|
Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG |
|
| Narzędzia wątku | Wygląd |
13-07-2011, 19:47 | #31 |
Reputacja: 1 | Chodziło mi o to, czy w ogóle masz zamiar uwzględnić, to że statki mają prędkości czasem i setek kilometrów na sekundę, typowe "dogfighty" jak na filmach, za bardzo nie mają racji bytu, a broń potrafi strzelać na setki tysięcy km Ale odpowiedziałeś, ma być szybko i sprawnie, nie realistycznie. Z góry takie coś zakładając, przynajmniej nie ma co drążyć tematu walki tak bardzo Tylko zapytam jeszcze, jakieś duże zróżnicowanie broni itp? |
13-07-2011, 20:04 | #32 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Powracając do tematu. Niezbyt podobają mi się te statystyki. Zbytnio... no z jednej strony to wszystko wygląda na coś zbyt łatwego, a z drugiej za dużo ich. Sam na razie nie wymyślę nic lepszego, ale gdyby tak przysiąść nad tym to z pewnością ciekawsze statystyki by się wymyśliło. | |
13-07-2011, 20:10 | #33 |
Reputacja: 1 | Ależ w Star Trek, bitwy kosmiczne są na odległości rzędu kilkunastu kilometrów zaledwie To mniej niż niektóre morskie dzisiaj. Myśliwce sprawdzają się jako niewielkie jednostki obronne, na pewno nie nadają się do atakowania dużych, mocnych celów. |
13-07-2011, 20:30 | #34 | ||
Reputacja: 1 | Cytat:
Co do broni - przede wszystkim konwencjonalna, energetyczna oraz rakiety różnego rodzaju. Ponadto biologiczna ale nad tym jeszcze nie myślałem. Cytat:
| ||
13-07-2011, 21:56 | #35 | |
Reputacja: 1 | Prędkość i manewrowość, to zupełnie dwa różne parametry. Pierwsze, służy do latania, czyli ciąg mały lecz stały, drugie do manewrów, dając krótki, silny ciąg. Cytat:
| |
13-07-2011, 23:40 | #36 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
| |
13-07-2011, 23:55 | #37 |
Reputacja: 1 | Nie na tym polega realizm Realizm polega na tym "dostałeś strzał w kolano, zwijasz się z bólu i jęczysz" a nie "spoko, mam sporo hp" (tu akurat piję do dawnych systemów i edeków). |
14-07-2011, 08:19 | #38 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
OK, rozbrykałem się, ale jak widzisz nie trzeba zaczynać od "brawurowo i cośtam", żeby było fajnie. Rzeczywistość sama w sobie może być emocjonująca jeżeli masz odpowiednie podejście. Jak dla mnie bitwy kosmiczne powinny wyglądać tak jak w Star Trek lub Stargate - blisko siebie, bardziej przypominające klasyczne bitwy morskie niż te wysyłanie rakiet niewiadomo gdzie. Z drugiej strony lubię "popularnonaukowe umsterglajstry" np "sprawdź czujniki przestrzennotemporalne!", "czy M-pole aby na pewno nie wycieka z translatokanapy?" | |
14-07-2011, 15:43 | #39 |
Reputacja: 1 | Co do mechaniki walk kosmicznych to doradzam zapoznanie się z mechaniką kosmicznego bitewniaka Full Thrust - tam jest szybko, łatwo i miodnie. Walka nawet do 20 jednostek po jednej stronie przebiega szybko i gładko. Mechanika jest darmowa, więc znajdziesz ją w internecie. Być może podsunie Ci jakieś pomysły. |
14-07-2011, 17:45 | #40 | ||
Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
Co do Full Thrust na pewno się rozejrzę, poczytam. | ||