Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Warhammer > Archiwum sesji z działu Warhammer
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum sesji z działu Warhammer Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie Warhammer (wraz z komentarzami)


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 08-02-2011, 12:32   #1
 
Mortarel's Avatar
 
Reputacja: 1 Mortarel ma wspaniałą reputacjęMortarel ma wspaniałą reputacjęMortarel ma wspaniałą reputacjęMortarel ma wspaniałą reputacjęMortarel ma wspaniałą reputacjęMortarel ma wspaniałą reputacjęMortarel ma wspaniałą reputacjęMortarel ma wspaniałą reputacjęMortarel ma wspaniałą reputacjęMortarel ma wspaniałą reputacjęMortarel ma wspaniałą reputację
[komentarze] Sesja dla nowicjuszy/warsztaty

WPROWADZENIE


1. Kwestia kostek: rzuty wykonujemy za pomocą standardowych kostek dziesięciościennych, w skrócie 1k10, wynikiem jest liczba 1-10. Oznaczenie 2k10 oznacza, że rzut należy wykonać dwoma kostkami, 3k10 trzema itd.
Część rzutów wykonywana jest kością 1k100, jest to „rzut procentowy” , wynikiem jest liczba z zakresu 1-100.
Wszystkie rzuty wykonujemy na internetowej kostnicy. Wystarczy wybrać odpowiednią kość, a wynik zostanie wygenerowany automatycznie. Internetowa kostnica -jeśli ktoś miałby problem z obsługą, niech do mnie napisze

2. Świat: „Gra dotyka tematów i koncepcji przeznaczonych dla osób dojrzałych. Demony, szaleństwo, śmierć, zepsucie i rozpacz to integralne elementy świata Warhammera”. Poza tym świat wykazuje podobieństwa do historycznej epoki średniowiecza. Świat warhammera targany jest konfliktami, a życie jest tu krótkie i pełne przemocy. Poza rasami „cywilizowanymi” w grze występują najróżniejsi słudzy chaosu: orkowie, gobliny, zwierzoludzie, skaveni (szczuroludzie), a także inne potwory obecne w większości gier tego typu tj. ogry, smoki, chimery, duchy, wampiry itd.

3.Magia: Świat warhammera jest przesycony magią, jednak tylko nieliczni potrafią się nią posługiwać. W grze występuje pojęcie „wiatrów magii” z owych wiatrów czarodzieje czerpią moc potrzebną do rzucania zaklęć. Wiatry magii pochodzą z tzw. Domeny Chaosu. Rzucanie zaklęć to nadawanie kształtu surowej materii Chaosu. Rzucanie zaklęć jest niebezpieczne, bowiem zwraca to uwagę wszelkiej maści demonów zamieszkujących krainę Chaosu, jak i uwagę złych bóstw.


To kilka informacji na początek, teraz skupmy się na tworzeniu statystyk gracza. Mamy już imię, rasę i historię naszej postaci. Jeśli chcecie ubarwić swoją postać, możecie dodać także informacje dotyczące wzrostu, wagi, koloru włosów i oczu postaci, cech szczególnych np. blizn, tatuaży, czy dziwnego zapachu ciała.

Przy tworzeniu historii waszej postaci w przyszłości można (ale nie jest to konieczne jeśli jesteście kreatywni) posłużyć się schematem 10 pytań:
-Skąd pochodzi bohater?
-Czy ma rodzinę?
-Jaka jest jego pozycja społeczna?
-Kim był bohater, zanim stał się poszukiwaczem przygód?
-Dlaczego wyruszył na świat?
-Czy jest religijny?
-Kim są jego przyjaciele i wrogowie?
-Czy bohater ma jakieś ulubione przedmioty?
-Czy bohater komuś służy?
-Czy kogoś kocha lub nienawidzi?


Każdą KP można stworzyć bardzo szybko w jakimkolwiek programie tekstowym, można tez korzystać z google docs .

Schemat tworzenia KP jest banalny, można podzielić go na następujące etapy:
1.Wybór rasy. –zrobione
2. Losowanie i zapisywanie cech. – tym zajmiemy się najpierw
3. Wybór profesji początkowej
4.Zapisanie schematu rozwoju
5. Wybór darmowego rozwinięcia
6. Umiejętności i zdolności
7. Ekwipunek
8. Rozpoczęcie gry.

Przejście od punktu 1 do 6 sprawnemu graczowi zajmuje 10-15 minut


LOSOWANIE I ZAPISYWANIE CECH


W grze wyróżniamy 8 cech głównych i 8 cech drugorzędnych. Na początku może wydawać się to skomplikowane, ale jest bardzo łatwe. Zacznę od przedstawienia 8 cech głównych:

-Walka wręcz (WW) - odzwierciedla sprawność w walce bronią, jak i bez broni.
-Umiejętności strzeleckie (US) - odzwierciedla sprawność w używaniu łuków, kuszy, broni palnej, broni rzucanej
-Krzepa(K) - określa tężyznę fizyczną
-Odporność (Odp) - określa odporność fizyczną na efekty zranień, zatruć, różnych chorób
-Zręczność (Zr) - odzwierciedla sprawność fizyczną, szybkość reakcji, zdolności manualne
-Inteligencja(Int) – Określa sprawność intelektualną, zdolność zapamiętywania faktów i rozumowania
-Siła woli (SW) - odzwierciedla umiejętność koncentracji, determinację, odporność na stres
-Ogłada(Ogd)- określa charyzmę, urok osobisty, obycie w relacjach z innymi.


Wyróżniamy też 8 cech drugorzędnych, z nimi to już w ogóle nie ma roboty:


Atak (A)- Szybkość ataku bohatera. Tłumacząc na normalny język, jeśli grasz na pełnej mechanice jest to liczba ataków, jakie gracz może wykonać w 1 rundzie. Jeśli zaczynasz grę nową postacią zawsze ma wartość: 1.
Żywotność(Żyw): Liczba punktów życia
-Siła(S)- określa liczbę obrażeń zadawanych w walce. Odpowiada wartości pierwszej cyfry cechy Krzepa. (Krzepa 36- Siła 3;Krzepa 41- Siła 4 itd.)
-Wytrzymałość(Wt)- Zdolność do ignorowania części obrażeń. Odpowiada wartości pierwszej cyfry cechy Odporność
-Szybkość(Sz)- prędkość bohatera. Wartości stałe: Człowiek 4, elf 5, Krasnolud 3, niziołek 4
-Magia(Mag)- Potencjał magiczny i zdolność rzucania zaklęć. Na początku zawsze 0.
-Punkty obłędu(PO)- ta cecha określa stan zdrowia psychicznego bohatera. Bohater zaczyna gre z wartością cechy równą 0. Cecha ta może wzrosnąć w trakcie gry, pod wpływem traumatycznych przeżyć.
-Punkty Przeznaczenia(PP)- określa szczęście bohatera i jego przeznaczenie. Wykorzystując PP można np. uniknąć śmierci lub trwałego okaleczenia.


Porada: Nie przepisuj ani nie zapamiętuj cech, nie musisz tworzyć skomplikowanej tabeli. Skopiuj gotowy i prosty schemat i tylko uzupełnij go wylosowanymi cechami!

WW:
US:
K:
Odp:
Zr:
Int:
SW:
Ogd:

A:
Żyw:
S:
Wt:
SZ:
Mag:
PO:
PP:

Jak uzupełniać schemat? Każda rasa ma inny wzorzec, zamieszczę tu 4 wzory przydzielania cech głównych dla każdej rasy. Cechy drugorzędne uzupełniacie tak jak w ich opisie wyżej. (Z wyjątkiem żywotności i PP, o tym za chwilę)

CZŁOWIEK:
WW: 20+ 2k10
US: 20+ 2k10
K: 20+ 2k10
Odp: 20+ 2k10
Zr: 20+ 2k10
Int: 20+ 2k10
SW: 20+ 2k10
Ogd: 20+ 2k10

ELF:
WW: 20+ 2k10
US: 30+ 2k10
K: 20+ 2k10
Odp: 20+ 2k10
Zr: 30+ 2k10
Int: 20+ 2k10
SW: 20+ 2k10
Ogd: 20+ 2k10

KRASNOLUD:
WW: 30+ 2k10
US: 20+ 2k10
K: 20+ 2k10
Odp: 30+ 2k10
Zr: 10+ 2k10
Int: 20+ 2k10
SW: 20+ 2k10
Ogd: 10+ 2k10

NIZIOŁEK:

WW: 10+ 2k10
US: 30+ 2k10
K: 10+ 2k10
Odp: 10+ 2k10
Zr: 30+ 2k10
Int: 20+ 2k10
SW: 20+ 2k10
Ogd: 30+ 2k10

Wartość cechy to suma poziomu bazowego i rzutu kośćmi 2k10*


Żywotność określamy rzutem 1k10, gdzie:




PP określamy rzutem 1k10, gdzie:



*niektórzy MG nie będą kazali losować wam PP, zrobią to za was, tak abyście nie znali ich wartości. Informację o tym zamieszczą w poście rekrutacyjnym.


Niech teraz każdy z was stworzy statystyki cech podstawowych i drugorzędnych według podanego wzoru i zamieści je w poście poniżej. Rzuty proszę wykonywać w kostnicy, podając nazwę użytkownika, żebym mógł je sprawdzić. Jeśli ktoś miałby z tym problem proszę się do mnie zwrócić o pomoc na PW, lub GG 3982277.

PS. Tabele można znaleźć także w podręczniku Warhammer 2ed. na stronie 19
 

Ostatnio edytowane przez Mortarel : 09-02-2011 o 19:27. Powód: literówka :)
Mortarel jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:50.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172