|
Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG. |
Zobacz wyniki ankiety: W jakich klimatach chciałbyś ujrzeć taką sesję? | |||
Italia na przełomienie XV i XVI wieku | 2 | 7.14% | |
Druga wojna światowa | 5 | 17.86% | |
Wojna trzydziestoletnia | 2 | 7.14% | |
Inne realia historyczne (Podam w temacie) | 6 | 21.43% | |
Realia fantasy | 13 | 46.43% | |
Realia SF | 7 | 25.00% | |
Nie byłbym zainteresowany grą w sesję tego typu | 3 | 10.71% | |
Sonda z Wielokrotnym Wyborem Głosujących: 28. Nie możesz głosować w tej sondzie |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
|
11-07-2012, 23:26 | #1 |
Reputacja: 1 | Sesja strategiczno-taktyczna Jak w tytule. Czy bylibyście zainteresowani sesją w której gracze wcielają się we władców i rządzą własnymi królestwami, cesarstwami, czy jakkolwiek chcą by ich państwo się zwało. Wolelibyście grać w przeszłości, teraźniejszości, przyszłości? Świecie alternatywnej historii, czy też może fantasy? Na jakie elementy chcielibyście by był położony nacisk? Jaka skala, zarówno samej gry, jak i osobistej mocy postaci? Szczegóły są w przygotowaniu, czekam na pytania osób zainteresowanych.
__________________ Najczęstszy ludzki błąd - nie przewidzieć burzy w piękny czas. Niccolo Machiavelli Ostatnio edytowane przez Darth : 11-07-2012 o 23:34. |
12-07-2012, 01:28 | #2 |
Reputacja: 1 | na jakiej mechaice to kluczowe pytanie? |
12-07-2012, 02:41 | #3 |
Reputacja: 1 | Jak dla mnie ciekawym pomysłem byłoby osadzenie takiej sesji w Italii na przełomie 15 i 16 wieku (renesans), państwa-miasta i te sprawy. Aczkolwiek świat fantasy również mógłby być ciekawy.
__________________ "Information age is the modern joke." |
12-07-2012, 08:54 | #4 |
Reputacja: 1 | Chyba było coś ostatnio takiego w klimatach Heroes VI. Nie wypaliło. Znaczy, gracze się znaleźli, ale z tego co widziałem to MG zniknął przed pierwszym postem... |
12-07-2012, 09:55 | #5 |
Reputacja: 1 | Aj tam. Świat fantasy diabli ciężko ugryść w takiej sesji, albowiem należałoby dysponować ogromną wiedzą na jego temat. Zatem pozostawałoby tylko bazować na znanym już universum. W związku z tym byłbym bardziej za renesansową Italią (Alternatywna historia? Czemu nie. Można się nawet pokusić o jakie tło z delikatną magią na czele, coś na wzór cyklu inkwizytorskiego Piekary) Whatever, bardzo ciekawym tegoż konceptu. A nuż coś ciekawego z tego wyjdzie. |
12-07-2012, 09:56 | #6 |
Reputacja: 1 | Darth, a masz średnio 1-2 godziny dziennie do poświęcenia na taki projekt? I chcesz je na to poświęcać? Wszystkie strategie, które znałem, padły przez to, że MG nie wyrobił. To zawsze ciekawy temat, ale proponuję, byś przygotował wersję minimalistyczną i zastanowił się jeszcze ze 30 razy, czy dasz radę.
__________________ If I can't be my own I'd feel better dead |
12-07-2012, 11:14 | #7 |
Reputacja: 1 | Jeżeli w jakimś świecie historycznym lub nieco alternatywna historia to chętnie zagram. Ale coś mi się tak zdaje że poprowadzenie tego na forum jest baaaaardzo trudne. |
12-07-2012, 11:49 | #8 |
Reputacja: 1 | By odpowiedzieć na pytania po kolei. Mechanika autorska. Planowałem użyć storytellingu z kostkami. Planowałem coś w stylu modyfikatorów za rodzaj akcji, wiedzę gracza, wiedzę mg, tego jak dobry jest plan gracza, a na końcu rzutu kością, by wprowadzić niezbędny element szczęścia. Italia... W kwestii realiów historycznych, to byłby jeden z moich pierwszych wyborów. Przełom XV i XVI wieku daje nam Borgiów, wiele konfliktów, a także duży wybór państw dla graczy. Myślałem również o wojnie trzydziestoletniej, albo o drugiej wojnie światowej. Dlatego sądzę że dodam do tematu ankietę. Bo w zależności od tego co ludzie wybiorą, będę musiał zrobić dokładne badania. By być, może nie w stu procentach, ale jednak zgodnym z historią. W kwestii czasu. Myślałem o projekcie tego typu już od kilku tygodni. Jeśli uda mi się znaleźć graczy, znajdę też czas na taką sesję. Z tym akurat problemu nie ma.
__________________ Najczęstszy ludzki błąd - nie przewidzieć burzy w piękny czas. Niccolo Machiavelli |
12-07-2012, 12:56 | #9 |
Reputacja: 1 | Storytelling to, moim zdaniem, trochę zły wybór do sesji o władcach królestw. Szczególnie jeśli te królestwa mają ze sobą rywalizować. Prędzej czy później doprowadzi to do jakiegoś konfliktu. Poza tym gdy jest jakaś mechanika łatwiej coś wymyślić i doprowadzić swój kraj do potęgi Ostatnio edytowane przez Wnerwik : 12-07-2012 o 12:58. |
12-07-2012, 13:32 | #10 |
Reputacja: 1 | Nie ma czegoś takiego jak strategia "gdzieś tam, z jakąśtam mechaniką autorską albo storytelling". Jeśli chcesz, by miało to sens, to taką sesję trzeba przygotować i to już samo w sobie zabiera dużo czasu. Przykład: http://lastinn.info/warhammer-fantas...ny-w-wfrp.html (Wojny w WFRP) To było przygotowane dla strategii opartej wyłącznie na bitwach i to z dużą dozą storytellingu. Jeśli chcesz stworzyć kierowanie krajem czy zupełnie imperium... to potrzebujesz wiele, wiele więcej. Zacznij od czegoś malutkiego. 2 graczy, 2 małe prowincje, podstawowe zasady. Robiąc coś na dużą skalę i chcąc to zrobić po łebkach, jak to tutaj wygląda, to polegniesz szybko.
__________________ If I can't be my own I'd feel better dead |