19-07-2007, 17:23 | #11 |
Reputacja: 1 | Najważniejsza jest wersja "Alpha", czyli gra tuż po ukończeniu jej. Wtedy powinieneś sam sprawdzić system pod kątem grywalności, wciel się w gracza, zastanów się, czego ty byś oczekiwał od systemu tego rodzaju. |
19-07-2007, 19:10 | #12 |
Reputacja: 1 | Pomysł ciekawy, ale świat bym nieco zrobił groźniejszym, bo w wersji RPGowej to drużyna sobie będzie radzić za łatwo (mag zamraża wszystko wokół rzuca jeszcze coś zadające obrażenia i przy końcu czasu zamrożenia znowu zamraża, reszta, czyli wojowie zabijają zamrożonych). I trzeba coś wymyślić na osłabienie magów, bo zamrożenia + drużyna wojów czynią z nich za mocną drużynę (50 orków walczących wręcz to nie problem). Choć z drugiej strony np. czar spowolnienie czyni magów jednostką nieliczną (jeden mag wystarczy grupie wojów), co wg. mnie jest dobre. Z chęcią mogę pomóc w tworzeniu systemu. Moje gg 7914767. |
20-07-2007, 00:24 | #13 | ||
Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
| ||
21-07-2007, 00:28 | #14 |
Reputacja: 1 | Dzisiejszy dzień minął mi pod znakiem przemyśleń o mechanice. Spojrzałem na to co już wymodziłem i stwierdziłem co następuje: 'no dobra, fajnie da się w to grać, ale czemu to takie sztywne?' No i właśnie, wtedy nadeszła masa dylematów, do głowy zaczęły mi przychodzić takie rzeczy jak mechanika przymiotnikowa, superrealistyczna mechanika walki itd. Nie ukrywam, że się zaplątałem w sieci tych pomysłów. Poczytałem kilka artów odnośnie tworzenia autorskich rpg i stwierdzam, że najpierw potrzebuję jednak świata, a potem mechaniki, którą będę mógł dopasować do realiów już stworzonego wcześniej uniwersum. Do Was, drodzy użytkownicy mam jedną prośbę. Mianowicie chciałbym abyście udzielili mi Waszego zdania na temat mechaniki. Jaką chętniej byście widzieli do systemu było nie było tworzonego głównie na potrzeby PBF. Czekam na jakieś wskazówki. Pozdrawiam p.s proszę o powagę i nie odchodzenie od rzeczy, poprzez niedojrzałe posty typu 'i tak ci się nie uda'. Na to był już czas, teraz to już za późno :> |
21-07-2007, 08:35 | #15 |
Reputacja: 1 | W mechanice powinieneś opisywać przede wszystkim rodzaje rzutów, jakie kości są do nich potrzebne, przyczyny, skutki. Oprócz tego ważna jest karta postaci, czyli rodzaje cech, umiejętności i zdolności, a także ekwipunek: obciążenie, korzyści, niekorzyści. Rodzaje ruchów, ataków, ich długość. No i oczywiście magia, rodzaje zaklęć, żywioły/tradycje magii, czas rzucania itp. |
21-07-2007, 12:48 | #16 |
Reputacja: 1 | Mmmm...jasne, wiem jak ma wyglądać opis mechaniki, pytam jedynie jaki typ mechaniki WAM najbardziej by pasował. W końcu z tego systemu będzie się korzystało głównie w sesjach typu PBF |
21-07-2007, 14:58 | #17 |
Reputacja: 1 | Nie za bardzo rozumiem, co masz na myśli pisząc: Jaki typ...?. Czy chodzi Ci o typy DnD, WFRP itp? Jak dla mnie typ WFRP, bo jest prostszy. |
21-07-2007, 16:45 | #18 |
Reputacja: 1 | Nie za bardzo wiesz o co mi chodzi? Już pisałem ale napiszę jeszcze raz, chodzi o to czy wolisz system liczbowy czy przymiotnikowy |
21-07-2007, 16:57 | #19 |
Banned Reputacja: 1 | Jesli pod przymiotnikowy rozumiesz skalę od np słaby/beznadziejny po mistrzowski/specjalista to według mnie na PBF lepszy jest przymiotnikowy. Mam nadzieję, ze dobrze zrozumiałem. W koncu w PBFach kładzie się nacisk głównie na opisowość działań, nie za bardzo jest tu miejsce na "turlactwo". |
21-07-2007, 17:58 | #20 |
Reputacja: 1 | Nie zgodzę się z Arango. Powinieneś zrobić oba jako opcjonalne, aby MG mógł dostosować je do potrzeb graczy. |