Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > DnD i systemy d20 > Zrujnowana Twierdza
Zarejestruj się Użytkownicy

Zrujnowana Twierdza Niegdyś wielka i przyciągająca wielu podróżników z czasem została zapomniana i rozszabrowana. Jednak może właśnie wśród tych ruin znajdziesz coś, co cię zainteresuje...


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 22-01-2016, 15:46   #1
 
TomBurgle's Avatar
 
Reputacja: 25316 TomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputację
Pathfinder - sugestie mechaniczne do postaci

Hej!

Z racji przestoju w kampanii mam chwilkę na zaplanowanie rozwoju postaci do przodu; zerkając do wątku obok pomyślałem że parę dodatkowych opinii i sugestii może tylko pomóc.
Najpierw paczka kluczowych informacj:
Kampania zaczęła się wg "Way of the Wicked" z lekkimi modyfikacjami (gramy w Cormyrze, FR). W wielkim skrócie to kampania dla bardzo złych postaci Tempo rozwoju bardzo szybkie, poziom na sesję do 6 poziomu, dalej co drugą. Drużyna stosunkowo nieźle kombinująca, w poprzedniej kampanii pathfindera zdarzały się całe sesje bez jednej walki - nie z braku okazji, ale z wyboru.

  • Rogue archetyp knife master, morderca i ludożerca-smakosz(znajomość mechaniki bliska zera, bardzo kreatywny gracz)
  • Fighter archetyp archer, fetchling-bandyta który zamachnął się na królewskiego posła(z mechaniką nie ma problemów, ale nie grzebie, często pasywny)
  • Dwóch braci bliźniaków - czarodziej ze specjalizacją w teleportacji(powergamer, ale rozsądny) i moja postać, wyrocznia, obaj skazani za podburzanie do spisku przeciwko królestwu


Założenia których chcę się trzymać:
  • Utrzymać możliwie dużą wszechstronność postaci; nie musi być w stanie rozwiązać każdej kwestii sama i od razu, ale niepożądane są sytuacje kiedy nie może przyczynić się do sukcesu drużyny
  • Dwie postacie w drużynie mają słabą optymalizację; możliwość podciągnięcia ich o rząd wielkości w górę dobrym buffem wydaje się być kluczowa dla wspólnej satysfakcji z rozgrywki, tak samo jak inne bodźce do działania.
  • Zachować zdolność do płynnego działania przy stole - atuty typu Sacred Geometry czy wielopoziomowe, adaptacyjne drzewka modyfikacji summonów niewątpliwie są potężne, ale raczej chcę ich unikać
  • W miarę możliwości trzymać stosowne do poziomu narzędzia pozwalające siać chaos udając brata

Oracle, archetyp Spirit Guide, misterium Dark Tapestry, klątwa Powerless Prophecy
człowiek(Focused Study)
7 STR, 8 DEX, 10 CON, 18 INT, 16 WIS, 20 CHA
Atuty: Experimental Spellcaster, Noble Scion( of War ), Spellcasting Prodigy, Skill Focus Perception
Rewelacja: Pierce the Veil
Wandering Hex, Wandering Spell



0: Create Water, Detect Magic, No Light, Mending, Guidance, Spark
1: Cause Fear, Bless, Liberating Command, Entropic Shield, Cure Light Wounds, Servitor I
2: Calm Emotions, Dust of Twilight, Cure Moderate Wounds, Undeath




Fabularny motyw przewodni postaci: sięganie po coraz więcej, byle być w stanie odeprzeć Starsze Zło. Cel uświęca środki.
Mechanicznie: nekromancja, [złe] zaklęcia, kontrmagia


5: Extra Revelation(Many Forms)
6: template Unholy(klepnięte przez MG)
7: Malign Spell Focus
8: Skill Focus Use Magic Device
9: Spell Focus Necromancy
11: Item Familiar, rewelacja Wings Of Darkness
13: Improved Initative
15: Improved Counterspell
16: Skill Focus Knowledge Planes
17: Reactive Counterspell
19: Parry Spell, rewelacja Cloak of Darkness


Item Familiar jest tutaj dość dyskusyjny. Skill Focus Knowledge Planes jest typowo fabularna - zastąpienie jej Religią jest całkiem logiczną sugestią którą dostałem. A ścieżka idąca aż do Parry Spell leci wyłącznie na czuja, cieszyłbym się gdyby ktoś mógł wypowiedzieć się od strony własnego doświadczenia.



Do tego zawsze jedna lista zaklęć wg Wandering Spirit i w razie wybrania Lore + 3 dowolne zaklęcia czarodzieja.

Część tych zaklęć będzie zastąpiona własnymi odpowiednikami( zwykle mającymi nekromancję jako szkołę i typ [evil])

0: Create Water, Detect Magic, No Light, Mending, Detect Poison, Purify Food and Drink, Guidance, Read Magic
1: Sanctuary, Servitor I, Liberating Command, Protection from Good, Embrace the Destiny, Entropic Shield
2: Alter Summoned Monster, Shatter, Silence, Instrument of Agony, Align Weapon, Undeath, Servitor II, Pilfering Hand, Dust of Twilight
3: Stone Shape, Bestow Curse, Dispel Magic, Tongues, Cure Serious Wounds, Servitor III, Wind Wall, wolny wakat
4: Blessing of Fervour, Freedom of Movement, Aura of Doom, Sending, Black Tentacles, Cure Critical Wounds, Servitor IV, Purify
5: Wall of Stone, Spell Immunity, Communal, Boneshatter, Plane Shift, Feeblemind, Cure Light Wounds, Mass, Servitor V, Revive
6: Dust Form, Dispell Magic, Greater, Animate Objects, Planar Binding, Cure Moderate Wounds, Mass, Servitor VI, Cold Ice Strike
7: Blasphemy, Ethereal Jaunt, Waves of Ecstasy, Insanity, Cure Serious Wounds, Mass, Servitor VII, Repulsion
8: Stormbolts, Euphoric Tranqulity, Frightful Aspect, Reverse Gravity, Cure Critical Wounds, Mass, Servitor VIII, Spell Immunity, Greater, wolny wakat
9: Miracle, Cursed Earth, Overhelming Presence, Interplanetary Teleport

Mocne sugestie które się nie dostały: Death Kneel(II), Deabilitating Portent(IV), Word of Recall(IV), Bestow Curse, Greater(VII)



Jak widać, lista w chwili obecnej jest mocno wybrakowana pod kątem zaklęć typowo dla sojuszników.

  • Circlet of Persuasion w wersji +5; naprawdę sporo rzeczy skaluje się tutaj wraz z CHA
  • Kinsight Goggles - o ile przenoszą działanie wszystkich zaklęć poprawiających percepcję, przykładowo rewelacji Pierce the Veil
  • Rękawice z use-activated Magic Missile - małe obrażenia, ale zawsze trafia; idealne do wybijania z koncentracji innych magów albo trafiania w trudne cele
  • Mnemonic Vestment - 1/dzień zaklęcie rzucone ze zwoju liczy się jak normalnie rzucone i nie zużywa zwoju. A jest sporo zaklęć które warto mieć, ale rzuca się rzadko (5k)
  • Ring of Revelation i Soothsayer's Raiment - bo jest tyle wspaniałych rewelacji w innych misteriach
  • Kostur Limited Wish/ 6ładunków, Control Weather/4 ładunki - Limited wish raz na tydzień w cenie (25K + zaklęcie 7 poziomu dziennie). Duża wszechstronność w małej cenie, a koszt użycia taki że nie grozi przyćmiewaniem innych
  • Darkskull - mobilne, permanentne Magic Circle Against Good i Freedom of Movement działające na sojuszników w zasięgu 40 stóp (60K)


Trzy obszary gdzie liczę na pomoc:
  • Zaklęcia: mam przygotowaną listę, ale tutaj zawsze jest pole manewru, a doświadczenia innych będą bardzo pomocne. Najbardziej zależy mi na zaklęciach użytecznych i w walce, i poza nią oraz zaklęciach otwierających nowe możliwości sojusznikom
  • Synergia z innymi postaciami, lub też po prostu uwagi mechaniczno-taktyczne. Jak choćby( jak przekonaliśmy się w boju) fakt że darkvision 60 stóp, mimo że jest lepsze niż ślepota, wciąż ogranicza łucznika. A deeper darkness jest dla niego gorsze od fireballa.
  • Przedmioty magiczne. Mag zachłysnął się faktem że nie płaci expem za tworzenie przedmiotów. Na już w drużynie jest Craft Wonderous Item, będzie też tworzenie magicznej broni. Poza zwyczajowymi przedmiotami ochronnymi i wspomagającymi, interesują mnie przedmioty dające dostęp do zaklęć/umiejętności spoza klasy wspierającymi główne nurty.

    Coś co mi wydaje się dużą rzeczą: decyzją MG oracle może użyć UMD na Ring of Revelation z innego misterium.
Proszę o sugestie, ciekawostki, wasze tricki...zbieram wszystko co dają
 
__________________
- ... this was textbook: The promise of love, the pain of loss, the joy of redemption, then give him a puzzle and watch him dance. -

Ostatnio edytowane przez TomBurgle : 27-01-2016 o 17:18.
TomBurgle jest offline  
Stary 24-01-2016, 00:17   #2
Konto usunięte
 
Flamedancer's Avatar
 
Reputacja: 11511 Flamedancer ma wspaniałą reputacjęFlamedancer ma wspaniałą reputacjęFlamedancer ma wspaniałą reputacjęFlamedancer ma wspaniałą reputacjęFlamedancer ma wspaniałą reputacjęFlamedancer ma wspaniałą reputacjęFlamedancer ma wspaniałą reputacjęFlamedancer ma wspaniałą reputacjęFlamedancer ma wspaniałą reputacjęFlamedancer ma wspaniałą reputacjęFlamedancer ma wspaniałą reputację
Way of the Wicked jest kampanią, w której gracze sami się zabiją, a nie MG doprowadzi do ich śmierci. Ciekawy wybór, tyle powiem słowem wstępu.

Ale jestem tu aby pomóc. Tak więc zacznę od czarów.
Jako Oracle jesteś specjalistą (kiedy kapłan jest uniwersalistą). Masz ograniczoną ilość zaklęć... No chyba że masz dużo pieniędzy, to wtedy jest pewien fajny magiczny, o którym powiem na końcu tego punktu. Ja osobiście skupiłbym się na czarach buffująco-kontrolujących, czyli jakieś plusy do trafienia i obrażeń (i minusy dla przeciwników) czy jakieś inne buffy. Tu na początek przychodzą z pomocą takie czary jak Bless czy Bane. Cure Light Wounds oraz Protection From Ev... Znaczy Good... też się przydadzą. Na późniejszych poziomach możesz się zachłysnąć takimi czarami jak Silence czy Blindness/Deafness, a jeszcze później - Blessing of Fervor. Pamiętaj oczywiście o różdżce Cure Light Wounds i Lesser Restoration. Bez tego się później z domu ruszać nie należy.
Jak wspominałem - jeśli masz dużo pieniędzy, to możesz kupować Page of Spell Knowledge. To kosztowna inwestycja, ale znacznie poszerzy Twoją listę zaklęć.
Z zeropoziomowych zaklęć - GUIDANCE. To jest podstawa. =)

Taktyka: Nie wiem kto u was jest front-linerem, ale Wasz czarodziej powinien ją zapełnić summonami. Ty też musisz mieć kilka w pogotowiu "w razie w". Da to jednocześnie łotrowi możliwość flankowania. Na razie tyle mi przychodzi o głowy.

Co do magicznych przedmiotów - jeden już wymieniłem. Przydadzą się oczywiście takie podstawowe przedmioty jak pasy (statystyka fizyczna), opaski (statystyka mentalna), płaszcze ochrony itd. Proponuję również zainwestowanie w Quick Runner's Shirt. W Waszym wypadku jest to obowiązek dla łotra. Łucznikowi kupcie Bracers of Falcon's Aim. A Tobie jako Oracle'owi polecam przede wszystkim pas budowy, headband charyzmy... I w sumie więcej nie pamiętam.

Posiedzę trochę w podręcznikach i się trochę zastanowię, to wtedy tu napiszę, ale powiem Ci, że z Czarnych Macek będziesz bardzo zadowolony.

@Edit: Do FR używacie Inner Sea Monster Codex? Bo stamtąd jest Twoja klątwa.
 

Ostatnio edytowane przez Flamedancer : 24-01-2016 o 14:49.
Flamedancer jest offline  
Stary 27-01-2016, 15:22   #3
 
TomBurgle's Avatar
 
Reputacja: 25316 TomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputację
Z tą specjalizacją jest zabawna kwestia: na 4 poziomie znam jakieś (6*0+6*I+4*II zaklęć na stałe, + jeden z pięciu zestawów 1*I+1*II z Wandering Spiritów + jeżeli wybiorę tego dnia odpowiedniego spirita, wybrane 3 zaklęcia czarodzieja). Czyli zadziwiająco dużo, choć po wstępnej selekcji mam wrażenie że brakuje mi po 1 zaklęciu na każdym poziomie.
Blessing of Fervor jest cudowne, taki Haste skrojony dla każdego na jego miarę.

Mam też tyci problem z rozdzieleniem zaklęć wg priorytetów; znane>Page of Spell Knowledge>kostury>różdżki>zwoje + Mnemonic Vestment

Frontliner - był, ale się zmył. Życie go spłukało. Na chwilę obecną będziemy zapychać to miejsce nieumarłymi z Undeath i Animate Dead, lesser i summonami(wstępny plan zakłada wzięcie kompletu zaklęć Servitor X), później cohortami. Docelowo nieumarły zawsze, summon monster maga kiedy sprawa jest poważna a moje Servitor jako właśnie flanka i podobne.

Z przedmiotów niepokojąco dobry wydaje mi się też Circlet of Persuasion. No i, nota bene, możemy tworzyć własne magiczne przedmioty. Czyli, to co pierwsze mi przyszło do głowy, to uzupełnić repertuar zaklęć symulując je przedmiotami( albo wręcz biorąc takie pozwalające je rzucać). Tu też chętnie przyjmę sugestie: jakie zaklęcia innych klas warto w to wsadzić? Ograniczeniem jest koszt, rośnie jak funkcja kwadratowa, więc raczej zaklęcia niższych poziomów - co wcale nie znaczy że gorsze.


Tak naprawdę używamy OGC, z ograniczeniem do materiałów od Paizo. Okazjonalnie sięgamy też do Book Of Vile Darkness (np. sacrifice i vile magic) i Elder Evils(backstory dla misterium Dark Tapestry).
 
__________________
- ... this was textbook: The promise of love, the pain of loss, the joy of redemption, then give him a puzzle and watch him dance. -

Ostatnio edytowane przez TomBurgle : 27-01-2016 o 15:31.
TomBurgle jest offline  
Stary 28-01-2016, 14:27   #4
Konto usunięte
 
Flamedancer's Avatar
 
Reputacja: 11511 Flamedancer ma wspaniałą reputacjęFlamedancer ma wspaniałą reputacjęFlamedancer ma wspaniałą reputacjęFlamedancer ma wspaniałą reputacjęFlamedancer ma wspaniałą reputacjęFlamedancer ma wspaniałą reputacjęFlamedancer ma wspaniałą reputacjęFlamedancer ma wspaniałą reputacjęFlamedancer ma wspaniałą reputacjęFlamedancer ma wspaniałą reputacjęFlamedancer ma wspaniałą reputację
Circlet of Persuasion daje Ci tylko bonusy do zastraszania, blefu, dyplomacji oraz używania magicznych urządzeń. Lepiej podbić swoją sprawność bojową (zaklęciową) zwykłym headbandem charyzmy, co pozwoli Ci zwiększyć trudność rzutów obronnych.

Co do priorytetów castowania: znane > BERŁA (Rod of Quicken metamagic ) > różdżki > kostury (bo nim będziesz je miał, to minie wiek) > zwoje z Mnemonic Vestment.

Przede wszystkim nie opłaca się brać innych craftów niż cudowne przedmioty, broń i pancerze oraz golemy. To moje zdanie, możesz się nie zgadzać. =P

Z różdżek innych klas zawsze przydaje się Mage Armor, Silence, Ill Omen (złooo), Heroism, Haste, Invisibility, Magic circle against... i Fly.
 
Flamedancer jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:39.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169