|
Warhammer Fantasy Role Play Warhammer Fantasy Role Play |
|
| Narzędzia wątku | Wygląd |
28-12-2016, 02:47 | #71 |
Northman Reputacja: 1 | Niezależnie od edycji, w Starym Świecie działanie, zaniechanie oraz natura, zjawiska przyrody, etc., są generalnie postrzegane w świetle wiary, jej niedostatku lub wypaczenia. Świat boski przeplata się z ziemskim w codzienności, a wszystkie wydarzenia, czy to historyczne, czy bieżące, interpretowane są jako wola bogów, tych dobrych lub tych zakazanych, jako czyny święte lub heretyckie, jako kara boża lub sąd boży, jako błogosławieństwo lub gniew i przekleństwo. A to dlatego, że na dobrą sprawę nie istnieje koncept ateizmu, który zakrada się w często pośród graczy odgrywających swe postacie postrzegające panteon na wzór rzymskich obywateli imperium, jakże często praktykujących, lecz niewierzących. W Starym Świecie, a zwłaszcza w okresie, kiedy dzieje się sugerowana oś fabularna, magia i chaos nie jest wyssaną z palca bajką do straszenia niegrzecznych bachorów, a bóstwa i wiara i jej przeżywanie, czy to w akademickich kręgach uniwersytetów, czy przydrożnych kapliczkach i ołtarzykach kamienic, czy wiejskich chat, stanowią jeden najważniejszych fundamentów porządku społecznego, czy to w cieniu nurtów filozoficznych ocierających się o herezję zakazanych ksiąg, nauki kultów jedynie słusznych teologów, czy ustnych podaniach wierzeń ludowych zawartych w gawędach, pieśniach, zabobonach i przesądach. Kapłan zawsze będzie miał uprzywilejowaną pozycję w takiej strukturze społecznej, choć zapewne taki, którzy jest pasterzem swej trzody bardziej, niż włóczący się z bandą awanturników wędrowny kapłan nieco podejrzanej proweniencji. Akolita w grze może, ale nie musi mieć przywileje z tytułu swej obecnej profesji, bo nowicjusz-awanturnik jest na drodze próby do zostania kapłanem. Tacy albo stają się zimni, albo gorący i ta próba wiary po wypuszczeniu poza mury „seminarium”, moim zdaniem, nie powinna być zbytnio ułatwiana zwłaszcza przez kult bóstwa, którego sługą jest ten „kot”. Mieszkańcy imperium generalnie potrafią rozróżnić kapłana od nowicjusza i tu zamiast brać traktowanie tych profesji pod jedną kreskę lub tendencję, ja rozpatruję indywidualnie. Nie każdy nowicjusz zostanie kapłanem, nie każdy nowicjusz ma zamiar zostać kapłanem. Każdy nowicjusz, jako powołany do tej próby wybraniec boży w oczach ludu ma wysoko podniesiona poprzeczkę. Jest na świeczniku i kapłanów i świeckich i bóstwa, którego ma być po wyświęceniu kapłańskim „przewodnikiem”, bo wszak bóstwa ograniczone w swej wszechwiedzy i omnipotencji, poza granicami swych świątyń i modlitwami wiernych, których generalnie nie słuchają, aby wiedzieć co się dzieje między śmiertelnymi, jeśli mają ochotę, to patrzą oczyma kapłanów, słuchają ich uszami i tak dalej No i też dlatego to częściej przy kapłanie wyznawca tego kultu chodzić będzie bogobojnie niczym świętszy od teogonistów, a przy nowicjuszu już raczej niekoniecznie.
__________________ "Lust for Life" Iggy Pop 'S'all good, man Jimmy McGill |
17-01-2017, 23:56 | #72 |
Reputacja: 1 | Cześć! Ile czarow na start dostaje uczeń maga? |
18-01-2017, 00:24 | #73 |
Reputacja: 1 | Wszystkie czary magii prostej(tajemnej). Każda zdolność magia(X) daje wszystkie czary magii X o ile opis nie stanowi inaczej. Np. w królestwach magii czary są podzielone na 3 ścieżki i zdolność przyznaje tylko czary z jednej ścieżki(wszystkie) Zakładając, że chodzi o 2 edycje, która zdaje się być najbardziej popularna. |
18-01-2017, 07:57 | #74 |
Reputacja: 1 | Jeżeli zaś chodzi o jedynke: Jeżeli twoja pierwsza profesja to uczeń czarodzieja to na wstępie masz dwa wybrane czary. Jeżeli przechodzisz na tą profesję to dostajesz jeden czar. Wszystkich następnych czarów młody czarodziej musi się nauczyć podczas gry. |
18-01-2017, 18:41 | #75 |
Reputacja: 1 | Bardzo dziękuję. Przepraszam, że nie uściśliłem o którą edycję mi chodzi. |
18-01-2019, 20:34 | #76 |
Reputacja: 1 | Hmm próbował ktoś robić z Elfa Kapłana kiedyś? Czy w ogóle Elf zwróciłby się ku bogom w Imperium itp. ewentualnie czy tworzyliście jakiś zbiór zaklęć i reguł które pasowałyby do bogów Elfów?
__________________ „Dlaczego ocaleni pozostają bezimienni – jakby ciążyła na nich klątwa – a poległych otacza się czcią? Dlaczego czepiamy się tego, co utraciliśmy, ignorując to, co udało nam się zachować?” Steven Erikson, „Bramy Domu Umarłych”, s. 427 |
20-04-2021, 11:22 | #77 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Moim zdaniem zależy to od tego czy elf byłby wychowany w imperium czy na Ulthuanie lub w Lesie Loren. Jeśli to pierwsze zdecydowanie nie miały problemu z oddawaniem hołdu ludzkim bogom, w drugim jednak nie zniżyłby się na pewno do tego poziomu. Co do zestawu czarów dla elfickich bogów można spokojnie wykorzystać te które już powstały i dopasować je do atrybutów/znaków danego bóstwa, np. wyznawca Sarriel - Boga snów mógłby używać czarów takich jak uśpienie, rozkojarzenie, odurzenie i innych podobnych, wyznawca Khaela Mensha Khaine - boga wojny i zagłady (to głównie dla mrocznych elfów ale nie koniecznie) rzucał by przede wszystkim czary magii bitewnej itp. itd
__________________ Jakoś radziła sobie z edukacją, ale miała wrażenie, że szkoła cały czas próbuje jej w tym przeszkadzać - Terry Pratchett ,,Muzyka Duszy,, | |
09-07-2021, 17:05 | #78 |
Reputacja: 1 | takie pytanie WH2e awans z ucznia czarodzieja na wędrownego czarodzieja i kwestia komplementacji ekwipunku do awansu wg. polskiej edycji uczeń czarodzieja ma księgę wiedzy tajemnej (startowo) a wędrowny też ma księgę wiedzy tajemnej , więc ekwip nie jest problemem jednak wg. angielskiej edycji apprentice wiz: printed book journeyman wiz: grimoire gdzie grimoire to wydatek rzędu 500 ZK czy pojawiła się jakaś errata ?która to wyjaśnia |
12-07-2021, 09:16 | #79 |
Wiedźmołap Reputacja: 1 | Raczej chodzi o tą samą księgę. To podstawa każdego czarodzieja, a patrząc jeszcze na jej cenę w podręczniku, to wynosi właśnie równe 500 zk. ⁰
__________________ "Inkwizycja tylko wykonuje obowiązki, jakie na nią nałożono. Strach przed nią jest zbyteczny; nienawiść do niej, to herezja." - Gabriel Angelos, Kapitan 3 Kompanii Krwawych Kruków. |
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
| |