Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > Rozmowy przy kawce > Karcianki i Planszówki
Zarejestruj się Użytkownicy

Karcianki i Planszówki Poker? Poker to przeżytek


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 09-08-2016, 07:39   #1
Konto usunięte
 
Mira's Avatar
 
Reputacja: 1 Mira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputację
Pytania o gry bez prądu

Zakładam topic, który mam nadzieję przyda się wielu Liczom przy wyborze gier planszowych dla siebie, dla znajomych, dla rodziny czy dzieciaków, a także wspomoże tych, którzy gdzieś utknęli - nie ogarniają instrukcji, albo mają jakąś zagwozdkę, która wykracza poza jej zakres.


-------

Osobiście chciałabym Was prosić o polecenie gierek dla dzieci. Chodzi o dwie dziewczynki w wieku 8-10. Panny dość często grają w różne familijne planszówki z rodzicami, ale chciałabym kupić im coś, co sprawi, że same się sobą zajmą i dadzą rodzicom trochę luzu.


-------

Aktualnie szukamy:
1. Gry dla dzieci (dwie dziewczynki 8-10 lat)
- SuperFarmer +
- Wybuchowa Mieszanka
- Metropolia
- Mistakos
- Zlot Pingwinów
- Tajemnicze Podziemia
- Curling
- Żółwie z Galapagos
- Operacja
- Twister
- Zgadnij kto to?



2. Gra dla dwóch osób (ok. 30-40 minut, która za szybko się nie nudzi - raczej nie karcianka)
- Carcassonne ++
- 7 Cudów Świata: Pojedynek +
- Neuroshima Hex
- Cytadela
- Mr Jack / Mr Jack w Nowym Jorku
- Legendy Blue Moon
- Splendor
- Sztuka wojny
- Starfighter
- Jaipur
- Zimna Wojna 1945-1989
- Pandemia
- Haru Ichiban
- Bang: Pojedynek
- Tezeusz: Mroczna Orbita
- Jaskinia
- Kakao
- Odin's Ravens
- Scrabble
- Pan tu nie stał
- Eurobiznes
- Chińczyk
- Munchkin



3. Gra imprezowa do grania na łódce (8 osób, najlepiej karcianka)
- Loża Szyderców
- Karty Dżentelmenów
- Tajniacy
- Agenci Molocha
- Avalon
- Bang
- Bang: gra kościana
- Munchkin
- Psychodropsy
- Kotobirynt
- Owocowy zawrót głowy
- Wilkołaki ze Srebrnej Góry

 
__________________
Konto zawieszone.

Ostatnio edytowane przez Krakov : 07-08-2017 o 08:46.
Mira jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09-08-2016, 09:41   #2
 
Krakov's Avatar
 
Reputacja: 1 Krakov ma wspaniałą reputacjęKrakov ma wspaniałą reputacjęKrakov ma wspaniałą reputacjęKrakov ma wspaniałą reputacjęKrakov ma wspaniałą reputacjęKrakov ma wspaniałą reputacjęKrakov ma wspaniałą reputacjęKrakov ma wspaniałą reputacjęKrakov ma wspaniałą reputacjęKrakov ma wspaniałą reputacjęKrakov ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Mira Zobacz post
Osobiście chciałabym Was prosić o polecenie gierek dla dzieci. Chodzi o dwie dziewczynki w wieku 8-10. Panny dość często grają w różne familijne planszówki z rodzicami, ale chciałabym kupić im coś, co sprawi, że same się sobą zajmą i dadzą rodzicom trochę luzu.
1. Jakie gry już mają?
2. Czy mają to być typowe 2-osobówki (skoro mają dać rodzicom luz) czy jednak dopuszczamy, że rodzice też czasem zagrają?
3. Czy jest określony jakiś przedział cenowy?

Tak na szybko przychodzi mi do głowy:
- Wybuchowa Mieszanka (wspomniana tutaj (Wybuchowa Mieszanka - dla tych, którzy lecą w kulki))
- Metropolia
- Mistakos
- Zlot Pingwinów
- Tajemnicze Podziemia
- Curling
- Żółwie z Galapagos (gdy 10-latek gnoi w planszówkę dwóch dorosłych ludzi, to chyba znaczy, że jest odpowiednia dla tego przedziału wiekowego...)
 
__________________
Gdzieś tam, za rzeką, jest łatwiej niż tu. Lecz wolę ten kamień, bo mój.
Ćwierćkrwi Szatan na forumowej emeryturze.

Ostatnio edytowane przez Krakov : 09-08-2016 o 09:42. Powód: cytat mi nie wyszedł
Krakov jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09-08-2016, 13:50   #3
 
Morri's Avatar
 
Reputacja: 1 Morri ma wspaniałą przyszłośćMorri ma wspaniałą przyszłośćMorri ma wspaniałą przyszłośćMorri ma wspaniałą przyszłośćMorri ma wspaniałą przyszłośćMorri ma wspaniałą przyszłośćMorri ma wspaniałą przyszłośćMorri ma wspaniałą przyszłośćMorri ma wspaniałą przyszłośćMorri ma wspaniałą przyszłośćMorri ma wspaniałą przyszłość
Moje klasyki z lat dużo, dużo młodszych:
1. Farmer - w wersji polskiej, tańszej też jest - gorzej jak wilk ci napadnie na farmę, jak nie masz psa do obrony :< można się nieźle sfrustrować.
2. Operacja - przy okazji trenują kooperację oko-ręka, bardzo fajna sprawa
3. Twister - przy czym, to nie planszówka zasadniczo. Chyba kojarzycie - mata na podłogę, mówi się kończynę plus kolor i trzeba wykonać. I poruszać się ciut trzeba, śmiechu mnóstwo.
4. Zgadnij kto to? - bardzo lubiłam, duużo grałam z kuzynem małym przy okazji dzieci trenują opisywanie osób.
 
__________________
"First in, last out."
Bridgeburners
Morri jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10-08-2016, 16:06   #4
 
Ardel's Avatar
 
Reputacja: 1 Ardel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputację
Chciałem polecić "Ryby i Rybki", ale gra zdaje się zniknęła z rynku już dawno temu. Była to gra nieco strategiczna, bawiąca się podstawową matematyką. Bardzo przyjemne dla dzieci. I dla dzieci szczerze polecam Mastermind i zwykłe, pospolite szachy. To jest dobry wiek, żeby zacząć się uczyć oddawać królową za zwycięstwo.

A z innych prostych i przyjemnych gier, to Super Farmer, jak wspomniała Morri, jest grą mojego dzieciństwa.
 
__________________
Prowadzę: ...
Jestem prowadzon: ...

Ardel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08-10-2016, 13:09   #5
Konto usunięte
 
Mira's Avatar
 
Reputacja: 1 Mira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputację
To znów pytanie: gra dla dwóch osób na rozgrywkę ok. 30-40 minut, która za szybko się nie nudzi - raczej nie karcianka.

Gry które się sprawdziły:
Carcassonne
Neuroshima Hex
Cytadela


Gry które się znudziły dość szybko:
Slavika
K2
7 Roninów
Osadnicy
 
__________________
Konto zawieszone.
Mira jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08-10-2016, 13:26   #6
 
Ardel's Avatar
 
Reputacja: 1 Ardel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputację
https://boardgamegeek.com/boardgame/146130/coin-age

Darmowa gra, która wymaga kawałka papieru/starej karty płatniczej albo czegoś podobnego rozmiaru i kilkunastu monet/żetonów różnych rozmiarów. Można w to grać wszędzie i jest bardzo przyjemne. Gra taktyczna z elementem losowości.

https://boardgamegeek.com/boardgame/...-we-held-hands

Druga darmowa gra, którą trzeba sobie wydrukować. Polega na współpracy bez rozmowy i wspólnym dążeniu do celu. Ciężko ją opisać, warto zajrzeć do instrukcji. Szczerze polecam.
 
__________________
Prowadzę: ...
Jestem prowadzon: ...

Ardel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08-10-2016, 14:37   #7
 
Krakov's Avatar
 
Reputacja: 1 Krakov ma wspaniałą reputacjęKrakov ma wspaniałą reputacjęKrakov ma wspaniałą reputacjęKrakov ma wspaniałą reputacjęKrakov ma wspaniałą reputacjęKrakov ma wspaniałą reputacjęKrakov ma wspaniałą reputacjęKrakov ma wspaniałą reputacjęKrakov ma wspaniałą reputacjęKrakov ma wspaniałą reputacjęKrakov ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Mira Zobacz post
To znów pytanie: gra dla dwóch osób na rozgrywkę ok. 30-40 minut, która za szybko się nie nudzi - raczej nie karcianka.
To może Mr Jack / Mr Jack w Nowym Jorku. Typowa dwuosobówka, w której jedna postać wciela się w detektywa, a druga w Kubę Rozpruwacza. Mamy planszę, po której przemieszcza się 8 postaci, z których każda ma swoją unikalną zdolność. Jedna z nich jest tak naprawdę tytułowym Kubusiem. Gracze poruszają kolejnymi postaciami na przemian. Co kilka ruchów (chyba co 3) Kuba Rozpruwacz musi wyjawić, czy jego postać jest w tej chwili widoczna czy niewidoczna (chodzi o to, czy np. stoi w świetle latarni, lub obok innej postaci, czy też w ciemnym zaułku, w parku z dala od innych osób. Na tej podstawie detektyw eliminuje kolejnych podejrzanych. Jego celem jest oczywiście ustalenie kto jest mordercą, morderca zaś stara się jak najdłużej ukryć swoją tożsamość i w miarę możliwości uciec z miasta.

Przychodzą mi do głowy jeszcze Legendy Blue Moon. Co prawda jest to gra karciana, ale warto o niej wspomnieć bo można ją w tej chwili nabyć za ok. 80 zł i dostajemy za tę cenę grę w formacie "dużego kwadratu", ze sporą regrywalnością - kart jest zdecydowanie więcej niż używa się w pojedynczej rozgrywce. Gracze wcielają się w przywódców frakcji walczących o władzę w tytułowym mieście Blue Moon. Każda frakcja to osobna talia kart - mamy ich do dyspozycji bodajże 9. Każda z nich to oczywiście unikalne jednostki, każda ma swoje mocne i słabe strony, które uczymy się wykorzystywać. Mechanika jest w sumie całkiem prosta, a jednocześnie daje spore możliwości manewru. Gdy znudzą nam się standardowe talie można zbudować sobie własne, według określonych w instrukcji reguł. Do gry dołączono nawet trochę kart "neutralnych", które same nie tworzą osobnej talii, ale mogą być wykorzystane w tworzeniu własnych.
Na koniec coś co mnie absolutnie urzekło w tym tytule. Poza naprawdę przyzwoitymi ilustracjami, każda karta ma na dole krótki, unikatowy cytat. Są one o tyle fajnie zrobione, że diametralnie się różnią w poszczególnych frakcjach. Przeglądając karty z jednej talii i czytając te podpisy, poznajemy charakter danej nacji. I tak np. lud zamieszkujący morskie głębiny traktuje wszystkich pozostałych jako potencjalną przekąskę, więc możemy poczytać kto według nich nadaje się na przystawkę przed kolacją, a kto jest bardzo dobry na chrupko. Któryś z pozostałych ludów ma z kolei bardzo fajne sentencje w stylu "Kto nosi własne drewno - ogrzewa się dwa razy" lub "Pewność siebie to coś, co ludzie mają, zanim zobaczą pełny obraz".
 
__________________
Gdzieś tam, za rzeką, jest łatwiej niż tu. Lecz wolę ten kamień, bo mój.
Ćwierćkrwi Szatan na forumowej emeryturze.
Krakov jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12-10-2016, 20:53   #8
 
Corrick's Avatar
 
Reputacja: 1 Corrick jest godny podziwuCorrick jest godny podziwuCorrick jest godny podziwuCorrick jest godny podziwuCorrick jest godny podziwuCorrick jest godny podziwuCorrick jest godny podziwuCorrick jest godny podziwuCorrick jest godny podziwuCorrick jest godny podziwuCorrick jest godny podziwu
Ostatnio miałem przyjemność spróbować gry w Tajniaków - co prawda wymaga ona większego grona niż 2 osoby (minimum 4, optimum to 8, ale gra wydoli i 12-16 osobników ), ale jest naprawdę godna polecenia - przynajmniej w mojej ocenie

Mogę polecić jeszcze Splendor, Sztukę wojny i Starfighter - miałem okazję zagrać jakiś czas temu w te gry i choć rozgrywka nie zajmuje dłużej niż przeciętna partyjka w Hexa, to są wciągające - zwłaszcza ta pierwsza
 
__________________
Port Balifor - przygoda osadzona w świecie Smoczej Lancy - zapraszam do śledzenia!
Przez czas bliżej nieokreślony bez dostępu do sieci. Znowu...
Corrick jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19-10-2016, 13:16   #9
 
Evil_Maniak's Avatar
 
Reputacja: 1 Evil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputację
Mam podobny problem z żoną i cały czas szukamy czegoś wartego uwagi na 2.

Ostatnio kupiłem Jaipur - gracze zajmują się handlem dobrami i obrotem wielbłądami. Bardzo prosta i przyjemna. Polecam z lampeczką wina.

Czaję się na Zimna Wojna 1945-1989 - to już z kategorii tak zwanych mózgotrzepów. Gra polega dokładnie na tym o czym mówi jej tytuł, walka USA i ZSSR, pełno polityki, chamskich zagrań, itd. Mam nadzieję, że żonka się wciągnię, ponieważ gra nie jest tania :)

Nie mniej jednak kolejnym zakupem na dwóch będzie 7 Cudów Świata: Pojedynek - grałem kiedyś w wersję 3-4 gracze, także liczę na ciekawą rozgrywkę podczas dwuosobowej gry.

Dziwnym trafem Pandemia bardzo dobrze działa na dwóch, jest dużo kombinowania, dużo myślenia, ale też dużo częściej dostajesz karty do ręki i jest łatwiej wyeliminować choroby. Graliśmy dwa razy póki co i tylko raz udało się wygrać z grą, chociaż rzutem na taśmę.
 
Evil_Maniak jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11-12-2016, 12:08   #10
 
Krakov's Avatar
 
Reputacja: 1 Krakov ma wspaniałą reputacjęKrakov ma wspaniałą reputacjęKrakov ma wspaniałą reputacjęKrakov ma wspaniałą reputacjęKrakov ma wspaniałą reputacjęKrakov ma wspaniałą reputacjęKrakov ma wspaniałą reputacjęKrakov ma wspaniałą reputacjęKrakov ma wspaniałą reputacjęKrakov ma wspaniałą reputacjęKrakov ma wspaniałą reputację
Sztuka Wojny - faktycznie, zapomniałem o tym tytule, a to typowa gra na 2-osoby. Mamy mapę z pięcioma krainami i w każdej turze gracze zagrywają po jednej zakrytej karcie do każdej z nich. Ten kto zagrał kartę o wyższej wartości, ten wygrywa bitwę i wstawia więcej wojsk do prowincji. W dużej mierze jest to więc gra oparta na blefie. Nigdy nie wiesz, czy przeciwnik będzie się zaciekle bronił, czy cię tylko podpuszcza. Ważna uwaga dla osób, które chcą grę nabyć i intensywnie używać: w grze są takie kartonowe znaczniki w kształcie prostopadłościany o podstawie trójkąta równobocznego. Warto je skleić na samym początku.

7 Cudów Świata: Pojedynek - nie udało mi się jeszcze zagrać (choć leży gdzieś tutaj) ale widziałem jak działa i słyszałem same pozytywne opinie. Choć znów, jest to gra gdzie pojawiają się karty, w sporych ilościach.

Pandemia - Świetna gra, moja pierwsza kooperacja. Owszem, działa na dwie osoby i jest wtedy łatwiejsza niż np. na cztery. Najłatwiejsza jest w ogóle w wariancie "solo". Na początku generalnie gra gnoi graczy i nie jest łatwo wygrać. Warto wtedy spróbować wariantu jednoosobowego. Z samym sobą łatwiej jest się dogadać i skoordynować działania, a tym samym łatwiej jest wygrać. A zdobyte w ten sposób doświadczenie można z powodzeniem wykorzystać w wariancie na więcej osób.

Haru Ichiban
- Lekka logiczna gra na 20 minut. Przesuwamy po stawie nenufary, które zakwitają w jednym z dwóch kolorów. Naszym zadaniem jest uzyskanie odpowiedniego układu kwiatów w naszym kolorze. Całkiem przyjemna, prosta rozgrywka. Niestety instrukcja jest miejscami "taka sobie" i mogą się pojawić wątpliwości odnośnie tego jak to działa...

Bang: Pojedynek - dwuosobowa wersja Banga, o dziwo całkiem udana. Oczywiście jest to karcianka, więc nie do końca spełnia postawione wymagania, ale może kogoś zainteresuje Jeden gracz wciela się w "tych dobrych" a drugi w "tych złych". Każdy ma jednocześnie wystawionych dwóch rewolwerowców, z których jeden jest Aktywną Postacią a drugi Postacią w Odwodzie. To ważne, bo np. strzelać można tylko do AP przeciwnika, a ekwipunek dawać wyłącznie swojemu PO. Ponadto tylko postać będąca AP może korzystać ze swojej specjalnej zdolności (a każdy bohater ma jakąś). Raz na turę możemy zamienić postacie miejscami i trzeba tym odpowiednio zarządzać. Całkiem przyjemne.

Tezeusz: Mroczna Orbita - (To by mogło Mirusię zainteresować...) Gra twórcy Neuroshimy Hex. Dla 2 do 4 graczy, ale chyba najlepiej się sprawdza właśnie na dwie osoby. Podobnie jak Hex jest w niej spora doza abstrakcji, bazowo mamy 4 frakcje i każdą z nich gra się inaczej. I podobnie jak Hex łączy dość prostą mechanikę z możliwościami taktycznymi, które zagotują wam mózgi. Mamy stację kosmiczną składającą się z pięciu (w grze 2-os.) pomieszczeń ułożonych w okrąg, po których poruszamy się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Do dyspozycji mamy 3 swoje jednostki i każda może się przemieścić o określoną ilość pul. Myślicie, że wybór którą z nich chcemy przemieścić zawsze będzie prosty? Otóż nie. Nie będzie. Czasami to jest rozkmina na 15 minut. Bo od tego jak ja się ruszę zależy nie tylko to, co w tej turze zrobię, ale też to jak będzie się mógł poruszyć przeciwnik i jakie sam będę miał opcje w następnej kolejce...

Ponadto poruszając się po stacji będziemy na niej budować rozmaite pułapki i konstrukcje, które będą wspierać nasze jednostki. Ale odbywa się to dwuetapowo. Najpierw zagrywam swoją kartę ulepszenia do jednej z lokacji jako "przygotowanie", a w którymś z kolejnych ruchów, gdy mój pionek do tej lokacji wejdzie, mogę tej karty użyć i ją gdzieś wybudować. Na czym polega haczyk? Do tego miejsca jako pierwszy może dotrzeć mój przeciwnik, który również może tam zainstalować własną oczekującą kartę, albo... usunąć moją. I jeśli wie, że jest to jedna z mocniejszych kart jakimi dysponuje moja frakcja, nie zawaha się tego zrobić.
 
__________________
Gdzieś tam, za rzeką, jest łatwiej niż tu. Lecz wolę ten kamień, bo mój.
Ćwierćkrwi Szatan na forumowej emeryturze.
Krakov jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:28.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172