10-05-2023, 23:22 | #11 |
Reputacja: 1 | Dziś tylko na szybko: Vilani już chyba zaprezentował się jako dobry dowódca. Aktywny, pewny zorganizowany, lepszego nam nie trzeba. Wobec tego nie upieram się na na paczkę najemnicza. Zaznaczę w tabeli swoje typy, ale też bez ciśnięcia. Statek: tu zdam się na osoby lepiej znające fluff tego wszechświata. Odpowiada mi obecna propozycja, z pewnością dodam swoje ulepszenia, za te wyturlane w sumie cztery moduły statku. W końcu to ja mam ujeżdżać tego kucyka Dołączam jako Valeri Bushe, mam nadzieję główny pilot, Inżynier systemów pokładowych i napędu skokowego, astronavigator i przy okazji drobna oszustka. Zahaczki wkrótce, może ktoś ma ochotę, to przecież nie muszą być wylosowane wydarzenia, można coś wymyslić. Pytania i inne: 1. Mistrzu zrób coś proszę z tymi wylosowanymi przez nas umiejkami powielonymi na poziomie 0. [Odrzucamy, czy coś innego?] 2. Czy umiejętności z paczki są na poziomie 1, czy jeśli mamy wyższą to +1? Znaczy, czy jestem w stanie w ten sposób podnieść posiadaną umiejetność, czy tylko i wyłącznie nabyć na 1 ? 3. Proszę o określenie co daje wylosowany 4X korsarz. Oczywiście zaakceptuje też jeśli tylko fabularną popularność. 4. Moduł cybernetyczny pilotażu i interfacu z prockiem, mogę sobie sfinansować z kasiory. Takie propozycje na nazwę statku. Raptor Brzydki |
11-05-2023, 01:23 | #12 |
Reputacja: 1 | Nanatar oto odpowiedzi na twoje pytania: ad. 1 Prawilnie, to jest tak, że jeżeli jest to faktycznie dajmy na to Astronawigacja 0, a postać nie ma jeszcze rangi w tej umiejętności, to zapisujemy sobie Astronawigacja 0. Jeżeli natomiast ma już rangę 0 w tej umiejętności, to nie ma z tego rzutu profitu. Muszę zbiorczo ogarnąć wszystkie KP i zobaczyć, jak dużo jest tych nazwijmy to pustych rzutów. Jeżeli będzie ich jakoś strasznie dużo, to pomyślimy o jakieś rekompensacie. ad. 2 I znowu prawilnie wygląda to tak, że umiejętności z paczki są na poziomie 1. Jeśli już masz daną umiejętność na 1, to jej wybranie nic ci nie daje. Paczki mają służyć temu, żeby dać graczom minimum niezbędnych umiejętności do dobrej zabawy w wybranej przez nich konwencji. Jestem jednak elastyczny i jeżeli gdzieś dojdziemy do ściany i na przykład jakaś umiejętność z paczki będzie taką sierotą, która nic nie daje, to się jakoś dogadamy dla dobra ogółu i całokształtu zabawy. ad. 3 Jeżeli jest to Korsarz z tabelki "MUSTERING-OUT BENEFITS" to oznacza to udział w statku typu Korsarz. Taki udział oznacza zarówno posiadanie części własności w innym statku niż wasz, ale także może to być jakiś dług wdzięczności u jakiegoś załogi takiego statku. Zgodnie z zasadami za taki udział można obniżyć też cenę dowolnego statku, jaki chce się kupić o wielkość zgodną z tabelką. W naszym przypadku, jak wspomniałem będzie to można przehandlować za jakiś szpej do waszej krypy. Ugly raptor to brzmi dumnie. Poda mi się. Oczami wyobraźni już widzę ten koślawy malunek na poszyciu niczym na amerykańskich bombowcach. |
11-05-2023, 07:55 | #13 | |||||
Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
| |||||
11-05-2023, 09:28 | #14 |
Dział Postapokalipsa Reputacja: 1 |
__________________ Królestwo i pół księżniczki za MG gotowego poprowadzić Degenesis! |
11-05-2023, 10:24 | #15 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Dla przypomnienia tu jest tabelka: https://docs.google.com/spreadsheets...it?usp=sharing | |
11-05-2023, 16:59 | #16 | ||||
Reputacja: 1 | Powitać. Na sam początek krótka notka o postaci, skoro nasze zuchy się już znają: Cytat:
Jeśli idzie o powiązania, to Malcolm ma dwa wydarzenia z kariery: Cytat:
W drugim przypadku może postać Nanatara była tzw. getaway driver przy tym napadzie? Cytat:
Co do pakietów, to tutaj wrzucam umiejki Malcolma. TBH Diplomat pasuje mi najbardziej ze względu że daje rozwinięcie obu zdolności, które chciałbym rozwinąć (Comms i Computers), ale jest najsłabszy tematycznie. Jeśli zdolności będą sumowane RAW (rules as written), to większość niewiele mi daje/nie pasuje mi tematycznie do postaci, więc też za specjalnie nie mam jakichś preferencji. Pomyślę, później też zajrzę do tego doca. Co do statku: szybki, mały, zwrotny, mobilny, lekko uzbrojony. W dużej mierze moja opinia pokrywa się z tym co Muagor zdążył już napisać. Jeśli idzie o przykłady z podręcznika, to jakieś zmodyfikowane wariacje Far Tradera, Free Tradera lub Scout/Courier. Najbardziej skłaniam się ku temu ostatniemu, najważniejsze aby statek był streamlined i pozwalał na loty w atmosferze. I miał kąt w maszynowni, który Malcolm mógłby przerobić na swoją sypialnię. EDIT: A, i przekleję potencjalne nazwy krypy z karty: Cytat:
Ostatnio edytowane przez Aro : 11-05-2023 o 17:12. | ||||
11-05-2023, 20:34 | #17 |
Reputacja: 1 | Wygląda zatem, że pierwszą kwestię mamy może nie tylko skończoną, co wyjaśnioną. Waszym statkiem będzie jakiś wojskowy wrak z ciekawą przeszłością. Coś pomiędzy korwetą, a ścigaczem. Zapewne zgodnie z sugestią Aro, będzie to streamlined, skoro zależy wam na tego typu uniwersalizmie. Dokładne konfigurację wraz opisem, co ma dany model, jutro wieczorem. Przedstawię 2-3 modele z opisem oraz danymi technicznymi. Opisany stan będzie dotyczył sytuacji już po remoncie, czyli w chwili gdy statek nadał się do użytku. W mojej wizji ta wasza krypa nie będzie statkiem idealnym, ale wstępnie wyremontowanym gruzem. Przy pomocy waszych benefitów w postaci "ship share'ów", gotówki i innych ewentualnych modyfikacji, będziecie mogli to i owo ulepszyć w waszym statku. Będzie też możliwość, za oczywiście odpowiednią opłatą, dowiedzieć się co nie co o przeszłości tego statku. Jeżeli się na to nie skusicie, to dostaniecie tylko suchy opis tego, jak wyglądał wrak w momencie znalezienia i co znajdowało się na pokładzie. Resztę jeżeli będziecie chcieli, to będziecie mogli badać już w czasie gry. Tak, to sugeruje, że przeszłość waszej krypy może odegrać pewną rolę w czasie waszych przygód. Jutro też wrzucę otwierający sesję post. Będzie w nim opisana wasza aktualna sytuacja, kilku znanych wam NPC-ów i znane wam fakty dotyczące celu waszej podróży. |
11-05-2023, 22:09 | #18 |
Reputacja: 1 | Patrzę na tę kartę swoją i z kategorii kontaktów mam takie dwie opcje - 1x enemy - co by wskazywało prawdopodobnie kogoś spoza załogi, choć kto wie, może bycie zamkniętym na statku miesiącami z kimś kogo się dogłębnie nie lubi jest ciekawym dodatkiem do fabuły... - 1x contact in alien race - czy Vilani się liczą jako alien race? ;] |
11-05-2023, 22:45 | #19 |
Reputacja: 1 | Na ten moment Samara w liczbach prezentuje się z grubsza tak: https://www.dropbox.com/s/3gb1ban4hl...Silva.pdf?dl=0 Idea za nią stoi taka, że dla normalnego obywatela jest kompletnie zbędnym życiowym przegrywem, chyba, że akurat potrzebujesz wiedzieć w jakim systemie sprzedaż antycznej postmoderno-chińskiej wazy którą "odziedziczyłeś po wujku" podpadnie pod naczynia ceremonialne (Advocate), więc będzie można jej dokonać podczas odpustów z prawie zerowym śladem w papierach, jaki status podać operatorowi dokowania na stacji, żeby awaryjnie przeskoczyć kolejkę i ujść bez grzywny którą będziesz spłacać następne dwa lata (Admin. Albo na odwrót.), albo jak wykonać bardzo zamiejscowy telefon w miejsca gdzie mało kto dzwoni (Comms). Ewentualnie, rozpoznać metale szlachetne na oko albo pomóc ci sprawdzić czy coś z gratów w tej piwnicy ma jakąś wartość i dla kogo. 8 lat jako kurier jednak COŚ daje. Z przydatnych rzeczy to chyba tylko strzelać umie. Takie założenia, ale pojęcia nie mam czy mi statsy wystarczą, żeby to wykonać. Więc jeśli okaże się, że jakiejś roli nam na krypie brakuje, to mogę ją trochę w tą stronę skierować. Btw. Rzuty na spostrzegawczość to pod co podlegać będą? Ostatnio edytowane przez gnom : 12-05-2023 o 00:01. Powód: btw i poprawki |
11-05-2023, 23:08 | #20 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Recon to typowa Percepcja/Spostrzegawczość, ale zależnie od kontekstu może również podpadać pod Investigate. | |