|
Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG. |
Zobacz wyniki ankiety: W co byś zagrał/-ła? | |||
1. Amber - Koryfeusze spętani | 2 | 9.52% | |
2. Warhammer - Augur | 8 | 38.10% | |
3. Pagania - Sen o przebudzeniu | 5 | 23.81% | |
4. Kult - Divinity Lost - Powrót/Potwór | 11 | 52.38% | |
Sonda z Wielokrotnym Wyborem Głosujących: 21. Nie możesz głosować w tej sondzie |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
01-09-2022, 00:02 | #1 |
Reputacja: 1 | Koryfeusze, stosy, magnaci okultyści i topielec, co wrócił Serwus wszystkim zaglądającym Oto z nową sondą do was przychodzę. Inną od poprzedniej, bo konkretną, precyzyjną i mającą określony cel. W przeciwieństwie do ostatniej sondy, ta ma bardzo dokładnie i treściwie, mam nadzieje, opracowane propozycje sesji. Z wielu tematów i systemów o których była mowa ostatnio, przygotowałem cztery szczegółowe propozycje. Tematy i klimaty bardzo różne, więc jestem ciekaw na co znajdę chętnych. Każda propozycja zawiera krótki wstęp oddający mniej więcej klimat w jakim będzie rozgrywana sesja oraz ogólnie nakreślone tło przygody, realia i inne drobiazgi i szczegóły mówiące o tym, jak będzie wyglądała gra. Przejdźmy zatem do sedna. ____ 1. Amber - Koryfeusze spętani Opowieść w świecie wykreowanym przez Rogera Zelaznego. Nie będzie to jednak klasyczna opowieść o potomkach amberytów, jaką przewiduje systemowy podręcznik. BG owszem będą amberytami, ale takimi którzy w wieku niemal niemowlęcym zostali porwani. Zostali umieszczeni w dość specyficznym Cieniu i w nim dorastali praktycznie nic nie wiedząc o swoim dziedzictwie i pochodzeniu. Zdają sobie jednak sprawę, że jest w nich coś wyjątkowego, ale uczeni są że źródło tego tkwi w genetyce i inżynierii genetycznej. Cieniem tym bowiem rządzą technokraci, którzy za pomocą eugeniki i cybernetyki tworzą i kontrolują społeczeństwo idealne. Nim jednak nastały ich rządy w Cieniu tym władzę sprawował człowiek-bóg Egon. Został on jednak obalony i jak głosi oficjalna propaganda zabity. BG zostaną wplątani w wielopoziomową intrygę, która pozwoli im po raz pierwszy w pełni decydować o sobie, uciec z niewoli o której istnieniu nawet nie mieli pojęcia i być może jeśli zechcą dokonać zemsty lub przynajmniej dowiedzieć się o co w tej pokręconej historii chodzi. Tych, którzy znają system i obawiają się, że takie wstępne założenia sesji wykastrują wszelkie amberyckie moce pragnę zapewnić, że bardzo szybko BG będą mieli możliwość w pełni owe zdolności odkryć i z nich korzystać. Sesja pomyślana dla 2-3 graczy. Odpisy 1 raz w tygodniu. Możliwy udział google doca przy tworzeniu ważnych dialogów. Podręcznikowe zasady tworzenia postaci ____ 2. Warhammer - Augur Historia zrodzona trochę z przypadku, trochę z agitacji i podszeptów. Główny schwarz charakter, to kislevita, kapłan nowej religii, którego wymyśliłem na potrzeby sesji do jakiej tutaj miałem startować. Wpadłem na pomysł stworzenia wraz z innymi osobami zainteresowanymi sesją, bandy religijnych włóczęgów. Mój Szreńmir, bo tak nazwałem postać miał pełnić rolę proroka nowego boga z północy i nieformalnego przywódcy bandy. Pomysł nie przypadł do gustu mającemu prowadzić sesję MG, ale znalazł innego cichego fan. Avitto, bo to o nim mowa, kilka razy zagadywał mnie, że warto rozbudować pomysł i odwrócić pierwotne założenia. I tak za jego cichym podszeptem opracowałem fabułę przygody “Augur” Będzie to historia polowania na Szreńmira, proroka, heretyka, złodzieja, mordercę i burzyciela społecznego porządku. BG wcielą się w rolę łowców, inkwizytorów, którzy będą chcieli złapać i osądzić heretyckiego kislevitę. Przygoda pomyślana jest jako szybka sesja z dość dynamicznymi odpisami. Wstępne moje założenie, to 2 posty na tydzień. Będą więc to posty krótkie i treściwe, co nie znaczy pozbawione klimatu. Miejsce akcji będzie, przynajmniej w pierwszym etapie, Ostland. Konkretnie okolice Wurzen. W majątku barona Heinrich von Bogenschutze, dochodzi do tajemniczego zabójstwa. Pan tych włości zostaje znaleziony martwy we własnym łóżku. Przyczyną śmierci jest zamarznięcie. Co ważne jest środek upalnego lata, więc od razu wszyscy podejrzewają, że w sprawę zaangażowane są czary. Gracze będą mogli wejść do gry na trzy różne sposoby: - mogą być członkami drużyny, którą zorganizuje brat zmarłego, a który o zbrodnię podejrzewa żonę barona; - mogą należeć do grupy inkwizytorskiej wysłanej z Wolfenburga, która już od jakiegoś czasu podąża tropem tajemniczego kislevskiego proroka. W ten sposób trafiają do majątku barona von Bogenschutze’a i rozpoczynają śledztwo w sprawie jego zabójstwa; - mogą też należeć do bliskich i zaufanych sług zamordowanego barona. Każda z tych grupa na starcie otrzyma inne informacje o całej sprawie i połączeni wspólnym celem rozpoczną współpracę i polowanie na heretyka. Akcja rozpocznie się w roku 2458 KI, czyli w roku w którym w tajemniczych okolicznościach znika imperator Matthias IV. W pierwszym etapie przygody, który będzie dotyczył śledztwa w sprawie zamordowanie barona von Bogenschutze’a, nie będzie to miało większego znaczenia. Później jednak BG będą mogli nie tylko śledzić wielkie wydarzenia historyczne, ale też aktywnie się w nie zaangażować. Sesja pomyślana dla 3-5 graczy. Odpisy 2 razy w tygodniu. Doca brak. Zagramy na zasadach 4 edycji BG zaczną grę prawdopodobnie na drugiej profesji. ____ 3. Pagania - Sen o przebudzeniu W poprzedniej sondzie słowiańszczyzna zdobyła najwięcej głosów. Widząc zainteresowanie tematem, kombinowałem jak ugryźć ten temat. Myślałem przez jakiś czas nad umiejscowieniem akcji w jakieś wyśnionej, pewnie lekko wyidealizowanej prastarej lechickiej krainie, ale im dłużej o tym myślałem tym coraz częściej dochodziłem do wniosku, że takie odtwórstwo w klimacie fantasy, to nie jest do końca to co mnie interesuje. I pewnego dnia olśniło mnie i zacząłem opracowywać fabułę rozgrywającą się na trzech planach. Pierwszy i główny plan - to Polska z roku 1922 r. Drugi plan - to mistyczna Pagania, Kraina słowiańskich bogów, duchów, stworzy i garstki ludzi, którzy muszą żyć w tej tajemnej i niezwykle niebezpiecznej krainie. Trzeci plan - to Polska 2022 r.gdzie grupa młodych ludzi będzie się mierzyć z tym, co nawywijali ich przodkowie z roku 1922. Plan zakłada rozgrywanie akcji we wszystkich trzech planach. Fragmenty tych historii mają się ze sobą przenikać i wpływać na siebie. Wiem, że to ryzykowny eksperyment i pewnie niewielu znajdzie się chętnych na tego typu zabawy. Dlatego gdy to było przeszkodą dla was, to jestem w stanie ograniczyć grę do dwóch lub nawet jednego planu. Nadrzędnym planem jest Polska międzywojenna. BG to zafascynowani okultyzmem bywalcy seansów organizowanych przez hrabiego Horoczyńskiego. W czasie jednego z takich spotkań dochodzi do dość niezwykłych, żeby nie powiedzieć magicznych zdarzeń. BG śnią sen o Pagani, mitycznej słowiańskiej krainie i zaczynają po niej wędrować, niczym bohaterowie Lovecrafta, po Krainie Snów. W tym drugim planie nie są jednak do końca sobą. Czyli przechodzimy tutaj na drugi plan i gracze stworzą sobie tutaj drugi komplet postaci. I jeśli będzie chęć, to opowieść może mieć też trzeci wymiar. Wtedy gracze wcielą się w potomków szalonych okultystów i zmierzą się z ich dziedzictwem, które dość niespodziewanie i radykalnie wejdzie w ich życie. Gracz przewidziana dla 2-3 graczy. Tempo 1 post na tydzień Doc okazjonalnie Mechanika zaczerpnięta z 7ed ZC lub czysty storytelling. ____ 4. Kult - Divinity Lost - Powrót/Potwór Kultowy modern horror w najnowszej odsłonie, ale z licznymi odwołaniami do lat 90-tych, czyli czasu gdy ponoć podręcznik do Kultu sprzedawano w czarnym foliowym worku. Taki on był mhhhroczny, zły i bluźnierczy. (oczywiście żart) Miejsca akcji, to współczesna Warszawa plus ewentualne podróże po Polsce i może świecie. BG to grupa przyjaciół z dzieciństwa/lat nastoletnich. Chodzi razem do szkoły, spędzali razem czas na podwórku i tworzyli zgraną paczkę. Ich dzieciństwo przypada rzec jasna na lata 90-te. W tamtym czasie do ich paczki należał Robert Filipowski. Chłopak dość nietypowy, żeby nie powiedzieć dziwny. Jeżeli czytaliście książkę Pawła Huelle “Weiser Dawidek” lub oglądaliście nakręcony na jej podstawie film, to mniej więcej w tego klimat celuję. Robert to zatem chłopak skryty, wycofany, taki któremu to większość dokucza. Jednak przy bliższym poznaniu okazuje się, że to typ niezwykły. Artystyczna dusza potrafiąca snuć niesamowite opowieści i niemal wciągać innych w nie i to dosłownie. Wasi BG, jako dzieci doświadczyły tego, jako jego przyjaciele. Historia Roberta Filipowskiego kończy się jednak tragicznie, bo w czasie opowiadania jednej ze swoich opowieści, rzuca się on z mostu Poniatowskiego i ginie w nurcie Wisły. BG dorastają, a ich drogi się rozchodzą. Zapominają o Robercie i o tym, co się działo. Wszystko jednak zmienia się, gdy kontaktuje się z nimi lekarz ze szpitala psychiatrycznego w Tworkach i przekazuje informację, że pacjent Robert Filipowski prosi ich o odwiedziny. Buuum! - zaczynamy kultową opowieść o magyi, Iluzji, traumie i przebudzeni. Opowieść pomyślana tak, żeby pojawiły się w niej liczne retrospekcje, ale nie jest to warunek konieczny. Gracz przewidziana dla 2-3 graczy. Tempo 1 post na tydzień Doc okazjonalnie Mechanika Kult Divinity Lost lub storytelling ____ To tyle ode mnie. Szczerze mówiąc miałem wrzucić jako opcje jeszcze Diuna i fantasy w arabskich klimatach, ale postanowiłem się ograniczyć, żeby sonda znowu nie miała 1001 i opcji. Zachęcam do głosowania, komentowania, krytykowania i ogólnie wyrażenia swojej opinii. Ostatnio edytowane przez Nuada : 01-09-2022 o 17:00. |
01-09-2022, 00:58 | #2 |
Reputacja: 1 | Ho-ho, opcja 4 bardzo smaczna, zwłaszcza że to Kult i najchętniej to na nią wygospodarowałbym czas. Opcja 3 również wygląda bardzo interesująco, ale trzy równoległe plany fabuły to nader ambitny projekt i wymagałoby odpowiedniego zacięcia od wszystkich w sesji, co byłoby wyzwaniem. Tutaj raczej radziłbym Ci ograniczyć te plany do 1922 r. i Paganii, 2022 r. wprowadzałby IMHO zbyt duży dysonans. Opcji nr 2 nie zaznaczyłem w sondzie, ale dobry Młotek nie jest zły. Minus taki, że 4ed. i nie wiem, czy miałbym czas/chęci się jej uczyć, by zagrać. A, i ten pomysł na fantasy w arabskich klimatach, co nakreśliłeś w poprzedniej sondzie, też brzmi świetnie. Grałbym. |
01-09-2022, 07:02 | #3 |
Reputacja: 1 | Głos na warhammera, bo to zawsze mogę. 4 edycja jednak... ktoś by musiał z mechą pomagać. W bardziej sprzyjających warunkach zagłosowałbym też na Kult.
__________________ Bajarz - Warhammerophil. |
01-09-2022, 09:00 | #4 |
Reputacja: 1 | Ja z tych podanych opcji najchętniej Amber, właśnie czytam tę serię po raz 2 po latach więc jestem na świeżo. |
01-09-2022, 11:41 | #5 |
Reputacja: 1 | Ja, podobnie jak ktoś powyżej, byłbym za młotkiem, ale nie na czwartej edycji |
01-09-2022, 12:32 | #6 |
Reputacja: 1 | |
01-09-2022, 16:54 | #7 |
Reputacja: 1 | Ech... nie zaznaczyłem, aby sonda była publiczna. No trudno, jak będę musiał z tym żyć. Chyba, że ktoś się orientuje, czy istnieje sposób aby to odkręcić. ____ Aro, fakt - fabuła rozgrywana na trzech planach, to ambitny projekt. Dlatego od razu zaznaczyłem, że mogę uprościć sprawę i ograniczyć się do dwóch, a w razie konieczności nawet do jednego planu. Uważam jednak, że to troszkę popsułoby cała zabawę. Gra na dwóch planach, czyli Polska AD1922 i Pagania jest jak najbardziej do ogarnięcia. Intensywność akcji na każdym z planów zależy od decyzji i wyborów gracz. Z technicznego punktu widzenia, nie w każdej kolejce akcja musi rozgrywać się na wszystkich planach. Można przez jakiś czas ciągnąć wątek z jednej rzeczywistości, by po jakimś czasie przeskoczyć do innej. Tego typu szczegóły zostawiam już sobie do ustalenia z wybranymi graczami na początku sesji. ____ Szczerze mówiąc arabskie klimaty też mam już mocno opracowane. Podobnie z resztą, jak Diunę. Zdecydowałem się jednak ograniczyć do zaprezentowanych na wstępie czterech opcji, aby sonda nie przerodziła się znowu w niekończącą się listę życzeń i pomysłów. Gdyby jednak nagle obrodziło w tym wątku fanami Alibaby i Sindbada w mrocznej wersji, to kto wie... może... może... ____ Lord Melkor fajnie mieć dziesięcioksiąg na świeżo, bo to na pewno pomoże wczuć się w klimat świata wykreowanego przez Zeleznego. Po prawdzie jednak, ani znajomość książek, ani systemu nie jest konieczna, by wziąć udział w grze. Jak wspomniałem fabuła tego scenariusza jest dalece odległa od książkowej historii i klasycznych systemowych założeń. Nadal to będzie oczywiście Amber, ale jak wspominałem w poprzedniej sondzie w takie wersji bardziej dark & grim. ____ Co do Młotkowej sesji i wersji bazowego podręcznika. To tutaj znowu podszepty Avitto zrobiły swoje, bo to on namawiał mnie by mechanicznie wziąć czwartą edycję. Głównym ku temu powodem jest to, że zasady czwórki pozwalają na większą swobodę w tworzeniu postaci, a przede wszystkim jej rozwoju. Dzięki temu łowca czarownic, może się znacznie różnić od kolegi po fachu, a nie być jego kalką. Mi to szczerze mówiąc większej różnicy nie robi. Gdyby więc przytłaczająca większość optowała za starą edycją, to jestem skłonny to przemyśleć. |
01-09-2022, 22:58 | #8 |
Dział Fantasy Reputacja: 1 | Oddałem na 2, 3 i 4. KOlejność nieprzypadkowa. Jak się ktokolwiek zastanawia przy WH, czy edycja nie za nowa, to mogę zrobić przed sesją warsztaty z tworzenia KP. Serio uważam, że każdy entuzjasta młotka będzie zadowolony z otrzymanej swobody wyboru. |
02-09-2022, 13:59 | #9 |
Młot na erpegowców Reputacja: 1 | Zaznaczyłam Kult. Miałbyś coś przeciwko drobnym poprawkom do mechaniki? Bo bazowa jest dla mnie w paru miejscach nieco frustrująca, a storytellingów nie lubię
__________________ „Everything that lives is designed to end. We are perpetually trapped in a never-ending spiral of life and death. Is this a curse? Or some kind of punishment? I often think about the god who blessed us with this cryptic puzzle... and wonder if we'll ever get the chance to kill him”. |
02-09-2022, 17:00 | #10 |
Reputacja: 1 | Z przyjemnością rzucę się na Kult z pełną mechaniką lub storytellingiem. Idealny strzał w moje upodobania włącznie z latami 90-tymi, Tworkami, przebudzeniem. Z wielką przyjemnością, o ile będzie minimum gdoca i wyśmienite towarzystwo (wiekowo starych i) otwartych na współdziałanie graczy.
__________________ "Najbardziej przecież ze wszystkich odznaczyła się ta, co zapragnęła zajrzeć do wnętrza mózgu, do siedliska wolnej myśli i zupełnie je zeżreć. Ta wstąpiła majestatycznie na nogę Winrycha, przemaszerowała po nim, dotarła szczęśliwie aż do głowy i poczęła dobijać się zapamiętale do wnętrza tej czaszki, do tej ostatniej fortecy polskiego powstania." |