|
Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
09-08-2014, 20:14 | #11 |
Reputacja: 1 | Trochę niedokładnie się wyraziłem. Ale sam też masz rację. Jeśli gramy to wszyscy wiedzą jaka obowiązuje mechanika i ewentualnie jakie dodatkowe zasady są dosztukowane. Więc czemu gracz mógł by się czuć poszkodowany? Bo wtedy takie rzeczy nierozgrywane mechaniką były by tylko i wyłącznie w kwestii MG. Który mógłby czasem się zapomnieć, popełnić błąd albo gracz po prostu nie będzie się zgadzał z oceną prowadzącego. Tyczy się to wszystkiego czego nie określają jakieś tam zasady. Po prostu rozglądam się za mechaniką która mogła by uchodzić za odpowiednik "symulatora". Podobnie jak w grach komputerowych. Symulatory są niszowe, jedne trudniejsze, inne bardziej uproszczone ale ciągle istnieją i kogoś tam bawią.
__________________ Our sugar is Yours, friend. |
09-08-2014, 20:25 | #12 |
Reputacja: 1 |
__________________ "Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014 Nieobecna 28.04 - 01.05! |
09-08-2014, 20:26 | #13 |
Reputacja: 1 | Raczej nie chodzi mu o GURPSa. A widziałeś HarnMaster? Też ma sporo tabelek, ale takich normalnych, nie chorych. |
09-08-2014, 21:45 | #14 |
Reputacja: 1 | Również ciekawa propozycja, w wolnej chwili popacze dokładniej na HarnMastera. Dzięki za zainteresowanie.
__________________ Our sugar is Yours, friend. |
09-08-2014, 21:57 | #15 |
Reputacja: 1 | Mam dla ciebie następującą propozycję: Zamiast szukać kogoś, kto poniesie cię szlakiem na szczyt góry, znajdź prosty kij, który będzie ci wsparciem i idź o własnych siłach. Każdy przypadek rozpatruj indywidualnie, bo każdy jest indywidualny, a im prostsza mechanika, tym lepsza. Żadna mechanika nie uwzględni ci tego, że po postrzale w głowę masz sporą szansę na przeżycie. Mało tego jest spora szansa na to, by nawet nie stracić przytomności i zachować pełnię władz umysłowych. Dużo skomplikowanych zasad może doprowadzić jedynie do absurdów podobnych karom do testów upadania na zakurzonej podłodze. Staraj się kierować logiką i bądź elastyczny podpierając się najbardziej uproszczoną mechaniką, jaką tylko znajdziesz. Taka moja rada. A gdybyś szukał i znalazł jakąś ekstremalnie prostą mechanikę, to daj znać
__________________ Drogi Współgraczu, zawsze traktuję Ciebie i Twoją postać jako dwie odrębne osoby. Proszę o rewanż. Wszystko, co powstało w sesji, w niej również zostaje. Nie jestem moją postacią i vice versa. |
09-08-2014, 22:32 | #16 |
Reputacja: 1 | Dobrze prawi, polać mu! Trochę poszperałem w internetach, trochę podpowiedzieliście mi tutaj i zobaczymy co z tego wyniknie. Jak znajdę coś ciekawego to dam znać. Może jakiś artykulik, może poprowadzę jakąś sesyjkę. Tak czy inaczej jeszcze nie powiedziałem ostatniego słowa!
__________________ Our sugar is Yours, friend. |
09-08-2014, 23:00 | #17 |
Reputacja: 1 | Z prostej mechaniki mogę polecić Sword & Wizardry White Box. Banalniejszej mechaniki się znaleźć chyba nie da. Polecałem ją komturowi w temacie o sesji dla dzieci. W zasadzie tworzenie postaci polega na wylosowaniu współczynników i wyborze rasy oraz profesji. Nic więcej nie ma do roboty. Łatwo cokolwiek modyfikować, dodać swoje trzy grosze i zmienić by pasowało idealnie. My dodawaliśmy umiejętności. Przynajmniej dwie w których nasz bohater dostawał jakiś profit gdy je wykonywał.
__________________ Ph’nglui mglw’nafh Cthulhu R’lyeh wgah’nagl fhtagn. |
09-08-2014, 23:38 | #18 |
Reputacja: 1 | Dzięki, może się kiedyś przydać. Choć maksymalne uproszczenie nie jest tym czego szukam. Nie bójmy się paru tabelek więcej, byle by to miało ręce i nogi. Gracze zwykle szybko zapamiętują co i jak robić żeby zrobić, zawczasu mają przygotowane swoje pule kości itp. W przypadku PBF dodatkowo schodzi to na plan dalszy, bo na wszystko zwykle jest aż nadto czasu ze względu na całkowicie odmienną dynamikę rozgrywki.
__________________ Our sugar is Yours, friend. |
10-08-2014, 00:13 | #19 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
I też dobry materiał do czytania od takiej 'filozoficznej' strony. Skutecznie zniechęca do mieszania w mechanice i pokazuje jakie - znane z obsesyjnego turlactwa - DnD było odmienne w pierwotnym założeniu. Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 10-08-2014 o 19:28. | |