Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Rozmowy ogólne na temat RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 13-03-2011, 11:32   #11
 
Anonim's Avatar
 
Reputacja: 1 Anonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Indoctrine Zobacz post
Jakie dla Was są najważniejsze elementy w systemach SF?
Jak to napisałeś później: "elfy z lasergunami"

Dla mnie w systemach SF najważniejsze jest spojrzenie jak bardzo technologiczna wieża babel oddziaływuje na ludzkość. Jak daleko ludzie posuwają się, żeby zdobyć nawet więcej potęgi. Czymże się różni statek kosmiczny z małą ilością paliwa, który nie ma map nawigacyjnych od galeonu na nieznanych wodach, którego załoga nie ma pojęcia gdzie jest najbliższy ląd? Zajrzyj do podręcznika do All Flesh Must Be Eaten: Argh! Thar be zombies! W jednym z rozdziałów jest opis renesansu, w którym galeony mogą wznieść się ponad wody i wzlecieć w kosmos. Czy to SF? Czy nie? Niektórzy może powiedzą, że nie ma to podstaw naukowych, ale czy cuda nie są częścią rzeczywistości?

"To mogą być chronodystorsje, sprawdźmy czujniki temporalne!" - w SF większość zjawisk da się zbadać za pomocą różnego typu skanerów, urządzeń lub poprzez naukowe badania. Istnieją również bariery, które wydają się nie do przekroczenia: a to życie, które nie ma podstaw biologiczny, a to planeta, której być nie powinno. Przekroczenie tych barier niszczy większość dorobku naukowego ludzkości i z tego powodu sporo osób stara się zachować bariery na swoim miejscu. Strach przed nieznanym.

"Tam coś jest... w maszynowni..." - w SF zazwyczaj statki kosmiczne, bezpieczne przystanie głównych postaci mogą być areną dużej ilości wyzwań o różnych podłożach. A to coś się zepsuło, a to bunt załogi, czy inwazja obcych.

"Zabić ich wszystkich!" - od samego początku bohaterowie SF mogą natknąć się na zagrożenie, które byłoby "epickie" jeśli chodziłoby o realia fantastyki średniowiecznej. Potwór nie zagraża niewielkiej wiosce, ale całej ludzkości. Dziura w czasoprzestrzeni nie zniszczy kontynentu lecz całą galaktykę. Do tego bohaterowie czasem mają okazję wyeliminować wszystkich na danej planecie. Albo ratować wszystkich...


Jeśli natomiast pytasz o "hard" SF to ogólnie mi się nie podoba. Nie potrzebny mi naukowy bełkot, bo wystarczy wiedzieć, że jak bak w statku jest pełny to można dziesięć razy włączyć napęd międzywymiarowy. Albo, że kryształ straci moc, przy czwartej aktywacji hipernapędu. Lubię realistyczne rozwiązania socjologiczne, czy historyczne, ale wdrażanie słabych teorii jako "hard" nauka nie jest fajne.
 
Anonim jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-03-2011, 12:52   #12
 
Indoctrine's Avatar
 
Reputacja: 1 Indoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znany
Achernar-->

Dwadzieścia kilka umiejętności, to myślę dość dobra liczba. Są właściwie wszystkie jakie potrzeba. A jakie uważasz za ewentualnie zbędne i dlaczego?

Nie, inne rasy są niegrywalne. Obcy mają na tyle różną psychologię od ludzi, że jest to niemożliwe. Elfy i krasnoludy w fantasy to pikuś z mieszkańcem metanowej planety o psychice kolektywnej, ze zmienną w czasie płcią (jedną z trzech) i zupełnie innym układzie nerwowym. A to i tak lekki przykład Teoretycznie jedna rasa mogłaby być grywalna, ze specyficznych powodów (tak naprawdę to dalecy krewni ludzi - wynik zabaw genetycznych), ale łamać konwencji nie będę.

Podręcznik wyjdzie wkrótce. Jak zrobię redakcję i grafik dostarczy resztę prac, oraz znajdę wydawcę

Anonim-->

Cytat:
Dla mnie w systemach SF najważniejsze jest spojrzenie jak bardzo technologiczna wieża babel oddziaływuje na ludzkość. Jak daleko ludzie posuwają się, żeby zdobyć nawet więcej potęgi.
To jest ciekawy aspekt. W swoim to uwzględniłem w jakimś stopniu, w przygodach także biorę te elementy pod uwagę. Społeczne kwestie rozwoju technologii, mają duży potencjał.

Cytat:
Dziura w czasoprzestrzeni nie zniszczy kontynentu lecz całą galaktykę.
Hard SF, moim zdaniem, powinno unikać tak dużej skali epickości. Za bardzo pójdzie to w kierunku Space Opery. Inne gatunki SF - jak najbardziej sie zgadzam.
 

Ostatnio edytowane przez Indoctrine : 13-03-2011 o 13:11.
Indoctrine jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-03-2011, 13:21   #13
Banned
 
Reputacja: 1 Aschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znany
Cytat:
Napisał Indoctrine Zobacz post
Ponieważ ramy czasowe, zostały w moim systemie daleko pchnięte do przodu, opieranie się jedynie na udowodnionych teoriach, byłoby trochę niewłaściwe. Rozumiem argument, że dlatego HSF nie może być w odległej przyszłości, ale..

Między innymi dlatego stworzyłem, jak Ty to określasz, hybrydę, aby wypełnić pewne nisze, dotychczas dość puste. Właściwie wszystkie SF dalekiego zasięgu, są albo space operą, albo jakimś typem sf fantasy (jak GS na przykład).
Sęk w tym, że opierasz się na obalonych teoriach, a to dla fana Hard SF jest po prostu świętokradztwo...

Pusta nisza? No, nie sądzę, wystarczy przywołać tylko takie RPG jak "Alternity", "Transhuman Space", czy "Aftermath" lub "Twilight 2000", a w ramach podróży i liczenia paliwa i zapasów: "Incursion"...

Ah, oczywiście jak moglibyśmy tutaj pominąć wydane niedawno "Eclipse Phase"...


Moim zdaniem problem polega na tym, że zanim przemyślałeś porządnie wszystkie kwestie i poszukałeś solidnych podstaw pod system "ogłosiłeś sukces" - podręcznik jest niekompletny, ale już planujesz sesje... Można i tak, ale od każdego systemu RPG ja wymagam przede wszystkim: kompletności i spójności logicznej.
 
Aschaar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-03-2011, 13:25   #14
 
Achernar's Avatar
 
Reputacja: 1 Achernar jest na bardzo dobrej drodzeAchernar jest na bardzo dobrej drodzeAchernar jest na bardzo dobrej drodzeAchernar jest na bardzo dobrej drodzeAchernar jest na bardzo dobrej drodzeAchernar jest na bardzo dobrej drodzeAchernar jest na bardzo dobrej drodzeAchernar jest na bardzo dobrej drodzeAchernar jest na bardzo dobrej drodzeAchernar jest na bardzo dobrej drodze
Nie wiem czy znajdziesz wydawcę na tak bądź co bądź niszowy produkt.
A tak po mojemu kilka umiejętności można by scalić, np: Technika - Mechanika, Sieć - Kodowanie, Legendy - Kodeks - Nuka, etc.
A z tymi rasami - dlaczego by nie? Jeżeli ktoś miałby odpowiednio dużo zapału do gry to powinna być umieszczona jakaś furtka pozwalająca na grę Obcymi.
 
__________________
Ogień trawi mnie, Spala każdym dniem,
Rośnie we mnie gniew, Ogień! Ogień! Spala mnie
Stracony czas dzieciństwa, We łzach umkną mi,
Wszystko płonie w głowie mej, Płomień, płomień.. Palę się
Achernar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-03-2011, 13:39   #15
 
Indoctrine's Avatar
 
Reputacja: 1 Indoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znany
Aschaar--> W porównaniu do światów fantasy, SF jest, szczególnie na polskim rynku, niszą bardzo mało zagospodarowaną.

Cytat:
podręcznik jest niekompletny, ale już planujesz sesje...
Podręcznik jest dość kompletny, w DEMIE zawarta jest przecież tylko niewielka część całości. Około 350 stron z opisami w wersji pełnej, wyczerpuje tematyką znacznie lepiej..

Cytat:
wymagam przede wszystkim: kompletności i spójności logicznej.
Ja także Dlatego podręcznik JESZCZE nie jest wydany, doszlifowuję go od dość długiego czasu. Temu także, służą sesje, które prowadzę na konwentach i z udziałem betatesterów.

Achernar-->

Cytat:
Nie wiem czy znajdziesz wydawcę na tak bądź co bądź niszowy produkt.
To wydam sam

Cytat:
A tak po mojemu kilka umiejętności można by scalić
Specjalnie porozgraniczałem niektóre, aby nie robić niepotrzebnego bałaganu, że wszystko w jednym worku.

Cytat:
A z tymi rasami - dlaczego by nie? Jeżeli ktoś miałby odpowiednio dużo zapału do gry to powinna być umieszczona jakaś furtka pozwalająca na grę Obcymi.
Nie, to zbyt nierealne. Chodzi właśnie o psychologię Obcych, a nie fizjologię. Kilka kończyn więcej albo macki, to pikuś. Ale kompletnie inny układ nerwowy oraz psychika, to nie do przeskoczenia... Umiałbyś zagrać kalmarem? A jemu bliżej do nas niż Obcym

Będzie za to ciekawa opcja w jednym z dodatków, jeśli system się przyjmie, ale o tym później
 
Indoctrine jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-03-2011, 14:26   #16
Banned
 
Reputacja: 1 Aschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znany
Ta dyskusja zaczyna się kręcić w kółko. Ustalmy sobie coś: "dość kompletny" nie oznacza "kompletny i wyczerpujący".
Tak samo jak "Hard SF" nie jest tożsame z tym co proponujesz.

Jeżeli chciałbym ocenić ten system na podstawie DEMA to - sorry - jest to wtórne, niekompletne i nieprzemyślane coś spisane naprędce, bez głębszego przemyślenia zasad kreacji świata i mechaniki.

Poczekam na wydanie systemu... może się nie zestarzeję do tego czasu.
 
Aschaar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-03-2011, 14:43   #17
 
Indoctrine's Avatar
 
Reputacja: 1 Indoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znany
Nie ma obawy, do wydania systemu pozostały miesiące, a nie lata
 
Indoctrine jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-03-2011, 16:52   #18
 
Achernar's Avatar
 
Reputacja: 1 Achernar jest na bardzo dobrej drodzeAchernar jest na bardzo dobrej drodzeAchernar jest na bardzo dobrej drodzeAchernar jest na bardzo dobrej drodzeAchernar jest na bardzo dobrej drodzeAchernar jest na bardzo dobrej drodzeAchernar jest na bardzo dobrej drodzeAchernar jest na bardzo dobrej drodzeAchernar jest na bardzo dobrej drodzeAchernar jest na bardzo dobrej drodze
Wydaj w PDFie - szybciej, taniej i prościej. ;]
 
__________________
Ogień trawi mnie, Spala każdym dniem,
Rośnie we mnie gniew, Ogień! Ogień! Spala mnie
Stracony czas dzieciństwa, We łzach umkną mi,
Wszystko płonie w głowie mej, Płomień, płomień.. Palę się
Achernar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-03-2011, 18:08   #19
 
Anonim's Avatar
 
Reputacja: 1 Anonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Indoctrine Zobacz post
Nie, to zbyt nierealne. Chodzi właśnie o psychologię Obcych, a nie fizjologię. Kilka kończyn więcej albo macki, to pikuś. Ale kompletnie inny układ nerwowy oraz psychika, to nie do przeskoczenia... Umiałbyś zagrać kalmarem? A jemu bliżej do nas niż Obcym
Tak. Ludzka wyobraźnia może i ma granice w przeciwieństwie do rzeczywistości, ale można sobie wyobrazić grę kałamarnicą... z drugiej strony można też grać ultrarealistycznie, ale to by wymagało jakiegoś źródła gdzie by można było obserwować zachowanie tych stworzeń.

Obcy natomiast może być ssakiem.

Inny układ nerwowy czy psychika w postaci Symbiontów czy Vau z Gasnących Słońc wcale nie jest nie do przeskoczenia - wystarczy zainteresować się i trochę poczytać na ten temat.

Właściwie to jacy kosmici w twojej grze występują?
 
Anonim jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-03-2011, 18:30   #20
 
Indoctrine's Avatar
 
Reputacja: 1 Indoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znany
Wersja książkowa wbrew pozorom, trafia do większego grona odbiorców
 
Indoctrine jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:43.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172