|
Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG. |
Zobacz wyniki ankiety: chętny na grę | |||
fighterem | 5 | 41.67% | |
clericiem | 2 | 16.67% | |
magic userem | 2 | 16.67% | |
thiefem | 3 | 25.00% | |
Głosujących: 12. Nie możesz głosować w tej sondzie |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
06-02-2024, 23:31 | #11 | ||
Reputacja: 1 | Głównie kosmetyczne lub jakieś drobne dla wyrównania balansu, np. wyrzucenie zaklęcia find/remove traps z gry, żeby złodziej nie miał magicznej konkurencji. Co do ewentualnej sesji, mam w sumie trzy pomysły. Wszystkie trzy mają mieć w zamyśle raczej minimalny, szkicowy setting w stylu "punktów światła" (points of light) i podobny gameplay, ale różnią się rozłożeniem akcentów. Niezaeżnie od wyboru byłaby to Plimanowa szybka sesja, z wartką akcją i małą ilością zamulania. Taka, w której postacie będą mogły zginąć, w myśl zasady - jest ryzyko, jest zabawa! . Albo tak jak kiedyś pisałem: Cytat:
[media]http://www.youtube.com/watch?v=3wKQq8gLDXE[/media] + Model gry w stylu Diablo 1, czyli na start dostajemy niewielki punkt światła (jak miasteczko Tristram) i megaloch (jak katedra z Diablo 1). Można się więc spodziewać nacisku na dungeon adventures (i to raczej nie hack & slash) i małomiasteczkowe przygody. + Gra nie musi być ograniczona do powyższego, ale będzie prawdopodobnie kręcić się wokół tego motywu przewodniego (tent pole megadungeon). + Klimatem mocno przypomina gry pokroju Darkest Dungeon czy Sylvanię z WFRP. Grimdark fantasy pełne nieumarlaków. + Sprawdzone w boju w ramach mojej szerszej kampanii na Youtube, a kiedyś nawet przez chwilę prowadziłem to na LI ([D&D 5 & ACKS] Greyhawk: Labirynt Kurhanów I), ale wtedy nie miałem jeszcze skilla by to pociągnąć dalej. ClutterGPT + Sesja zupełnie "generatywna", oparta o tysiące stron zebranych przeze mnie materiałów retrogamingowych i OSR, takich jak tabele losowe, generatory lochu, itp. + Próbowałem coś takiego prowadzić samemu sobie tutaj (Solowe przygody Clutterbane'a) i tutaj (Solo Dungeon Adventures), ale granie solo nie jest tak fajne jak z ekipą. + Obowiązkowy disclaimer: Może wyjść z tego złoto, a może wyjść popelina. Spodziewam się raczej tego pierwszego, ale spodziewać to co innego niż gwarantować. DWIMMERMOUNT / Góra Dwimmer + Nacisk na eksplorację podziemi tytułowej Góry (i to raczej nie hack & slash) oraz przygody miejskie w miasteczku przypominającym Warhammerowe Middenheim. + Oczywiście gra nie musi się do tego ograniczać, ale Góra Dwimmer na pewno będzie gdzieś tam wybrzmiewała jako motyw przewodni (tent pole megadungeon). + Szkicowo zarysowany, ale inspirujący świat, z wieloma gonzo twistami i opowiadaną środowiskowo lore i fabułą (sprawdźcie wprowadzenie powyżej - że ja tak kiedyś pisałem...). Cytat:
+ Zaczynacie w zaświatach duszami swych ulubionych postaci z dowolnego uniwersum fantasy - najlepiej takich, które zginęły na moich sesjach albo chociaż na sesjach prowadzonych na LI - próbując się z tych zaświatów wydostać... albo wykroić sobie swój kawałek tortu w zaświatach. + Przez długi czas nie będzie to sesja oparta o zasady ACKS, bo zwyczajnie nie będą potrzebne - wykorzystamy raczej minimum zasad w stylu jakiś podstawowy rzut k20, itp. + Może i uda wam się wydostać z zaświatów, ale kluczowe pytanie to... do którego świata traficie?
__________________ [D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz, psionik [Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Gladin, WOLOLOKIWOLO, Stalowy, Lord Melkor Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 07-02-2024 o 07:52. | ||
07-02-2024, 09:23 | #12 |
Młot na erpegowców Reputacja: 1 | Mnie się podoba koncept Barrowmaze, z racji, że jestem fanką serii Diablo. Jeśli znasz grę komputerową Fear & Hunger to też stanowi dobrą inspirację do takiej sesji.
__________________ „Everything that lives is designed to end. We are perpetually trapped in a never-ending spiral of life and death. Is this a curse? Or some kind of punishment? I often think about the god who blessed us with this cryptic puzzle... and wonder if we'll ever get the chance to kill him”. |
07-02-2024, 10:53 | #13 |
Reputacja: 1 | Nie znam, ale klimatem pasuje.
__________________ [D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz, psionik [Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Gladin, WOLOLOKIWOLO, Stalowy, Lord Melkor |
07-02-2024, 11:27 | #14 |
Reputacja: 1 | Dla mnie ten pomysł z zaświatami wydaje się być zachęcający, mocno oryginaly. |
07-02-2024, 13:04 | #15 |
Reputacja: 1 | Z drugiej strony możliwy do zrealizowania po każdym total party kill, więc można połączyć z którąś z pozostałych koncepcji.
__________________ [D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz, psionik [Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Gladin, WOLOLOKIWOLO, Stalowy, Lord Melkor |
07-02-2024, 18:01 | #16 |
Reputacja: 1 | Widzę po mapce, że twórca ACKS gra w ten sam scenariusz, który ty tyle razy prowadziłeś: https://www.youtube.com/watch?v=P4ei...uAf G4Fzl6qNb Niestety nie mam tyle czasu wolnego by oglądać tak długich relacji z czyjeś sesji |
08-02-2024, 08:05 | #17 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Bardzo dobre sesje swoją drogą - słuchałem kilku pierwszych podczas długich biegów i polecam.
__________________ [D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz, psionik [Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Gladin, WOLOLOKIWOLO, Stalowy, Lord Melkor Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 08-02-2024 o 08:15. | |
15-02-2024, 21:43 | #18 | |
Reputacja: 1 | Koncepcja ewoluuje. Zainspirowany pewnym starociem, zastanawiam się nad kampanią, w ramach której pierwszym motorem do działań postaci jest zdobycie twierdzy, tak żeby wykorzystać możliwości ACKS w zakresie zarządzania włościami jak najwcześniej, od najniższych poziomów postaci. Oczywiście po zdobyciu twierdzy pojawiają się kolejne problemy, bo utrzymanie takiej zdobyczy w burzliwych czasach to nie taka bułka z masłem. Wprowadzenie do takiej kampanii mogłoby wyglądać tak: Cytat:
__________________ [D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz, psionik [Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Gladin, WOLOLOKIWOLO, Stalowy, Lord Melkor Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 15-02-2024 o 21:49. | |
| |