|
Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
13-10-2009, 19:55 | #1 |
Reputacja: 1 | 2Dice mechanika do RPG Chciałbym wam zaprezentować moją mechanikę(w trakcie tworzenia). KOŚĆI System używa podstawowo 2 kości: d12 i d20. Można skorzystać z d8(kość szczęścia, o czym więcej dalej i tutaj, na moim forum). Do zadawania obrażeń najlepsza będzie d4(np. aby zadać 0-3 obr rzut to d4-1). Warto mieć d%(dwie d10) do losowania cech w przedmiotach. Kości opiszę dokładniej w poszczególnych zasadach. PODSTAWOWY TEST: Podstawowy test potrzebuje 2 kości(można zmodyfikować zasady): -d12 -d20 Za dokładną wartość(max) dostaje się 2 sukcesy Za mniej niż max dostaje się 1 sukces Aby zdać test trzeba mieć co najmniej 2 sukcesy Przykład: Otwieranie zamka Udane Złodziej ma 5 poziom zręczności i 3 poziom Zabezpieczeń. Zamek jest na poziomie Prosty(+2 do max oczek na kości umiejętności i +5 do max oczek na kości cechy), czyli: d20 =max. 10(5+5)=> 3 TEST ZDANY[1 sukces za mniej niż max. wartość] d12 =max. 5(3+2) = > 4 TEST ZDANY[1 sukces za mniej niż max. wartość] Razem 2 sukcesy(tyle ile potrzeba) Obydwa testy zdane, zamek otwarty. Porażka Nieudane otwarcie, test czy wytrych został złamany: Złodziej ma 3 percepcji d20 =max. 8(3+5)=>2 UDANE Wytrych nie jest złamany, lecz trzeba od nowa rozpocząć otwieranie. Na razie tyle stworzyłem, więcej będzie na refisite.dbv.pl Ostatnio edytowane przez refi : 13-10-2009 o 19:57. Powód: bo tak |