|
Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
23-01-2022, 16:08 | #1 |
Majster Cziter Reputacja: 1 | Dumania na nowy sezon 2022 Siemka Mamy początek nowego roku i sezonu. No to już tak trochę tradycyjnie chciałbym zrobić rozpoznanie rynku na potencjalne sesje jakie prezentuję poniżej Jedne z poniższych propozycji chodzą mi po głowie od dłuższego czasu inne to dość świeże pomysły. Tak czy inaczej na tą chwilę żadna nie jest gotowa na tyle aby zacząć do niej rekrutę. A są jedynie zarysowane dość grubą kreską. Chciałbym zrobić rozpoznanie i podyskutować co kogo by interesowało. Zwłaszcza, że na tak wczesnym etapie przygotowań do ewentualnej sesji jeszcze sporo mógłbym dodać, ująć, zmienić gdyby okazało się, że jest zainteresowanie daną sesją ale jest właśnie jakieś “ale”. Tak czy inaczej zapraszam do czytania i cywilizowanej dyskusji - W tych pomysłach gdzie w mechanice wpisane są “Parchy” chodzi o moją autorską mechanikę. W największym skrócie skala statów 1-10, pula punktów na umiejętności ok 70-100 (w zależności od danej sesji) i kostka w użyciu k10. Prowadziłem lub prowadzę na niej już kilka sesji na tym forum (np. “Lost Station”, “Agenci Spectry” czy “X-COM”). Moim skromnym zdaniem z kalkulatorem w ręku i liczeniem do 100 każdy kto chce powinien to ogarnąć na potrzeby zmajstrowania KP a potem w sesji to zwykle i tak ja się zajmuję kulaniem i mechaniką A tu jest link do światopoglądowej KP zrobionej w excel (wystarczy wkleić własne cyferki i wzory same liczą sumy) https://docs.google.com/spreadsheets...N7c/edit#gid=0 1 - Aralsk Uniwersum: modern/sf Mecha: Parchy Realia: modern/sf Klimat: akcja, horror, tajemnica Ilość graczy: około 1-6 Podobne do: gra PC “Half Life” Co robią BG: wcielają się w drużynę komandosów/speców jacy mają przedostać się do byłej, tajnej bazy sowietów na jakiej testowano broń biologiczną, chemiczną i nie wiadomo co jeszcze jak ja to widzę… Grupka agentów/najemników/komandosów otrzymuje rozkaz/zlecenie aby przedostać się do tajnej sowieckiej bazy na niegdyś wyspie na Jeziorze Aralskim a obecnie wzniesieniu. Baza powinna być od dawna opuszczona. Wiadomo, że eksperymentowano w niej z bronią biologiczną i chemiczną a z czym jeszcze to właśnie między innymi tego trzeba by się dowiedzieć. Skoro baza została opuszczona jest okazja dostać się tam i ją zbadać. Co tak naprawdę by BG znaleźli w tej bazie to szerokie spectrum do popisu. Może jakieś kosmiczne coś, coś cthulhu, coś z anomaliami czy inne takie akcenty. Sama misja w bazie powinna się pewnie streścić w 24-48 h więc zagęszczenie czasu na turę pewnie by było spore. Można to rozegrać w realiach mniej więcej współczesnych a może w jakimś sf w stylu CP. 2 - Bastion 2520 Uniwersum: Warhammer 2-ed. Mecha: Bastion (Warhammer 2-ed. + homerule) Realia: Warhammer Klimat: survival, góry, tajemnica, akcja Ilość Graczy: 1-6 Podobne do: ?? Co robią BG? - Wcielają się w członków górskiej ekspedycji wysłanej przez ratusz Wolfenburga (stolica Ostlandu). Ekspedycja ma wyjaśnić losy poprzedniej wyprawy, potwierdzić faktyczny lokalizację i stan twierdzy oraz sprawdzić pogłoski o bandzie nekromantów jaka się tam zalęgła. Jak ja to widzę… - Jako duchowy ciąg dalszy wątków z sesji “Bastion - przez ostępy Ostlandu” (link: http://lastinn.info/sesje-rpg-warham...du-jesien.html ). Poprzednikom udało się wykonać podstawowe zadanie - odnaleźć zagubioną przed wiekami, na wpół mityczną górską twierdzę von Falkenhorstów. Niestety przypłacili to życiem. Podobnie jak większość towarzyszącym im BN-ów. Niemniej informacja jakoś przedostała się z powrotem do Wolfenburga i z nadejściem wiosny ratusz postanowił zorganizować nową wyprawę. BG wcielają się w członków takiej ekspedycji. Skoro już twierdza została odnaleziona w poprzedniej części przygód to tym razem więc myślę, że akcja powinna się koncentrować bliżej górskiej twierdzy. 3 - Jagged Alliance - Margarita Island Uniwersum: Jagged Alliance/modern Mecha: Parchy Realia: modern Klimat: akcja, walka, taktyczna skala Ilość Graczy: 1-6 Podobne do: głównie do Jagged Alliance Co robią BG? - Wcielają się w najemników AIM którzy zgłosili się do misji na wenezuelskiej wyspie Margarita. I z początkiem 1998-go zostają tam wysłani. Mają tam zaprowadzić początek no a przy okazji zarobić trochę grosza. Jak ja to widzę… Jako luźna adaptacja gry PC serii gier ze stajni “Jagged Alliance”. Więc znajomość samej gry nie jest niezbędna. Tam się wyzwalało tropikalne państweko Arulco tutaj w sesji tropikalną wyspę u wybrzeży Wenezueli. Po części dla mnie to sentymentalna podróż zarówno do samej gry jak i realiów z przełomu mileniów. Powinna być zabawa do zabawy z bronią, kombinowania taktycznego, pozyskiwania serc tubylców i szkolenia ich na milicje no i przy okazji sporo questów pobocznych. Poza tym myślę, że to niezły setting na “coś jeszcze”, poza samą kampanią wzorowana na tej z gry. Można by dołożyć jakieś śledztwo toczone na objętej chaosem wyspie, jakieś wątki paranormalne czy epidemię tajemniczej choroby, czy spiski wielkich korporacji, państw, służb wywiadowczych itd. Albo nawet w miarę uniwersalne zombie. To tutaj bym był otwarty na propozycje i sugestie w tym temacie. Na razie na brudno to szkic realiów wyglądałby w ten sposób: https://docs.google.com/document/d/1...p-V9mGZZE/edit 4 - Modern wampiry Uniwersum: modern Mecha: ??? Realia: modern Klimat: modern wampiry, intrygi, kombinowanie, akcja Ilość Graczy: 1-6 Podobne do: “Underworld”, Wampir Maskarada Co robią BG? - Wcielają się w młode wampiry i próbują sobie wyrobić markę w mieście gdzie zakulisowo działają inne wampiry. Zostają wysłani przez księcia do zbadania pewnej sprawy gdzie z jednej strony można ich sprawdzić co są warci i jak sobie poradzą a z drugiej lepiej wysłać tam jakichś nieznanych świeżaków. Jak ja to widzę… Szczerze mówiąc tutaj mam mocno luźny zarys. Ot, dumam nad sesją wampirów w mniej więcej obecnych realiach. Przyznam, że zainspirowały mnie podręczniki do “Wampira Maskarady” jakie kupiłem i powoli trawię strona po stronie. Ale jeszcze nie skończyłem. I mam obawy czy bym sobie poradził z mechaniką Wampira jak widzę te wszystkie kropki w KP, różną masę wpływu, łowów, stada, koterii i innych dodatków to dostaję oczopląsu. Może jakbym skończył te podręczniki to by mi się to wyklarowało. Dlatego na tą chwilę nie bardzo czuję się na siłach zabierać za misiowanie tego systemu. Stąd jak już to albo na jakiejś innej mechanice np. Parchy albo po prostu bardziej historia o wampirach niż “Maskarada”. Zaś historię myślałem o współczesnym Paryżu. Gdzie miejscowy książe wampirów wysyła młode wampiry w misję do innego dużego miasta (Bruksela?). 5 - Mordheim Uniwersum: Warhammer/Mordheim Mecha: Bastion Realia: Warhammer/Mordheim Klimat: akcja, walka, taktyczna skala, skradanki Ilość Graczy: 1-6 Podobne do: głównie do Mordheim Co robią BG? - Wcielają się w członków jednej z band jakie przemierzając ulice zniszczonego Mordheim aby zdobyć najcenniejszy skarb tego miasta - spaczeń. Wzbogacić się, przeżyć przygodę, poznać zakazane sekrety tego miasta i kto wie co jeszcze. Jak ja to widzę… W ogóle “Mordheim” to ma własny podręcznik do gry figurkowej, w skali skirmish. Ale myślę, że zrujnowane wielką kometą miasto, pełne sekretów, horrorów, tajemnic i skarbów jakie próbują wydrzeć różne bandy śmiałków, od fanatycznych sióstr Sigmara, przez podłych skavenów aż do najemników z całego Imperium jest świetnym miejscem do rozegrania sesji. Przy większej ilości BG myślę, że mogliby się wcielić w członków jednej z takich band przy mniejszej po prostu mieliby własną bandę. 6 - Phoenix Point Uniwersum: gra PC “Phoenix Point” Mecha: Parchy Realia: sf/postapo Klimat: akcja, walka Ilość Graczy: 1-6 Podobne do: głównie do Phoenix Point, także serii X-COM Co robią BG? - Wcielają się w członków organizacji militarno - naukowej “Phoenix”. Organizacji założonej przed wielkim kataklizmem i jakiej korzenie giną w mroku dziejów i tajnych akt. Obecnie zaś jest jedną z głównych sił walczących o ocalenie ludzkości przed epidemią pandorawirusa. Jak ja to widzę… Uniwersum gdy wydaje mi się bardzo ciekawe. Taki miks postapo i sf. Stwarza bardzo dobre tło plansze do sesji RPG. Są zaawansowane technologie, ufortyfikowane miasta - bastiony w jakich koncentrują się ocalali ludzie, są opustoszałe pustkowia rodem z postapo, są różnej maści potwory stwarzające zagrożenie i dla pojedynczych grupek i dla całych miast. W samych miastach to na moje oko klimat zbliżony do Cyberpunka, poza nim eksploracja pustkowi i resztek dawnego świata. Realia to ok roku 2050 - 2100 więc nie aż tak straszna odległa przyszłość. 7 - Dyson Worlds Uniwersum: sf Mecha: Parchy Realia: dalekie sf Klimat: latanie statkiem, akcja, walka, kombinowanie Ilość Graczy: 1-6 Podobne do: serialu “Killjoys”, gry PC “Star Wolves” Co robią BG? - Wcielają się w grupkę najemników/piratów/przemytników/łowców nagród jacy buszują po systemie Dysona. I próbują wygrzebać się z jednych tarapatów i uniknąć nowych. Jak ja to widzę… Uniwersum po wielkiej wojnie. Kosmiczne państwo ludzi grupujące lwią część zamieszkanych przez nich światów w Federacji pogrążyło się w chaosie wojny domowej. Nikt nie wie gdzie, kiedy i jak się zaczęła ale objęła większość światów mniej lub bardziej. Światy Dysona są jednym z nielicznych jakie przetrwały w miarę cało. Jednak najbliższe światy do jakich prowadzą bramy zostały spustoszone więc ten system gwiezdny został niejako odcięty od pozostałych naprawdę kosmicznymi odległościami. Na kilku zamieszkałych planetach tego systemu ludzie wciąż borykają się z chaosem jaki pozostał po tej wojnie, próbują zasypać przepaść między dwoma najważniejszymi frakcjami jakie toczyły ze sobą walki Czerwonymi i Niebieskimi. A jest jeszcze Strefa Kwarantanny przy najbliższej gwieździe planecie gdzie do tej pory jest teren niedostępny. Znaleziono tam bowiem główny powód kolonizacji tych systemów jaki przyniósł sławę na skalę całej Federacji - tajemnicze resztki obcej cywilizacji. W tak szerokiej szarej strefie i powojennym chaosie jest mnóstwo miejsca i okazji dla rzutkich i pomysłowych ludzi którzy potrafią skorzystać z okazji.
__________________ MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić |
23-01-2022, 16:27 | #2 |
Northman Reputacja: 1 | Aralsk i Phoenix Point. Dawno nie grałem w brudne syfy/postapo a militaria lubię. Młotek to ja tylko na pierwszej edycji. Nie znoszę grać w gotowe gry z inną niż oryginalna mechaniką. To już wtedy inna gra, nieinteresująca mnie ciekawostka. Wampiry, czy cały WoD to coś co lubię czytać i oglądać na ekranie tylko. Klimat syfy który mógłby mnie skusić to raczej tylko klasyka, Star Wars lub Diuna.
__________________ "Lust for Life" Iggy Pop 'S'all good, man Jimmy McGill |
23-01-2022, 17:51 | #3 |
Majster Cziter Reputacja: 1 | @Campo - Ok, dzięki za zabranie głosu No to mamy pierwsze dwa głosy w tej dyskusji
__________________ MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić |
26-01-2022, 10:56 | #4 |
Reputacja: 1 | Aralsk i Bastion fajny. Ale mnie nie licz bo pewnie nie zagram |
26-01-2022, 19:33 | #5 | |
Majster Cziter Reputacja: 1 | Cytat:
__________________ MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić | |
27-01-2022, 16:59 | #6 |
Dział Postapokalipsa Reputacja: 1 |
__________________ Królestwo i pół księżniczki za MG gotowego poprowadzić Degenesis! |
27-01-2022, 18:45 | #7 |
Majster Cziter Reputacja: 1 | @Keth @Jagged Alliance - Tak, dobrze pamiętasz, już robiłem rozpoznanie co do sesji JA. Dokładniej tutaj: http://lastinn.info/sondy-rekrutacyj...-tematu-4.html (Jagged Alliance - rozpoznanie tematu) - No ale wtedy insze sprawy mnie odciągnęły od tego projektu dlatego dłubałem przy nim po cichu tylko w wolnych chwilach. Niemniej sam pomysł na taką sesję bardzo mnie kusi nadal - Co do realiów... Przyznam, że mam sentyment do tej gry i tamtych realiów to no po prostu lubię. Sprzętowo to też taka okazja do zabawy różnym sprzętem z epoki, zwłaszcza na takich peryferiach. A realia obecne to by wyszedł taki bardziej modern warfare. Właściwie pewnie też by się dało. Ale to już by trzeba gadać konkretnie z tymi co by chcieli już grać w taką sesję. Bo nastawiałem się na lata 90-te no ale jakby byli chętni bardziej na modern pewnie coś by można przemyśleć w tej sprawie. @Phoenix Point - Właściwie gatunkowo to też pewnie daleki potomek JA i UFO Skala jest większa bo chodzi o zarządzanie całą planetą. Niemniej na forum to chyba bardziej do zrobienia by było coś lokalnego, jak jedna z baz. To by można traktować taką bazę/miasto jak taki rodzimy teren gdzie coś się dzieje. No a na skalę fabularnego RPG takie miasto to też w sumie sama w sobie niezła lokacja pewnie w cyberpunkowych klimatach sf z domieszką postapo.
__________________ MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić |
27-01-2022, 18:57 | #8 |
Dział Postapokalipsa Reputacja: 1 |
__________________ Królestwo i pół księżniczki za MG gotowego poprowadzić Degenesis! |
27-01-2022, 19:49 | #9 | |
Majster Cziter Reputacja: 1 | Cytat:
- Fabularnie eopka sprzed dwóch dekad nieco wydaje mi się ciekawsza. Tam taki ganger z UZI czy lokalny policjant aż tak by się nie różnił technologicznie od najemnika AIM (przynajmniej jakby trzymać się konwencji z gry). No a jakby wziąć takiego nowoczesnego wojownika w stylu modernwarfare no to widać, że to kilka rzędów wielkości insza kategoria. Trochę by to mogło przypominać strzelanie z ckm-ów do dzikusów z dzidami. Bo jak takie zakuprze jak Margarita no to nie sądzę aby tam mieli wojaków którzy klasą by mogli dorównywać np. żołnierzom czy komandosom z NATO z tych topowych armii. A ze 20 lat temu to ta różnica aż tak wielka raczej nie była. Tak przynajmniej mnie to się skromnie wydaje No ale jak zawsze, zależy jak leży Jakie kto ma oczekiwania i potrzeby i czego by szukał w takiej sesji. W końcu przewagę technologiczną też można jakoś obejść.
__________________ MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić | |
02-02-2022, 06:56 | #10 |
Reputacja: 1 | Ja z chęcią bym zagrał w modern wampire mam stary koncept postaci z sesji która zmarła z powodu braku weny u Mistrzyni Gry. 10 chłopiec przemieniony w okolicach końca 2 wojny światowej taka mroczna wersja piotrusia Pana z osobistym kodem moralnym opartym na słuchowiskach radiowych Lone Ranger i komiksach złotej ery. Ukrywałby się w dzielnicach biedy z wysoką przestępczością, polowałby na zwierzęta oraz ludzi których uznałby za przestępców niektórym dawałby drugą szanse jeżeli uznałby że mają szanse na nawrócenie... Byłby Urban Legend duch dziecka zabitego podczas strzelaniny gdy stawałby się za mocno znany zmieniałby lokalizacje |