Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 14-12-2006, 17:02   #41
 
Trey's Avatar
 
Reputacja: 1 Trey ma wyłączoną reputację
Przyjmuje Bartoliniego czary mogą być, potwora i jako ostatniego maćka292.
Gratulacje jednak pamiętajcie że stajecie po stronie zła.

Wasze karty dodam dopiero dziś wieczorem albo jutro

Więcej osób juz nie poszukuje przepraszam bardzo.
 
__________________
"(...)Anduril Płomień zachodu wykuty ze zwonków Narsila(...)"
Trey jest offline  
Stary 16-12-2006, 18:48   #42
 
Potwór's Avatar
 
Reputacja: 1 Potwór ma wspaniałą przyszłośćPotwór ma wspaniałą przyszłośćPotwór ma wspaniałą przyszłośćPotwór ma wspaniałą przyszłośćPotwór ma wspaniałą przyszłośćPotwór ma wspaniałą przyszłośćPotwór ma wspaniałą przyszłośćPotwór ma wspaniałą przyszłośćPotwór ma wspaniałą przyszłośćPotwór ma wspaniałą przyszłośćPotwór ma wspaniałą przyszłość
No to dobra, kilka uwag i rad z mojej strony - tylko proszę mnie nie znienawidź takie komentarze odenośnie prowadzenie gry aby następnym razem grało nam (albo przynajmniej komuś innemu z tobą) lepiej.

1) Wstęp do przygody.
Cytat:
Gdy przybyliście do króla Godryka z odpowiedzią na jego ogłoszenie król widząc was bardzo sie uradował mówiąc jednocześnie-Witajcie moi mili widzę że w końcu znaleźli się śmiałkowie którzy stawią czoło niebezpieczeństwu. Wiedzcie jednak że to bardzo trudna i niebezpieczna misja.- po chwili milczenia rozkazał swoim sługą udać się po nadwornego maga by przyniósł księgę umarłych. Gdy mag przybył oddał to co przyniósł w ręce króla, a ten pokazując wgłębienie w okładce księgi zaczął mówić-Oto miejsce na cztery magiczne klejnoty których znalezienie jest właśnie waszym zadaniem. Pamiętajcie jednak, że ów klejnoty były dawno temu własnością czterech najpotężniejszych magów jakich widział świat i by zabezpieczyć swe klejnoty rzucili na nie wiele potężnych zaklęć i zostawili je pod opieką różnych stworów.-Przez chwilę król przerwał mówić,by dać wam chwilę na poukładania tego co juz powiedział, po czym ciągnął dalej- Jednymi rzeczami które mogą pomóc wam w odnalezieniu klejnotów są pamiętniki właścicieli tych potężnych artefaktów. Nasz mag oczywiście już je przestudiował. Klejnot ognia znajduje się w grocie u szczytu wulkanu Tibi na wschodzie, klejnot wody znajduje się na wyspie Ren na środku morza Łan na południu, klejnot powietrza znajduje się w górach Mglistych na zachodzie, a klejnot ziemi znajduje się w podziemnym labiryncie Fragen, który znajduje się na północy.- Po tych słowach król dał każdemu z was prowiant, wodę i cztery pamiętniki po czym udaliście się w podróż po pierwszy z klejnotów o mocy ognia, który według maga znajdował się najbliżej.

W czasie pierwszego dnia wędrówki postanowiliście zatrzymać się na noc w przydrożnej karczmie "Pod kucykiem".Staneliście przy drzwiach i..."
Cytat:
Bartolini, Gotix i Almadris zostali ogłuszeni i porwani.Obudzili się w jakiejś ciemnej i mrocznej komnacie przykuci do krzeseł.W pewnym momencie przed ich oczyma materjalizuje się tajemnicza zakapturzona postać i mówi.-Jam jest czarnoksiężnik Sedric i od tej pory będziecie moimi wojownikami ciemności.- Po tych słowach zrzucił kaptur rozłożył ręce i nie wymawiając żadnego słowa rzucił na nich czar dzięki któremu stali się jego wiernym oddziałem.-Teraz musze was sprawdzić czy na pewno jesteście teraz bezlitośni i wierni. Waszym pierwszym zadaniem będzie zlikwidowanie wszystkich mieszkańców wioski która znajduje się pod tą górą, gdyż stali się oni bardzo natrętni, a więc ruszajcie.-Po tych słowach Sedrik znikł i zostawił was samych.

Tak ABSOLUTNIE nie zaczynałbym przygody, w pierwszym przypadku stawiasz graczy przed faktem dokonanym, gracze nie mają żadnej możliwości negocjacji, nic nie wyjaśnia dlaczego postanowili pomóc królowi, po co ruszali dupsko przez niewiadomo ile mil, kim są, nie mogą negocjować warunków wynagrodzenia (ja np. pierwsze o co bym prosił króla to niezły wierzchowiec żeby jak najszybciej dostać się na miejsce) ani nie zdobyli żadnych informacji. Idziecie pokonać maga i zdobyć 4 magiczne kamyczki. Koniec, kropka.

Wersja druga: Żadnych testów, żadnego bogatszego opisu efektów zaklęcia, żadnych wstawek w stylu "zadziwiło to nawet was samych ale mieliście ochotę uledz temu człowiekowi, spełnić każdy jego rozkaz byleby spojrzał na was pobłażliwym okiem", albo chociaż mogłeś dopisać na końcu coś jak "skryta w mroku postać z uznaniem pokiwała głową widząc 3 postacie oddalające się w stronę wioski, najwyraźniej mieli zamiar wypełnić jej rozkazy" - rozumiesz? Coś co dałoby graczom motywację by podążali ścieżką którą ty im wyznaczyłeś.

Do tego:
Cytat:
-Jam jest czarnoksiężnik Sedric i od tej pory będziecie moimi wojownikami ciemności. Teraz musze was sprawdzić czy na pewno jesteście teraz bezlitośni i wierni. Waszym pierwszym zadaniem będzie zlikwidowanie wszystkich mieszkańców wioski która znajduje się pod tą górą, gdyż stali się oni bardzo natrętni, a więc ruszajcie.
- Boże, człowieku, jak to przeczytałem to się zastanawaiłem czy ty z nas przypadkiem nie kpisz. "Ohoho jam jest potężny czarnoksiężnik, moge was zabić pierdnięciem więc zabijcie grupkę wieśniaków" - normalnie złowieszcze niczym poporing z Ragnaroka.

2) Pisz dłuższe wypowiedzi (nie mylić z posty), owszem piszesz nienajgorsze opisy zachowań NPCów itd. ale co z tego skoro ich wypowiedzi ograniczają się do 1, góra 2 zdań? Czy jak gadasz z kumplami też ograniczasz się do czegoś w stylu: "wczoraj widziałem fajny film" i czekasz aż któryś z nich zechce wnikać w szczegóły?

3)
Cytat:
Przykro mi niestety ale wyrzucam was trzech z sesji, gdyż nie przystosowujecie sie do mej fabuły pisalem że was zaczarował i niewymyślajcie sobie że nie jop narqa juz możecie nie pisać.
Broń cię Panie Boże! Największy błąd jaki może popełnić MG (a wierz mi znam osobnika który go popełnia notorycznie i na Elbląskiej "scenie" RPGowej bynajmniej nie jest dobrze postregany [ba! nawet jest stale wyśmiewany , częstym tematem rozmów jest "A wiesz że XXX ostanio..."]). Nigdy nie wyrzucaj graczy z sesji jeżeli naprawdę sobie na to nie zasłużyli!!! Człowieku! To tak jakbyś nawyzywał przedszokolaka, pieprznął go wiaderkiem w łeb i wrócił z płaczem do mamy bo inni nie chcą się z tobą bawić w to co akurat ty chcesz.
Cytat:
nie przystosowujecie sie do mej fabuły
- Wiesz co jest najważniejsze w byciu MG? - Sprawianie frajdy graczom, to oni zgłaszają się do ciebie mając nadzieję na genialną sesję ale ty się tym nie przejmujesz, "chce się dobrze bawić i dojde do tego nawet po trupach" - z takim podejściem daleko nie zajdziesz jako MG, tak więc radzę ci - zmień trochę nastawienie do gier RPG. Gracze nie postępują tak jak to wymyśliłeś? To dobrze! Pogłówkuj trochę, pomyśl jak naprowadzić ich na drogę którą obmyśliłeś wcześniej, najlepiej jeszcze żeby sami myśleli że to ich pomysł. Nie możesz cały czas prowadzić graczy za rączkę jakby byli niemowlakami, to im odpiera frajdę z gry! Doprowadz do teg by byli wycieńczeni, ledwo żywi, by musieli naprawdę się namęczyć by osiągnąć cel! Jeśli przez ten czas jaki poświęcili na grę nie zrobili nic co zapamiętali by na przyszłość, jeśli cały czas byli pod kontrolą nadmiernie opiekuńczego MG który wcześniej obmyślił fabułe i nie pozwoli by ktokolwiek choćby na moment zszedł z drogi którą wymyślił nikt z was tak naprawdę niczego nie osiągnie. Zawsze pozostanie niedosyt. W RPGach piękna jest wolność której nie zaofiaruje ci realny świat. Nie możej jej ograniczać tylko dlatego że kłóci się to z twoim pierwotnym zarysem sesji bo i ty będziesz chodził wkurzony że gracze nie postępują jak chciałeś, jak i gracze najprawdopodobniej więce z tobą nie będą chcieli zagrać.

PS. Wiem że to jest chotyczne , taki przypadkowy ciąg myślowy dziwnego człowieka

PPS. I proszę cię nie bierz tego sobie do serca jako jakiś bezpośredni atak na ciebie, nie mszcze się na tobie za to że mnie wykopałeś z sesji. Po prostu chcę abyście, zarówno ty jak i twoi gracze, czerpali jak największą przyjemność z sesji.

PPPS. Jeszcze mi kiedyś za to podziękujesz :]
 
Potwór jest offline  
Stary 16-12-2006, 20:50   #43
imported_Bartolini
 


Poziom Ostrzeżenia: (0%)
Zgadzam się z Potworem. Każdy gracz może wybrać własną drogę. I raczej najemnik nie będzie pracował za darmo dla nieznajomego maga, to wbrew logice. Ja zamierzałem robić co chciał jak dałby troche złota. Radzę postarać sie zmienić sposób mistrzowania(nie robią co chcę to ich zabijam lub wyrzucam z sesji).
 
 
Stary 16-12-2006, 21:12   #44
 
Almena's Avatar
 
Reputacja: 1 Almena ma wspaniałą reputacjęAlmena ma wspaniałą reputacjęAlmena ma wspaniałą reputacjęAlmena ma wspaniałą reputacjęAlmena ma wspaniałą reputacjęAlmena ma wspaniałą reputacjęAlmena ma wspaniałą reputacjęAlmena ma wspaniałą reputacjęAlmena ma wspaniałą reputacjęAlmena ma wspaniałą reputacjęAlmena ma wspaniałą reputację


faktycznie coś bardzo surowo żes ich potraktował, Trey... ekhym, może wpierw powinieneś dac im chociaż upomnienie?....
 
Almena jest offline  
Stary 16-12-2006, 23:42   #45
 
Yarot's Avatar
 
Reputacja: 1 Yarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnie


Trey - jako MG prowadzący sesję powinieneś założyć komentarze do sesji by można było tam umieszczać właśnie takie rozmowy jak ta. Tutaj jest rekrutacja, a ponieważ sesja się toczy, zatem rekrutacja zostanie zamknięta. Jeśli takie będzie Twoje życzenie, to ją się ponownie otworzy, chociażby w celu uzupełnienia liczby graczy. Dlatego czekam na Twoją decyzję - zamykamy czy nie? Ślij do mnie PW.
A co do sytuacji w sesji to popieram Potwora w części dotyczącej mistrzowania. Skoro coś już się zaczyna w przygodzie i gracze stoją przed faktem dokonanym, to powinno to zostać umieszczone w rekrutacji jako wstęp - wtedy każdy z graczy byłby przygotowany na to, co ją czeka na starcie. O prowadzenie się nie czepiam, bo to kwestia gustu i umiejętności - nie podlega dyskusji. Ale o potraktowanie graczy w taki sposób to już co nieco powiem.
Pamiętaj, że Ty jako MG jesteś tutaj by stworzyć wraz z graczami pewną opowieść. Opowieść złożoną ze szlachetnych czynów oraz podłych występków. Gra się toczy, by taką opowieśc stworzyć. Przygoda wymyślona przez Ciebie to tylko osnowa, a nie gotowa rzecz. Jeśli masz już koncepcję przygody łącznie z tym, kto przeżyje i kto w jaki sposób zginie, to już nie jest gra a odtwarzanie. Wyrzucanie graczy tylko dlatego, że chcą grać i nie iść tak, jak Ty chcesz, to dla mnie żaden argument, by tak postąpić. Jako MG musisz zareagować tak, by jednak osnowa się nie naruszyła i tworzyć zdarzenia takie, by ją trzymać w całości. Inaczej Ci się rozjedzie i tyle.
Ponadto zastosowałeś podział na dobrych i złych. Jak dla mnie odważnie, szczególnie jeśli chodzi o złe postacie. Złe postacie są najgorsze do prowadzenia dla Mistrza i odtwarzania dla gracza. Kierują się tylko własnym dobrem i własną ścieżką. Dla nich przygoda nie może być budowana jako uwolnienie księżniczki czy góra złota, bo będzie tak, jak było w sesji - odejdą sobie. I dlatego to właśnie postać potwora zagrała zgodnie z charakterem a ty jako Mistrz Gry dałeś plamę wyrzucając go z sesji.
Nikogo nie bronię ani nie atakuję. Stwierdzam to, co myślę o tej sytuacji i tyle. Można się ze mną zgodzić lub nie. Wtrącam swoje trzy grosze, bo widzę że dobrze by było, gdyby ktoś spoza sesji się wtrącił. Co niniejszym czynię i o przemyślenie prowadzenia apeluję (w części dotyczącej traktowania bohaterów graczy jak marionetki a nie jak wolnych ludzi). Przecież są sposoby, by graczy naprowadzić na "właściwy" trop, ale będzie to w zgodzie z przygodą oraz światem w którym się ona toczy. A właściwie wprowadzone "naprowadzanie" nawet nie będzie odczute przez graczy. Tyle ode mnie.
Proszę o odpowiedź w sprawie rekrutacji i stworzenie komentarzy do sesji, gdzie ewentualnie ta dyskusja będzie się mogła toczyć. Podobnie jak i inne dyskusje w ramach sesji "Światło i Mrok"
Pozdrawiam
 
__________________
...and the Dead shall walk the Earth once more
_. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : ._
Yarot jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:16.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172