04-11-2014, 23:45 | #1 |
Reputacja: 1 | sWOD problem z postrzeganiem klimatu Ostatnio na poważnie przysiadłem do sWODa i pojawiło się parę problemów. Tu poruszę problem z postrzeganiem klimatu gier nurtu Świata Mroku. Jak czytam podręczniki to autorzy sugerują, że klimat Świata Mroku to klasyczny New Age. Roszczą też do tego, żeby sesje były psychodramami. No dobra... W podstawce to jeszcze się trzyma, ale jak zajrzę do Wampira: Maskaradę i Maga: Wstąpienie to widzę menażerię takich tworów jak (zwłaszcza na niektóre rysunki przedstawiające jednego z drugim): - Brujahy - Gangrele - Malkiavianie Z jednej strony, a z drugie strony: - Kult Ekstazy - Virtualni Adepci z ich awatarami - Opustoszali to nie potrafię odbierać tego świata inaczej jak popkulturowe podejście do tematyki ezoterycznej.
__________________ Szukam tajemnic i sekretów. |