|
Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
03-05-2005, 19:13 | #11 |
Reputacja: 1 | yyyyy yyyyy... Ale o co chodzi ? Z Fisza to znam tą jedną piosenkę i tyle . Sam myślałem, o wykorzystaniu tego motywu, ale jeszcze nie miałem okazji. Tak sobie myśle i myśle i jakoś nie wiem co ty mogłeś zrobić złego. Jakoś nie rozumiem twojego posta. Wykorzystywanie takich rzeczy w sesji jest dobre, bo jak można zauważyć coś dobrego do wykorzystania na sesji w piosence to jest szansa, że gdzieś indziej też się uda coś podłapać. Takie motywy urozmaicają sesje i sprawiają, że nie jest monotonna, szablonowa bo co jakiś czas pojawiają takie bajerki.
__________________ "A flame which never dies, but brightens with the passing of time." |
03-05-2005, 20:05 | #12 |
Reputacja: 1 | ale gorzej jak sie ktoś połapie w motywie - i z dobrego przerywnika nici |
04-05-2005, 01:44 | #13 |
Reputacja: 1 | Ale jeszcze gorzej, jak nikt nie załapie o co idzie... I wtedy też są nici, tyle, że nawet nie do szycia... Bo przygoda staje w miejscu. I co wtedy? Kolejny przerywnik? :P Bo wiecie, czasem drużyna się zafiksuje na poprzednim wątku i nic, a nic jej go od niego nie odciągnie... Nawet policjant jest wtedy niebieską zjawą, która cholera wie, na co umarła... |
25-02-2006, 11:30 | #14 |
Reputacja: 1 | Dobrze, miały być pomysły zeszło na ogłólny koncept. Przedewszystkim przerywniki powinny ukazywać normalny(w kilku systemach jest to utrudnione) świat, gdzie dzieci wesoło biegają, męzczyzni pracują a kobiety haftują. Ato wszystko dlatego, by gracze widzieli że istnieje coś więcej niż spalone miasteczka, wymordowane rodziny itp. Żeby ukazać coś niezwykłego, należy określić normę. Prośba o naprawę studni, zapłata za obiad może być wykarczowaniem małego pola, spotkana osoba na trakcie opowie o swoim mieście... FAjnym elementem jest podpuszczenie graczy. Przykład: Gracze słyszą legende, że kiedy nad wioską spadnie gwizda, to narodzi się król. Niech więc taka gwiazda spadnie, a gracze niech głowią się które to dziecko,czy to prawda itp. Mg się ma tylko tajemniczo uśmiechać.
__________________ Mroczna wydawnicza małpa przedstawia Gindie, czyli wydawnictwo fabularnych gier karcianych. Uuuk. |
05-04-2008, 18:47 | #15 |
Reputacja: 1 | Ja mam prostą przygodę. Akcja powinna dziać się w jakimś mieście z kanałami. Jeden gościu prosi nas o przyniesienie niezwykle cennego dla niego artefaktu, gdy gracze go szukają, okazuje się on zabawką (pociąg, lalka, miś itd.) To jest z Arcanum i szczerze, mina takich graczy musi być powalająca. |
11-04-2008, 12:40 | #16 |
Reputacja: 1 | Ja wam może dam namiary na Mg który, ostatnio w ramach przerywnika właśnie postanowił wyprawić weselicho kumplowi z drużyny. Panna zacna, teściu zbój (dosłownie), Pan Młody pod wpływem uroku.Wszystko to na zamku ..gdzie 150 zbrojnych na zmianę udaje lokaja....Reszta drużyny rzuca dzbanami(opróżnionymi uprzednio) i opłakuje jego stratę...chcecie wiedzieć co dalej .Lipa bo sesja za tydzień a szanowny MG (bywa tu czasami może przeczyta złośliwiec) kazał nam spadać tuż przed sakramentalnym tak...i jak tu przeżyć do następnej sesji co??? |
13-04-2008, 20:41 | #17 |
Reputacja: 1 | Jeśli chodzi o misje-przerywniki w sesji to ja... robię jak w crpg To znaczy jest sobie wątek główny... i dwadzieścia parę misyjek pobocznych Dodam że nigdy nie miałem problemu z ich wymyśleniem, a ściślej mówiąc zaporzyczeniem z którejś gry (a to wezmę z Gothica... a to z Baldura... itp. ). |
17-04-2008, 10:31 | #18 |
Reputacja: 1 | Przerywnik? Gra, taka długofalowa powinna przypominać sinusoidę. Są takie okresy w których coś się dzieje, napiecie wzrasta, a potem odada - bo dochodzi do kulminacji i rozładowania. I po takim rozładowaniu przychodzi czas na odpoczynek. Dosłownie. Niech gracze odpoczną sobie w Karczmie na przykład, niech posłuchają opowieści przy ognisku. Niech zabawią się na festynie. Opisywanie takich zwyczajnych zdarzeń jest naprawdę fajne. Graczom często się miło słucha, zwłaszcza gdy mogą sami budować taką scenę. Bo jak są tego pozbawieni, to mogą takie opisy im się wydawać nudne... A może jakies wakacje? Odwiedzić jakiś egzotyczny kraj? Normalne życie, pozbawione ratowania księżniczek ze szponów złego smoka też ma swoje plusy... A może jakaś normalna fucha jak pisał Darken? Można poczytać o tym jak to było w średniowieczu z cechami rzemiosł. Ostatnio czytałem o funkcji kata grodzkiego w średniowiecznym toruniu no dobra - to nie do końca normalna fucha. Jeśli występowałem w roli gracza (95% jestem MG), to lubiłem inwestować pieniądze zarobione w questach. A to otworzyłem karczmę, a to dałem łapówkę radnemu żeby wygrać przetarg na katering dla rady miasta :P Fajne przerywniki, normalnie The Sims, gdzie obok pracy (rąbanie mieczem), inwestowało się w ładny domek na przykład.
__________________ Arkham Radio |