Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Science-Fiction > Komentarze do sesji RPG - Science-Fiction
Zarejestruj się Użytkownicy


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 09-05-2023, 22:25   #1
 
Morph's Avatar
 
Reputacja: 1 Morph nie jest za bardzo znany
Komentarze - Traveller - Szmuglerzy

Witam wszystkich!

Załoga zebrana, a zatem możemy zaczynać naszą kosmiczną sagę.

O czym będzie ta sesja, to już wiecie z rekrutacji, więc nie ma co powtarzać. Jedyne na co chciałbym zwrócić uwagę, że pierwsza misja choć jest narzucona przeze mnie, to nie będzie to zadanie, które pozbawi was możliwości wyboru.

Wasze reakcje, decyzje i to jak zachowacie się w trakcie misji pozwoli wam nie tylko poznać najbliższe otoczenie, określić swój stosunek do kilku ważnych kwestii i osób, ale też umieści waszą ekipę w całej mozaice sektora. Co będzie w jakimś stopniu rzutować na wasze dalsze przygody. Po odbyciu pierwszego zadania, co wasza ekipa będzie robić dalej zależeć będzie już tylko od was. Ja przedstawię wam pewne możliwości, jakie ewentualnie przed wami stoją, ale bez cienia żalu będziecie je mogli wszystkie odrzucić i ruszyć w dowolnym wybranym przez siebie kierunku.

Może niepotrzebnie się tak o tym rozpisuje, bo to pieśń przyszłości, ale chciałbym po prostu, abyście wiedzieli jak ja to widzę, jaki jest plan i możliwości.

Dobra dość tego pustego gadania o tym, co dopiero nadejdzie. Przejdźmy do konkretów.

Wątek ten, jak wskazuje nazwa będzie służył do omawiania spraw sesyjnych.

Zacznijmy od ogółu.
Tworzycie załogę statku. Znacie się, w miarę lubicie i ufacie. Drobne animozje mogą wystąpić, ale bez przegięć. Oficjalnie działacie, jako niezależni kurierzy podejmujący się zarówno zleceń dla oficjalnych władz, korporacji, jaki osób prywatnych. Pokątnie oczywiście nie raz i nie dwa podejmowaliście się różnych nielegalnych działań.

Jak duża jest ich skala, to już wasza decyzja. Nie ma potrzeby wchodzić w jakieś wielkie szczegóły. Chodzi mi tylko o ogólny obraz waszej ekipy. Jak często podejmowaliście się nielegalnych działań? Czy przyjmowaliście zadania, które wymagały wzięcia na siebie wielkiego ryzyka, czy raczej wolicie pozostać takimi malutkimi mróweczkami, które tam coś pod pachą ukryją? Zbierają grosz do grosza i żyją sobie w cieniu, cicho i spokojnie.
Rzucam temat, tak pod luźną dyskusję, bo nie musicie podejmować żadnych wiążących decyzji już, teraz, zaraz.
To wszystko może samo wyjść w trakcie gry i będzie na bieżąco budowane.

Kwestia ta wiąże się jednak z pierwszą ważną sprawą, a mianowicie z Regułą Powiązania.
To taki mechaniczny patent, który pozwala z jednej strony zbudować relację pomiędzy waszymi bohaterami, a z drugiej troszkę je podkręcić, jeżeli chodzi o cyferki i umiejętności.
Od razu zaznaczę, że nie ma obowiązku, aby na siłę wchodzić w tę zasadę. To tylko opcja, jaką po prostu macie na stole.
Szczerze jednak do niej namawiam, bo przyniesie ona po prostu wymierne korzyści.

Reguła powiązania - działa w ten sposób, że jeżeli gracz A ma w swojej historii jakieś wylosowane życiowe wydarzenie, to może zaproponować graczowi B, aby jego postać także brała w nim udział. Szczegóły oczywiście zależą od konkretnej sytuacji. Dzięki temu obaj gracze otrzymują po jednej dodatkowej umiejętności. Teoretycznie może to być dowolna umiejętność, ale dobrze aby w jakiś sposób była powiązana lub wynikała z danego wydarzenia.

Można mieć maksymalnie dwa takie powiązania.
Można dzięki tej regule podnieść dowolną umiejętność nową lub już posiadaną, ale maksymalnie do poziomu 3. Nie można dzięki tej regule zdobyć tylko umiejętności “Jack of All Trades”

Drugą równie ważną, a może nawet ważniejszą kwestią na początku jest wybór tzw. Paczki Umiejętności.

Paczka umiejętności - to patent, który pozwala uzupełnić braki w drużynie i zdecydować się na pewien rys fabularny przygód i kampanii. Ze wspólnie wybranej paczki umiejętności, gracze wybierają kolejno po jednej dla swojego bohatera. Proces ten trwa, aż wszystkie umiejętności z paczki zostaną wybrane. Poniżej opis konkretnych paczek.

Traveller Skill Package - to taki bardzo ogólny zbiór umiejętności, pasujący do niemal każdej kosmicznej sagi i opowieści. Mamy tutaj następujące umiejętności.
Pilot (any) 1, Sensors 1, Comms 1, Gunner (any) 1, Gun Combat (any) 1, Persuade 1, Stealth 1, Medic 1.

Mercenary Skill Package - pakiet skupiony na walce naziemnej. Mamy tutaj następujące umiejętności:
Sensors 1, Comms 1, Medic 1, Leadership 1, Heavy Weapons (any) 1, Gun Combat (any) 1, Gun Combat (any) 1, Stealth 1.

Trader Skill Package - być może to coś dla was, choć w żadnym razie się nie upieram. Handel, pieniążki, spekulacje i malwersacje. Mamy tutaj następujące umiejętności:
Pilot (any) 1, Sensors 1, Medic 1, Streetwise 1, Broker 1, Advocate 1, Diplomat 1, Astrogation 1.

Starship Skills Package - jak interesują was głównie podróże kosmiczne, to to jest paczka dla was. Mamy tutaj następujące umiejętności:
Pilot (any) 1, Gunner (any) 1, Engineer (any) 1, Mechanic 1, Sensors 1, Medic 1, Comms 1, Astrogation 1.

Explorer Skills Package - jak chcecie pobawić się w odkrywców niezbadanych światów i układów, to tutaj znajdziecie potrzebne wsparcie. Mamy tutaj następujące umiejętności:
Pilot (any) 1, Astrogation 1, Sensors 1, Survival 1, Recon 1, Gun Combat (any) 1, Stealth 1, Medic 1

Diplomat Skill Package - to z kolei najmniej pasująca do waszego profilu paczka. Ani z was dyplomaci, ani imperialni wysłannicy, ale jakbyście chcieli iść w tym kierunku… to możecie.
Mamy tutaj następujące umiejętności:
Advocate 1, Diplomat 1, Persuade 1, Stealth 1, Streetwise 1, Deception 1, Computers 1, Comms 1.

Investigator Skill Package - gdybyście chcieli w przyszłości iść w kierunku założenie własnej agencji detektywistycznej… to może się wam przydać. Mamy tutaj następujące umiejętności:
Advocate 1, Admin 1, Investigate 1, Persuade 1, Stealth 1, Streetwise 1, Computers 1, Sensors 1, Gun Combat (any) 1

Criminal Skill Package - z założenia balansujecie na granicy prawa, to może to jest to czego szukacie. Mamy tutaj następujące umiejętności:
Pilot (any) 1, Sensors 1, Stealth 1, Deception 1, Persuade 1, Streetwise 1, Broker 1, Medic 1.

Trzecią kwestią jest rzecz jasna, wasza krypa.
Tylko Aro podesłał mi pomysł dotyczący tego, jak weszliście w posiadanie statku. Jego pomysł zakłada, że znaleźliście gdzieś, kiedyś jakiś wrak. Opuszczony statek dryfował swobodnie bez załogi, gdzie ku nieznanym rejonom galaktyki. Postanowiliście mu pomóc, zaopiekować się i odrestaurować. Kilka kredytów i kilka miesięcy ciężkiej pracy dalej zdołaliście go odbudować i uruchomić. Teraz .... (tutaj nazwa waszej krypy) stał się waszym wspólnym domem.

Teraz kwestią wynikającą poniekąd z wybranej przez was paczki umiejętności jest to, jak ten wasz statek ma wyglądać.
Proponuję w tym momencie nie wnikać w samodzielna budowę statku, ale oprzeć się na gotowych już schematach. Możemy ewentualnie coś podrasować, zmienić lub dopasować pod wasze potrzeby. Takie podejście wynika z faktu, że nie chciałbym aby omawianie tej kwestii zajęło zbyt wiele czasu.
Proponuję zatem ograniczyć się do krótkiej prezentacji tego, jakbyście chcielibyście, aby mniej więcej wyglądała wasza krypa. Oto kilka pomocniczych pytań?
- jak duży ma być to statek?
Osobiście proponuję coś małego, zwrotnego, szybkiego i posiadającego sporą ładownię w stosunku do całej powierzchni.
- preferowany typ statku?
Czy ma to być coś stricte handlowego, czy jednak jakiś na przykład statek typu zwiadowczego, czy jednak jakiś statek pomocniczy, bardziej ogólnego przeznaczenia?
- czy statek poza ładownią ma posiadać przedział pasażerski (pomijamy oczywiście pomieszczenia załogi)? Pytanie dotyczy tego, czy zamierzacie oferować przewóz osób w większej liczbie.
- czy statek ma być uzbrojony? A jeśli tak, to jak bardzo?
- czy bardziej wolicie postawić na szybkość i niewykrywalność, czy może siłę rażenia?

Jak uzyskam ogólny obraz tego, co byście chcieli mieć to zaprezentuje dwa, może trzy gotowe schematy. Spośród nich, coś wybierzecie.
Mogę też rzucić jakieś trzy bardzo różne typy od małego ścigacza, poprzez typowy statek zwiadowczy, a na jakimś handlowym molochu kończąc. Wybierzecie opcję, która wam będzie najlepiej pasował. Oczywiście każdy z tych modeli będzie można w toku dalszej gry modyfikować, ulepszać, czy nawet sprzedać i kupić coś nowego.

Tak oto się to prezentuje to, co wypadałoby omówić. Zachęcam zatem do dyskusji i wymiany pomysłów.

PRZYDATNE LINKI:
Generator postaci
https://www.munsondev.com/chargen/chargenname.php
Traveller SRD
http://www.travellersrd.com/content/...srd_index.html
Strona kampanii (będzie uzupełniana na bieżąco wraz z rozwojem wydarzeń)
https://www.tavern-keeper.com/campaign/9147/about
Edytowalna karta postaci
https://the-eye.eu/public/Books/rpg....ter%20Form.pdf
Miejsce do rzucania kośćmi
https://rolz.org/dr?room=traveller_space_smugglers
 

Ostatnio edytowane przez Morph : 23-05-2023 o 22:52. Powód: dorzuciłem linki
Morph jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09-05-2023, 22:50   #2
Dział Postapokalipsa
 
Ketharian's Avatar
 
Reputacja: 1 Ketharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputację
Myślę, że najlepszym punktem wejścia do budowy wzajemnych powiązań będzie prezentacja naszych bohaterów.

Moja postać to Jöel Leclerc, 35-letni były wojskowy i drifter głębokiej przestrzeni. Urodzony na górniczej asteroidzie, od dzieciństwa oswajany był z zerową grawitacją, pracą w skafandrach i mechaniką. Wstąpił do imperialnej marynarki, gdzie odsłużył dwa kontrakty jako członek załogi okrętu zaopatrzeniowego. Awansowany do stopnia sierżanta logistyki i pełniący na pokładzie tendera rolę administratora kwatermistrzostwa, odszedł ze służby w bardzo niejasnych okolicznościach towarzyszących wypadkowi, w którym został kontuzjowany. Następne kilka lat przepracował jako ratownik głębokiej przestrzeni, poszukiwacz minerałów i mechanik na stacjach orbitalnych.

W assetach wylosowalem „Ship Share”, co może oznaczać, że brał udział w pozyskaniu naszego statku i ma w stosunku do niego częściowe prawo własności (ale to oczywiście jeszcze do ugadania).
 
__________________
Królestwo i pół księżniczki za MG gotowego poprowadzić Degenesis!
Ketharian jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09-05-2023, 23:47   #3
 
Morph's Avatar
 
Reputacja: 1 Morph nie jest za bardzo znany
Jedna uwaga odnośnie statku. Ten którym będziecie latać należy do całej waszej ekipy. Podział po równo.
Jeżeli ktoś wylosował w czasie tworzenia postaci "Ship Share" to jest to inny statek, co zarówno fabularne, jaki technicznie może być atutem tak personalnie dla danego BG, jak i całej ekipy.

Taki "Ship Share" będzie można ewentualnie zamienić na jakieś ulepszenie waszej krypy, pieniądze, czy inne dobra.
 
Morph jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10-05-2023, 09:19   #4
 
Muagor's Avatar
 
Reputacja: 1 Muagor ma wspaniałą reputacjęMuagor ma wspaniałą reputacjęMuagor ma wspaniałą reputacjęMuagor ma wspaniałą reputacjęMuagor ma wspaniałą reputacjęMuagor ma wspaniałą reputacjęMuagor ma wspaniałą reputacjęMuagor ma wspaniałą reputacjęMuagor ma wspaniałą reputacjęMuagor ma wspaniałą reputacjęMuagor ma wspaniałą reputację
Moja postać to Major Zeke de Vries, 39-letni były wojskowy. Urodzony na nieprzyjaznej lodowej planecie gdzie jakoś musiał przeżyć i wyrwać się z tamtego dołka. Wstąpił więc do marines. Tam czekała go złota kariera. Trzy tury w lądowych marines i 2 kolejne w kosmicznych marines. Pochwałom i awansom nie było końca. Był typowym poster boy sukcesu, który miał zachęcać nowych śmiałków do wstąpienia w szeregi marines.

Z tego wychodzi, że łatwo mi będzie powiązać się z osobami o jakiejś militarnej przeszłości, np z Twoim logistykiem Ketharian.

Niestety moje eventy z tworzenia postaci są bardzo ubogie tematycznie, bo mam w kolejności występowania: kontakt, nepotyzm przełożonego (który przyspieszył awans), heroizm w walce (auto awans), nepotyzm przełożonego, no i na koniec przeniesienie na inną planetę. Jest nas pięcioro i każdy może mieć dwa powiązania, więc wychodziłby nam z tego pentagram. Jakoś nie wiem jak nepotyzm przełożonego można by podciągnąć pod regułę powiązań, ale nabycie kontaktu na początku kariery, heroizm w walce i przeniesienie na planetę dają już pewne opcje, na których można popracować.

To przeniesienie jest na koniec kariery więc tak sobie myślę, aby to był trigger odejścia z marines. Na chwilę obecną chodzi mi głowie to, że przypisali Zeke'owi jakieś mocno niemoralne zadanie, którego odmawiał wykonać i albo sabotował misję i zdezerterował albo po prostu odszedł. Ta pierwsza opcja ma swoje plusy dla zahaczek fabularnych, bo dezerter z sąsiedniego imperium ma potencjał dla ciekawych wątków. No i mógłby się dobrze wpasować do innych, którzy opuścili służbę wojskową z hukiem.


A co do innych tematów:
Cytat:
Zacznijmy od ogółu.
Oficjalnie działacie, jako niezależni kurierzy podejmujący się zarówno zleceń dla oficjalnych władz, korporacji, jaki osób prywatnych. Pokątnie oczywiście nie raz i nie dwa podejmowaliście się różnych nielegalnych działań.

Jak duża jest ich skala, to już wasza decyzja. Nie ma potrzeby wchodzić w jakieś wielkie szczegóły. Chodzi mi tylko o ogólny obraz waszej ekipy. Jak często podejmowaliście się nielegalnych działań? Czy przyjmowaliście zadania, które wymagały wzięcia na siebie wielkiego ryzyka, czy raczej wolicie pozostać takimi malutkimi mróweczkami, które tam coś pod pachą ukryją? Zbierają grosz do grosza i żyją sobie w cieniu, cicho i spokojnie.
Rzucam temat, tak pod luźną dyskusję, bo nie musicie podejmować żadnych wiążących decyzji już, teraz, zaraz.
Ja nie miał bym nic przeciwko zarówno małym zleceniom jak i dużym... Wolałbym jednak chyba unikać jakiś moralnie mocno wątpliwych, bo chciałem właśnie w postaci mieć mocny kręgosłup moralny, aby mi nie wyszedł psychotyczny morderca.

Z paczek umiejętności, to z każdej jestem w stanie dobrać sobie coś ciekawego... Leadership już mam na 1 jakby co, ale biorąc pod uwagę niski social postaci, to będzie to bardziej coś w stylu drill sergeant Jeżeli ta paczka tak jak piszesz ma być wyznacznikiem rysu fabularnego kampanii to ja odrzuciłbym paczkę dyplomaty, bo jakoś nie widzi mi się z tą postacią grać dyplomatycznej kampanii

Cytat:
Trzecią kwestią jest rzecz jasna, wasza krypa.
Tylko Aro podesłał mi pomysł dotyczący tego, jak weszliście w posiadanie statku. Jego pomysł zakłada, że znaleźliście gdzieś, kiedyś jakiś wrak. Opuszczony statek dryfował swobodnie bez załogi, gdzie ku nieznanym rejonom galaktyki. Postanowiliście mu pomóc, zaopiekować się i odrestaurować. Kilka kredytów i kilka miesięcy ciężkiej pracy dalej zdołaliście go odbudować i uruchomić. Teraz .... (tutaj nazwa waszej krypy) stał się waszym wspólnym domem.
Ten pomysł mi się bardzo podoba ze względu na potencjał fabularny wynikający z przeszłości statku.

Co do pytań o statek, to moje podejście jest jak niżej:
Cytat:
- jak duży ma być to statek?
Osobiście proponuję coś małego, zwrotnego, szybkiego i posiadającego sporą ładownię w stosunku do całej powierzchni.
Też się zgadzam. Nie powinno być to coś rzucającego się mocno w oczy, a ze względu na to, że mamy być kurierami/przemytnikami, to musimy mieć możliwość szybkiej ewakuacji.

Cytat:
- preferowany typ statku?
Czy ma to być coś stricte handlowego, czy jednak jakiś na przykład statek typu zwiadowczego, czy jednak jakiś statek pomocniczy, bardziej ogólnego przeznaczenia?
Kurier/przemytnik kojarzy mi się bardziej z małymi ładunkami/pojedynczymi osobami do przewiezienia, więc nie szedłbym w jakiś handlowy frachtowiec. Bardziej chyba właśnie jakiś zwiadowczy, kurierski coś w ten deseń.

Cytat:
- czy statek poza ładownią ma posiadać przedział pasażerski (pomijamy oczywiście pomieszczenia załogi)? Pytanie dotyczy tego, czy zamierzacie oferować przewóz osób w większej liczbie.
Raczej bez przedziału pasażerskiego dla masowego tranzytu. Bardziej kilka dodatkowych kabin, aby brać vipów/osoby, które się muszą potajmnie przedostać.

Cytat:
- czy statek ma być uzbrojony? A jeśli tak, to jak bardzo?
Zdecydowanie... Zeke musi mieć broń do kalibrowania. A tak na poważnie, to na pewno, bo żyjemy na pograniczu, więc ataki piratów będą się zdarzać. Pytanie czy uzbrojenie musi być widoczne, czy mogą być to na przykład jakieś wysuwane wieżyczki albo bojowe drony?

Cytat:
- czy bardziej wolicie postawić na szybkość i niewykrywalność, czy może siłę rażenia?
Szybkość i niewykrywalność, ale statek powinien być w stanie stawić czoła jednostkom podobnej wielkości.
 
Muagor jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10-05-2023, 10:17   #5
 
gnom's Avatar
 
Reputacja: 1 gnom nie jest za bardzo znany
Może rozpiszemy sobie paczki w tabelce na jakims google docsie i poprzyznajemy punkty? Przyznam, że jak zobaczylam Investigator Package to mi się oczy zaświeciły.

Paczek jest 8, każdej każdy nadaje punkty od 1 do 8 i potem liczymy które zdobyły najwięcej?
https://docs.google.com/spreadsheets...it?usp=sharing

----
edit:
Paczki traktuję jako szansę na to, żeby każdy z nas był w czymś dobry, więc swoje punkty im rozdaję na podstawie tego jak dużą szansę każda ma na synergię ze statsami które już posiadam.
 

Ostatnio edytowane przez gnom : 10-05-2023 o 19:12.
gnom jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10-05-2023, 11:04   #6
 
Muagor's Avatar
 
Reputacja: 1 Muagor ma wspaniałą reputacjęMuagor ma wspaniałą reputacjęMuagor ma wspaniałą reputacjęMuagor ma wspaniałą reputacjęMuagor ma wspaniałą reputacjęMuagor ma wspaniałą reputacjęMuagor ma wspaniałą reputacjęMuagor ma wspaniałą reputacjęMuagor ma wspaniałą reputacjęMuagor ma wspaniałą reputacjęMuagor ma wspaniałą reputację
A co Cię tak w tej paczce interesuje? Pamiętaj, że jest nas 5cioro i jest 8 (a u investigatora 9) skilli, więc i tak każdy będzie miał 1 albo 2 skille z paczki tylko.

Nie patrz więc tylko na skille, ale ten cały styl gry, który proponuje paczka.
 
Muagor jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10-05-2023, 19:52   #7
 
gnom's Avatar
 
Reputacja: 1 gnom nie jest za bardzo znany
Zaświeciły bo od wieków w takim klimacie nie grałam, ale to nie jest ważne. Główną ideę przyświecającą mam żeby zawęzić listę do najpopularniejszych i potem dyskutować nad preferencjami. Ale czasem zapominam, że po pracy już nie trzeba się ze wszystkim śpieszyć.
 
gnom jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10-05-2023, 21:36   #8
 
Morph's Avatar
 
Reputacja: 1 Morph nie jest za bardzo znany
Muagor bardzo jasna i klarowna wizja statku. Cenię takie konkretne podejście.
Co do ukrytej broni, to jak rozumiem mowa o aspekcie wizualnym. Istnieją różne typy dział i wieżyczek. Część z nich jest widoczna niczym wieża czołgu, a cześć może być ukryta w poszyciu kadłuba i wysuwać się w razie potrzeby.
Wizualny aspekt, to jednak tylko jedna strona medalu. Wszak niemal każdy statek posiada gorszy lub lepszy system skanowania, który pozwala niejako prześwietlić zbliżający się statek. Zatem na pytanie, czy broń może być ukryta, odpowiedź brzmi - może, ale wszystko zależy, jak bardzo chcesz to ukryć.

W temacie rekrutacji wspomniałeś, że twoja postać to Vilani i na dodatek wyznawca pradawnych bogów wojny. Czy to prawda?
Jak napisałem w sesyjnej wiki Vilani, to przy obecnym wymieszaniu się gatunków ludzi w obrębie Trzeciego Imperium to bardziej odrębna kultura niż odrębny gatunek. Są jednak pewne specyficzne kwestie, które mogą się dość diametralnie różnić. Choćby właśnie kwestia tradycji, wiary w bogów, czy kwestie kulinarne.
Dlatego też pytam, czy faktycznie twój BG, to Vilani?

Paczki umiejętności nie musicie traktować jako jakieś żelaznej zasady warunkującej rodzaj rozgrywki. W naszym przypadku, to przede wszystkim uzupełnienie i delikatna podpowiedź w jakim kierunku chcielibyście iść.

To, że zaproponowałem, aby wasz statek był nie zbyt duży nie oznacza, że taki musi być. Nawet, jako przemytnicy możecie transportować w legalnie potężne masy towaru i przy okazji przemycić to, czy tamto.
Wybór statku jednak w znacznym stopniu, przynajmniej na początku, zdeterminuje rodzaj przygód.
W końcu kosmiczny pościg, czy błyskawiczny zwiad raczej nie wchodzą w grę, gdybyście zdecydowali się na to, że wasza krypa to potężny frachtowiec.
 
Morph jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10-05-2023, 22:31   #9
 
Muagor's Avatar
 
Reputacja: 1 Muagor ma wspaniałą reputacjęMuagor ma wspaniałą reputacjęMuagor ma wspaniałą reputacjęMuagor ma wspaniałą reputacjęMuagor ma wspaniałą reputacjęMuagor ma wspaniałą reputacjęMuagor ma wspaniałą reputacjęMuagor ma wspaniałą reputacjęMuagor ma wspaniałą reputacjęMuagor ma wspaniałą reputacjęMuagor ma wspaniałą reputację
Cytat:
Muagor bardzo jasna i klarowna wizja statku. Cenię takie konkretne podejście.
Tylko dzięki konkretnym odpowiedziom można dojść do jakiś sensownych wniosków... wiem jak to działa

Cytat:
Co do ukrytej broni, to jak rozumiem mowa o aspekcie wizualnym. Istnieją różne typy dział i wieżyczek. Część z nich jest widoczna niczym wieża czołgu, a cześć może być ukryta w poszyciu kadłuba i wysuwać się w razie potrzeby.
Wizualny aspekt, to jednak tylko jedna strona medalu. Wszak niemal każdy statek posiada gorszy lub lepszy system skanowania, który pozwala niejako prześwietlić zbliżający się statek. Zatem na pytanie, czy broń może być ukryta, odpowiedź brzmi - może, ale wszystko zależy, jak bardzo chcesz to ukryć.
Myślałem bardziej o wizualnym aspekcie. Większość broni powinna być bez problemu do przeskanowania przez czujniki, ale fajnie byłoby też mieć jakiś system bojowy "niespodziankę"... taka może ostatnia deska ratunku.

Cytat:
W temacie rekrutacji wspomniałeś, że twoja postać to Vilani i na dodatek wyznawca pradawnych bogów wojny. Czy to prawda?
Jak napisałem w sesyjnej wiki Vilani, to przy obecnym wymieszaniu się gatunków ludzi w obrębie Trzeciego Imperium to bardziej odrębna kultura niż odrębny gatunek. Są jednak pewne specyficzne kwestie, które mogą się dość diametralnie różnić. Choćby właśnie kwestia tradycji, wiary w bogów, czy kwestie kulinarne.
Dlatego też pytam, czy faktycznie twój BG, to Vilani?
Vilani mi bardzo pasowało i było motywem przewodnim dla postaci, więc tak na pewno to będzie Vilani. Czy pureblood, czy wymieszany, to już kwestia drugorzędna, ale na pewno jak wymieszany to w nieznacznym stopniu, bo Zeke będzie się uważał za Vilani. Ale nie będzie to tradycjonalista wyznający starych bogów wojny. Będzie za to się z nimi obnosił w formie jakichś tradycyjnych symboli, czy coś w ten deseń, ale to będzie traktował bardziej jako elementy folkloru do użycia w wojnie psychologicznej... no bo tak mi się widzi, że jak ktoś pozna na nim oznaczenia boga wojny, to będzie miał od razu niższą chęć do wchodzenia w konflikt.
 
Muagor jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10-05-2023, 23:15   #10
 
Morph's Avatar
 
Reputacja: 1 Morph nie jest za bardzo znany
Cytat:
Napisał Muagor Zobacz post
Vilani mi bardzo pasowało i było motywem przewodnim dla postaci, więc tak na pewno to będzie Vilani.
I gra muzyka. Podoba mi się takie podejście do sprawy. Fajnie mi się wizualizuje Muagor, ta twoja postać.
 
Morph jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:17.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172