Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Warhammer Fantasy Role Play
Zarejestruj się Użytkownicy

Warhammer Fantasy Role Play Warhammer Fantasy Role Play


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 13-09-2010, 19:24   #1
 
Sekal's Avatar
 
Reputacja: 1 Sekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputację
Wojny w WFRP

Nie wiem jak Wy, ale ja zawsze miałem ochotę pobawić się w wojnę w uniwersum Warhammera. Inspirując się komputerową sesją Total War poczyniłem nawet w tym kierunku spore kroki, rozpocząłem sesję... tylko po to, by się przekonać, że jest to wyzwanie ponad moje siły - wymaga od MG bardzo wiele wysiłków, gdy próbuje się zrobić to na szeroką skalę i kilka różnych armii. Pozostały mi po tym materiały, czyli krótkie zasady oraz spis wszystkich armii, który to zamieszczę w tym temacie. Może komuś się do czegoś przyda, a może ktoś nawet pokusi, by zrobić na tej podstawie strategiczną sesję?

Może na początek założenia, które ja przyjąłem u siebie:

ZASADY OGÓLNE

Zasady są banalne jak konstrukcja przysłowiowego cepa. Gracz jest generałem swojej armii. A bitwa przebiega systemem storytellingowym, na zasadzie odgrywania przez gracza owego generała.

Same bitwy podzielę na etapy (po mniej więcej 10 minut, w przypadku gdyby nie zmieniało sie nic na polu bitwy to dłużej, w przypadku bitew szybkich to krócej, nie będzie stałej reguły jak w grach planszowych). Dodatkowo tuż przed bitwą każdy będzie miał chwilę na ustawienie swoich wojsk na przedstawionej przeze mnie mapce pola bitwy. Ale też nie zawsze ( w przypadku zasadzki na przykład wojska atakowanego rozstawiane są przeze mnie).

W każdym etapie gracz wydaje rozkazy swoim oddziałom. Na samym początku może je wydawać głosowo do stojących nieopodal oddziałów, potem rozwozić je będą posłańcy, więc oddziały otrzymają je z pewnymi opóźnieniami. Oczywiście każdy oddzial będzie miał swoich setników, ale ich decyzje rzadko będą miały decydujący wpływ na bitwę. Inaczej z decyzjami poruczników, dowodzącymi np. całą flanką, tu już będzie dużo zależało od dowodzącego.

Same walki będę rozstrzygał na podstawie ścierających rodzajów oddziałów, ich doświadczenia, morale i zmęczenia. Będę posiłkował się rzutami kośćmi (k100 +- modyfikatory za teren, rodzaj wojsk etc), tak by czasem np. oddział marnych włóczników w heroicznej potyczce zatrzymał szarżującą kawalerię. Oczywiście będą to wyjątki przy krytykach niemal.

Co więcej? Myślę, że to wyjdzie w praniu podczas bitwy testowej. Nie będę robił z tego gry planszowej czy takiej jak figurkowy Warhammer. Generał sam będzie musiał ocenić (będzie miał podaną odległość) czy np. kawaleria zdąży na czas czy nie. Ostateczny wynik przedstawie w nastepnym poście, gdzie może się okazać, że trawy tam na prawej flance tak naprawdę były rozmokłą glebą i ciężcy rycerze zapadli się po brzuch swoich koni.
 
__________________
If I can't be my own
I'd feel better dead
Sekal jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:43.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172