Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 21-04-2008, 11:33   #1
 
Fehu's Avatar
 
Reputacja: 37 Fehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodze
A może... Heroes of Might & Magic?

No właśnie... A może by tak rozegrać sesję w świecie Heroes of Might & Magic? Zanim jednak przejdę do omówienia mojego pomysłu, chciałbym zaznaczyć dwie rzeczy:
Po pierwsze, wszystko to odnosi się do piątej części gry (HoMM 5).
Po drugie, może nie jest to najlepsze miejsce na ten temat, ponieważ nie jest to jeszcze właściwa rekrutacja. Przedstawię tutaj swój pomysł na sesję i chciałbym zorientować się, czy to się komuś w ogóle podoba. Istnieje bowiem możliwość, że kiedyś takową sesję poprowadzę, ale do rzeczy...

Jak już wspomniałem, byłaby to sesja rozgrywana w świecie gry HoMM 5. Cała nietypowość systemu polegałaby na tym, że byłaby to rozgrywka strategiczna! Każdy bohater, którymi sterują oczywiście gracze, posiadałby swoją armię. Gra w dużej mierze zależałaby więc od walki. Każdy heros miałby także swój zamek, swoje miasto, własny skarbiec i zasoby, które musiałby przeznaczać na rozbudowę zamku i rekrutację nowych stworzeń do swojej armii. Oczywiście byłaby fabuła, zadania, zagadki, misje do wykonania, wrogowie do pokonania, przyjaciele i rodzina do uratowania, jak i skarby do zgarnięcia. Bohaterowie nie wykonywaliby po prostu wszystkiego samemy, tylko z pomocą swoich wiernych wojsk.
System gry to niemal żywcem wyjęty system gry HoMM 5, z nielicznymi modyfikacjami z mojej strony, oczywiście by poprawić jakość gry. Świat również byłby prosto z gry. Postacie musiałby więc należeć do jednej z ośmiu frakcji (obowiązuje wersja podstawowa, jak i dwa oficjalne dodatki!) i zgodnie ze swoją rasą, mogliby szkolić się w określonych kierunkach i rekrutować odpowiedni rodzaj armii... Wszystkie czary, umiejętności, talenty, zdolności potworów, wszystko, co składa się na cudowny świat Magii i Miecza... Wszystko idealnie odwzorowane. To właśnie świat, w którym każdy może być wielkim królem, romantyczną księżniczką, wspaniałym generałem, przywódcą rebeliantów, szalonym wodzem fanatyków z dalekiej głuszy lub nawet głową barbarzyńskiego szczepu...

Proszę wszystkich o szczere, ale nieobraźliwe komentarze. Jeśli komuś pomysł się nie podoba, to są inne sposoby na wyrażenie swojej krytyki, niż słowa "gorszego gówna nie widziałem". Proszę także by wasze wypowiedzi nie ograniczały się do jednego zdania. No i proszę od razy przy okazji komentarza wspomnieć, czy mielibyście ewentualnie ochotę kiedyś zagrać w takim właśnie systemie i świecie.
A moderację i administrację jeszcze raz przepraszam, jeśli według nich nie jest to odpowiedni dział na taki temat. Z drugiej strony można to potraktować, jako wstęp do rekrutacji
 
Fehu jest offline  
Stary 21-04-2008, 17:38   #2
 
MrYasiuPL's Avatar
 
Reputacja: 55 MrYasiuPL jest na bardzo dobrej drodzeMrYasiuPL jest na bardzo dobrej drodzeMrYasiuPL jest na bardzo dobrej drodzeMrYasiuPL jest na bardzo dobrej drodzeMrYasiuPL jest na bardzo dobrej drodzeMrYasiuPL jest na bardzo dobrej drodzeMrYasiuPL jest na bardzo dobrej drodzeMrYasiuPL jest na bardzo dobrej drodzeMrYasiuPL jest na bardzo dobrej drodzeMrYasiuPL jest na bardzo dobrej drodzeMrYasiuPL jest na bardzo dobrej drodze
Zdaje mi się że lepiej było by przenieść temat do śwatów autorskich a rekrutację dać potem, jak już wszystko będzie ustalone.
Pozatym kilka uwag:
Frakcje-Czymu tylko homm5? nie można by było dodać też np. kilka zamków z 3 części? Pozatym, można by dodać kilka nowych jednostek (ale takich raczej okolicznościowych czy neutralnych). Dajmy na to bandytów.

Gra-A sesja przebiegała by tak że ma się mapę, rozrysowane na nią kratki i ruszamy się tyle ptk ile możemy? Czy poprostu zwykła sesja (ale MGowanie było by skomplikowane).
 
MrYasiuPL jest offline  
Stary 21-04-2008, 19:17   #3
 
Loffta Delghin's Avatar
 
Reputacja: 0 Loffta Delghin nie jest za bardzo znany
Wg mnie pomysł niezły, problem tylko jeden- trzeba by dobrze rozwiązać system walki. Adurell miał podobny pomysł, lecz problem pojawia się gdy trzeba sprawdzić kto wygrał walkę 172 wampiry czy 374 tancerze ostrzy. No i tu się zaczyna problem- kto kogo pierwszy zaatakuje? Jak liczyć dmg? Czy atakujemy po kolei czy naraz. to są problemy, które rozwiązać najtrudniej....
Jeżeli sesja była by oparta bardziej na story tellingu, byłoby łatwiej- ale urok HoM&M by zniknął.

A tak w ogóle to jestem całym sercem za.
 
__________________
Nie dowracaj się do mnie plecami...
Mój zysk cenie wyżej niż twój - pamiętaj....
Loffta Delghin jest offline  
Stary 21-04-2008, 19:20   #4
 
Fehu's Avatar
 
Reputacja: 37 Fehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodze
Nie byłoby mapki z polami. Byłaby to raczej "normalna" sesja. MGowanie rzeczywiście będzie dość trudne, ale między innymi dlatego wprowadziłem szereg modyfikacji (raczej szczegółowych), które usprawnią grę i ułatwią jej prowadzenie (bez konieczności używania właśnie takich map itp.).

Co do części gry, skłaniałbym się ku piątce, dlatego że - moim zdaniem - jest to najlepsza odsłona zarówno pod względem fabuły, jak i bogactwa oraz realizmu przedstawionego świata. To właśnie w piątce pojawia się najwięcej różnorodnych i bardzo dobrze przemyślanych jednostek. Poza tym sama gra oferuje doskonałą oprawę graficzną, dzięki czemu niejednej osobie łatwiej będzie się wczuć w klimaty świata.

@Edit: A propos systemu walki: ten problem postanowiłem rozwiązać w następujący sposób. Po prostu zmieniłem nieco zasady mechaniki tak, by można ją było oprzeć na rzutach kośćmi. Rzeczywiście w walce musiałbym wykonywać sporą liczbę, często dość skomplikowanych obliczeń. Wszystko jednak odbywałoby się w miarę sprawnie, choć z powodu licznych uproszczeń w mechanice, na pewno gra ucierpi nieco na realizmie i gracze, którzy dobrze znają system, z całą pewnością odczują pewne niedogodności.
 

Ostatnio edytowane przez Fehu : 21-04-2008 o 19:26.
Fehu jest offline  
Stary 21-04-2008, 20:42   #5
 
adurell's Avatar
 
Reputacja: 11 adurell nie jest za bardzo znany
Ponownie, gorąco zachęcam do zobaczenia mojego tematu w systemach autorskich, zwłaszcza że mechanikę możnaby użyć tutaj
 
__________________
"Another tricky little gun
Giving solace to the one
That will never see the sunshine "
adurell jest offline  
Stary 21-04-2008, 20:47   #6
 
Qumi's Avatar
 
Reputacja: 282 Qumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skał
A może po prostu stworzyć system przywódzctwa? np. że każdy może mieć po 50 jednostek danego typu, a jeśli chce więcej musi wydać punkty doświadczenia na rozwinięcie charyzmy i w ten sposób zwiększyć swój zasób jednostek o 1 punkt na punkt charyzmy, bo różnicenie mogę być zbyt duże pomiędzy graczami, aczkolwiek napewno te kilka jednostek więcej będzie dość znaczące.
 
Qumi jest offline  
Stary 21-04-2008, 21:34   #7
 
killihno's Avatar
 
Reputacja: 48 killihno jest na bardzo dobrej drodzekillihno jest na bardzo dobrej drodzekillihno jest na bardzo dobrej drodzekillihno jest na bardzo dobrej drodzekillihno jest na bardzo dobrej drodzekillihno jest na bardzo dobrej drodzekillihno jest na bardzo dobrej drodzekillihno jest na bardzo dobrej drodzekillihno jest na bardzo dobrej drodzekillihno jest na bardzo dobrej drodzekillihno jest na bardzo dobrej drodze
A jak powinna wyglądać karta do rekrutacji, bo zgłaszam swój udział (i tak pewnie się nie dostanę, ale co tam).
 
__________________
Zanim przybędziesz na pustynię musisz wykopać dół. Inaczej kopiesz go pół godziny, zjawiają się ludzie, i trzeba kopać kolejne doły. I tak do samego rana. -Kasyno
killihno jest offline  
Stary 21-04-2008, 21:35   #8
 
Fehu's Avatar
 
Reputacja: 37 Fehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodze
Z całym szacunkiem Qumi, ale to nie jest temat na dywagacje odnośnie mechaniki i jak można by rozwiązać problemy natury technicznej. Chciałem się tylko dowiedzieć, czy ktoś miałby ewentualną ochotę zagrać w takim świecie. Jak dotąd napisała o tym tylko jedna osoba.

PS: To nie jest jeszcze rekrutacja i takowej najprawdopodobniej nie będzie w przeciągu najbliższych 2 tygodni. Ewentualny nabór rozpocznę po zakończeniu rekrutacji do mojej innej sesji, którą także gorąco polecam.
 
Fehu jest offline  
Stary 21-04-2008, 21:40   #9
 
Qumi's Avatar
 
Reputacja: 282 Qumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skał
Cytat:
@Edit: A propos systemu walki: ten problem postanowiłem rozwiązać w następujący sposób. Po prostu zmieniłem nieco zasady mechaniki tak, by można ją było oprzeć na rzutach kośćmi. Rzeczywiście w walce musiałbym wykonywać sporą liczbę, często dość skomplikowanych obliczeń. Wszystko jednak odbywałoby się w miarę sprawnie, choć z powodu licznych uproszczeń w mechanice, na pewno gra ucierpi nieco na realizmie i gracze, którzy dobrze znają system, z całą pewnością odczują pewne niedogodności.
Och czyżby...?

Jeśli szukasz graczy powinieneś rozwiązać problemy z mechaniką lub zdecydować się na storytelling, bo w ten sposób zniechęcasz poprzez bycie nieprzygotowanym do prowadzenia takiej rozgrywki, pomysł to może mieć każdy, gorzej z wykonaniem. Ja bym nie chciał grać w sesji, w której MG dokońca nie wie co tak właściwie ma zrobić i jak to działa...
 
Qumi jest offline  
Stary 21-04-2008, 22:34   #10
 
adurell's Avatar
 
Reputacja: 11 adurell nie jest za bardzo znany
Ja mogę grać, ale mam pytania, czy:
a) można by wymyślić własną rasę, która wpasowałąby się w całą fabułę i świat? Sam ocenisz jej siłę ( stwierdzisz, czy nie jest przegięta)
b) Czy mógłbyś podać jakąś mapę świata?
c) Kiedy dzieją się wydarzenia
d) czy odnośnie mechaniki i pomyłów na armie i jednostki mógłbyś pisać w moim temacie (patrz podpis)
 
__________________
"Another tricky little gun
Giving solace to the one
That will never see the sunshine "
adurell jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:11.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166