Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


Zobacz wyniki ankiety: Który pomysł na przygodę uważasz za najlepszy?
Klasyczny Warhammer 6 17.65%
Klasyczny Zew Cthulhu 3 8.82%
Brytania 5 14.71%
Superbohaterowie w klimacie noir 7 20.59%
Star Wars 6 17.65%
Akta Dresdena 2 5.88%
Sensacja i Przygoda 4 11.76%
Stambuł 1 2.94%
Głosujących: 34. Nie możesz głosować w tej sondzie

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 31-07-2011, 16:07   #11
 
woltron's Avatar
 
Reputacja: 1 woltron ma z czego być dumnywoltron ma z czego być dumnywoltron ma z czego być dumnywoltron ma z czego być dumnywoltron ma z czego być dumnywoltron ma z czego być dumnywoltron ma z czego być dumnywoltron ma z czego być dumnywoltron ma z czego być dumnywoltron ma z czego być dumnywoltron ma z czego być dumny
Głos idzie na superbohaterów (heh, bo wiem że będzie dużo smaczków dla fanów serii ;>), choć sesją Star Wars też bym nie pogardził. Co do znajomości realiów Star Wars to tym bym się nie przejmował - twoja sesja, twoje spojrzenie na świat przedstawiony. Chyba nikt nie będzie miał ci za złe, jeżeli porzucisz midichloriany

A co do długich kampanii trwających latami - wierzę, że da się je przeprowadzić!
 
__________________
"Co do Regulaminów nie ma o czym dyskutować" - Bielon przystający na warunki Obsługi dotyczące jego powrotu na forum po rocznym banie i warunki przyłączenia Bissel do LI.
woltron jest offline  
Stary 31-07-2011, 22:59   #12
 
Avaron's Avatar
 
Reputacja: 1 Avaron jest po prostu świetnyAvaron jest po prostu świetnyAvaron jest po prostu świetnyAvaron jest po prostu świetnyAvaron jest po prostu świetnyAvaron jest po prostu świetnyAvaron jest po prostu świetnyAvaron jest po prostu świetnyAvaron jest po prostu świetnyAvaron jest po prostu świetnyAvaron jest po prostu świetny
Wy chyba nie mieliście nigdy do czynienia z fanami Star Wars. Tymi prawdziwie twardymi, co to wiedzą ile lat Darth Bane miał w chwili śmierci i ile długości ma gwiezdny krążownik Mon Kalmari (w różnych jednostkach długości używanych w galaktyce rzecz jasna). Takich graczy się naprawdę boję

Z settingu SW raczej w tej sesji nie zrezygnuję, bo główna zahaczka fabularna dotyczy właśnie świata SW. Bez tego spora część radochy z prowadzenia i grania pójdzie w diabły.

Mam wrażenie, że naprawdę długą kampanię można poprowadzić, ale wymaga to szczególnej dyscypliny i zmiany stylu. Skrócenie postów i przyspieszenie akcji było by więcej niż pożądane. Posty powinny być nastawione na działanie postaci, a nie na rozmyślania. Bez zachowania dynamiki nie ma szans. No i potrzebna była by naprawdę wierna i sprawna ekipa.

Co do uprzedniej znajomości klasycznych modułów, to nie sposób znaleźć kontrargumentu. Co najwyżej można zaprosić do współmistrzowania

W między czasie padło takie stwierdzenie (bodaj Aschaar to napisał), że w Zewie niezwykle istotna jest rozbudowana psychologia postaci. Kchem, pozwolę sobie nie zgodzić się z tym stwierdzeniem. Moim skromnym zdaniem jest ono równie dalekie od prawdy jak to, że Warhammer to system wiecznie padającego deszczu i mrrroku wyłażącego zza każdego drzewa. Stanowczo i zdecydowanie sprzeciwiam się obu stwierdzeniom. To "polska szkoła grania" dała tym systemom taki, a nie inny wydźwięk! Na czym się opieram? Na oryginalnych modułach właśnie i wczesnych przygodach. Większość przygód do Zewu jest wypełniona iście pulpową akcją. Strzelaniny z kultystami, gonitwy po dachach i (miejscami trochę gumowe) potwory. Ten system opiera się bardziej na stereotypach (typowy detektyw, typowy profesor itd.) niż na psychologicznej głębi. Podobnie sprawa ma się z Warhammerem. Zagadek i krwawych elementów jest na pewno nie mniej niż w innych światach fantasy, ale nie mniej jest humoru (często dość czarnego), a większość npców w tych przygodach to całkiem porządni ludzie, niekoniecznie planujący złożenie ofiar dla mrocznych bogów z BG.

Podsumowując w Zew można zagrać bez głębszego uduchowienia i psychologicznej głębi. To system, w którym dobra zabawa jest równie istotna jak we wszystkich innych.

A co do samej ankiety, to dalej nie mamy faworyta! Poszczególne opcje idą łeb w łeb. Ciekawe co będzie dalej
 
__________________
"Co będziemy dzisiaj robić Sarumanie?"
"To co zwykle Pinki - podbijać świat..."
by Marrrt
Avaron jest offline  
Stary 01-08-2011, 18:24   #13
Banned
 
Reputacja: 1 Aschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znany
Avaron, błagam, nie używaj sloganu "polska szkoła grania", bo coś takiego nie istnieje. Możesz się nie zgadzać z tym czy innym twierdzeniem i każdy system można poprowadzić w dowolnej konwencji. Tak, można. Zgadzam się z tym. Tyle, że jeżeli piszesz o "klasycznym" systemie to biorę podręcznik do Cthulu, gdzie jasno stoi "a game of personal horror" a nie "game of overdrawn characters" czy "joyful breaking monster game". Zwłaszcza jeżeli mówimy o porządnych przygodach, a nie całym pulpie, który do tego systemu został wydany... Zupełnie szczerze - jeżeli z "Orient Expressu" masz zamiar zrobić wesołą historyjkę o kilku ludziach biegających po jadącym pociągu w poszukiwaniu gumowej, żółtej kaczuszki, którą zgubił Wielki Podgumowany Przedwieczny, zupełnie nie przejmujących się rzeczywistością i krajobrazem za oknem - to Twoja wola jako MG. Ale ja wysiadam, nawet w biegu...

PS. Ja jakoś nie widzę WH przez pryzmat "Jesiennej Gawędy" - z tego co pamiętam to WW toczy się latem, a choćby "Władca Zimy" - zaskakująco zimą; więc jakoś tego deszczu tak słabo...
 
Aschaar jest offline  
Stary 01-08-2011, 23:32   #14
 
Avaron's Avatar
 
Reputacja: 1 Avaron jest po prostu świetnyAvaron jest po prostu świetnyAvaron jest po prostu świetnyAvaron jest po prostu świetnyAvaron jest po prostu świetnyAvaron jest po prostu świetnyAvaron jest po prostu świetnyAvaron jest po prostu świetnyAvaron jest po prostu świetnyAvaron jest po prostu świetnyAvaron jest po prostu świetny
Ocho, trafił się flejmogenny temat. A jako, że duch starego, forumowego trolla w sercu drzemie, to nie odmówię sobie tej przyjemności i odpiszę

Aschaar z całym szacunkiem, nie powiesz mi że nie widzisz pewnej pozy w rpgowcach w wieku 20-30 lat. Starsi (czyli ci którzy zaczynali swoją przygodę z rpg w czasach poprzedniego reżimu) i młodsi (którzy rozpoczynali od d20) grają już zupełnie co innego. Jest jednak wyczuwalna różnica. To rpgowe pokolenie wychowane na MiMach, Portalach i WoDzie widzi klimatyczną sesję w kolorach ciemnych i to podlaną odpowiednią ilością udręki. I właśnie to nazywam "polską szkołą". Może trochę na wyrost i koloryzując, ale nie powiesz mi, że coś takiego nie istnieje. A może jednak powiesz?

Co do Zewu, to nie wiem jak na Twoim podręczniku, ale na moim jest napisane, że to gra osadzona w światach H.P. Lovecrafta. W wydaniu angielskim jest napisane tylko, że to "horror game". Nigdzie nie zauważyłem dopisku personal. Jeżeli nie przekonuje Cię do pulpowatości zewu treść oryginalnych modułów, to może zerknij na przykład rozgrywki jaki pojawia się w treści podręcznika podstawowego. Normalnie personal horror, że mucha nie siada

A tak na poważnie. Horror w Zewie jest elementem istotnym. Tu się zgadzam i nie zamierzam dyskutować. Można by się było pospierać co do tego, czy aby wszelkie monstra rodem z Lovecrafta tak naprawdę są straszne, ale dyskusja jednak nie o tym. Jednak nie można ukryć, że tematem przewodnim wszelkich oryginalnych przygód jest akcja i to akcja rodem z filmów przygodowych. Krajobraz i klimatyczne opisy gumowatych potworów tak naprawdę są jedynie elementami tła, dla tego co jest esencją każdej przygody, czyli działań bohaterów. Nigdzie w scenariuszu przygody do zewu autorzy nie napisali, a teraz gracze przez k20 minut odgrywają wewnętrzne cierpienie swoich bohaterów spowodowane świeżo nabytą wiedzą o bluźnierczym pomiocie pokracznych bogów z odległej galaktyki. Coś takiego tylko w WoDzie

Znów przesadzam i koloryzuję. Oczywiście doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że trzeba się trzymać złotego środka. Tylko czasem mam wrażenie, że przy nadmiarze elementów akcji jeszcze można się dobrze bawić, ale jak się prowadzącemu zbierze za bardzo na moralne rozterki i weltschmerz, to można co najwyżej wyć z tej całej żałości.

PS Ostatnio zabrałem się do prowadzenia Warhammera. I jeden z nowych graczy zauważył, że ten mój Warhammer (dodam, że prowadziłem Liczmistrza) to taki pogodny jest. Gdy się zapytałem skąd taka sugestia, odpowiedział, że karczmarz wpuścił bohaterów do gospody i (o zgrozo) normalnie z nimi porozmawiał! A przecież powinien wystawić co najwyżej kuszę i bez pytania strzelać, bo przecież pukać mogły potwory. I może ktoś mi powie, że jesienne deszczyki dobrze wpływają na ludzi?
 
__________________
"Co będziemy dzisiaj robić Sarumanie?"
"To co zwykle Pinki - podbijać świat..."
by Marrrt
Avaron jest offline  
Stary 02-08-2011, 09:46   #15
 
MadWolf's Avatar
 
Reputacja: 1 MadWolf wkrótce będzie znanyMadWolf wkrótce będzie znanyMadWolf wkrótce będzie znanyMadWolf wkrótce będzie znanyMadWolf wkrótce będzie znanyMadWolf wkrótce będzie znanyMadWolf wkrótce będzie znanyMadWolf wkrótce będzie znanyMadWolf wkrótce będzie znanyMadWolf wkrótce będzie znanyMadWolf wkrótce będzie znany
Witam, mój głos poszedł na SW bo lubię ten światek i ze względu na mało "hardkorowe" podejście mistrza. Sam nigdy nie wczytywałem się w encyklopedie uniwersum a pierwsze 3 epizody oglądnąłem jedynie pobieżnie, więc czepiać się nieścisłości z kanonem nie zamierzam.
Alternatywnie warholec i też ze względu na podejście: mniej przemyśleń a więcej akcji! Nie wspominając że z wymienionych dodatków (aż wstyd się przyznać) grałem tylko w Licza...
 
__________________
Sorry, ale teraz to czytam już tylko własne posty...
MadWolf jest offline  
Stary 02-08-2011, 15:11   #16
 
Lilith's Avatar
 
Reputacja: 1 Lilith ma w sobie cośLilith ma w sobie cośLilith ma w sobie cośLilith ma w sobie cośLilith ma w sobie cośLilith ma w sobie cośLilith ma w sobie cośLilith ma w sobie cośLilith ma w sobie cośLilith ma w sobie cośLilith ma w sobie coś
Oczywiście, że Brytania.
Pociągają mnie takie tematy. Ale nie mogę obiecać, że zagram. Chyba, że jakiś odleglejszy w czasie termin dla rozpoczęcia sesji ustalisz.
 
__________________
"Niebo wisi na włosku. Kto wie czy nie na ostatnim. Kto ma oczy, niech patrzy. Kto ma uszy, niech słucha. Kto ma rozum, niech ucieka" (..?)
Lilith jest offline  
Stary 03-08-2011, 08:59   #17
 
kymil's Avatar
 
Reputacja: 1 kymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputację
Warhammer klasyczny. Głos za.
Na starej mechanice nawet. Po prostu lubię w to grać.
 
kymil jest offline  
Stary 03-08-2011, 22:00   #18
 
xeper's Avatar
 
Reputacja: 1 xeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputację
Zgadzam się z przedmówcą. Jeśli tylko znajdę czas...
 
xeper jest offline  
Stary 04-08-2011, 23:30   #19
 
Avaron's Avatar
 
Reputacja: 1 Avaron jest po prostu świetnyAvaron jest po prostu świetnyAvaron jest po prostu świetnyAvaron jest po prostu świetnyAvaron jest po prostu świetnyAvaron jest po prostu świetnyAvaron jest po prostu świetnyAvaron jest po prostu świetnyAvaron jest po prostu świetnyAvaron jest po prostu świetnyAvaron jest po prostu świetny
Walka dalej trwa i jest wyjątkowo wyrównana, chociaż już w tej chwili widać trójkę faworytów choć i czwartej Brytanii niewiele brakuję do podium. Kim będzie zwycięzca?

A tak na poważnie, to trochę mnie dziwi niski wynik Zewu. Miałem zawsze wrażenie, że ten system cieszy się na forum sporą popularnością. Czyżby gotowa kampania nie trafiła w gusta? Miałem wrażenie, że szczególnie teraz, w świetle nowej edycji podręcznika system będzie na topie. Chciałem zagrać na sentymentach LIczy...
 
__________________
"Co będziemy dzisiaj robić Sarumanie?"
"To co zwykle Pinki - podbijać świat..."
by Marrrt
Avaron jest offline  
Stary 05-08-2011, 00:18   #20
 
woltron's Avatar
 
Reputacja: 1 woltron ma z czego być dumnywoltron ma z czego być dumnywoltron ma z czego być dumnywoltron ma z czego być dumnywoltron ma z czego być dumnywoltron ma z czego być dumnywoltron ma z czego być dumnywoltron ma z czego być dumnywoltron ma z czego być dumnywoltron ma z czego być dumnywoltron ma z czego być dumny
Dopóki nie ogłosisz rekrutacji w tym systemie, dopóty nie przekonasz się ilu jest chętnych na Zew. Poza tym obawiam się, że wiele osób boi się sesji w Cthulhu, bo bardzo łatwo przekroczyć granicę między dobrym horrorem, a gumowym Przedwiecznym )

Szkoda, że nie można głosować dwa razy (lub więcej) razy Wtedy nie miałbyś dylematu!
 
__________________
"Co do Regulaminów nie ma o czym dyskutować" - Bielon przystający na warunki Obsługi dotyczące jego powrotu na forum po rocznym banie i warunki przyłączenia Bissel do LI.
woltron jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:44.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172