|
Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
21-02-2012, 18:52 | #21 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Postacie graczy nie wiedzą o tym. Nie wiedzą czy posłaniec już dotarł do kolejnej wioski czy miasta. Czy gołąb pocztowy został brutalnie zamordowany przez pewnych trzech typów i psa w dziwnych samolotach czy dotarł do celu. Nie wiedzą tego i nie zależy to od nich. Kompletnie. MG pragnie, żeby w kolejnym mieście postacie nie zaznały spokoju? OK, gołąb dotarł. Mają mieć spokój? Nagle internet/ PocztaPolska/ światłowody/ gołębiePocztowe/ czarTeleportacyjny - wszystko pada. Postacie mogą odetchnąć. A może ma to być losowe? Rzuć monetą. Albo kostką. Wywróż to. MG pragnie, żeby nie było komunikacji między wioskami? "W tym ponurym świecie jedyna komunikacja między wioskami to poborca podatkowy. I i tak jedyne co obchodzi tego typa to odpowiednia suma bogactwa oddawana mu co miesiąc." albo cokolwiek innego. Masz tyle wyobraźni? | |
21-02-2012, 19:10 | #22 | |
Banned Reputacja: 1 | Cytat:
Obliczenie czasu potrzebnego fikcyjnej informacji na przebycie nierzeczywistej odległości w wymyślonych warunkach w nieistniejącym świecie... WOW! To lepsze niż: pociąg A porusza się z prędkością... Zaraz - miał być _konkretny_ przykład What??! w RPG?!? | |
21-02-2012, 19:15 | #23 | |
Banned Reputacja: 1 | Cytat:
Jako MG mam do dyspozycji świat i mogę nawet dosypać ziółek na sen do piwa podanego drużynie i dopisać do tego milion wytłumaczeń. Jeżeli będę chciał, aby informacja postacie dogoniła czy przegoniła to ta informacja ich przegoni. Jeżeli nie będę chciał - to nie. I szybkość jej rozchodzenia się nie ma żadnego znaczenia. | |
21-02-2012, 19:16 | #24 |
Reputacja: 1 | Taką samą jaka jest zastosowana w literaturze fachowej - wszak system posłańców to nie wynalazek fantasy, tylko znany z naszej historii. I konie w większości systemów fantasy mają raczej zbliżone parametry do tych znanych z naszego świata. A odległość można wyliczyć z mapy danego setingu. Nie wiem co w tym niezwykłego?
__________________ Podpis usunięty z uwagi na regulamin forum |
21-02-2012, 19:30 | #25 |
Banned Reputacja: 1 | Ukształtowanie powierzchni? Warunki pogodowe? Skoro to nic niezwykłego poproszę wyliczenie czasu potrzebnego posłańcowi ważącemu 75 kilo, niosącemu 13,7 kilo ekwipunku jadącemu wojskowym koniem zmienianym w każdej stannicy na trasie Zutsen - Lieske (Talabecland). |
21-02-2012, 19:34 | #26 |
Reputacja: 1 | Uszczypliwość zrozumiała. Wiadomo, że takie wyliczenia tworzą pewną średnią.
__________________ Podpis usunięty z uwagi na regulamin forum |
21-02-2012, 19:37 | #27 |
Banned Reputacja: 1 | To poproszę tę średnią przypominając, że sam napisałeś coś o _konkretnym_ przykładzie. Oraz ponawiając pytanie: Co te obliczenia (już wiemy, ze nie konkretne tylko przybliżone) wniosą do sesji? |
21-02-2012, 19:42 | #28 |
Reputacja: 1 | Do sesji nie dużo, jeśli nawet nie wcale. Dla mnie jest to kolejny krok w poznawaniu lepiej świata gry. A obliczenia zrobię
__________________ Podpis usunięty z uwagi na regulamin forum |
21-02-2012, 19:46 | #29 | ||
Banned Reputacja: 1 | To wracam do poprzedniego pytania: Cytat:
Cytat:
W tym poście jest tylko jedno pytanie, więc może uda się uzyskać odpowiedź... W końcu. | ||
23-02-2012, 18:07 | #30 |
Banned Reputacja: 1 | Czekam z niecierpliwością. Strasznie mnie interesuje metodologia tych obliczeń. |