05-01-2008, 11:13 | #11 |
Reputacja: 1 | W sumie jeśli chodzi o Herosy mnie najbardziej podobała się grafika i klimat z trójeczki |
05-01-2008, 15:56 | #12 |
Reputacja: 1 | Hmm, HoMM czy Disciples ot i pytanie. No dla mnie do oczywiscie tylko i wylacznie HoMM. A dlaczego ? No coz bo jest IMO poprostu lepszy. A tak bardziej szczegolowo : Klimat jest dla mnie o wiele lepszy, swiat o wiele bardziej rozbudowany ( szczegolnie jak sie gralo w prawie wszystkie gry w tym uniwersum - czlowiek czuje sie jak w domu i wie czemu kto i zkim walczy. ). Co do grafiki : podwzgledem technologicznym Disciples pewnie pobil by HoMM 3, ale moim zdaniem grafika w 3 ma jakis swoj urok i jest na tyle dobra ze nie razi nawet dzisiaj - tyle lat po premierze... O 4 mozna powiedziec ze miala kilka fajnych pomyslow ale niestety duzo wiecej rzeczy bylo spartaczonych. 5 za to, to taki powrot do korzeniu plus kilka innowacji i chwala za to bogom swiatlosci. |
06-01-2008, 19:54 | #13 |
Reputacja: 1 | Co do wypowiedzi poprzednika na temat Heroes 5 popieram. Moim skromnym zdaniem najlepszym rozwiązaniem byłoby stworzenie gry łączącej pomysły z obydwóch tytułów i dodanie czegoś nowego. Tylko w sumie co by można było dodać... Może macie jakieś swoje pomysły? Ale to byłby już temat na inną dyskusję. |
23-02-2008, 20:31 | #14 |
Reputacja: 1 | Dla mnie homm jest banalny.. kampanie idą ciągle tym samym schematem.. pokonaj złego nerkomantę, pokonaj złego demona, itd są proste i mało zaskakujące, owszem mają zwroty akcji, ale nie nazwałbym ich zaskakującymi. Co do disciples to fabuła i świat jest bardzo rozbudowany w przeciwieństwie do tego do mówi Marcellus, historie poszczególnych ras są wciągające, pełne ciekawostek i zaskakujących mrocznych sekretów. Tutaj nie tylko boisz się nieumarłych, ale im współczujesz słysząc historię jak okrutnie została potraktowana ich bogini, ludzie to nie siły dobra, które zawsze zwyciężą i w ten czy owy sposób chcą dobra, są rozbici, zdemoralizowani, chciwi i rządni władzy. Elfy są okrutnymi myśliwymi i fanatykami szalonego boga o dwóch twarzach. Takich elementów nie ma w cukierkowym świecie Homm gdzie koniec jest zawsze ten sam- dobro zwycięża i świat zostaje uratowany. Bo w homm zawsze chodzi o świat, trzeba uratować świat, w disciples jest inaczej, bogini szuka zemsty, nie dominacji nad światem, legiony owszem dominacja, lecz często jest to raczej desperacka walka o życie niż wielki plan zniszczenia świata, imperium ludzi dąży do zjednoczenia i władzy, to stawia często ponad knowania nekromanty. Każdy walczy o swoje, każdy ma inny cel, a nie jeden sojusz sił dobra i zła(sick!) przeciwko demonom... Rasy są żywe i urozmaicone tak jak świat a nie szablonowe tak jak w homm, gdzie każdą rasa jest standardowym podejściem do ras w fantasy, być może dlatego ludzie czują się w nim dobrze, ale problem z popularnością disciples to tylko reklama tak naprawdę. A system walk w homm to już wogóle parodia, wszystko opiera się na liczbach, jednostki nie mają dużego znaczenia taktycznego, ważne żeby było ich jak najwięcej, bo nie musisz wybierać jaką chcesz jednostkę, możesz wziąść wszystkie jakie masz do wyboru w mieście(co się zmienia z nowym dodatkiem do homm 5) W disciples nie możesz tak zrobić, musisz wybrać kombinację, ustawienie ma znaczącą rolę i taktyka się tutaj rodzi, a nie oby jak najszybciej jednostka doszła do innej, żeby ją zaatakować. |
23-02-2008, 21:08 | #15 |
Reputacja: 1 | Jeżeli chodzi o Disciples, to zaliczam się do grupy, która woli ją od HoMM. Wcale nie uważam, że herosi są gorsi, ale po prostu do Disciples mam bardziej emocjonalne podejście i zdecydowanie odpowiada mi ten klimat, szczególnie wyrazisty w drugiej części. Niestety Disciples jest moim zdaniem grą bardziej powtarzalną od HoMM (chodzi mi o prowadzenie kolejnych rozgrywek), bo ras mamy w porywach 5, a bez elfów z dodatku 4 i trochę mniej rodzajów postaci, artefaktów, umiejętności itp. Podsumowując: na krótką metę - zdecydowanie Apostołowie, a na dłuższą raczej HoMM (piszę oczywiście o częściach III i V).
__________________ "The Way of the Samurai is in desperateness. Ten men or more cannot kill such a man. Common sense will not accomplish great things. Simply become insane and desperate." Yamammoto Tsunetomo, Hagakure |
23-02-2008, 21:20 | #16 |
Reputacja: 1 | Jest za to sporo możliwości rozwoju jednostek i zdolności bohaterów czy czarów, artefaktu mało, ale w Disciples 3 będzie więcej |
24-02-2008, 15:09 | #17 |
Reputacja: 1 | Disciples przede wszystkim pozbawione jest "cukierkowatości" sagi Heroes i chwała mu za to. Drugiej pozycji bliżej jest do świata baśni, Disciples jest raczej mroczną alternatywą. Świat zbudowany na prostych (i dlatego najlepszych) schematach jest przejrzysty i powoduje, że gracz od razu potrafi się wczuć w realia. Klimat jest bardzo gęsty, zawsze urzekały mnie disciplesowe arty, a te z 3 części to w ogóle jest obłęd :O Pomimo całego sentymentu do trzeciej (genialnej w każdym celu) odsłony Heroes, na piedestale turówek fantasy stoi u mnie właśnie Disciples.
__________________ Wiejski filozof. |
24-02-2008, 19:39 | #18 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Niestety premiera trójki wciąż się opóźnia i efekt znów będzie taki, że jak już wyjdzie to mój komp będzie całkiem przestarzały, tak jak to miało miejsce w przypadku premiery dwójki
__________________ "The Way of the Samurai is in desperateness. Ten men or more cannot kill such a man. Common sense will not accomplish great things. Simply become insane and desperate." Yamammoto Tsunetomo, Hagakure | |
24-02-2008, 20:08 | #19 | |
Reputacja: 1 | Premiera jest chyba w czerwcu albo pażdzierniku... co do wymagań to : Gry komputerowe [gry.o2.pl] - Publicystyka Specialna :: Disciples III: Renaissance – wywiad Cytat:
English Only - Ôîđóě Ostatnio edytowane przez Qumi : 24-02-2008 o 20:11. | |
24-02-2008, 21:17 | #20 |
Reputacja: 1 | Moja konfiguracja oscyluje w granicach tej zalecanej (no może trochę słabsza), a znając życie przez te pół roku to mogą jeszcze trochę wzrosnąć, choć mam nadzieję, że przyłożą się do optymalizacji kodu. Odnośnie zawartości trójki to oczywiście już widać tutaj zabieg marketingowy - w podstawce mają być tylko 3 rasy, więc pewnie w kolejnych dodatkach po jednej będą dodawać. Trzeba jednak przyznać, że jest to rozsądne rozwiązanie producenta
__________________ "The Way of the Samurai is in desperateness. Ten men or more cannot kill such a man. Common sense will not accomplish great things. Simply become insane and desperate." Yamammoto Tsunetomo, Hagakure |