|
Archiwum sesji z działu Warhammer Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie Warhammer (wraz z komentarzami) |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
24-04-2022, 14:50 | #101 | |
Highlander Reputacja: 1 | Cytat:
Nadal jednak przynajmniej dla mnie ta mapa w excelu jest bardzo niezrozumiała. Wiem, że ma oddawać gdzie kto był i gdzie się poruszył ale robi się tylko bałagan. Przepraszam może tylko mnie to przeszkadza bardziej niż pomaga. Co do programów do "mapowania" też może nie jestem orłem ale właśnie bawię się tak na szybko rysowaniem mapy w Roll 20 - przykładowa jaskinia i z wykorzystaniem darmowych tokenów można uzyskać bardzo szybko znacznie lepsze moim zdaniem i bardzie pomocne efekty. Edit: Proszę mnie tylko źle nie zrozumieć. Po prostu szukam prostych rozwiązań, żeby wszystkim było łatwiej.
__________________ Miecz przeznaczenia ma dwa ostrza. Jednym jesteś ty. A co jest drugim. Biały Wilku? - Nie ma przeznaczenia - jego własny głos. - Nie ma. Nie ma. Nie istnieje. Jedynym, co jest przeznaczone wszystkim, jest śmierć. Ostatnio edytowane przez Connor : 24-04-2022 o 15:10. | |
24-04-2022, 15:31 | #102 | ||
Majster Cziter Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
- A co do tego Roll20 nie próbowałem. Ale ten poglądowy obrazek jest wd mnie dość zbliżony do tego co widać w excel. Tyle, że zarysy jaskini są bardziej "obłe". Jakby dorobić tam poszczególne poprzednie pozycje poszczególnych postaci pewnie by wyszło podobnie do tego co mamy teraz w excel. - Ogólnie to nie mówię, że ten Roll czy inszy program to kiepski pomysł. I może podumam nad ich używaniem. Chociaż do technicznych orłów nie należę. A tworzenie mapek nie jest dla mnie celem samym w sobie a jedynie pomocą w sesji do zwizualizowania sytuacji, głównie odległości i pozycji no i charakteru terenu. Może w przyszłości coś bym majstrował w takich programach ale na chwilę obecną wolałbym tą mapkę w excel skoro już wszystko jest uszyte pod nią.
__________________ MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić | ||
24-04-2022, 16:09 | #103 |
Dział Postapokalipsa Reputacja: 1 |
__________________ Królestwo i pół księżniczki za MG gotowego poprowadzić Degenesis! |
24-04-2022, 19:35 | #104 | |
Majster Cziter Reputacja: 1 | Cytat:
__________________ MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić | |
29-04-2022, 17:34 | #105 |
Reputacja: 1 | To tak, to opatrywanie to takie pobieżne jak wspominałeś, coby się nie wykrwawił, prawdziwe leczenie po walce. Lenard pobiegnie wesprzeć Olgę, Gretę i Bruna, Wydaje mi się, że z Magusem skutecznie zablokowaliby przejście wilkom? Jeżeli zostałby krytycznie ranny jak Wilhelm, to się wycofa do Melissy. Albo jeżeli pozostali się będą wycofywać. Melissa łuk odwiesiła, teraz ma znów lampę, którą musiała z powodu łuku zostwić w korytarzu. Dla ochorny, do drugiej ręki wyciągnęła buzdygan. Wydaje mi się, że poza opatrywaniem Wilhelma i wzięciem latarni i dojściem do środkowego korytarza raczej nie zdołała nic więcej zrobic w tych rundach. Zarówno Melissa jak i Wilhelm będą się teraz trzymać z tyłu, by w razie czego odciągnąć rannych czy umierających i świecić latarnią. Wilhelm pozostaje czujny i strzeże swojej pani.
__________________ Nawet jeśliś czysty jak kryształ i odmawiasz modlitwę przed zaśnięciem, możesz stać sie likantropem, gdy lśni księżyc w pełni... |
29-04-2022, 23:18 | #106 |
Majster Cziter Reputacja: 1 | Tura 08 - 2520.04.19; bct (4/8); południe - Oki to ładnie daliście komplet postów w terminie to i ja odpisałem szybciej :> Co do terminu na wrzucenie posta to do północy w pt 05.06. Czyli jest 7 dób na wrzucenie posta. Stan zdrowia: Melissa Blitz 14/14; s.zdrowy (mod. 0) Davandrel Zielony Liść 12/12; s.zdrowy (mod 0) Greta Herschel 11/16; s.ranny (mod -10) PD - Davandrel 10 PD za szybki post - Davandrel 10 PD za pomoc MG w czytelniejszym rysowaniu mapki (feedback) - Davandrel 5 PD za przemyślenia wewnętrzne postaci - Davandrel 10 PD za decyzyjność za siebie i pomocników - Davandrel 30 PD za przetrwanie walki - Greta 10 PD za szybki post - Greta 5 PD za przemyślenia wewnętrzne postaci - Greta 10 PD za decyzyjność co do walki - Greta 10 PD za udział w dyskusji sytuacyjnej w komentach - Greta 30 PD za przetrwanie walki - Melissa 5 PD za wrzucenie posta - Melissa 5 PD za przemyślenia wewnętrzne postaci - Melissa 10 PD za decyzyjność za siebie i pomocników - Melissa 5 PD za zostawienie deklarek w komentach - Melissa 30 PD za przetrwanie walki --- Razem: - Melissa 165 + 55 = 220 PD (pomocnicy: 72 PD) - Davandrel 170 + 65 = 235 PD (pomocnicy: 103 PD) - Greta 180 + 65 = 245 PD --- - Oki, to w tej turze macie dwie scenki. Pierwsza to podobnie jak poprzednio opis walki jaki wynikł z mechy, deklarek i rzutów. To chaotyczne parę chwil walki gdzie wszystko dzieje się szybko. To macie podzielne na tą scenkę z jaskinią z zagrodami gdzie toczy się walka i drugą gdzie została Melissa i Wilhelm. Z mechy to minęły 3 tury walki (T 06 - T 08). Druga scenka też jest niedługo potem i też nie trwa zbyt długo. Ot pierwsze ogarnięcie pobojowiska jak ostatnie wilki dały dyla z jaskini z zagrodami. - Skład goblińskiej wycieczki: - Bruno 5/10 s.ranny (-10) - Olga 1/14 s.krytyczny (-30) - Goli; 17/17 s.zdrowy (0) - Davandrel; 12/12 s.zdrowy (0) - Magnus; 14/14 s.zdrowy (0) - Greta; 11/16 s.ranny (-10) - Petra; 10/15 s.ranny (-10) - Lenard; 6/12 s.zdrowy (-10) - Melissa; 14/14 s.zdrowy (0) - Wilhelm; 3/12 s.krytyczny (-30) - Co do umownej mapki sytuacyjnej to jest tutaj: https://docs.google.com/spreadsheets...YFw/edit#gid=0 - Stan mapki na koniec T 08. Więc jak jeszcze trwa walka z wilkami. Ale w T 09 wilki rejterują. - Tu jest zaś mecha walki: https://docs.google.com/spreadsheets...drQ/edit#gid=0 - A fabularnie to wyglądało tak: - Walka w jaskinie z zagrodami się zaczęła. Było miejsce tylko dla pierwszej trójki (licząc od lewej: Greta, Bruno, Olga). Dobiegli też Magnus i Davadnel a potem jeszcze Lenard. - Grecie udało się zmusić swojego wilka (Wilk 04) do ucieczki. Wilki dawały dyla jak straciły więcej niż połowę HP-ków. Wcześniej jednak udało mu się ją zauważalnie poharatać. Gdy zwiał akurat do środka wpadł Goli i we dwójkę spacyfikowali kolejnego wilka (Wilk 01) który też zwiał. - Davadell dobiegła w T 06. W T 07 strzelała w jednego z wilków (Wilk 01) ale wyszło pudło. W T 08 strzelała w wilka walczącego z Brunem (Wilk 02) i udało jej się go trafić. W połączeniu z ranami jakie zadał mu Bruno wilk został zmuszony do ucieczki. - Oldze się słabiej wiodło. Z początku oberwała dość nieznacznie (Wilk 06) ale w T 07 podwójnie w swojej i wilczej fazie więc prawie ją to wykończyło i się wycofała z walki. Zastąpił ją Lenard który akurat dobiegł na miejsce. On też oberwał od tego wilka ale i sam go trafił. W połączeniu z ucieczką pozostałych wilków zwiał także i ten. - W lewym korytarzu Goli miał bój sptkaniowy z wilkiem (Wilk 07). Ale dość szybko go załatwił. To starczyło Petrze aby go dogonić. Razem wypadli do jaskini z zagrodami gdzie Goli rzucił się na Wilka 01 (razem z Gretą) a Petra stała się obiektem szarży Wilka 03. Nie poszło jej zbyt dobrze ale w połączeniu z resztą wilczych strat i ten rzucił się do ucieczki. - Melissa zaś w tym czasie opatrywała Wilhelma. To jest na tyle długie, że raczej nie skończyła tego zanim nastąpił koniec walki i pojawiła się Olga. --- - Koniec posta to tak "tuż po walce". Czyli właśnie można się rozejrzeć co jest co. Jak widać po stronie wycieczki nikt nie zginął, niektórzy nie są nawet draśnięci no ale zauważalna część jest zauważalnie ranna a dwoje nawet krytycznie rannych. Gobliny i wilki oddały jednak teren ale niezbyt wiadomo dokąd zwiały tym bocznym korytarzem. - No i jak jest te "tuż po" okazuje się, że w jakiejś celi czy czymś takim ktoś jest zamknięty. Co do rasy to człowiek. A co dalej to chciałbym spróbować z tym oddawaniem inicjatywy w światotworzeniu w ręce Graczy. Czyli sami określcie kogo uratowaliście - No ale, że jest was troje to proponuję aby każdy miał okazję dodać jakiś swój element. Dokładniej to kto pierwszy wrzuci post ten wybiera jeden z elementów kreacji. Pozostali muszą to uwgędnić i mają okazję coś dodać od siebie. Te elementy to: - imię i płeć - klasa: łotrzyk, ranger, uczony, wojownik - specjalizacja: (ums. zaawansowany) - Fabularnie myślę, że można to opisać jak każdy podchodzi do celi albo już do uwolnionego kogoś i może się przyjrzeć bliżej albo zapytać o coś. Jakby coś nie było jasne to śmiało pytajcie. I w sumie to taka zabawa. Więc jak chcecie jakoś inaczej ustalić kto tam jest w tej celi to dajcie znać - W tej turze bym chciał od was: - Decyzję co do tego kto siedział w celi (jw.) - Decyzję co dalej z tą jaskinią (ścigacie dalej, wracacie, jeszcze coś innego) --- - No i chyba tyle z mojej strony Jak coś nie jest klarown to pytajcie śmiało Do końca T 04 to głównie koniec większości walk w jaskini. W pościgu Goli wbiega do lewego korytarz
__________________ MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić |
30-04-2022, 16:09 | #107 |
Highlander Reputacja: 1 | Czyżby szykowała się błyskawiczna kolejka?
__________________ Miecz przeznaczenia ma dwa ostrza. Jednym jesteś ty. A co jest drugim. Biały Wilku? - Nie ma przeznaczenia - jego własny głos. - Nie ma. Nie ma. Nie istnieje. Jedynym, co jest przeznaczone wszystkim, jest śmierć. |
30-04-2022, 17:30 | #108 | |
Majster Cziter Reputacja: 1 | Cytat:
- A co do tego kto jest w celi: post Grety: - klasa: łotrzyk, ranger, uczony, wojownik - uczony post Davandrel: - imię i płeć - Godfrey Kling; ok 30-40 l post Melissy: - specjalizacja: (ums. zaawansowany) - (do wyboru) - Aha, gdzieś tam w deklarkach chyba Keth się pytał o manewr "szaleńczy atak" (podręcznik podstawowy s.133). W oryginale daje on właścicielowi +20 do WW ale w następnej turze nie może on robić uników ani parowania. - W bastionowej mechanice raczej nie ma na to miejsca. Głównie dlatego, że parowanie jest "wtłoczone" w zwykłą walkę i nie ma na to osobnych testów. A uniki to defensywna taktyka gdzie zamiast WW testuje się ZRĘ. Ale jeśli ten co robi uniki wyrzuci w swojej puli wyników to nie zadaje ciosów (jak to jest przy standardowym rzucaniu WW vs WW) tylko robi właśnie unik. Niezbyt jest więc do czego robić ten modyfikator +20 za szaleńczy atak. Wyglądałoby trochę jak darmowy bonus do trafienia bez właściwie żadnych konsekwencji. Poza tym myślę, że byłoby to dość kłopotliwe pamiętać w trakcie kulania i liczenia, że dana postać oprócz wszystkich innych stat i skillów i modyfikatorów jeszcze w jednej turze ma szaleńczy atak a w następnej nie, a potem znowu itd. Zwłaszcza jak w jednej turze ja rozliczam zwykle 2-4 Tury a następne robię np. w następny weekend. Całośiowo więc mi się to mało praktyczne wydaje, sprzyjające pomyłkom i wolałbym tego uniknąć. - Do pewnego stopnia tarcze i broń drzewcowa modyfikują te wyniki chociaż raczej w defensywie. Średnia tarcza (ta najpowszechniejsza, mała to puklerz, duża to pawęż) obniża WW/US o -20 o ile atak jest "na klatę" czyli od strony tarczy. Zaś broń drzewcowa "pochłania" pierwsze 20 sukcesów przeciwnika. Po prostu trzeba się postarać jeśli ktoś ma krótszą broń aby przebić się przez zasłonę włóczni czy rohatyny. Na początku walki z wilkami tak Oldze udało się sparować atak wilka. Wykulał sukces ale za mały aby się przebić przez zasłonę z rohatyny.
__________________ MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić | |
30-04-2022, 20:31 | #109 |
Dział Postapokalipsa Reputacja: 1 |
__________________ Królestwo i pół księżniczki za MG gotowego poprowadzić Degenesis! |
30-04-2022, 20:46 | #110 | ||
Majster Cziter Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
__________________ MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić | ||