, co zagrają
__________________ Bajarz - Warhammerophil. |
18-02-2021, 19:31 | #90 |
Reputacja: 1 | Są i komentarze, gdzie zapraszam wybranych graczy: http://lastinn.info/komentarze-do-se...tml#post907858 |