Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Inne > Archiwum sesji z działu Inne
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum sesji z działu Inne Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemach innych (wraz z komentarzami)


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 11-12-2021, 18:32   #471
 
hen_cerbin's Avatar
 
Reputacja: 1 hen_cerbin ma wspaniałą reputacjęhen_cerbin ma wspaniałą reputacjęhen_cerbin ma wspaniałą reputacjęhen_cerbin ma wspaniałą reputacjęhen_cerbin ma wspaniałą reputacjęhen_cerbin ma wspaniałą reputacjęhen_cerbin ma wspaniałą reputacjęhen_cerbin ma wspaniałą reputacjęhen_cerbin ma wspaniałą reputacjęhen_cerbin ma wspaniałą reputacjęhen_cerbin ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał traveller Zobacz post
Ogólnie chciałbym żebyśmy porozmawiali o:
A) zamianie ról, czy się sprawdza w grze w takiej formie
B) sugerowaniu ról
C) karach za złamanie zasad
D) podwójne role czy jednak pojedyncze?
E) mechanice podobnej do Kamieni Nieskończoności
F) czy ktoś planuje kolejną Mafię za jakiś czas?
G) co myślicie o zlocie w przyszłym roku?
EDIT: I) co myślicie o większej liczbie neutrali?
EDIT: J) co myślicie o FM, Fałszywym Miastowym?
A) W Twojej wersji się sprawdza bardziej (nie ma ryzyka wsypania całej mafii drugiego dnia) ale ewentualna zamiana mafia/miasto daje bonus miastu. Mimo tego popieram ideę, daje "kopa" sesji.

B) Jak najbardziej zezwoliłbym na sugerowanie ról. Ba, nawet na ujawnianie. Granica między "sugerowaniem" a "ujawnianiem" i tak jest cienka i nowi grcze mają z tym problem. Tylko mały haczyk - jeśli mafia "zgadnie" rolę miastowego przed śmiercią tego miastowego dostaje bonus (np może "ukraść" jego moc na jeden dzień, albo dostaje dodatkowy punkt przy Twojej mechanice itp).

C) Zgadzam się z Nami. Zamiast kar nagroda dla frakcji przeciwnej. Najlepiej by mogli sobie wybrać spośród dwóch możliwości. A jeśli kary to od razu wpisane w zasadach. I bezwzględnie przestrzegane.

E) Nie chciałbym by każda mafia tak wyglądała (takie "klasyczne" też mają swój urok), ale mechanika mi się spodobała i chętnie zagrałbym w powtórkę.

Na pozostałe punkty brak czasu/pomysłu/opinii.
Dzięki za prowadzenie, bawiłem się świetnie.

P.S. Dzięki za miłe słowa. Nie mam problemów z kłamaniem To mój wybór. Po prostu nie piszę nieprawdy.
 
__________________
Ostatni
Proszę o odpis:
Gob1in, Druidh, Gladin
hen_cerbin jest offline  
Stary 11-12-2021, 23:11   #472
Ril
 
Ril's Avatar
 
Reputacja: 1 Ril ma wspaniałą reputacjęRil ma wspaniałą reputacjęRil ma wspaniałą reputacjęRil ma wspaniałą reputacjęRil ma wspaniałą reputacjęRil ma wspaniałą reputacjęRil ma wspaniałą reputacjęRil ma wspaniałą reputacjęRil ma wspaniałą reputacjęRil ma wspaniałą reputacjęRil ma wspaniałą reputację
Wybaczacie, że ja dopiero teraz. Koniec Mafii zbiegł się w czasie z finałem trwającego od 2 miesięcy turnieju planszówkowego, w którym brałem udział. A że tam każdy musiał milczeć i nie ujawniać swojej tożsamości (takie założenia turnieju, trochę jak tutaj), to ludzie po wszystkim chcieli pogadać.

Wielkie podziękowania dla trava za to, że poświęcił tej Mafii tak wiele czasu, uwagi i pracy, że człowiek niby tylko grał w grę, a miał wrażenie obcowania z czymś dużym. Gra była wciągająca, pełna zwrotów akcji i zaskakujących taktycznych pomysłów. Zapamiętam ją jako jedną z lepszych, a może i najlepszą, i będę wspominał z sentymentem. (Mogło się zdarzyć, że mówiłem tak już kiedyś o innych Mafiach, ale co poradzić – muszę się powtarzać, skoro sytuacje się powtarzają, a poziom stale rośnie). To była wspaniała gra, nie zapomnę jej nigdy.

Ale nie udałoby się to bez prawdziwego zaangażowania ze strony graczy. Jedni byli trochę mniej aktywni, drudzy bardziej, ale nie przeszkadzało mi to. Ogółem pojawiło się tyle treści i tropów do przemyśliwania, że nawet taki ślepy miastowy jak ja miał co robić. To też zasługa dobrze zaprojektowanej mechaniki, że gra przez długi czas pozostała żywotna (nawet przy tak nieszczęśliwym użyciu zdolności Błazna i pechowych wyborach mafii w Fazie Nocy).

Dzięki za dobre słowa pod adresem mojej fabularki. Rzeczywiście, pilnowałem tu dla Was krypty już piąty raz. Strażnik to inspirująca postać, a te wstawki na początek dnia zawsze fajnie mi się pisze. Kiedyś mogłem się ścigać z Henem i jego Emmerichem/Duchem Emmericha na odgrywanie stale tej samej postaci, ale zdaje się, że on wolał odpocząć od tego.

Większość z moich przypuszczeń i typowań w grze zapewne okazała się błędna, lecz najwyraźniej dobrze jest wtedy pamiętać, że się czegoś nie wie na 100%. I korygować swoje hipotezy, a nie przeć do ich przeforsowania. Tak starałem się robić w każdym razie. Na początku nie bardzo miałem na czym bazować, ale gdy Rewik i Hen zaczęli mówić o tamtej zamianie, to dało mi to paliwa na następne dwa Dni.

Przy okazji uchylę rąbka, co robiliśmy z Rzepą w ostatniej Fazie Nocy. To moje użycie kamienia było tak pro forma, bo na tym etapie nikt już raczej nie miał wątpliwości, kto jest w Mieście, a kto nie.



Jarvis (hen_cerbin): Ten blef z zamianą całkiem zbił mnie z tropu. Ja w odróżnieniu od większości byłem zdania, że do takich wniosków jak najbardziej można dojść drogą dedukcji, a Hen bardzo trafnie tę drogę pokazał. Gdyby Nami się nie połapała, i nie doszło do linczu na Collectorze, to sprawa zupełnie inaczej by wyglądała. Zatem, choć się nie udało, to bardzo dobre to było. Gratulacje!
Vulture (Lord Melkor): W początkowym etapie gry zaznaczyłem Vulture'a jako prawdopodobnego miastowego w moich osobistych notatkach. Pokolorowałem wtedy na zielono może 2 albo 3 graczy, co świadczy o tym, że dobrze mu szło. Wzmianki o firmie i rodzinie nasunęły mi potem skojarzenie z Ojcem Chrzestnym, dlatego jakieś znaki były przez niego dawane w moim odczuciu. Melkor wycisnął z tej trudnej roli FM-a tyle, ile się dało, lub przynajmniej tyle, na ile pozwolił mu czas. Dopiero pod koniec nabrałem przekonania, że jest w Mafii. Inni takiej pewności mieć nie mogli, bo to głównie ja, jako ostatni pozostały miastowy bez kamienia, mogłem przejrzeć ten blef. Przekonująca mowa końcowa.
Rocket (Wisienki): Nie znam Wisienek ze zlotu, bo na nim nie byłem, ale w naszych mafiach na forum nigdy nie zawiodła, zawsze aktywna i pomysłowa. Szkoda, że tym razem okoliczności na to nie pozwoliły, ale i tak dzięki, że nie porzuciłaś nas.
Iron Man (Arthur Fleck): Zawsze podziwiam, w jaki sposób Arthur odgrywa postaci, w które się wciela. Jego Don Salluste de Bazan był świetny, tak samo Roy Trenneman. Tamte jego kreacje zachęciły mnie nawet do obejrzenia filmu "Mania wielkości" i serialu "Technicy-magicy", których wcześniej nie znałem. Gdyby dano mu dłużej pożyć, to na pewno wiele by wniósł do gry. Aktywność na czacie umarlaków imponująca.
Gilgamesh (Rewik): Przekonująco potrafił się wcielić w postać, której nie zna. (Ja też jej nie znam, ale wyglądało to dla mnie autentycznie). W dodatku bardzo odważna, brawurowa gra. Te zagrania były nieoczywiste jak na Błazna. Choć pewne podejrzenia się pojawiły, i to z mojej strony, to równie dobrze mogły się nie potwierdzić. Nie miałem pojęcia, czemu Mafia go sprzątnęła. Zdziałałby pewnie jeszcze niejedno, gdyby przeżył.
Wszywka (Lynx Lynx): Rzeczywiście, tak się składa, że Lynx często odgrywa pijaczków. Kiedy zaś jest mu to na rękę, to potrafi być aktywny i wywrzeć duży wpływ na grę, a tym razem jako mafiozo wolał przyjąć taktykę żółwia. Też jest to jakaś metoda. To sumienny gracz, a częstotliwość postowania wzorowa. A jeśli chcecie poznać innego Lynxa, to przeczytajcie sesję "Sakramencka czereda" z archiwum działu Horror. Tam znakomicie odgrywa postać imć Arkadiusza Bimbrowskiego, ja w każdym razie jestem oczarowany tą postacią, jak i całą sesją. Niewiele tu czytam, ale gdyby był konkurs na sesję roku, to myślę, że ta miałaby spore szanse.
Doctor Strange (Corpse): Rzadko się zdarza, że ktoś gra w mafię z takim entuzjazmem, a przez to i mnie miło się grało. No i tamto celne utrafienie kamieniem SK w Fazie Nocy to było coś. Podejrzewam, że bez tego marnie byśmy skończyli.
Nick Fury (Col Frost): Nie wiem, czy miałbym odwagę się przyznać do bycia SK i jeszcze próbował coś na tym ugrać, tak że szacun. Do tego trzeba mieć tupet. Ja nawet bym poszedł na taką umowę SK z Miastem, gdyby Miasto było w bardzo złej sytuacji, ale tak się złożyło, że byliśmy we względnie dobrej. Poza tym, linczując Cię, pomściliśmy Rzepę, więc myślę, że sprawa jest czysta.
Collector (Luc du Lac): Oglądałem Infinity war i Endgame, i muszę przyznać, że Luc dobrze oddał tę postać. No i dzięki za kamień, Kolego.
Lockjaw (Hungmung): Bardzo przyjemne do czytania wpisy i sympatyczna postać, jak już wspominałem w poprzednim wejściu (w sesji, znaczy się). A gdy trzeba było, to się uaktywnił i, jak mawia klasyk, uratował Miasto.
Rzepa (Ryo): Szkoda, że Col nie lubi warzyw, bo jakby Ryo przetrwała, to jestem pewien, że wartościowych interakcyj byłoby co niemiara. Aktywność z czatu umarlaków znakomita.
Strażnik krypty (Ril): Dobra gra. Mocne 3+.
Thena (Nami): Trafił się jej jeden z ważniejszych kamieni, taki, który ułatwia rozeznanie się w sytuacji, ale myślę, że nawet bez niego poradziłaby sobie i nie dałaby nas ukrzywdzić złym mafijnym. Taka już jest ta Nami. Zachowanie dla siebie pozyskanych (dzięki kamieniowi) informacji było dość rozważne w mojej opinii (nie było tak, że ona od razu wszystko wyjawiła). Przez to nie była łatwym celem i przetrwała do końca. Ilość postów jak zwykle ogromna, i to często takich, które zmieniły nasz kierunek myślenia (na nowy, lepszy).
Jessica Jones (Imi): Jakoś tak się złożyło, że tym razem niezbyt jej zaufałem. Wyglądało to na dość defensywną grę, a miastowi wyczuwają takie rzeczy (jak rekin krew). A gdy ujawniono wszystkie kamienie i okazało się, że Jessica żadnego nie ma, to już w'ogle. (To nie jej wina. Ja też bym nie wiedział, co zrobić). Przemowa na końcu mistrzowska. A i wiele wcześniejszych wpisów także. Masz talent, dziewczyno.
Thanos (Kolejny): Gdy ktoś niedawno rzucił, że Kolejny jest weteranem mafii, to lekko się zdziwiłem, bo to moja 10 mafia, a w żadnej dotąd nie graliśmy razem. Przejrzałem nasze profile i rzeczywiście – ja zacząłem dopiero w 2017, a on do 2016 rozegrał ok. 10 mafii, w tym słynne Horkruksy, o których kiedyś się mówiło, że to najlepsza mafia ever. Przyjemnie się z nim grało. Tutaj nawet przez chwilę nie miałem wątpliwości, że Kolejny jest miastowym, bo takiego zapału i zaangażowania w szukaniu mafii jak u niego, to często się nie spotyka. Widać, że doświadczony gracz.
Loki (Alex Tyler): Zarówno w tej sesji, jak i w "Dolinie Lodowego Wichru" u Rewika (którą sobie po prostu czytam w dziale D&D) widać, że dobrze jej idzie odgrywanie takich mocnych kobiecych charakterów, które łatwo wchodzą w konflikty z innymi postaciami. (Tam Lavena to w przybliżeniu taka żeńska wersja Edwina z BG2). Moim zdaniem to dobrze zagrało z rolą aktywnego miastowego, którego zadaniem jest ściągać na siebie uwagę (bo jest chroniony mocą kamienia). Robiła dla nas ładną zasłonę dymną, na przykład mówiąc, że ufa mnie i Nami. A że SK lub Mafia nie chwycili haczyka i nie zaatakowali (mogli przypuszczać np. że Loki ma rolę sprawdzającą), to już inna para kaloszy. Oni mieli swoje własne demony.

Cytat:
Napisał traveller Zobacz post
Ogólnie chciałbym żebyśmy porozmawiali o:
A) zamianie ról, czy się sprawdza w grze w takiej formie
B) sugerowaniu ról
C) karach za złamanie zasad
D) podwójne role czy jednak pojedyncze?
E) mechanice podobnej do Kamieni Nieskończoności
F) czy ktoś planuje kolejną Mafię za jakiś czas?
G) co myślicie o zlocie w przyszłym roku?
EDIT: I) co myślicie o większej liczbie neutrali?
EDIT: J) co myślicie o FM, Fałszywym Miastowym?
Niczego odkrywczego już raczej nie powiem, ale dobrze...

A) Nie jest to według mnie obowiązkowy element, ale sprawdza się – nawet w tak radykalnym przypadku, jaki miał tutaj miejsce (i na który było tylko 14% szans). Jak się okazało, ani Henowi ani Rewikowi nie wyszło na dobre szafowanie tą wiedzą o zamianie. Myślę, że zamienieni zazwyczaj byliby ostrożniejsi.
B) Zgadzam się z opinią Arthura.
C) Zgadzam się z opinią Hungmunga.
D) Jestem zwolennikiem prostych rozwiązań, dlatego pojedyncze role bardziej przypadły mi do gustu. Do podwójnych natomiast zdążyłem się przyzwyczaić, bo miałem z nimi do czynienia w 9 grach i nie przeszkadzają mi. Jeśli któryś z MG planuje robić podwójne, to mam tylko delikatną sugestię, żeby wziąć przykład z Ardela (Mafia chrześcijańska) i pobawić się trochę w Photoshopie, zestawiając na awatarze obie role: jawną i tajną (albo jak w przypadku mojej Galarety w Wieży Szalonego Iluzjonisty: https://imgur.com/byJDwPI – wystarczy z jednej grafiki usunąć tło, aby uzyskać estetyczny obrazek). A w nazwie postaci używać akronimów, np. [N2] - zamiast "zabity nocy 1"; [D3] - zamiast "zlinczowany dnia 3".
E) Zadziałało bardzo dobrze. Przedmioty dają wiele możliwości, jak mówił Rewik, i budują klimat sesji. I przyczyniają się do lepszego balansu gry, bo łagodzą skutki zlinczowania miastowego. Ktoś z linczujących teoretycznie może odzyskać przedmiot, zatem jest szansa, że zdolność nie przepadnie. Równie dobrze moim zdaniem sprawdziło się wprowadzenie waluty (punktów) na korzystanie z mafijnych zdolności.
F) Ja nie.
G) Nie, przepraszam, to nie dla mnie. Zbyt stresujące. Jestem prawie pewien, że coś by mi wypadło tego dnia, więc wolę powiedzieć już teraz. Ale jak myślę o mafii na żywo, to mi się przypomina ten uroczy gif:

Wiem, że ta z prawej to Nami, ale kim jest ta z lewej, to nie mam pojęcia.
H) A czemu nie ma H? Nie lubisz tej litery, panie traveller? PS: Przydałyby się statystyki, kto ile gier w Mafię wygrał na Lastinn i ile razy jaką frakcją grał.
I) Uważam, że przy 16 graczach 2 neutrali to liczba odpowiednia. Gdyby było ich 17 albo więcej, to wtedy bym się zastanawiał, ale być może wtedy lepszą opcją byłoby dodanie 1 miastowego zamiast neutrala, a wzmocnienie mafii na inny sposób.
J) Podobało mi się, choć wyszło na to, że mafijni obawiali się zaatakować kogokolwiek aktywnego, aby nie trafić przypadkiem w Fałszywego Miastowego. Tak silnego efektu się nie spodziewałem. Trudno mi ocenić, czy tak powinno być. A trochę z innej beczki: zastanawiam się, czy nie lepiej, aby przez Miastowych FM był widziany jako Miastowy, a nie Mafia – on i tak ma ciężko.

Jaki rozwlekły wpis. Będę się smażył w piekle. Dzięki jeszcze raz za grę i pozdrawiam. I przepraszam obsługę Działu za promowanie jakichś innych, obcych sesji, wykraczających poza tę Inność, w której tak się dobrze czujemy.
 
Ril jest offline  
Stary 12-12-2021, 18:49   #473
Kapitan Sci-Fi
 
Col Frost's Avatar
 
Reputacja: 1 Col Frost ma wspaniałą reputacjęCol Frost ma wspaniałą reputacjęCol Frost ma wspaniałą reputacjęCol Frost ma wspaniałą reputacjęCol Frost ma wspaniałą reputacjęCol Frost ma wspaniałą reputacjęCol Frost ma wspaniałą reputacjęCol Frost ma wspaniałą reputacjęCol Frost ma wspaniałą reputacjęCol Frost ma wspaniałą reputacjęCol Frost ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał hen_cerbin Zobacz post
C) Zgadzam się z Nami. Zamiast kar nagroda dla frakcji przeciwnej. Najlepiej by mogli sobie wybrać spośród dwóch możliwości. A jeśli kary to od razu wpisane w zasadach. I bezwzględnie przestrzegane.
Tylko jak to wprowadzić? Nie da się tego zrobić bez zdradzenia przynależności łamiącego regulamin.

Cytat:
Napisał Ril Zobacz post
Loki (Alex Tyler): [...] Robiła dla nas ładną zasłonę dymną, na przykład mówiąc, że ufa mnie i Nami. A że SK lub Mafia nie chwycili haczyka i nie zaatakowali (mogli przypuszczać np. że Loki ma rolę sprawdzającą), to już inna para kaloszy. Oni mieli swoje własne demony.
Trudno mi było chwycić ten haczyk, skoro Alex po raz pierwszy odezwała się drugiego dnia, którego ja powędrowałem na szafot Pozdrawiam, Wasz ukochany SK.
 
__________________
Edge Allcax, Franek Adamski, Fowler
To co myśli moja postać nie musi pokrywać się z tym co myślę ja - Col


Ostatnio edytowane przez Col Frost : 12-12-2021 o 19:05.
Col Frost jest offline  
Stary 12-12-2021, 19:29   #474
Ril
 
Ril's Avatar
 
Reputacja: 1 Ril ma wspaniałą reputacjęRil ma wspaniałą reputacjęRil ma wspaniałą reputacjęRil ma wspaniałą reputacjęRil ma wspaniałą reputacjęRil ma wspaniałą reputacjęRil ma wspaniałą reputacjęRil ma wspaniałą reputacjęRil ma wspaniałą reputacjęRil ma wspaniałą reputacjęRil ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Col Frost Zobacz post
Trudno mi było chwycić ten haczyk, skoro Alex po raz pierwszy odezwała się drugiego dnia, którego ja powędrowałem na szafot Pozdrawiam, Wasz ukochany SK.
Tak mi się zdawało, że trochę zaburzyłem chronologię.
 
Ril jest offline  
Stary 12-12-2021, 19:59   #475
Młot na erpegowców
 
Alex Tyler's Avatar
 
Reputacja: 1 Alex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Ril Zobacz post
Larrel z Klejnotem Serca ❤️

Cytat:
Napisał Ril Zobacz post
(Tam Lavena to w przybliżeniu taka żeńska wersja Edwina z BG2).
Yep, a poza tym jeszcze (z samego BG) inspirowana była: Eldothem, Safaną, Skie, Neerą i Silke Roseną A także paroma innymi postaciami z różnych dzieł kultury.
 
Alex Tyler jest offline  
Stary 12-12-2021, 20:32   #476
 
traveller's Avatar
 
Reputacja: 1 traveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Kolejny Zobacz post
Ogólnie jako że w ostatnią Mafię grałem na forum 5 lat temu to nie wiem czy było to testowane, ale z tego co się orientuję w Town of Salem jest coś takiego jak Last Will, czyli taki dziennik/wiadomość która po śmierci Miastowego pojawia się do publicznego odczytania. Mafia posiada jakieś umiejętności które mogą np podglądać, fałszować, albo blokować tą Ostatnią Wolę. Można by ten system oczywiście odpowiednio modyfikować, może ograniczyć jako konkretną rolę dla Miasta (Kamień?) i zastanowić się czy przy tym powinno być dozwolone mówienie wprost o swojej roli czy nie... Na pewno by to zamieszało, może nawet bardziej niż nowe role. Ale pomyślałem, że rzucę takim luźnym pomysłem.
Było już takie coś kiedyś. Zarówno w formie, że morderca może zostawiąć notki na miejscu zbrodni jak i chyba raz, że można zostawiać po śmierci. Generalnie to drugie pozbawia sensu istnienia Medium. Chyba bardziej to też jest fabularną ciekawostką niż czymś pomocnym, chyba że miałby to każdy a wtedy jest to OP dla miasta.



Cytat:
Napisał hen_cerbin Zobacz post

C) Zgadzam się z Nami. Zamiast kar nagroda dla frakcji przeciwnej. Najlepiej by mogli sobie wybrać spośród dwóch możliwości. A jeśli kary to od razu wpisane w zasadach. I bezwzględnie przestrzegane.
Tak jak powiedział Col, nie widzę w praktyce nagradzaniu albo karaniu innej frakcji. Dajmy na to czemu całe miasto ma cierpieć, że jakiś trollowaty gość zrobi wszystkim na złość? Poza tym czy nagardzając inną frakcją to w praktyce nie potwierdzasz roli tej osoby, która złamała regulamin? Co jeśli złamią przeciwne frakcje? To nagradza się obie? Dla mnie pomysł w praktyce się nie obroni.

Cytat:
Napisał Ril Zobacz post
H) A czemu nie ma H? Nie lubisz tej litery, panie traveller? PS: Przydałyby się statystyki, kto ile gier w Mafię wygrał na Lastinn i ile razy jaką frakcją grał.
Nie bo nie! A tak serio to tak to jest przy robieniu kilku rzeczy jednocześnie

Cytat:
Napisał Arthur Fleck Zobacz post
G) Jak najbardziej jestem chętny na zlot. Najbardziej odpowiadałby mi okres późnowiosenny, letnio- wakacyjny bo potem mogę być zasypany pracą.
Taki konkret to ja bardzo szanuję. Generalnie to chyba mam podobnie. Trzeba będzie jakiś oficjalny temat założyć na początku roku. Chyba nie ma sensu zaśmiecać tematu, który założyła Nami.

Cytat:
Napisał Hungmung Zobacz post
Pojedyncze są lepsze. Umierałem w środku, kiedy mój krwiożerczy Korgan z poprzedniej mafii zmienił się w Panią Cake. Tutaj trochę nawet liczyłem na lincz, czując że Trav zaserwuje moralniaka na dziko, kiedy miasto zlinczuje niewinnego psa.

Mi przez chwilę przemknął taki luźny pomysł na "zdarzenia losowe", które urozmaicałyby rozgrywkę w pojedynczej fazie gry np. zamiast większej liczby neutrali.
Tornado - umiejętności trzech graczy zostają tymczasowo przetasowane (to pewnie OP)
Noc oczyszczenia - wszystkie głosy liczone są podwójnie.
Mściwe duchy - Zlinczowany w tej fazie może zabrać ze sobą jednego z linczujących.
itd. itd.
Ale to już raczej pod rozkminę dla mafijnych weteranów.


Cały czas czekam na mafię Multikonta od Rewika.
Rewik porzucił ten pomysł z tego co wiem.

Zdarzenia losowe zdają się ciekawym pomysłem, ale ciężko zachować balans. Nie wiem czy te co wymieniłeś by się sprawdziły.

No i kiedy lincz na Lockjawie był bliski to rzeczywiście miałem ciekawy pomysł linczu przygotowany. Czasem to było wyzwanie kiedy do linczu dochodzilo w ostatniej chwili, wymyślać fabularkę na nowo tak żeby było ciekawie

Cytat:
Napisał Lord Melkor Zobacz post

B) sugerowaniu ról

Sugerowanie z zakazem ujawniania się nie sprawdza bo to bardzo łatwo obejść, moim zdaniem powinien być albo pełny zakaz albo ujawnianie ról powinno być dozwolone.

Jeśli ujawnianie ról jest jawne, to powinno to być uwzględnione w balansie. Na przykład:

1. Nie wszystkie role miastowe mają moce, to sprawia że ujawnianie tych z mocami jest niebezpiecznie (trochę tak było w tej grze). Oraz wtedy mafia może się łatwiej ukrywać;
2. Mafia ma bonusowe umiejki jeśli są ujawiane role przez miastowych - np. przejęcie kontroli nad czyjąś rolą, dodatkowe zabójstwo w stosunku do gracza który ujawnił swoją rolę;
3. Spotkałem się z grami gdzie nie każda rola była ujawniana po śmierci. Można np. wprowadzić karę że jak ktoś ujawnia swoją rolę w grze to po jego śmierci nie będzie ona ujawniona. To pomaga Mafii, bo Miasto ma mniej informacji.


C) karach za złamanie zasad

Za 1 naruszenie ostrzeżenie albo zablokowanie mocy / głosu na 1 fazę, w zależności od okoliczności. Za drugie/trzecie eliminacja z gry.

Odnośnie sugerowania to jak najbardziej sie zgadzam poza punktem trzecim. Jest umiejka Mafii, która sprawia, że rola denata jest tajna, ale znowu... karać całe Miasto bo ktoś zrobił błąd? Poza tym to by musiało być połączone z modkillami żeby miało sens.

To o czym piszesz w karach ma sens przy hmm pomniejszym złamaniu regulaminu. Jak można dać ostrzeżenia i za trzecim razem karać za ujawnienie roli?

Cytat:
Napisał Nami Zobacz post
Gdybym wolała pojedyncze, to bym je miała w swoich mafiach. Ogólnie to role pojedyncze mają swój urok, ale pod warunkiem, że KAŻDY dostosuje się do klimatu danej sesji; czyli jak jest o superbohaterach to mają być postacie z tego uniwersum, jak horror to z horrorów, jak Disney to stamtąd, ale to zmuszanie innych do odgrywania postaci, których być może nie chcą. Podwójne role dają w moim odczuciu o tyle frajdę, że jesteś jakąś fajną, znaną postacią, ale się ukrywasz przed innymi. A to że nie da się czytać przez to poprzednich mafii? Wg mnie to i lepiej, bo analiza starych graczy przez pryzmat minionych gier jest smutna.

Czyli w sumie jakiej? Że moce nie są przypisane do postaci, tylko do rzeczy? Szczerze, to wolę jak każdy ma swoją stałą moc - ginie postać, ginie moc. To samo w przypadku mafii. Wszystkie zmienne upośledzają możliwość analizy, a przez forum jest to jednak bardziej skomplikowane. Tak samo w tej mafii co kupiłam, widziałam, że ilość kart jaka mogłaby znaleźć się w grze była przytłaczająca, brakowało bardziej stałego elementu, przez to miałam wrażenie, że ludzie się blokują. Tutaj w kamieniach nie doszło do sytuacji, która by mogła to pokazać, Mafia nie miała farta co do przejmowania kamieni.
Mówiłem już to kilka razy, więc nie wiem czemu uparcie twierdzisz że ktoś kogoś zmusza. Przyjąłem zgłoszenia Lynx Lynxa, Ryo i Rila, ani przez chwilę nie próbując wymusić na nich grania kimś innym. Uważam zresztą, że ich postacie całkiem się odnalazły będąc w mniejszości.

Moce przypisane do rzeczy i pula umiejętności oparta o punkty. Upośledza analizę? I tak i nie. Po pierwsze rozszerza znacznie możliwości taktyczne i zmusza do kombinowania. Po drugie pozwala tym, którzy nie mieli mocy na starcie dostać jakąś w trakcie gry. Karty sprawdzają się może w realu, część może też na forum, ale nie wszystkie. Pamiętajmy też, że mechanika z kamieniami były eksperymentalna, równie dobrze można zamienić to na coś innego. Niestety do końca nie przetestowaliśmy systemu, bo Mafia miała pecha do celów.

Cytat:
Napisał Col Frost Zobacz post
Z jednej strony zgadzam się, że jeśli zabraniamy mówienia wprost o roli to i sugerowanie powinno być wykluczone lub mocno ograniczone. Ale jak jednoznacznie określić co jest sugerowaniem? Jeśli Nami napisze, że ufa Rilowi i jest on miastowym, będzie to sugestia, że ma zdolność by to sprawdzić?
Nie jest. Może kłamać, że mu ufa, moze mu ufać podświadomie, moze mu ufać bo jest ufna w stosunku do jego jako gracza itd. Bez takich tekstów gra nie miałaby sensu.

Cytat:
Napisał traveller Zobacz post
Ogólnie chciałbym żebyśmy porozmawiali o:
A) zamianie ról, czy się sprawdza w grze w takiej formie
B) sugerowaniu ról
C) karach za złamanie zasad
D) podwójne role czy jednak pojedyncze?
E) mechanice podobnej do Kamieni Nieskończoności
F) czy ktoś planuje kolejną Mafię za jakiś czas?
G) co myślicie o zlocie w przyszłym roku?
EDIT: I) co myślicie o większej liczbie neutrali?
EDIT: J) co myślicie o FM, Fałszywym Miastowym?
A) Mam dylemat i umiejka to wprowadza wiele skrajnych emocji. Zdania są tu bardzo podzielone. Sporo osób mówi, że nie jest na korzyść Mafii, ale... Dorzućcie teraz możliwośc werbunku. W ostatniej Mafii Nami, bardzo się przysłużyła złoczyńcom i utrudniła życie tzw "pewnym miastowym".
B)Ja tu generalnie podzielam zdanie m.in. Melkora i Rewika. Może rzeczywiście zrobić mówienie o rolach jawne, ale dać Mafii oprócz czegoś takiego jak/lub zamiast niego jeszcze atak za odgadnięcie roli? W Ankh sprawdziło się to całkiem dobrze.
C) Tutaj mnie interesuje czy nie lepiej rzeczywiście nie karać na pw zamiast jawnie? bo samo karanie może coś sugerować? Ostrzeżenia za łagodne złamanie, modkille za ostrzejsze nie patrząc na doświadczenie gracza.
D) Tutaj może zaskoczę, ale zawsze byłem fanem różnorodności. Jeśli raz będą podwójne, raz pojedyncze to mi to całkiem pasuje.
E) Tutaj jestem za, nawet jeśli można to trochę usprawnić. Wszystko co zmusza do kombinowania i analizy gry jest dla mnie na plus. Chociaż prostsza Mafia dla odmiany też jest ok.
F) Ja nie będę robił Mafii jako MG częśćiej niż raz na rok, dwa. Bardzo męczące i wolę grać. Chociaż jest tez frajda.
G) No to wiadomo, że tak
I) Zgadzam się, że to zależy od liczby graczy, ale jakieś ewentualne pomysły na innych? No jest ten Survivor niby, który ma dotrwać do końca gry, ale nie wiem czy to taka ciekawa rola
J) Tak, tutaj zdecydowanie zostawić, ale coś zmienić... Może faktycznie nocny immunitet + możliwość werbunku przy odpowiednim odgadnięciu.
 
__________________
"Tak, zabiłem Rzepę." - Col Frost 26.11.2021
Even a stoped clock is right twice a day
traveller jest offline  
Stary 12-12-2021, 21:15   #477
INNA
 
Nami's Avatar
 
Reputacja: 1 Nami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputację
Cytat:
Mówiłem już to kilka razy, więc nie wiem czemu uparcie twierdzisz że ktoś kogoś zmusza. Przyjąłem zgłoszenia Lynx Lynxa, Ryo i Rila, ani przez chwilę nie próbując wymusić na nich grania kimś innym. Uważam zresztą, że ich postacie całkiem się odnalazły będąc w mniejszości.

Moce przypisane do rzeczy i pula umiejętności oparta o punkty. Upośledza analizę? I tak i nie. Po pierwsze rozszerza znacznie możliwości taktyczne i zmusza do kombinowania. Po drugie pozwala tym, którzy nie mieli mocy na starcie dostać jakąś w trakcie gry. Karty sprawdzają się może w realu, część może też na forum, ale nie wszystkie. Pamiętajmy też, że mechanika z kamieniami były eksperymentalna, równie dobrze można zamienić to na coś innego. Niestety do końca nie przetestowaliśmy systemu, bo Mafia miała pecha do celów.
Nie wiem po co pytasz skoro mnie negujesz. Napisałam, że wg mnie JESLI POJEDYNCZE to tylko związane związane klimatem a nie jakieś rzepy i menele w sesji superhero. A to ma związek z PONIEKAD zmuszaniem. Twoja negacja nie ma sensu jeśli dokładnie przeczytać co napisałam.
 
__________________
Discord podany w profilu
Nami jest offline  
Stary 12-12-2021, 21:32   #478
Hungmung
 
Dust Mephit's Avatar
 
Reputacja: 1 Dust Mephit ma wspaniałą reputacjęDust Mephit ma wspaniałą reputacjęDust Mephit ma wspaniałą reputacjęDust Mephit ma wspaniałą reputacjęDust Mephit ma wspaniałą reputacjęDust Mephit ma wspaniałą reputacjęDust Mephit ma wspaniałą reputacjęDust Mephit ma wspaniałą reputacjęDust Mephit ma wspaniałą reputacjęDust Mephit ma wspaniałą reputacjęDust Mephit ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Nami Zobacz post
Napisałam, że wg mnie JESLI POJEDYNCZE to tylko związane związane klimatem a nie jakieś rzepy i menele w sesji superhero.
Mnie tam to akurat ani trochę nie przeszkadza. To już menel i rzepa nie mogą zostać super-bohaterami? To nasz remix i nasza historyjka, a nie sequel jakiegoś filmu. Jak dobrze widziałem, to Magda Gessler i Andrew Sapkowsky też się nam w mafii przewinęli.
 
Dust Mephit jest offline  
Stary 12-12-2021, 21:51   #479
 
traveller's Avatar
 
Reputacja: 1 traveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputacjętraveller ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Nami Zobacz post
Nie wiem po co pytasz skoro mnie negujesz. Napisałam, że wg mnie JESLI POJEDYNCZE to tylko związane związane klimatem a nie jakieś rzepy i menele w sesji superhero. A to ma związek z PONIEKAD zmuszaniem. Twoja negacja nie ma sensu jeśli dokładnie przeczytać co napisałam.
Nie napisałaś "poniekąd" tylko, że wiąże się ze "zmuszaniem". Jeśli miałaś co innego na myśli to nie wynikało tego z twojej wypowiedzi. Użyte zaraz po tej sesji mogło oznaczać przytyk, że zmuszalem kogoś do czegoś. Nie negowałem Ciebie, czy mówiąc precyzyjnie nie negowałem tego co piszesz. To po prostu twoja subiektywna opinia. Pytam bo chcę poznać opinie ogółu ludzi bo liczę się ze zdaniem każdego. Także z Twoim. Wręcz pisałem przed rekrutem że mozesz grać Magdą i będzie ok, a stwierdziłaś że nie czujesz tego. Z początku miałem stworzyć postacie do odgrywania, ale potem dopuściłem dowolność i stworzyłem hybrydę m.in. dlatego żeby takie osoby jak Ty nie musiały grać kimś kim nie chcą. Nie chcę się kłóćić, ale mam wrażenie że niektórych naprawdę ciężko zadowolić. W moim odczuciu niemożliwe jest zmuszać kogoś do pewnego klimatu bo wtedy będzie się miało dużo mniej graczy, rzuciłem temat przewodni mówiąc, że jeśli zdecydują się stworzyć taką postać to będzie fajnie. Zgadzam się z Hungiem (chociaż) sam miałem obawy, że te postacie całkiem dobrze się odnalazły w tym świecie i nie miałem z nimi problemu. Nie uważam, więc że każda osoba musi się dostosować bo chyba te, które tego nie zrobiły sprawiły, że Mafia i tak miała swój urok. Nawet jakby postaci z Marvela było dużo mniej (w sumie myślałem, że tak będzie) to też nie miałbym z tym problemu.
 
__________________
"Tak, zabiłem Rzepę." - Col Frost 26.11.2021
Even a stoped clock is right twice a day
traveller jest offline  
Stary 12-12-2021, 22:16   #480
INNA
 
Nami's Avatar
 
Reputacja: 1 Nami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputację
Cytat:
To po prostu twoja subiektywna opinia.
No o taką pytałeś D:
W mojej opinii to nie pasuje. Wtedy nie robiłabym po prostu tematycznego klimatu, bo to jakby go upośledza - tak, to moje subiektywne odczucie:P W takim przypadku zrobiłaby coś, o czym w sumie myślę od dawna, nazywa się to BYOR (Be your own role) i nie narzuca konkretnego klimatu, a pozwala na zachowanie swojej własnej roli, którą nie przykrywa się inną.
 
__________________
Discord podany w profilu
Nami jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:04.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172