Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > DnD i systemy d20 > Zrujnowana Twierdza
Zarejestruj się Użytkownicy

Zrujnowana Twierdza Niegdyś wielka i przyciągająca wielu podróżników z czasem została zapomniana i rozszabrowana. Jednak może właśnie wśród tych ruin znajdziesz coś, co cię zainteresuje... (Archiwum wątków.)


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 02-04-2014, 20:35   #51
Banned
 
Reputacja: 1 Aschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znany
Cytat:
Napisał BeF1990 Zobacz post
Postacie są już gotowe, w drużynie będzie barbarzyńca (aczkolwiek nietypowy ponieważ ze sporą inteligencją i charyzmą), bard oraz druid.
W takim wypadku może dobrze byłoby sięgnąć po przygodę dziejącą się gdzieś w leśnej głuszy (Stojący kamień jest tutaj niezły). Innym sposobem może być również zastosowanie "starego znajomego". Metoda jest dość prosta - każda z postaci ma jakąś historię, a w niej pewnie ma jakiegoś mniej lub bardziej znacznego znajomego (z którym kiedyś podróżowała, piła, pracowała, pochodzi z tej samej dzielnicy/wioski, etc) może to być róznież ktoś z rodziny. Jako wspólny cel można przedstawić list z prośbą o pomoc od tego człowieka - skierowany do każdej z postaci. Jeżeli posatcie znajdą się wspolnie w karczmie i podczas opowieść o sobie (to bardzo dobry pomysł na początek sesji) "zgadają się", ze mają wspolnych znajomych - od razu będzie prościej. Pojawi sie jakaś więź łaćząca postacie i jednocześnie pretekst do wspolnej podróży. Oczywistą kontynuacją jest w zasadzie dowolna gotowa przygoda (np. niewymieniony jeszcze "Głos w snach"), gdzie znajomego obszadzamy w jakiejkolwiek roli, albo uśmiercamy dodatkowo naciskająć na postacie, aby zajęły się rozwikłaniem sprawy śmierci.


Jeszcze ważna uwaga - rozpoczęcie gotowej przygody nie wyklucza improwizacji i wątków pobocznych. Przykładowo w Głosie w snach można zamknąć nawet kilka innych scenariuszy - u mnie gracze szukali równocześnie złodzieja, który okradł jednego z ważniejszych mieszkańców - co nie miało nic wspólnego z głównym wątkiem.
Jeżeli bęziesz się czuł pewnie jako DM to po prostu będziesz sobie rozbudowywał świat i wątki.

Powodzenia życzę.
 
Aschaar jest offline  
Stary 02-04-2014, 22:19   #52
 
BeF1990's Avatar
 
Reputacja: 1 BeF1990 ma w sobie cośBeF1990 ma w sobie cośBeF1990 ma w sobie cośBeF1990 ma w sobie cośBeF1990 ma w sobie cośBeF1990 ma w sobie cośBeF1990 ma w sobie cośBeF1990 ma w sobie cośBeF1990 ma w sobie cośBeF1990 ma w sobie cośBeF1990 ma w sobie coś
Wszystkim pięknie dziękuje za porady. Każda jest dla mnie bardzo cenna. W niedziele rozgrywamy sesje więc do tego czasu przygotuję szkic wstępu. Oczywiście dam go Wam do wglądu może mi jeszcze pomożecie.

PS: Przy okazji muszę pochwalić społeczność forum lastinn. Jest tutaj cała masa przydatnej, ciekawej i wartościowej lektury. Dla "świeżaków" to forum jest bezcenne. Jeszcze raz dzięki.
 
BeF1990 jest offline  
Stary 23-09-2014, 15:27   #53
 
archiwumX's Avatar
 
Reputacja: 1 archiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputację
Załóżmy, że chowaniec przenoszący czar Dotyk wampira skutecznie (tzn. ofiara do końca nie wie co jej grozi) podchodzi ofiarę na odległość bezpośredniego ataku. Tu pojawiają się 2 pytania:
1) Chowaniec może wykonać coup de grace i w ten sposób odpalić czar?
2) Obrażenia z czaru kumulują się z obrażeniami z ataku na potrzeby testy przetrwania ofiary?
 
__________________
Szukam tajemnic i sekretów.
archiwumX jest offline  
Stary 23-09-2014, 18:03   #54
 
Googolplex's Avatar
 
Reputacja: 1 Googolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputację
Jeśli twój MG używa zasad z Complete Arcane odnośnie Weaponlike Spell to możesz takim czarem wykonać coup de grace pod warunkiem, że ofiara jest bezbronna. Oczywiście rzuty obronne czy odporność na czary mogą ten atak zanegować częściowo lub w całości.

Tak, chowaniec może dokonać coup de grace.

W sytuacji jaką przedstawiłeś twoja ofiara otrzyma TYLKO obrażenia od czaru. Aby sumować atak i czary potrzebny jest atut metamagiczny (Smiting Spell jeśli się nie mylę) lub odpowiednia klasa postaci (np Duskblade, Spellsword, Arcane Archer) lub specjalna właściwość broni (Spellstoring - z pamięci pisane więc mogłem nazwy pokręcić).

Niemniej te obrażenia od czaru będą podstawą do naliczania rzutu obronnego by sprawdzić czy ofiara przeżyła (choć zapewne polegnie od samych obrażeń).

Bezbronna ofiara to taka która śpi, jest związana, sparaliżowana lub w jakikolwiek inny sposób niezdolna do obrony. Postać która po prostu nie wie o niebezpieczeństwie NIE JEST bezbronna.
 
Googolplex jest offline  
Stary 15-04-2015, 15:49   #55
 
Someirhle's Avatar
 
Reputacja: 1 Someirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputację
Hm, pamietam że w starej Księdze i Krwi pod 3.0 (która podobnież jak wszystkie te klasówki uległa potem poprawkom do 3.5) był kawałek o czarach dotykowych i atakach wręcz, który zezwalał na przekazywanie czarów dotykowych podczas ataków wręcz (co efektywnie pozwoliłoby chowańcomwi dodać obrażenia od zwykłego ataku w trakcie wspomnianego coup de grace). Nie pamiętam tylko czy wymagało to osobnej akcji - prawdopodobnie tak - i oczywiscie nie wiem, czy nie zostało zmienione. Czyli jak ktoś wie, niech się ustosunkuje, jestem ciekaw.
 
__________________
Cogito ergo argh...!
Someirhle jest offline  
Stary 27-04-2015, 22:23   #56
 
Googolplex's Avatar
 
Reputacja: 1 Googolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputację
Cóż, nie mam pojęcia czy gdzieś w którymś podręczniku nie zostało to opisane, lecz przez analogię, jeśli istnieją atuty które pozwalają przenieść czar dotykowy za pośrednictwem ataku bronią (w tym i naturalną) wówczas mag powinien ów atut posiadać (przypominam, że chowaniec korzysta z atutów maga). Przykłady to zdolność klasowa Duskblade'a i Arcane Archer'a a także atut metamagiczny Smiting Spell (PHB2) czy też zdolność samej broni (spellstoring).
 
Googolplex jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:46.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172