Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Autorskie systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy Oznacz fora jako przeczytane

Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 05-12-2006, 17:07   #1
 
Reputacja: 1 Yelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłość
Problem z tuningowaniem

Dla niezorientowanych: od kilku lat bawię się swoim autorskim systeme o nazwie "Earth 2092" [ci co czytali moje opowiadanie, wiedzą mw. z czym to się je].

Rys historyczny jak się wszystko zmieniało:
Zacząłem od lekko przerobionej mechaniki wfrp 1 ed, która już na wstępie nie spełnia w pełni swojej funkcji. Pozmieniane zostały niektóre cechy, dodane zostały punkty akcji a la fallout, żywotność była wielokrotnością wytrzymałości etc. Z powodu mniejszych bądź większych błędów, przerzuciłem całość na k100 (mogę się pochwalić, że nastąpiło to przed wfrp 2ed :P)
Powstały tylko 2 problemy, a w zasadzie jeden. Pierwszy był już od pierwowzoru ciągnięty, ale dawało się z nim grać. Do czasu.
Mianowicie: strzelanie z broni palnej. 1 strzał, jeden rzut k100 na trafienie, drugi rzut k100 na okreslenie miejsca, potem obrazenia. Wszystko zgrabnie.
A teraz bierzemy taki karabinek mp5 z opcją burst, 3 strzały. 1 strzał, k100 na trafienie, k100 na miejsce trafienia, potem obrazenia. Drugi strzał, odjęcie modyfikatora za rozrzut do US, k100 na trafienie, k100 na część ciała, potem obrażenia. 3 strzał, podwójny minus za rozrzut, k100 na trafienie, k100 na miejsce, obrażenia.
Wydaje się już teraz sporo rzucania? To kolejna scenka. Gracz dorwał miniguna, wypluwa na trybie full auto 3k10+15 pocisków. Zabawa przednia za pierwszym razem, jak się sumuje obrażenia.

System ma dzięki temu niebywale realistyczną rozgrywkę, a obrażenia nie sumują się na zasadzie "byle do 0 hp". Zgon może nastąpić dużo szybciej przez całą gamę efektów (rozpisanych po tabelach, wbrew pozorom intuicyjnych), a sami gracze się nauczyli już, że styl 1 shot = 1 kill jest dużo efektowniejszy. Mimo to, wolałbym jakoś dopracować aspekt "siania ołowiem". Ma ktoś pomysł? Kombinowałem już nawet nad tabelkami dla poszczególnych broni, ale zrezygnowałem dla własnego zdrowia psychicznego.

Druga rzecz. Nie wiem jak to jest rozwiązane w wfrp 2ed [nie mam podręcznika], ale przez przerzucenie siły na % zdarza się, iż wystepuje absurdalna sytuacja zadawania więcej obrażeń z pięści niż np. z glocka. Zwiększenie dmg broni już wydaje mi się lekką przesadą ;]
 
__________________
I Don't Care If Your World Is Ending Today
'Cause I Wasn't Invited To It Anyway
Yelonek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:51.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172