Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Pozostałe systemy RPG > Savage Worlds > Savage'owe produkty > Pozostałe settingi
Zarejestruj się Użytkownicy


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 27-12-2013, 00:21   #21
 
JPCannon's Avatar
 
Reputacja: 1 JPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputację
Cytat:
Możesz wymienić choć trzy takie systemy
Chodziło mi wtedy o ogół jak mechanika zaczyna tracić sens gdy spróbujemy coś w niej zmienić. Jako przykład podam tu akurat D&D który jest chyba symbolem systemów w których od jednego elementu zależy tak wiele rzeczy, że nie da się go w ogóle zmodyfikować by gra dalej miała sens. Nie spotkałem się też szczerze mówiąc z tym by ktoś próbował grzebać w Warhammerze czy WoDzie dodając własne umiejętności, modyfikując mocno działanie już obecnych itp. W Savegu podstawowy zestaw czy to umiejętności czy to innych zasad jest bardzo zależny od settingu i potrafi się diametralnie zmieniać. Zaznaczam, że nie miałem na myśli tego iż jeśli MG zażyczy sobie by w jego sesji coś było trochę inaczej w mechanice to, że gra staje się głupia i bez sensu Wydaje mi się jednak, że Savage Worlds sam się prosi by ciągle coś w nim dostrajać w zależności od oczekiwanego brzmienia w danej sesji.

Cytat:
Akurat dla mnie bodaj największym błędem SW jest to, że umiejętność jest przypisana do cechy, ale przez jakieś 95% czasu poziom tej cechy nie ma znaczenia, bo rzucasz na samą umiejętność. Jakby kość figury była właśnie kością z cechy, albo rzut byłby trzema kośćmi, albo jak w Deadlandach (bardzo mi się to rozwiązanie podobało): cecha określa rodzaj kości, a umiejętność ich ilość, to wg. mnie byłoby dużo lepiej.
Cóż ogólnie każde z tych rozwiązań ma swoje plusy i minusy. Ja jestem też np. dużym fanem rozwiązania z WoDa gdzie po prostu rzucasz tyloma k10 ile masz punktów w danej umiejętności. Wyjątkowo wygodne, jednak twórcy Savage Worlds stawiali na prostotę w formie ograniczenia jednocześnie używanych kości do minimum. Zamiast garści kostek rzucanych by określić wynik, w większości przypadków użyjesz tylko jednej. Oczywiście można też pokazać d20 jako skrajność tego rozwiązania, gdzie jedna kosteczka wystarczy do wszystkiego :P Jednak moim zdaniem twórcom udało się zachować naprawdę dobry balans pomiędzy ilością rzutów do zaawansowania systemu. Jeszcze odnosząc się co do tego by cechy w 95% nie przydawały się podczas gry, odsyłam do mojego posta który zawiera skrót przydatności cech poza ich ogólnym wyznaczaniem granic dla umiejętności

http://lastinn.info/468391-post2.html (Podstawy Podstaw)
 
__________________
"Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego"
JPCannon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:05.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172