Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Sondy rekrutacyjne
Zarejestruj się Użytkownicy

Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG.


Zobacz wyniki ankiety: Jaki system nWoD najbardziej Cię interesuje?
Autorka Maga:Przebudzenie brzmi interesująco 3 30.00%
Wilkołak: Odrzuceni wygląda nader smakowicie 6 60.00%
Wampir: Requiem przyprawia mnie o rumieńce 1 10.00%
Moja propozycja jest ciekawsza! Przeczytaj moją odpowiedź! 0 0%
Głosujących: 10. Nie możesz głosować w tej sondzie

Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 21-03-2013, 01:11   #1
 
Miriander's Avatar
 
Reputacja: 24 Miriander jest na bardzo dobrej drodzeMiriander jest na bardzo dobrej drodzeMiriander jest na bardzo dobrej drodzeMiriander jest na bardzo dobrej drodzeMiriander jest na bardzo dobrej drodzeMiriander jest na bardzo dobrej drodzeMiriander jest na bardzo dobrej drodzeMiriander jest na bardzo dobrej drodzeMiriander jest na bardzo dobrej drodzeMiriander jest na bardzo dobrej drodze
Lightbulb [nWoD] Kilka propozycji

Hej wszystkim Postanowiłem wrócić na forum Lastinn po długiej przerwie by poprowadzić sesję odbywającą się w nowym Świecie Mroku. Niestety, będąc w fazie twórczej napotkałem na problem - mam zbyt wiele tematów i pomysłów które chciałbym wcielić w życie! Rzecz to niedopuszczalna, by mętlik w głowie hamował czyn, więc proszę was, forumowicze, o pomoc w skrystalizowaniu myśli Oto moje propozycje:

1. Mag: Przebudzenie

Miami, centrum mody i finansów, miasto, któremu równie blisko do luksusowych hoteli na Bahamach jak i do biedy w komunistycznym reżimie Kuby. Miasto, które jeszcze 15 lat temu pogrążone było w magicznej wojnie domowej między niegdyś sprzymierzonymi zakonami pentakla. Dziś z trudem wypracowany kompromis został zachwiany - doszło do kradzieży w jednym z tajnych athenaeum Misterium. Magowie zaczynają oskarżać siebie nawzajem, ktoś już wskazał sprawców, których jedni chcą ukrzyżować, drudzy - uratować, choćby na złość przeciwnej stronie. Jeden z tearchów zaczyna formować w największej tajemnicy kabałę, która ma odkryć prawdę i zniwelować zagrożenie dla jedności Consilium.

Motyw przewodni: Wiążąc luźne końce - każdy z nas choć raz pozwolił sprawom wymknąć się spod kontroli - zmęczony lub zabiegany ojciec nie dotrzymał obietnicy danej synowi, a potem już nie było okazji razem skleić plastikowego samolotu. Dziewczyna nigdy nie miała okazji wytłumaczyć, dlaczego nie przyszła na spotkanie z chłopakiem w którym rodziła się miłość. Nie wiedziałem, że na drugiej stronie kartki pisało, że mam kupić jeszcze czekoladę i mleko do kawy, serio. W Miami istnieje cała masa nieporozumień, starych, długo chowanych uraz i rzeczy, które lokalni magowie zamietli pod dywan bo
"i tak odkurzy się później". Cóż, nadszedł czas dla nich i waszych bohaterów, by włączyć odkurzacz.

Nastrój: Spisek szpiegów - w starych filmach szpiedzy chętnie sięgają po...teczkę z tajnymi dokumentami. Superszpieg, Hans Kloss, woli rozmawiać o jadalnych kasztanach niż ścigać się motocyklem po dachach Kairu. Wśród szpiegów istnieje tajemnica, którą pragną skraść lub ukryć przed wrogimi oczami. Wrogimi, czyli...czyimi? Ściany mają uszy, wzgórza mają oczy, a wrogim agentem nieraz jest przyjaciel...lub ty sam.

Dlaczego mag: Zabawa w okultystę! Bliżej Cthulhu niż Maga: Wstąpienie! Gnostycka rzeczywistość bardzo nadaje się do mackowatych celów. Dodatkowo, pomimo tego, że rzeczywistość zdaje się ustalona w nMagu, prawdziwie czuć w nim nastrój tajemnicy i nieznanego. Jest IMHO bardziej "magiczny", mimo, że to właśnie Wstąpienie jest moim ulubionym systemem.

2. Wilkołak: Odrzuceni

To nie jest opowieść o ludziach. To nie jest opowieść o wilkach. To nie jest opowieść o potworach i furii nocy. To opowieść o tych na opak. O oderwanych od świata ludzi i duchów. O tych, którzy szukają swego miejsca, porzuciwszy to, do czego od zawsze należeli. To opowieść...która jest prawdziwa.

Motyw przewodni: Szukając domu - taxi powoli jadąca przed siebie poprzez ciemne przedmieścia, światła miasta błyskają daleko w oddali. W środku samotny, młody mężczyzna mówiący, by zawieźć go dziś gdzieś, gdziekolwiek, gdzieś, gdzie są ludzie i życie. Gdzieś, gdzie będzie przynależał, gdzieś, byle nie do domu, bo on już nie ma domu i nikt nie będzie go tam witał z powrotem. Chłopak sunie poprzez ciemną noc, poprzez nieznane ku odległym światłom w nadziei znalezienia swojego miejsca - nowego domu.

Nastrój: Obcość - towarzyszy nowo przemienionym Uratha na każdym kroku. W świecie, który jeszcze kilka dni (stuleci?) temu wyglądał inaczej, pachniał inaczej, w którym oddychało i śmiało się inaczej. W świecie, który czeka tuż za krawędzią cienia najwyższego budynku w mieście, wśród istot, których nie rozumieją i które żywią niewiadomą do nich urazę. W końcu, wilkołaki czują się obcy w swym własnym ciele. Poczucie obcości towarzyszyć będzie postaciom graczy, następując im na pięty i ciężko chuchając w kołnierz płaszcza dopóty nie znajdą drogi do domu, który sami zbudowali, dopóki nie przestąpią progu i nie zostawią samotności i wyobcowania za drzwiami wspólnoty watahy.

Dlaczego wilkołak: - bo niesamowity mhr0ck! Tak właściwie to chodził za mną już od bardzo, bardzo dawna pomysł na sesję w W:tF, traktującą o początkach formowania się watahy, o problemach kłaczego życia z grande finale w postaci polowania na śmierrrtelne zagrożenie.

3. Wampir: Requiem

Nigdy nie prowadziłem wampira mimo grania w kilku kampaniach Maskarady, jednak lektura materiałów do Requiem stała się dla mnie inspirująca i kusi mnie poprowadzenie choćby gotowej przygody, czy to posiłkując się książkami "Damnation City", "Chicago", "City of the Damned: Los Angeles" czy przygodami SAS. Na pewno mocno wykorzystałbym wtedy zgromadzenie Kręgu Wiedźmy (Circle of the Crone) i może delikatnie połączyłbym z innymi systemami z linii nWoD.

4. Coś innego! Wasze propozycje

I jeszcze kilka uwag na koniec: Chcę stosować mechanikę, możliwe na tyle, na ile będę w stanie. Nie chcę ją przytłaczać, szczególnie, że nie kieruję sesji do wyjadaczy znających system od podszewki. Chcę by była ona elementem gry - by właśnie prowadzona sesja była grą a nie swobodną narracją. W końcu sukces smakuje jak sukces, gdy wcześniej trzeba było się namęczyć, by go osiągnąć, a zagrożenie porażką było realne.
Przechodzimy tutaj do drugiej ważnej uwagi - będę miał 0 skrupułów. Jestem typem misiowatego MG, ale na potrzeby powyższych sesji zakładam, że postacie graczy będą (mogły) ginąć już na wczesnych etapach rozgrywki w absolutnie okrutny sposób - jeśli rzeczywiście doświadczą porażki w wyniku swych nieprzemyślanych (do końca) akcji.
Dochodzimy tutaj do ostatniego "na stronie" - sesje będą brutalne w swojej tematyce. Najpewniej Wilkołak>Wampir>Mag. Celem sesji nie jest epatowanie kontrowersyjnymi treściami - ale one z pewnością się pojawią, czy to pod postacią wybryków wampirów, nieludzkich a wymuszonych zachowaniach wilkołaków czy magii, która wymknęła się spod kontroli. Ot, wolę chuchać na zimne i ostrzec zawczasu.

Proszę, pomóżcie!

Ankietę otwieram na okres tygodnia, by jeszcze przed świętami wrzucić rekrutację, a po świętach zacząć już narrację (dowolny format wygodny graczom, czy będzie to 7+3, 4+4 czy bardziej egzotyczny, tempo odpisu raz w tygodniu mogę zachować przynajmniej przez najbliższy rok).
 
__________________
Sierściuch i komenty!

Ostatnio edytowane przez Miriander : 21-03-2013 o 01:18. Powód: Na następny dzień i tak będę się wstydził byków i koślawych zdań
Miriander jest offline  
Stary 22-03-2013, 16:21   #2
 
Rhaimer's Avatar
 
Reputacja: 124 Rhaimer wkrótce będzie znanyRhaimer wkrótce będzie znanyRhaimer wkrótce będzie znanyRhaimer wkrótce będzie znanyRhaimer wkrótce będzie znanyRhaimer wkrótce będzie znanyRhaimer wkrótce będzie znanyRhaimer wkrótce będzie znanyRhaimer wkrótce będzie znanyRhaimer wkrótce będzie znanyRhaimer wkrótce będzie znany
Jeżeli przewidujesz miejsce dla nieznającego systemu, ale chętnego do zapoznania się z nim gracza, to jestem za opcją numer dwa, czyli Wilkołak: Odrzuceni.
 
Rhaimer jest offline  
Stary 22-03-2013, 18:55   #3
 
Miriander's Avatar
 
Reputacja: 24 Miriander jest na bardzo dobrej drodzeMiriander jest na bardzo dobrej drodzeMiriander jest na bardzo dobrej drodzeMiriander jest na bardzo dobrej drodzeMiriander jest na bardzo dobrej drodzeMiriander jest na bardzo dobrej drodzeMiriander jest na bardzo dobrej drodzeMiriander jest na bardzo dobrej drodzeMiriander jest na bardzo dobrej drodzeMiriander jest na bardzo dobrej drodze
Cytat:
Napisał Rhaimer
(...) przewidujesz miejsce dla nieznającego systemu, ale chętnego do zapoznania się z nim gracza (...)
Wszystkie powyższe propozycje nastawione są na ludzi stawiających pierwsze kroki w nowym świecie mroku (może z delikatnym wyjątkiem Maga:Przebudzenie gdzie podstawy systemu wartałoby znać. Wartałoby, ale nie byłoby konieczne).
 
__________________
Sierściuch i komenty!
Miriander jest offline  
Stary 24-03-2013, 22:13   #4
Banned
 
Reputacja: 0 Aschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znany
A gdzie opcja - wszystko jest całkiem niezłe? Hę? :P
 
Aschaar jest offline  
Stary 24-03-2013, 22:42   #5
Konto usunięte
 
Velg's Avatar
 
Reputacja: 130 Velg wkrótce będzie znanyVelg wkrótce będzie znanyVelg wkrótce będzie znanyVelg wkrótce będzie znanyVelg wkrótce będzie znanyVelg wkrótce będzie znanyVelg wkrótce będzie znanyVelg wkrótce będzie znanyVelg wkrótce będzie znanyVelg wkrótce będzie znanyVelg wkrótce będzie znany
Pewnie w 'moja propozycja jest ciekawsza'

Sam zagłosowałem na Maga, mimo że systemu nie lubię. Bo zrazu zamysł Wilka mi się nie spodobał, a przecież nie zagłosuję na Wąpierza I popsułem jednomyślność ankiety.
 
Velg jest offline  
Stary 25-03-2013, 22:38   #6
 
Miriander's Avatar
 
Reputacja: 24 Miriander jest na bardzo dobrej drodzeMiriander jest na bardzo dobrej drodzeMiriander jest na bardzo dobrej drodzeMiriander jest na bardzo dobrej drodzeMiriander jest na bardzo dobrej drodzeMiriander jest na bardzo dobrej drodzeMiriander jest na bardzo dobrej drodzeMiriander jest na bardzo dobrej drodzeMiriander jest na bardzo dobrej drodzeMiriander jest na bardzo dobrej drodze
Cytat:
Napisał Aschaar Zobacz post
A gdzie opcja - wszystko jest całkiem niezłe? Hę? :P
Dlatego też powód tej sondy, od przybytku głowa boli

Miło mi, że kilka osób zainteresowało się nWoDem, kłak na razie prowadzi, ale widzę, że Mag go goni, a i Requiem dostał się jeden głosik

Troszkę więcej w takim razie o dwóch powyższych sesjach, a przede wszystkim o Wilkołaku.

Futrzak jest obszernym systemem. Nie posiada on, tak jak Mag, osobnych 160 stron i dodatkowych 50 w oddzielnym podręczniku poświęconych mechanice magii. Może nastręczać jednak trudności z uwagi na IMHO dość specyficzne podejście do postaci graczy i rozbudowany świat w którym obracają się Uratha.

W czym sęk?

W różnicy między Supermanem a resztą superbohaterów. Spiderman był zwykłym nastolatkiem, dopóki nie ugryzł go pająk i nie zmienił w bohatera latającego między wieżowcami. Batman jest synem bogatego doktora zanim śmierć rodziców nie rzuca go na drogę sprawiedliwości. Green Arrow to playboy i milioner, ale zmienia się po przymusowym pobycie na bezludnej wyspie. Co cechuje tych wszystkich bohaterów? Otóż, Batman nie jest Batmanem jeśli nie nałoży swojego kostiumu - w default mode to Bruce Wayne. Green Arrow nie jest na codzień Robin Hoodem - jest milionerem. Spiderman? Peter Parker to nadal fajtłapa nie potrafiący zdobyć dziewczyny która mu się podoba jeśli nie nałoży czerwonej maski przez którą trudno oddychać. Ci superbohaterowie to "normalni goście", którzy pod lateksowym kostiumem kryją swoją prawdziwą tożsamość.

Inna rzecz ma się z Supermanem.

Superman nie nakłada swojego kostiumu, by chronić swoją tożsamość. On rzeczywiście jest nadczłowiekiem z planety Krypton, gościem z żelaza którego nie imają się kule i który dosłownie potrafi spalić wzrokiem. Żadna gwałtowna przemiana nie zmieniła go z everymana w tego pół-boga, nie musiał znaleźć żadnego magicznego pierścienia który dawałby mu moce, nie musiał poddać się promieniowaniu kosmicznemu by stać się bohaterem. On urodził się bohaterem, był nim od kołyski, nie musiał starać się i ćwiczyć pod okiem mnichów z Shaolin przez lata, bo mógłby na wzór Heraklesa jako niemowlę udusić dwa węże nasłane na niego przez zawistnych bogów. To Clark Kent jest przebraniem Supermana. To everyman jest kostiumem, który nakłada na siebie. Jeszcze raz powtórzę, dla zwrócenia uwagi na ten interesujący ewenement w świecie komiksowym - to nie Clark Kent staje się Supermanem, to Superman staje się Clarkiem Kentem.

Ten przydługi wywód można analogicznie zastosować do anty-herosów w Świecie Mroku. Mężczyzna musi umrzeć, by stać się wampirem, potworem z legend. W życiu kobiety musi wydarzyć się coś niesamowitego, by została przeniesiona do Niebiańskich Krain i otrzymała moce podobne bogom. Co zaś staje się podczas pierwszej przemiany wilkołaka? Cóż...po prostu zdejmuje on swój kostium.

Tworząc postać pod kronikę Wilkołaka: Odrzuconych pamiętajcie o tym. Nie twórzcie "przeciętniaka" - twórzcie supermana. Kogoś, kto został przygarnięty przez rodzinę farmerów i potem w trakcie dojrzewania manifestował to, kim jest dopóki nie poznał całej prawdy o swoim pochodzeniu. Twórzcie postacie, które mają problemy z przynależeniem, istoty, które są inne. Twórzcie dziwnych dzieciaków, którzy torturują koty, nie wiedząc dlaczego. Twórzcie dziewczyny, które łykają prochy i piszą pamiętnik samobójcy, bo boją się swoich snów. Twórzcie paranoików i kłamcoholików. Świrusów, niezrównoważone matki i ojców, którzy chodzą na dziwki mimo tak silnej potrzeby posiadania zwykłego, ułożonego życia. Twórzcie bohaterów targanych swymi namiętnościami, by byli jak mitologiczni herosi, których ogromne wady charakteru przynosiły zgubę i im, jak i ich wrogom. Niech duchy przekazują przez pokolenia opowieści o was, o Medei, mądrej czarodziejce, ale i dzieciobójczyni i trucicielce. O niezwyciężonym Samsonie zwyciężonym przez najbliższą mu osobę. Bo na końcu, nawet w Świecie Mroku, Medea znajdzie się na Polach Elizejskich przy boku Achillesa, a Samson po sprowadzeniu zguby na swych wrogów stanie przy boku Pana Zastępów.
 
__________________
Sierściuch i komenty!

Ostatnio edytowane przez Miriander : 26-03-2013 o 16:40.
Miriander jest offline  
Stary 25-03-2013, 22:50   #7
Konto usunięte
 
Velg's Avatar
 
Reputacja: 130 Velg wkrótce będzie znanyVelg wkrótce będzie znanyVelg wkrótce będzie znanyVelg wkrótce będzie znanyVelg wkrótce będzie znanyVelg wkrótce będzie znanyVelg wkrótce będzie znanyVelg wkrótce będzie znanyVelg wkrótce będzie znanyVelg wkrótce będzie znanyVelg wkrótce będzie znany
Cytat:
Troszkę więcej w takim razie o dwóch powyższych sesjach, a przede wszystkim o Wilkołaku.
Zapomniałeś chyba napisać o Magu
 
Velg jest offline  
Stary 25-03-2013, 23:27   #8
 
Miriander's Avatar
 
Reputacja: 24 Miriander jest na bardzo dobrej drodzeMiriander jest na bardzo dobrej drodzeMiriander jest na bardzo dobrej drodzeMiriander jest na bardzo dobrej drodzeMiriander jest na bardzo dobrej drodzeMiriander jest na bardzo dobrej drodzeMiriander jest na bardzo dobrej drodzeMiriander jest na bardzo dobrej drodzeMiriander jest na bardzo dobrej drodzeMiriander jest na bardzo dobrej drodze
Cytat:
Napisał Velg Zobacz post
Zapomniałeś chyba napisać o Magu

Ach, jasne Wspomniałem o pewnym skomplikowaniu systemu, zgoła innym niż w przypadku Odrzuconych. O ile rozgrywka w Wilkołaka nie traci wiele, gdy gracze mają ograniczoną wiedzę o świecie (ba! może stymulować ona do nowych, nietypowych i bardzo dramatycznych opowieści) o tyle Przebudzenie, przynajmniej w formie, jaką mógłbym wam zaoferować w postaci intrygi w Miami, niejako wymusza na graczu wczesne zapoznanie się z mechanizmami świata Przebudzonych. Zgłębianie tajników magii, świata, poznanie lokalnej polityki i układu sił wśród społeczeństwa magów - to wszystko to zajęcia dumnych władców arkan magicznych. Stąd też, jeśli głosy przeważą i otworzę rekrutację do tej właśnie sesji, prosiłbym o zapoznanie się wcześniej mniej więcej z możliwościami, jakie dają arkana, czym kierują się poszczególne zakony i jaką rolę może odgrywać mana i kamienie dusz w rozgrywkach między magusami
 
__________________
Sierściuch i komenty!
Miriander jest offline  
Stary 26-03-2013, 07:41   #9
Banned
 
Reputacja: 0 Aschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znany
Tak ciągnąć za język...

Mag w Miami (swoją drogą świetne miasto, ciepło i w ogóle... CSI i w ogóle...), a Kłaki gdzie? Uwarunkowania krajoznawczo-kulturowe są jednak różne w różnych częściach świata i wycięty z hamerykańskiego komiksu Bane nie zmieści się w niewielkie kratki polskiego zaścianka... i vice Wersal.
 
Aschaar jest offline  
Stary 26-03-2013, 11:26   #10
 
Asenat's Avatar
 
Reputacja: 5766 Asenat ma wspaniałą reputacjęAsenat ma wspaniałą reputacjęAsenat ma wspaniałą reputacjęAsenat ma wspaniałą reputacjęAsenat ma wspaniałą reputacjęAsenat ma wspaniałą reputacjęAsenat ma wspaniałą reputacjęAsenat ma wspaniałą reputacjęAsenat ma wspaniałą reputacjęAsenat ma wspaniałą reputacjęAsenat ma wspaniałą reputację
Z chęcią zobaczyłabym takiego Wilkołaka. Zagrała niekoniecznie, ale poczytała bardzo chętnie.
 
Asenat jest offline  
Zamknięty Temat



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:06.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166