08-01-2009, 21:07 | #31 |
Reputacja: 1 | To ja może po kolei. Najpierw koncepcja Gettora. Pomysł mi się podoba, lecz według mnie ma jedną wadę. Wybierane są umiejętności czaropodobne, a nie umiejętności ogólnie (wiecie o co mi chodzi). Dla wojownika jest to fajne, bo wtedy mogą sobie jakiś bonus magiczny dać, lecz z punktu widzenia Maga, jest to kompletnie nieopłacalne. Coś typu: "Zamienił stryjek siekierkę na kijek". Skoro Mag może rzucić to samo bez umiejętności, z inkantacją i silniejsze, to uznaję to za kompletnie zbędne. Pomysł fajny dla Wojowników, ale dla Magów już nie za bardzo, a szukamy czegoś, co uznają za pozytywne obie strony. Proponuję poprostu umiejętności, bez udziwnień, resztę zachować, w tym ich liczbę lub poszerzyć o jedno z obu stron. ------------------------------------------------------------------------------------ Teraz pomysł Johana: Jeżeli chodzi o umiejętności to ok, ale nie tak dokładnie (umie pływać, umie czytać...). Wydaje mi się, że wystarczy główne takie jak "władanie mieczem jednoręcznym" czy cóś. Zdolności są ok, tylko zobacz, mówimy tu o rozwoju postaci, a ten nie polega jedynie na dodawaniu nowych rzeczy, które potrafi, ale też na ulepszaniu tych, co już ma. Skoro za każdym razem, kiedy dostajesz zdolność, rozdajesz coś, co postać zdobywa "nowego" i w tym nie stajesz się jeszcze lepszy, to znasz się tak naprawdę na wszystkim i na niczym. Zalety i wady są fajne, ale kiedy dostajesz o nich informacje zanim stworzyłeś KP. Mój Dantlan jest już kaleką, więc gdybym dołożył mu coś jeszcze, to musielibyście go nosić... ------------------------------------------------------------------------------------ Ja proponuję proste rozwiązanie. Wybrać 5 umiejętności, które mamy zamiar boostować punktami, które możemy wykorzystać również jako tworzenie nowej umiejętności do boostowania. Każda umiejętność może być rozwijana od 1 do 10 i dodajemy sobie do którejś tyle punkcików, ile dostaliśmy. W tym wypadku dochodzimy do tego, że 50 punktów możemy rozdać maksymalnie, jeżeli nie walniemy sobie jakiejś nowej umiejętności, bo wtedy znowu 1-10. 3 pkt=1 umiejętność. Punkty dostaje się za PD, które daje MG. 10 PD=1 pkt. Co wy na to?
__________________ Drogi Współgraczu, zawsze traktuję Ciebie i Twoją postać jako dwie odrębne osoby. Proszę o rewanż. Wszystko, co powstało w sesji, w niej również zostaje. Nie jestem moją postacią i vice versa. |
08-01-2009, 21:32 | #32 |
Moderator Reputacja: 1 | Alaron Elessedil, chyba mnie nie zrozumiałeś. Nawet nie chyba – wcale. :/ Nie wprowadziłem i nie chcę podziału umiejętności. One są już dowolne pasujące do koncepcji postaci. Nie rozumiem za to Zalet. Chyba nigdzie o nich nie wspominałem. Są Zdolności i kropka, zróżnicowanie postaci. Tylko one jako specjalne uwarunkowania. Na przykładzie mojej postaci byłaby to np. lepsza walka po napojeniu czy mocna głowa. Jako Wadę wybrałbym Alkoholizm chociaż jeśli w koncepcji postaci nic nie miałbym takiego to pozostałbym bez Wady i dodatkowej Zdolności na start za nią. Teraz chyba wszystko jasne.
__________________ Otium sine litteris mors est et hominis vivi sepultura. |
08-01-2009, 21:35 | #33 | |
Reputacja: 1 | Tym razem Alaron ewidentnie nie zrozumiałeś mojej koncepcji :P Cytat:
Drugie primo - Nie sądzę by takie umiejętności były zbędne dla czarodzieja. Jeśli widzisz orka wyskakującego zza drzewa na Ciebie to co zrobisz - rzucisz słabszą błyskawicę natychmiastowo czy zaczniesz sobie rzucać normalną nie przejmując się, że topór orka zaraz odrąbie Ci głowę? Co do Twojego pomysłu: Domyślam się, że to jest koncepcja która istnieje i ma się dobrze w co najmniej jednej sesji w którą grasz? Podoba mi się i wbrew pozorom tak bardzo się nie różni od mojej koncepcji, choć kilka tych różnic jest. Zatem mamy już 3 koncepcje rozwoju postaci. Jeśli do niedzieli nie uzgodnicie którą wybrać, po prostu otworzę w temacie komentarzy ankietę w której jawnie zagłosujemy (jawnie by wykluczyć osoby z zewnątrz do głosowania). | |
08-01-2009, 22:06 | #34 |
Reputacja: 1 | Haha! Wybaczcie, teraz naprawdę stałem się skretyniałym półmózgiem Raz, że chce mi się spać tak, że nie wiem co czytam, dwa nie wiem co piszę, więc co bym nie napisał, to się tym nie przejmujcie Johan, wiesz źle napisałem, a nie źle zrozumiałem Przynajmniej w tym Dlaczego? Ponieważ to miało się odnosić ogólnie do tego, co według mnie dobre by było dla systemu, a nie odnośnie twojego pomysłu Moja wina Zaleta to moje bezmyślne powtórzenie po poprzednikach, ale wiadomo o co chodzi Tak, teraz jasne Gettor, wiesz, ten system powstał z totalnej improwizacji, kiedy komentowałem koncepcje
__________________ Drogi Współgraczu, zawsze traktuję Ciebie i Twoją postać jako dwie odrębne osoby. Proszę o rewanż. Wszystko, co powstało w sesji, w niej również zostaje. Nie jestem moją postacią i vice versa. |
09-01-2009, 20:53 | #35 |
Reputacja: 1 | Hmm... coś słabo wam idzie wybieranie systemu rozwoju postaci, który wam odpowiada W takim razie zrobię tak, bo szkoda marnować możliwości ankiety na coś tak błachego Niechaj każdy z graczy wyśle mi na PW swój głos na system który chciałby aby znalazł się w sesji: 1. Mój (Vote here ) 2. Johana (Also vote here!) 3. Alarona (Vote here the most) Będę robił za komisję i urnę wyborczą naraz Edit: Dodałem punkt 6. w pierwszym poście, zapraszam do przeczytania. Ostatnio edytowane przez Gettor : 09-01-2009 o 20:55. Powód: pkt 6 :) |
09-01-2009, 22:07 | #36 |
Reputacja: 1 | Chyba Johan i ja nie będziemy głosować, bo zapewne byłoby tak, że chcielibyśmy głosować na swoje pomysły, a głosowanie na pomysły, które według nas są bardziej oddalone od ideału, jest bez sensu
__________________ Drogi Współgraczu, zawsze traktuję Ciebie i Twoją postać jako dwie odrębne osoby. Proszę o rewanż. Wszystko, co powstało w sesji, w niej również zostaje. Nie jestem moją postacią i vice versa. |
10-01-2009, 17:40 | #37 |
Reputacja: 1 | Moi drodzy, jest mały problem. Zauważyłem że od kilku dni w sesji nikt nie odpisuje, więc chyba już nikt nie ma nic do napisania. Obiecałem wam, że czas będziecie mieli do jutra do północy. Jednak, jak się okazuje, o ile jutro mam czas na napisanie czegoś to następnym razem taki czas będę miał dopiero w środę i to późnym wieczorem. Tak więc, jeśli nikt nie zgłosi sprzeciwu do jutrzejszego południa to zacznę pisać odpowiedź. |
10-01-2009, 17:55 | #38 | |
Administrator Reputacja: 1 | Cytat:
Nieoddanie głosu można potraktować jak wycofanie się | |
10-01-2009, 18:04 | #39 |
Reputacja: 1 | W takim razie potraktuję ich jakby już zagłosowali na swoje propozycje PS. Alaron - skrzynka pocztowa nie działa więc nie mam jak sprawdzić co mi napisałeś... :P PS2. Już nieważne... skrzynki działają (przynajmniej odczytywanie PW) |
10-01-2009, 18:10 | #40 |
Reputacja: 1 | Gettor, właśnie mnie przestała działać Jeżeli ktoś z was przesłał mi przed chwilą PW, to podaję maila roper7@interia.pl
__________________ Drogi Współgraczu, zawsze traktuję Ciebie i Twoją postać jako dwie odrębne osoby. Proszę o rewanż. Wszystko, co powstało w sesji, w niej również zostaje. Nie jestem moją postacią i vice versa. |