|
Archiwum sesji z działu DnD Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie DnD (wraz z komentarzami) |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
15-06-2018, 10:56 | #71 |
Reputacja: 1 | To prawda. trzeba ograniczyć tempo najlepiej jakimiś zasadami. Spoko była by też jakaś sugestia żeby koło konkretnej godziny sobie zajrzeć do docka np 20. |
15-06-2018, 11:39 | #72 |
Reputacja: 1 | Z tą konkretną godziną, to nie zawsze może się udać. |
15-06-2018, 12:12 | #73 |
Reputacja: 1 | Zostań z nami! Zwolnimy! Może wprowadzić zasadę, że kiedy zmieniamy pomieszczenie czekamy, aż każdy będzie się mógł do tego odnieść? Albo coś takiego? |
15-06-2018, 13:16 | #74 | |
Administrator Reputacja: 1 | Cytat:
Poza tym za parę dni zapał i tak opadnie i nie będziemy tak pędzić... | |
20-06-2018, 00:26 | #75 |
Reputacja: 1 | Dobra, wydarzyło się co się wydarzyło, trochę mleka się rozlało. Czas pokazał, że potrzebujemy zasad żeby nie było nieporozumień na przyszłość i grało nam się przyjemnie. Parę propozycji odemnie. 1. Nie ma sterowania innymi postaciami, chyba że ktoś zadeklaruje, że oddaje pod opiekę. 2. Nic nie rozstrzyga się w docku przed 10 rano i po 22. Pracujemy o różnych godzinach, niektórzy nie mają sił na pisanie do późna/zbyt wcześnie. Można prowadzić sobie dialogi między sobą, ale żadnych akcji, zmieniania pokoi itp. 3. Nie zapłeniamy więcej jak dwie strony bez obecności każdego. Jeżeli od ostatniego wpisu kogoś minęło 2 strony, robimy full stop i czekamy. Nie ważne że nie dzieje się nic ważnego. (2 strony wydają mi się dobrą granicą, ale odnieśmy się do tego.) Pozostają kwestie tego jak traktować deklaracje np. przy walce i kiedy kończy się ich ewentualna moc sprawcza, czy być może w ogóle z nich rezygnujemy. Jakieś sugestie? //Moje chomiki-chowańce znalazły parę ciekawostek i przehandlowały je w Calimshanie na inne, które zostają ci w tym poście oddane. ^^ Flamedancer Ostatnio edytowane przez Flamedancer : 20-06-2018 o 21:52. |
20-06-2018, 06:50 | #76 | |||
Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
Cytat:
Gra jest angażująca, dopóki gracz na nią wpływa, a wpływa deklaracjami. Aby ich nie tracić, i nie zostać popchnięty na autopilocie, dajemy deklaracje na przód, nie wiedząc jak właściwie potoczy się akcja. Ale bojąc się autopilota, i widzac te nienormalne tempo to właściwie konieczność jest. Deklaracje na kilka kolejek na przód powinny zniknąć o ile będzie określona długość kolejki, w której gracz ma zareagować na wydarzenia w grze. I reszta raczej powinna poczekać. Znam Kerma, Bloody Merry i Hungmunga z innych sesji na tym forum i nigdy nie było tak, że nie zaczekali na kogoś z kolejką. Hungmung ma chyba więcej cierpliwości o de mnie, (bo był autopilotowany nie tylko przy ghulach), ale ja po trzech zerwanych nockach jestem zajechany, niewyspany i próbując zdążyć na sesję po kilkugodzinnej awarii auta wpadam na forum i widzę, że połowę finałowej walki mam na autopilocie. Stąd taka reakcja. | |||
20-06-2018, 15:57 | #77 |
Administrator Reputacja: 1 | Gra z wykorzystaniem doc'a ma i wady, i zalety. Ramy czasowe (w stylu "jesteśmy na doc'u od... do...") nie mają sensu. Jedyne chyba wyjście to ścisłe trzymanie się zasady 'parę wypowiedzi dziennie'. I nie pchamy akcji dopóki wszyscy się nie wypowiedzą. Wtedy "dzień" zaczyna się od nowa. Spowolni to co prawda akcję, ale przynajmiej nikt nie będzie poszkodowany. Dwie strony tekstu to zdecydowanie za dużo, jeśli wszyscy mają brać udział w "życiu drużyny". Jedynym wyjątkiem powinna być sytuacja, gdy dwie-trzy osoby zechcą sobie porozmawiać (i nie wpłynie to na przebieg akcji). Tu nikt (raczej) nie powinien mieć pretensji, że w takiej rozmowie nie uczestniczył. Jeśli chodzi o walkę, to: a) faktycznie, nie powinniśmy pchać do walki postaci gracza bez jego deklaracji (nawet jeśli nasze poczynania zdają się nam jedyne i słuszne); b) uważam, że powinniśmy zostawiać deklaracje (w postaci 'jeżeli..., to....') na dwie-trzy tury; później nasze jednozdaniowe deklaracje pozamieniamy sobie na piękne opisy, dodając gesty, słowa i myśli. Jest przecież rzeczą jasną, że jeśli sytuacja się zmieni w sposób nieobjęty deklaracją, to MG poczeka z działaniem na takiego gracza. |
20-06-2018, 21:36 | #78 | |
Hungmung Reputacja: 1 | Cytat:
PS Z mojej strony to wszystko w temacie tej sesji. Reszcie bardzo dziękuję za wspólna grę. Mam nadzieję, że zagramy jeszcze razem w innych. A może za jakiś czas sam coś poprowadzę. | |
20-06-2018, 21:46 | #79 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
W każdym razie szanuję decyzję i mam nadzieję spotkania się w jakiejś innej sesji. A jeśli będziesz faktycznie prowadził, to licz na to że dostaniesz ode mnie kartę postaci. Ostatnio edytowane przez Flamedancer : 20-06-2018 o 21:51. | |
20-06-2018, 22:02 | #80 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Tak jak mówisz już w piatek sygnalizowałeś zbyt duże tempo, wtedy też poprosilem o zasady, no ale ich nie nawiązaliśmy zakładając że tempo samo opadnie. Nie chciał bym żebyś odłączał się od sesji przez coś co zrobiłem, zwłaszcza że moim zdaniem da się to spokojnie uregulować i naprawić. | |