Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Rozmowy ogólne na temat RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 17-07-2008, 22:19   #11
 
enneid's Avatar
 
Reputacja: 1 enneid jest na bardzo dobrej drodzeenneid jest na bardzo dobrej drodzeenneid jest na bardzo dobrej drodzeenneid jest na bardzo dobrej drodzeenneid jest na bardzo dobrej drodzeenneid jest na bardzo dobrej drodzeenneid jest na bardzo dobrej drodzeenneid jest na bardzo dobrej drodzeenneid jest na bardzo dobrej drodzeenneid jest na bardzo dobrej drodzeenneid jest na bardzo dobrej drodze
a ile czasu schodzi ci od inspiracji do rozpoczęcia sesji- albo lepiej ile czasu na to poświęcasz? (oczywiście pytanie jest również do reszty zainteresowanych, ale przy psocie Yarota przyszło mi ono do głowy)
 
__________________
the answer to life the universe and everything = 42

Chcesz usłyszeć historię przedziwną? Przyjrzyj się dokładnie. Zapraszam do sesji: "Baśń"- Z chęcią przyjmę kolejnych graczy!
enneid jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18-07-2008, 19:00   #12
Banned
 
Reputacja: 1 Revan wkrótce będzie znanyRevan wkrótce będzie znanyRevan wkrótce będzie znanyRevan wkrótce będzie znanyRevan wkrótce będzie znanyRevan wkrótce będzie znanyRevan wkrótce będzie znanyRevan wkrótce będzie znanyRevan wkrótce będzie znanyRevan wkrótce będzie znanyRevan wkrótce będzie znany
Ja się staram mieć przy sobie notesik i coś do pisania. Wena może cię nawet zaskoczyć, gdy masz zdjęte spodnie. Ja staram się na bieżąco swoje pomysły zapisywać, choćby w formie jednego wyrazu, czy zdania. I wtedy otwieram notesik, i widzę o co chodzi. Wtedy jakiegoś wybranego wieczorka od pracy sobie siadam i piszę, co, gdzie, dla kogo, i jak. Jak wiadomo, im więcej pracy poświęcisz sesji, tym lepiej. Jak ma być to jedna przygoda na sesyjke, dwie, to tego wieczoru można nawet film obejrzeć ;] A jak kampania to nawet kilka dni.

Od siebie dodam też, że nie ważne, w jakim miejscu toczy się gra. Nie ważne, w jakim czasie, i nie ważne, że gracze mają po dwa pociski w magach, czy tylko jedną strzałę i miecz na spółę. Moim zdaniem, tym, co powinno być esencją gdy, oprócz błyskotliwej przygody obfitującej w nagłe zwroty akcji, są NPC. Powinny zapadać w pamięć, obrastać w mity i pękać niczym bombki choinkowe. Że nie rozumiecie? Ja też :P ale powinni być dopracowani.

Często wyprawa na orki z dopracowanym tropicielem - najemnikiem o mrocznej historii jest lepszym motywem, niż rzucenie w jego miejsca dowódcy straży miejskiej czy palladyna. Lepiej też jest dać za głównego przeciwnika kogoś o dwóch obliczach. Możliwe, że będzie to jeden z przyjaciół na początku historii w sesji, który im pomógł, a tak naprawdę może być wyznawcą mrocznych potęg. W trakcie sesji może zmieniać strony jak skarpetki, ważne, aby dobrze operować NPCami.
 
Revan jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-07-2008, 12:27   #13
 
Betterman's Avatar
 
Reputacja: 1 Betterman jest jak niezastąpione światło przewodnieBetterman jest jak niezastąpione światło przewodnieBetterman jest jak niezastąpione światło przewodnieBetterman jest jak niezastąpione światło przewodnieBetterman jest jak niezastąpione światło przewodnieBetterman jest jak niezastąpione światło przewodnieBetterman jest jak niezastąpione światło przewodnieBetterman jest jak niezastąpione światło przewodnieBetterman jest jak niezastąpione światło przewodnieBetterman jest jak niezastąpione światło przewodnieBetterman jest jak niezastąpione światło przewodnie
Cytat:
Napisał Fehu Zobacz post
Ja się akurat nie zgodzę z poglądem, coby scenariusz należało pisać pod postacie. Moim zdaniem to gracze powinni się nieco wysilić i stworzyć swoje postacie tak, aby pasowały do realiów świata. To oni muszą je umiejscowić w czasoprzestrzeni, a nie Mistrz Gry.
Nie zgadzam się. To znaczy zgadzam, ale częściowo, he he. Jasne, że postacie muszą pasować do świata i jakoś tam się w nim mieścić. Ale w jego obrębie mogą być kim chcą. Według mojej, hm hm, filozofii mistrzowania, taka już dola mistrza, że może mieć drużynę złożoną z czterech szamanów i listonosza. I jego w tym głowa, żeby graczom się tymi pacanami zagrało dobrze.

Generalnie fajnie jest mieć dużo czasu. Ale cóż...

Zgadzam się (i to bardzo) z "Teorią eNPeCa". Parę dobrze przygotowanych postaci (czyli dobrze poznanych - to co pisałem wcześniej o bohaterach się tyczy też tych bezwolnych. Swoją drogą gość może być nudny jak australijska szosa, ale jeśli taki miał być i jest nudny konsekwentnie - jest dobry.) wrzuconych jakąś siatkę zależoności może wystarczyć na całą sesję albo i killka. Bez zaplanowanej "ścieżki".
 
Betterman jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28-07-2008, 12:42   #14
 
stachu8989's Avatar
 
Reputacja: 1 stachu8989 nie jest za bardzo znany
Ja zabieram się do tworzenia scenariusza w ten sposób:
1. Wymyślam cel np. drużyna ma zabić jakiegoś gościa.
2. Żeby było ciekawiej spotykają go szybko, ale on im ucieka.
Gracze wyruszają w pogoń. Jednak coś ich zatrzymuje, przez co muszą
zaniechać pościgu i tym samym tracą trop. (sesja zyskuje na dynamice -
gracze starają się szybko znaleźć jakieś poszlaki bo wiedzą, że z każdą
godziną będzie coraz trudniej)
3. Podrzucam jakieś wskaówki
4. Idą za poszlakami. Pytają ludzi itp.
5. Jeśli droga się dłuży nasyłam na drużynę np. bandytów.
6. Odnajdują w jakimś mieście gościa którego szukali, ale jest on teraz dobrze
strzeżony. (powstaje problem dla graczy jak obejść ochronę, gdzie dopaść
cel zlecenia)
7. W końcu coś wymyślają i zabijają gościa.

Niby taki banalny pomysł (zabicie dowolnego człowieka), a ile problemów do rozwiązania po drodze.

Co o tym myślicie ?

Jestem MG od niedawna, więc proszę o wyrozumiałość
 
stachu8989 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29-07-2008, 09:56   #15
 
Fehu's Avatar
 
Reputacja: 1 Fehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodze
No cóż. Stachu, chyba nie zrozumiałeś do końca założeń tego tematu. Tu nie chodzi o napisanie pomysłu na sesję, tylko o podanie "szablonu" za pomocą którego można łatwiej tworzyć różne scenariusze. Ty natomiast podałeś od razu gotowy motyw przygody. Jeśli to ma być szablon ogólny, to według ciebie każda przygoda musi się kręcić wokół pościgu za jakimś ludziem? ...
 
__________________
Gadu: 1691997, zadzwoń! ;'x
Fehu jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29-07-2008, 11:26   #16
 
stachu8989's Avatar
 
Reputacja: 1 stachu8989 nie jest za bardzo znany
Tak jak mówisz podałem przykład. Nie daję na każdej sesji pościgu:P bo to szybko by się znudziło. Staram się urozmaicać sesję np. dodając motywy chaosu, rozmowy z magami, no i czasami wplatam to pościg.

Może jakieś rady albo sugestie co mogę zrobić na sesji?
Byłbym wdzięczny
 
stachu8989 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29-07-2008, 13:50   #17
 
Fehu's Avatar
 
Reputacja: 1 Fehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodze
Po raz kolejny ci mówię, że to nie ten temat...
Poszukaj pod hasłem: Pomysły na sesje

Pozdrawiam - Fehu
 
__________________
Gadu: 1691997, zadzwoń! ;'x
Fehu jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 31-07-2008, 22:50   #18
 
Jendker's Avatar
 
Reputacja: 1 Jendker ma wspaniałą reputacjęJendker ma wspaniałą reputacjęJendker ma wspaniałą reputacjęJendker ma wspaniałą reputacjęJendker ma wspaniałą reputacjęJendker ma wspaniałą reputacjęJendker ma wspaniałą reputacjęJendker ma wspaniałą reputacjęJendker ma wspaniałą reputacjęJendker ma wspaniałą reputacjęJendker ma wspaniałą reputację
Hym, ja zawszę biorę sobie notes i wyobrażam sobie film dziejący sie w danym świecie. Film przesuwa mi się przed oczyma a ja notuję plan wydarzeń. Potem robię charakterystykę npców, rozpisuję dokładniejszy plan przygody. Zawsze staram się robic kampanie tak żeby grac mogła kazda postać. A na sesję zabieram zawszę zasłonkę i przerobione kości. Zasłonkę bo kilka razy mimo że potwora opisałem na bardzo groźnego to gracze poprostu się na niego rzucili. Zero taktyki. Oglądali moje notatki. A kości żeby mieć swojego rodzaju kontrolę nad graczami.
 
Jendker jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26-11-2009, 00:14   #19
 
Blackos's Avatar
 
Reputacja: 1 Blackos nie jest za bardzo znany
nie prowadze zbyt długo ale zauważyłem że NPC'e są najważniejsi i często to oni decydują czy gracze się wkręcą czy nie. Dopasowanie to ich osobistych charakterów nie tylko ich postaci. Dla przykładu powiem że moi gracze to piwosze dlatego stworzyłem Barmana ruska, gadającego oczywiście z rosyjskim akcentem, którego nigdy nie będą w stanie przepić. W dodatku koleś nie wiadomo dlaczego jest w stanie przeżyć wszystko i wszędzie, oraz czasami pomaga mi w podpowiedziach jeśli gracze utkną w martwym punkcie.
 
Blackos jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26-11-2009, 20:40   #20
 
refi's Avatar
 
Reputacja: 1 refi ma wspaniałą przyszłośćrefi ma wspaniałą przyszłośćrefi ma wspaniałą przyszłośćrefi ma wspaniałą przyszłośćrefi ma wspaniałą przyszłośćrefi ma wspaniałą przyszłośćrefi ma wspaniałą przyszłośćrefi ma wspaniałą przyszłośćrefi ma wspaniałą przyszłośćrefi ma wspaniałą przyszłośćrefi ma wspaniałą przyszłość
Trochę mistrzuję, więc napiszę co ja mam:
-Zawsze jak coś wymyślę(nieważne czy eNPeCe, jakiś potwór czy coś) robię przygodę pod to
-Mam zapisane notatki o wszystkich BG, więc przeprowadzam symulację walki(mam taki skomplikowany sposób... ) i staram się, by musieli jak najwięcej kombinować, przykład:
Potworek(troll z ostrzami zamiast niektórych palców), na sesji gracze chyba godzinę go nawalali : ) Gdyby nie to, że mieli medyka w drużynie, padliby po minucie w świecie gry Ale im się udało i zdobyli mnóstwo kamieni szlachetnych, platyny, złota, magicznych przedmiotów(najbardziej się ucieszył krasnolud z powodu Magrurki, która strzelała pyłem o mocy zdolnej do rozwalenia słabo odzianego człowieka, ale nie jestem głupi! amunicja to najczystszy pył, który kosztuje jakieś 5 Płytówek z hartowanej stali za działkę - niewiele) i oczywiście PeDeków

Grunt to przygotować zakończenie(czyli najczęściej wroga, np. jak grupa gra w Dedeka i lubi Psionikę to może Mistrza Umysłu?), i wpaść na wplątanie wątku. Potem dajesz im upragnione PeDe i cały stuff. Jak dla mnie proste.
 
__________________
Prosze bardzo, Penny, i tak nie potrzebuję linka
refi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:38.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172