Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Warhammer > Archiwum sesji z działu Warhammer
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum sesji z działu Warhammer Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie Warhammer (wraz z komentarzami)


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 16-08-2011, 17:13   #71
 
Yzurmir's Avatar
 
Reputacja: 1 Yzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie coś
Och, miałem jeszcze opisać plan Markiza, ale zapomniałem. Hm, dopiszę coś jeszcze tak, żeby nie kłóciło się z postem Komtura.
 
Yzurmir jest offline  
Stary 18-08-2011, 21:10   #72
 
Komtur's Avatar
 
Reputacja: 1 Komtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputację
Za swoje 100 pd. podnoszę ZR o 5 pkt.
 
__________________
"Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind
W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead."

Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017.
Komtur jest offline  
Stary 19-08-2011, 01:38   #73
 
Yzurmir's Avatar
 
Reputacja: 1 Yzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie coś
Ja bym w takim momencie dał rzut na Punkty Obłędu. To znaczy, zmasakrowane zwłoki, karczmarz, płonąca, opustoszała gospoda, jeszcze wczoraj pełna bawiących się ludzi?

A co do PD, to wydaję je na WW. Choć w zasadzie mi to wisi, i tak nie będę się pchał do walki. Tak w ogóle, są przeprowadzane tutaj jakiekolwiek rzuty?

PS. Jeśli ma być więcej rzutów, w tym na umiejętności zależne od Inteligencji, to biorę Inteligencję.
Wiem, że to meta-gra, ale... jestem tylko graczem. Co poradzę?
 

Ostatnio edytowane przez Yzurmir : 19-08-2011 o 01:40.
Yzurmir jest offline  
Stary 19-08-2011, 08:41   #74
 
valtharys's Avatar
 
Reputacja: 1 valtharys ma wspaniałą reputacjęvaltharys ma wspaniałą reputacjęvaltharys ma wspaniałą reputacjęvaltharys ma wspaniałą reputacjęvaltharys ma wspaniałą reputacjęvaltharys ma wspaniałą reputacjęvaltharys ma wspaniałą reputacjęvaltharys ma wspaniałą reputacjęvaltharys ma wspaniałą reputacjęvaltharys ma wspaniałą reputacjęvaltharys ma wspaniałą reputację
A ja wziąłem OGD -
 
__________________
Dzięki za 7 lat wspólnej zabawy:-)
valtharys jest offline  
Stary 19-08-2011, 10:24   #75
 
Agape's Avatar
 
Reputacja: 1 Agape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłość
Ja biorę +5 do WW, skoro już mam mieczyk to może mi się przydać
 
Agape jest offline  
Stary 19-08-2011, 18:39   #76
 
More Power's Avatar
 
Reputacja: 1 More Power nie jest za bardzo znany
Trochę późno, ale odpiszę, głownie do Yzurmira

Ani razu się nie czepiłem o zostawienie Ulrike. Argument o tym że nic tam się wcześniej nie działo jest sensowny, aczkolwiek ja bym nie zostawiał nikogo samego. A nóż się potknie/zasłabnie/przestraszy i zwieje/zdarzy się wypadek i nie będzie miał jej kto pomóc.

Druga sprawa - to o łuku
Jasne, gdyby szlachcic miał do dyspozycji 30 zbrojnych to by nawet nie pomyślał o uzbrajaniu służki. Ale Swann dostał pod komendę JEDNEGO zbrojnego (Martina) i służkę. Skryba i drugi szlachcic się nie liczą, bo nie może im wydawać rozkazów i bardziej przeszkadzają niż pomagają. Poza tym wiedział że graf zaginął (a miał obstawę) i że urwał się z nim kontakt. Było też coś o zbuntowanych chłopach. Tak więc były przesłanki że być może trzeba się będzie bić. Czemu więc nie miałby uzbroić połowy swoich ludzi, skoro może to zrobić za darmo?
Poza tym, skoro zwracasz mi uwagę że nie powinienem w ogóle myśleć to tej chłopce, to czemu markiz tak bardzo martwi się o jej bezpieczeństwo i każe jej zostać?

W prawdziwym świecie (w Europie) mamy względny pokój i bardzo mało ludzi umie się bić, korzystać z broni itp bo raczej nie ma takiej potrzeby. Ale w średniowieczu każdy umiał się bronić bo musiał - przemoc była wszechobecna. A co dopiero w świecie warhammera, gdzie masz chaos, orków itp, szczególnie w prowincji słynącej z regularnych najazdów zielonoskórych. Poza tym łuk to tania broń, można zrobić ją samemu (a więc wszechdostępna) i jest przydatna chociażby do polowania na ptaki albo ochrony trzody przed wilkami. Owszem, wyszkolenie strzelca wyborowego to długie i żmudne zadanie, ale opanowanie łucznictwa w poziomie podstawowym nie jest trudne. Nie widzę powodów dla których chłopka miałaby nie wiedzieć jak się strzela.

Nie wiesz też jak miałem zamiar wykorzystać uzbrojoną chłopkę. To oczywiste że nie dałby jej rozkazu do strzału do przeciwnika, który akurat walczy w zwarciu z sojusznikami. Ale gdy biegnie na nas grupa przeciwników, to czemu miałaby nie oddać strzału? Obojętnie gdzie i kogo trafi, zawsze to jakaś przewaga. Jak spudłuje, to trudno. Nie patrząc na mechanikę, to sam fakt że ktoś do ciebie strzela z łuku robi różnicę. Nikt nie chce oberwać, rany się goją długo, więc będzie chęć zrobienia uniku/zejścia z linii strzału, co da więcej czasu (a więc i więcej wystrzelonych pocisków) przez np. Brunna który lepiej strzela. I w końcu, wróg nie wie że Ulrike kiepsko strzela. Może to trochę na wyrost, ale gdy każdy jest uzbrojony to zwiększy to skuteczność zastraszania.
No i skoro mamy walczyć z uzbrojonymi chłopami, to dlaczegoby nie wystawić przeciw nim innych uzbrojonych chłopów?

co do mieczy - poprosiłem o broń dla każdego, nie o miecze dla każdego. Dostałem ostrza, chociaż liczyłem właśnie na coś w stylu pałki lub maczugi. Miałem zwrócić miecze i poprosić o pałki?

Co do chodzenia w kółko - to akurat ewidentnie wina Markiza. Nie mógłby odejść 50 metrów od karczmy tak żeby nikt nie słyszał i tam przedstawić sprawy? Ale się nie czepiam, bo to psuję grę. Każdy ma prawo robić jak chce.

Nagłe wrócenie się z obozu do karczmy - zgoda, tutaj akurat wykorzystana została wiedza z postów innych graczy. Swoją drogą zadeklarowałem że po wyjeździe z karczmy przesyłam sygnał o pomoc rogiem sygnałowym, tyle że MG tego nie uzwględnił.

Jeszcze jedno - każdy ma swój mózg i intuicję - więc może przewidywać różne rzeczy. To nie jest tak że jak wejdę do karczmy, to mogę zacząć działać dopiero jak ktoś mnie zaatakuje lub znajdę jakąś ewidentną poszlakę.

Każdy z nas zrobił sobie postać i ma mniej więcej określoną wizję jak chce ją odgrywać. Ja na przykład widzę mojego bohatera jako lekko aspołecznego, sztywnego jak kłoda (mówiącego konkretnie i bez owijania w bawełnę), bardzo ostrożnego (troszkę podchodzi pod paranoję, ale mam dobre uzasadnienie w historii postaci) i przewidującego (na każdą ewentualność) młodego szlachcica dla którego życie to gra w szachy a każda decyzja to kolejny ruch pionkiem. I tak ją staram się prowadzić (a czy mi wychodzi czy nie to inna sprawa). Mówienie że "szlachcic nie powinien czegośtam robić" jest bez sensu. Pamiętaj, nie gramy bandą stereotypów.


I teraz do Komtura - dokładnie taki miałem plan. Wrócić do karczmy w dzień (te stwory to nocne stworzenia i w dzień łatwiej będzie z nimi walczyć - tak sądzi moja postać) i przepytać karczmarza i chłopów.
 

Ostatnio edytowane przez More Power : 19-08-2011 o 18:41.
More Power jest offline  
Stary 19-08-2011, 18:43   #77
 
More Power's Avatar
 
Reputacja: 1 More Power nie jest za bardzo znany
A co do rozwinięcia, Renald Swann po tym co zobaczył (chodzi o rzeź w karczmie) postanowił że musi się wziąć w garść i uodpornić na takie widoki (bo co to za dowódca który się boi trupów) więc rozwijam siłę woli
 
More Power jest offline  
Stary 19-08-2011, 19:23   #78
 
Yzurmir's Avatar
 
Reputacja: 1 Yzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie coś
Trochę późno, rzeczywiście, ale OK. Będę odpowiadał po kolei.

Zdaje się, że głównie Urlike się czepia o zostawienie Urlike -- to nie było skierowanie bezpośrednio do ciebie. Ale bez przesady -- nie zostawiac jej, bo się może potknąc? Ona nie ma sześciu lat! Zresztą na pewno wolałbym się potknąc niż udac się na spotkanie z tajemniczymi przesladowcami podróżnych.

Nie mówię, że Renald nie może się troszczyc o bezpieczeństwo Urlike -- sam markiz to robi, głównie dlatego, że stara się byc dżentelmenem, a przy tym ma słabośc do kobiet. Nie chodzi jednak o pytanie "czemu szlachcic chce bezpieczeństwa swej służącej?", a o "czemu traktuje ją jak zbrojną?".

Masz rację z tym, jak niebezpieczny jest Stary Świat -- nie wziąłem tego byc może pod uwagę w stopniu, na jaki ta kwestia zasługuje. Ale widzisz -- cały czas pojawia się słowo "szlachcic". Gdyby grupa chłopów, znajdując się w niebezpieczeństwie, wręczała broń każdemu, nawet swym żonom i córkom -- nie byłoby problemu. Ale szlachta patrzy na to raczej inaczej, bo ma po prostu inne środki. Jeśli byłoby to konieczne, Swann mógłby otrzymac jakichś zbrojnych. Skoro ich nie otrzymał, to wierzę, że nie dlatego, iż hrabia miał na myśli "dostaniesz bardzo ograniczone środki, ale musisz walczyc, przygotuj się na uzbrojenie w tanią broń cywilów", tylko "nie chodzi mi o przemoc -- broń się, jeśli trzeba, ale zasadniczo to ma byc śledztwo, dlatego nie wysyłam z tobą żołnierzy".

Według mnie to jest taka różnica jak między horrorem (można powiedziec z pewnością, że sesja ta jest w klimatach horroru), w którym niedoświadczeni, zwykli ludzie starają się przeżyc, korzystając ze znalezionej broni -- na przykład palnej -- a horrorem, w którym niby niedoświadczeni ludzie napotykają wóz pełen karabinów maszynowych, którymi nagle potrafią się posługiwac, i zaczynają masakrę.

co do mieczy, to pisałem o ogólnych tendencjach, nie bierz tak wszystkiego do siebie.

co do chodzenia w kółko -- to nie była wina markiza. De Nevoix wiedział, że w karczmie czeka ich śmierc albo porwanie, więc nie miał powodów, by pozostawac w jej pobliżu. co więcej, 50 metrów dalej wciąż mogli byc obserwowani bądź podsłuchiwani bez problemu. De Nevoix chciał zniknąc prześladowcom z oczu jak najszybciej, nie ryzykując.

(Przy okazji, dziękuję za aluzję. Tyle, że ja uważam, iż o ile czepianie się w sesji może byc rzeczywiście męczące, o tyle szczera rozmowa poza nią może tylko poprawic rzeczy, a nie zepsuc.)

W końcu...

Racja, nie gramy bandą stereotypów. Nie sądzę na przykład, aby moja postac była stereotypowa, ale gdyby zaczęła nagle tańczyc i śpiewac bez sensu albo próbowała zgwałcic tego karczmarza, który się powiesił, to zapewne stwierdziłbyś, że to nie pasuje.
Nie przeszkadza mi to, jaką postac sobie wymyśliłeś i na początku podchodziłem do niej sam całkiem entuzjastycznie. Gdy Renald patrzy na wszystko w tak chłodny sposób albo gdy od razu przechodzi do taktyki, jaką trzeba obrac, walcząc z przeciwnikiem -- to jest w porządku. Po prostu nie pasuje mi to, że czasami zachowuje się -- według mnie -- bez logiki. Rozumiem myślenie "jesteśmy z dala od cywilizacji i w niebezpieczeństwie -- trzeba zachowac spokój, wyznaczyc warty i byc gotowym do obrony". Nie rozumiem myślenia "wyślę mojego krawca, by trenował walkę halabardą, na wypadek, gdyby gobliny wdarły się do zamku".
To nawet nie jest paranoja, bo paranoik -- albo "rozsądny" paranoik, jakim najwyraźniej jest Swann -- raczej wydałby wszystkie pieniądze na najemników i ochroniarzy, ale przynajmniej zyskał prawdziwą ochronę.

PS. Przepraszam za c i pokrewne, klawiatura nie działa jak powinna.
 
Yzurmir jest offline  
Stary 20-08-2011, 16:33   #79
 
pawelps100's Avatar
 
Reputacja: 1 pawelps100 ma z czego być dumnypawelps100 ma z czego być dumnypawelps100 ma z czego być dumnypawelps100 ma z czego być dumnypawelps100 ma z czego być dumnypawelps100 ma z czego być dumnypawelps100 ma z czego być dumnypawelps100 ma z czego być dumnypawelps100 ma z czego być dumnypawelps100 ma z czego być dumnypawelps100 ma z czego być dumny
Ja swoje PD też dam do WW.

Podskórnie też czuję, że fabuła nie ruszy do przodu bez wizyty w wiosce, choć licho wie co tam się dzieje.
 
pawelps100 jest offline  
Stary 23-09-2011, 18:39   #80
 
Sekal's Avatar
 
Reputacja: 1 Sekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputację
MG zniknął forum miesiąc temu. Sesję przenoszę więc do archiwum. Gdy będzie chęć jej wznowienia po powrocie Mortarela to proszę o informację.
 
__________________
If I can't be my own
I'd feel better dead
Sekal jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:54.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172