09-09-2007, 18:56 | #1 |
Reputacja: 1 | Arthorins Od dłuższego czasu, w wolnych chwilach, tworzę system autorski. Świat utrzymany w konwencji fantasy, jednak nie jako oparty czysto na średniowieczu. W obecnych czasach średniowieczne zamki i zakony rycerskie, odkrycia geograficzne i wynalazki takie jak proch przeplatają się ze sobą. Podobnie jest z architekturą. Najwięcej problemów sprawiła mi mechanika. Wyszedłem z prostego założenia - przy teście opieramy się na cesze, losujemy liczby z puli, gdzie minimum to jeden, a maksimum to wartość cechy i porównujemy z trudnością/wynikiem drugiego testu w teście przeciwstawnym. Problemem nie jest tu mechanika sama w sobie, a sposób losowania wartości. Cechy nie zawsze miałyby odpowiadać popularnym kościom, co komplikuje sprawę. Znalazło się parę rozwiązań: -gdy współczynniki nie są jeszcze zbyt duże można rzucić k100, a wynik przekraczający cechę powtórzyć -kożystać z kostek na komputerze (co niestety psuje klimat) Po wielu rozważaniach wyłoniło się kilka współczynników (podane zestawienie powstało całkiem niedawno): Siła: określa możliwość korzystania z broni (cięższa broń-większa siła) oraz ewentualne obrażenia przy uderzeniu Zręczność(percepcja/zmysły?): zdolność manualna, istotna przy korzystaniu z broni dystansowych Zwinność: inaczej szybkość - zdolność do uników, szybkość poruszania się, itd. Żywotność: wytrzymałość na obrażenia Umysł: zdolność do korzystania z magii Charyzma: zdolność wpływania na inne osoby, itp. Założyłem również, że każdy współczynnik poza charyzmą nie jest trwały. Znaczy to tyle, że postać otrzymuje obrażenia (żywotność), męczy mięśnie (siła), stawy (zwinność), umysł (traci "manę"), oraz ulega ogólnemu zmęczeniu (zmysły). Proszę forumowiczów o ocenę tego zarysu systemu.
__________________ Zasadniczo chciałbym przeprosić za tę manierę, jeśli kogoś ona razi w oczy... ;P Ostatnio edytowane przez Prabar_Hellimin : 20-01-2013 o 21:28. |