Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Autorskie systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 05-12-2006, 17:07   #1
 
Yelonek's Avatar
 
Reputacja: 1 Yelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłość
Problem z tuningowaniem

Dla niezorientowanych: od kilku lat bawię się swoim autorskim systeme o nazwie "Earth 2092" [ci co czytali moje opowiadanie, wiedzą mw. z czym to się je].

Rys historyczny jak się wszystko zmieniało:
Zacząłem od lekko przerobionej mechaniki wfrp 1 ed, która już na wstępie nie spełnia w pełni swojej funkcji. Pozmieniane zostały niektóre cechy, dodane zostały punkty akcji a la fallout, żywotność była wielokrotnością wytrzymałości etc. Z powodu mniejszych bądź większych błędów, przerzuciłem całość na k100 (mogę się pochwalić, że nastąpiło to przed wfrp 2ed :P)
Powstały tylko 2 problemy, a w zasadzie jeden. Pierwszy był już od pierwowzoru ciągnięty, ale dawało się z nim grać. Do czasu.
Mianowicie: strzelanie z broni palnej. 1 strzał, jeden rzut k100 na trafienie, drugi rzut k100 na okreslenie miejsca, potem obrazenia. Wszystko zgrabnie.
A teraz bierzemy taki karabinek mp5 z opcją burst, 3 strzały. 1 strzał, k100 na trafienie, k100 na miejsce trafienia, potem obrazenia. Drugi strzał, odjęcie modyfikatora za rozrzut do US, k100 na trafienie, k100 na część ciała, potem obrażenia. 3 strzał, podwójny minus za rozrzut, k100 na trafienie, k100 na miejsce, obrażenia.
Wydaje się już teraz sporo rzucania? To kolejna scenka. Gracz dorwał miniguna, wypluwa na trybie full auto 3k10+15 pocisków. Zabawa przednia za pierwszym razem, jak się sumuje obrażenia.

System ma dzięki temu niebywale realistyczną rozgrywkę, a obrażenia nie sumują się na zasadzie "byle do 0 hp". Zgon może nastąpić dużo szybciej przez całą gamę efektów (rozpisanych po tabelach, wbrew pozorom intuicyjnych), a sami gracze się nauczyli już, że styl 1 shot = 1 kill jest dużo efektowniejszy. Mimo to, wolałbym jakoś dopracować aspekt "siania ołowiem". Ma ktoś pomysł? Kombinowałem już nawet nad tabelkami dla poszczególnych broni, ale zrezygnowałem dla własnego zdrowia psychicznego.

Druga rzecz. Nie wiem jak to jest rozwiązane w wfrp 2ed [nie mam podręcznika], ale przez przerzucenie siły na % zdarza się, iż wystepuje absurdalna sytuacja zadawania więcej obrażeń z pięści niż np. z glocka. Zwiększenie dmg broni już wydaje mi się lekką przesadą ;]
 
__________________
I Don't Care If Your World Is Ending Today
'Cause I Wasn't Invited To It Anyway
Yelonek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-12-2006, 17:56   #2
 
Bortasz's Avatar
 
Reputacja: 1 Bortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputację
Co do obrażeni pięścią to w 2 edycji jest tak że w wypadku broni białej i pieści rzucasz na obrażenia k10 i dodajesz siłę. Z tym ze w drugiej edycji w skali procentowej jest KRZEPA a nie siła. Siła to dziesiętna części Krzepy. Czyli jeżeli Krzepa wynosi 100%(Siła demona) to Siła wynosi 10. Może to ci pomorze.

W wypadku siania amunicją proponowałbym by w krótkich seriach rzucać raz na trafienie i każdy kolejny pocisk miałby karę. np. masz 50% w Strzelectwie i strzelasz 5 pociskową serią na koskach padło 43, za każdy pocisk po pierwszym jest kara +5 czyli pierwszy wchodzi drugi ma już 48 wchodzi ale trzeci to 53 czyli pudło następne też. z kolei jakbyś wyrzucił 23 to weszły by wszystkie pierwszy 23 drugi 28 trzeci 32 czwarty 37 piąty 42.
Po za tym możesz uznać że na obrażenia się rzuca raz a każdy pocisk zadaje tyle samo.

Mam nadzieje że pomogłem. Jak by co to sie niemalże zawsze nudze, wiec śmiało przeszkadzaj.
 
__________________
Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać.— Cyceron
Mędrzec jest mędrcem tylko dlatego, że kocha. Zaś głupiec jest głupcem, bo wydaje mu się, że miłość zrozumiał.— Paulo Coelho
Bortasz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-12-2006, 18:08   #3
 
Yelonek's Avatar
 
Reputacja: 1 Yelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłość
Cytat:
W wypadku siania amunicją proponowałbym by w krótkich seriach rzucać raz na trafienie i każdy kolejny pocisk miałby karę. np. masz 50% w Strzelectwie i strzelasz 5 pociskową serią na koskach padło 43, za każdy pocisk po pierwszym jest kara +5 czyli pierwszy wchodzi drugi ma już 48 wchodzi ale trzeci to 53 czyli pudło następne też. z kolei jakbyś wyrzucił 23 to weszły by wszystkie pierwszy 23 drugi 28 trzeci 32 czwarty 37 piąty 42.
Po za tym możesz uznać że na obrażenia się rzuca raz a każdy pocisk zadaje tyle samo.
Omg, ja robiłem na odwrót. W teorii to samo (np. -5), ale w praktyce oznaczało to za każdym razem nowy rzut. Przy Twoim rozwiązaniu zachowuje się wszystko, łącznie z realizmem. Obrażenia jednak zostawiam... W końcu to trygrysy lubią najbardziej Piwo dla Ciebie.

Co do walki wręcz, musiałbym zrobić symulację, a najszybciej czas na to znajdę w pt. Anyway, thx
 
__________________
I Don't Care If Your World Is Ending Today
'Cause I Wasn't Invited To It Anyway
Yelonek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-12-2006, 18:12   #4
 
Bortasz's Avatar
 
Reputacja: 1 Bortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputację
Żaden problem polecam się na przyszłości.
 
__________________
Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać.— Cyceron
Mędrzec jest mędrcem tylko dlatego, że kocha. Zaś głupiec jest głupcem, bo wydaje mu się, że miłość zrozumiał.— Paulo Coelho
Bortasz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25-05-2007, 22:41   #5
 
Yelonek's Avatar
 
Reputacja: 1 Yelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłość
Odświeżam swój dawny topic.
Poszukuję aktualnie osób na mniejsze badź większe zlecenia, ze sporym wyborem owego zajęcia i nagrodą w postaci miejsca w creditsach.

Jako że mechaniką i głównymi zasadami zajmuję się sam, potrzebuję ludzi do wykańczania elementów układanki zgodnie z podsuniętym przeze mnie schematem.
Uwaga: system cechuje się znaczną dawką przemocy, osoby ponizej 16 lat oraz zdrowe psychiczne nie mile widziane.

Proponowane zajęcia jak do tej pory:
1. To co tygrysy lubią najbardziej czyli tabela trafień krytycznych. Jeśli ktoś ma fantazje na wymienione rodzaje obrażeń niech się zgłosi:
- od broni kłutej
- od eksplozji
- od eksplozji z odłamkami
- od broni laserowej
- od upadków
2. Proponowany rozwój drzewka umiejętności w "sztukach walki"
3. Proponowany rozwój drzewka ruchów specjalnych podczas wymiany ognia
4. Wersja dla masochistów - opis, statystyki i cała reszta śmiecia przy opisach arsenału, ekwipunku, pojazdów itd. Raczej bym przydzielał mniejszymi partiami jeśli ktoś się na to porwie.
5. Konsultacje i korekta w aspekcie realiów postnuklearnych. Chodzi mi o przemyślane sugestie np. wpływ promieniowania czy też zima poatomowa a nie "dużo mutantów, 3 nogi, 5 rąk, nuke'a cola i to co było w falloucie". System nie jest kserem żadnego fallouta, neuroshimy czy czegokolwiek co istnieje [aczkolwiek pod względem rozwiązań w mechanice jest inspirowany wieloma innymi], bliżej mu na swój sposób do Afterfalla, ale...

Zainteresowanych proszę o kontakt najpierw tu, później podam namiary na gg.
 
__________________
I Don't Care If Your World Is Ending Today
'Cause I Wasn't Invited To It Anyway
Yelonek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27-05-2007, 21:00   #6
 
Malkav3's Avatar
 
Reputacja: 1 Malkav3 jest na bardzo dobrej drodzeMalkav3 jest na bardzo dobrej drodzeMalkav3 jest na bardzo dobrej drodzeMalkav3 jest na bardzo dobrej drodzeMalkav3 jest na bardzo dobrej drodzeMalkav3 jest na bardzo dobrej drodzeMalkav3 jest na bardzo dobrej drodzeMalkav3 jest na bardzo dobrej drodzeMalkav3 jest na bardzo dobrej drodzeMalkav3 jest na bardzo dobrej drodzeMalkav3 jest na bardzo dobrej drodze
Jeżeli będę w stanie pomóc w jakiś sposób. Ale to juz przez gg/tlen.skype
 
__________________
"Życie zaczyna się po śmierci"

"Vivant omnes virgines
Faciles, formosae"
Malkav3 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:06.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172