|
Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
16-10-2011, 08:57 | #1 | |||||||||||||
Northman Reputacja: 1 | [Western] Pewnego razu na Dzikim Zachodzie [MEDIA]http://www.youtube.com/watch?v=m6BQKFs3-VM[/MEDIA] Tą muzyką, bez fabularnego intra zachęcającego do wzięcia w udziału w grze, przejdę niemal od razu do sedna sprawy, czyli tworzenia bohatera wspominajac wczesniej o kilku zasadach ogólnych. Sesja będzie zaczynała się jednostrzałową przygodą i od każdej ze stron będzie zależeć czy przerodzi się w szereg powiązanych kolejnych czy nawet kampanię. Ponieważ bohaterowie jak to bywa giną w brutalnych realiach Dzikiego Zachodu, to od razu zaznaczam, że będzie możliwość tworzenia nowych postaci jak tylko długo wystarczy chęci i zapału do grania dla tych, którzy się do gry dostaną. Jak będzie fajnie i na dłużej, to będziemy rozwijać postacie. Systematyczność będzie wymagana i wstępny termin do odpisywania będzie 5 dni dla graczy i 5 dni dla mnie. Nie oczekuję, ani przesadnie długich postów ani wnikliwie rozbudowanych historii postaci. Wszystko ma mieć jednak ręce i nogi oraz łeb na karku. Lepiej napisać mniej jak spłodzić potworka. Jak będzie rzeba to będzie używany google docs do dialogów i akcji, ale wolałbym aby sesja rozegrana była raczej na forum. Z doca tworzą się epopeje dialogów a potem copy+paste i mało tresci. Będziemy pisać konretnie i nie chciałbym czytać postów graczy tylko namiętnie opisujących moje posty. Nawet gdyby miało być krócej lub miał byc molestowany gradem pytań. Gramy do przodu a nie retrospekcją z wyhamowaniem. Nie kończymy postów w tym samym momencie co MG z dwuzdaniową deklaracją co dalej. Wiadomo, że nie da się zagrać całkiem mechanicznie w pbf, niemniej w rozliczeniach tego wymagających będą decydowały kości. Bohaterowie zacznają jako gang, czyli zbieranina znających się od dłuższego/krótszego czasu rządnych przygody/bogactwa/nie mających nic innego do roboty/znających cel samemu sobie awanturników/podróżnych, którzy są na szlakach Dzikiego Zachodu. Zalecam profesje pasujące do tego konceptu drużyny. Aby Wam ułatwić pierwsze koty za płoty między bohaterami, po przyjęciu do gry będzie wspólnie omówione kto z kim wódkę pił i gdzie. Czas - po wojnie secesyjnej, powiedzmy w 1876 roku. Gdzie? No na Dzikim Zachodzie Będziemy się trzymać tylko najbardziej znanych wydarzeń tego okresu, więc nie traktujmy przygody jako skostniałe odzwierciedlenie realiów historycznych, choć wydaje mi się, że i nic drastycznie sprzecznego się w grze też się nie znajdzie. (Chyba, że z mojej niewiedzy). Magii nie będzie wcale, więc zagramy przyziemnie, bez fantasy. Brudny, brutalny i dziki western. Ja widziałbym klimat jak w Tombstone, Appaloosa, 3:10 to Yuma i serial Deadwood. Avatary o szerokości 200 pixeli i do max wysokości 300. Mają być klimatyczne i wyraźne. Rekrutacja potrwa do 2 listopada włącznie. Przyjmę tylu graczy ilu uznam za stosowne. Zadecyduje jakość a nie ilosć. Gotowe KP na PW a wstępne zgłoszenia i pytania w tym temacie. Nie zagadujcie na PW, chyba, że zaczniemy konsultować koncept postaci, bo nie ręczę za stan pojemność skrzynki, a jak gotowe KP się odbije to wyślijcie na drugi dzień, bo staram się czyścic regularnie. 18+ (a jeszcze fajniej byłoby 21+ choć w dowód zaglądał nie będę), bo będzie niegrzecznie, wuje i ciotki będą sadzone, gwałt i przemoc na organizujących się terenach USA będzie prawem i bezprawiem, itd. Wiadomo, że w internecie to raczej nikt się nie zgorszy, ale chodzi mi raczej o to, że nie chcę prowadzić dla tych mniej dojrzałych graczy. Zainteresowani grą, do stworzenia KP muszą niestety przejść przez kilka punktów. Mam nadzieję, że o niczym nie zapomniałem i że jest wszystko czytelne i intuicyjne. W razie jakby co to nie bójcie się zadawać mądrych pytań. 1. POCHODZENIE plus płeć i wiek Korzenie dają bonusy lub minusy Cytat:
2. ZDOLNOŚCI czyli potencjał w 5 stopniowej skali: Cytat:
do rozdziału 10 punktów na zdolnosci, przy czym 1 to wymagane minimum a 5 to maximum Fizyczne Czujność Kreatywność Rozumu Charyzma 3. PROFESJA Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
PROFESJE INDIAN Cytat:
Cytat:
3. UMIEJĘTNOŚCI nabyte w 8 stopniowej skali: Cytat:
Umiejętności będą sklasyfikowane w grupy bazujące na zdolnościach i każda zaproponowana profesja ma już gotowe na starcie, jak to jest podane wyżej. Do rozdziału jest 30 punktów na umiejętności, podanych przy każdej gotowej profesji. Można dopisać nowe, ale trzeba wydać wtedy na nie dwa razy więcej punktów. Nie będzie ta zasada dotyczyć profesji DRIFTER FIZYCZNE (opiszę tę kategorię bardziej – uszczegóławiając, co rozumiane będzie pod nazwą, żeby lepie ogarnąć pozostałe; reszta mam nadzieję będzie już intuicyjnie, ale pytać jak są duże wątpliwości) Atletyzm: wspinaczka, pływanie, rzucanie, wysortowanie oraz walka siekierą i tomahawk Broń palna: obsługa pistoletów, strzelb, karabinów i shotgunów Ciche chody: wiadomo skradanie się, czołganie, pozostawanie w ukryciu, działanie dyskretne Fiznezja: zwinne paluszki, kradzież kieszonkowa, otwieranie zamków i sejfów Jeździectwo: te wierzchem jak i powożenie pojazdów zaprzęgowych Liny: lasso i pejcz Łodzie: budowa i obsługa tratw, kanu, łodzi wiosłowych i żaglowych Łucznictwo: strzelanie i budowa łuku Mordobicie: wiadomo walka wręcz Szabla: bardzo rzadka umiejętność spotykana u oficerów, więc kto nim nie jest/był to nie umie, chyba, że wynika z historii, np Cudzoziemiec Walka nożem: wiadomo przez się CZUJNOŚĆ Dochodzenie/Śledztwo Kradzież Legendy Picie Przesłuchanie Szulerka Tropienie KREATYWNOŚĆ Sztuka Projektowanie Kamuflaż Fałszerstwo Literatura Muzyczne ROZUM Akademickie Biznes Dobra materialne Dwujęzyczność Dziki Zachód Kowalstwo Materiały wybuchowe Medycyna Nauka Opanowanie Opieka nad zwierzętami Przetrwanie w dziczy Przetrwanie w mieście Stolarka Wiedza ogólna CHARYZMA Aktorstwo Ceremoniały Komercja Miejski szczur Negocjacja Uwodzenie Zastraszanie 4. WYBÓR WAD i ZALET Jeżeli wynika z profesji jako gotowa wada lub dar to trzeba tylko nanieść na kartę. Jak jest wyszczególniona lecz nie podana, znaczy , że zostanie przydzielona z góry po zgłoszeniu i wybraniu profesji a jeszcze przed napisaniem historii. A jeśli ktoś ma np. Wadę praworządny i chce ją znieść to może przyjmując na siebie wadę: wyjęty spod prawa co musi wynikać z historii postaci. W drugą stronę to jednak już gorzej zadziała ,tzn wyjęty spod prawa raczej nie zrobi się praworządny choć teoretycznie i fabularnie wszystko można wykombinować. Cytat:
5. HISTORIA POSTACI. Max 2 strony A4. Ma być fabularnym (i luźnym) opisem mechanicznej czesci KP i ma z niej tez wynikać charakter, motywacje oraz podstawowy ekwipunek bohatera. Nie szalejemy z tymi fantami, ale to do ustalenia. Link do sklepu -> http://lastinn.info/komentarze-do-se...tml#post325825 MECHANIKA kto nie lubi kostkologii to nie czytać dalej Dla lubiących wiedzieć jak działa mechanika, to w praktyce zdany test mechanicznie będzie wynikiem rzutu niższego od skila totalnego (zdolność + umiejętność) z dodatnimi lub ujemnymi modyfikatorami wynikającymi z okoliczności, czyli: Banalnie proste: -1 do -2 Rutynowe: 0 do 1 Złożone: 2 do 3 Wyzywające: 4 do 5 Niemożliwe: 6 do 7 Jeżeli czynność jest zupełnie nietrenowana, czyli równa 0, to oczywiście będzie brana pod uwagę tylko związana z tą kategorią zdolność bohatera bez dodawanej do rozliczenia nabytej umiejętności. ZDROWIE BOHATERA będzie w 5 stopniowej skali w trzech kategoriach: Głowa, czyli stan bohatera po alkoprocentach i chemii (opium, laudanum, peyotle); Fatyga, czyli wiadomo co (stan po wysiłku fizycznym); pod to również podejdzie trauma psychiczna oraz obrażenia od mordobicia, młotka, pałki, kamienia, butelki, kopnięcie konia, upadek z konia; słowem standardowe potłuczenia i obicia; przekroczenie skali przenosi w Kuku Obrażenia, czyli rany fizyczne od broni palnej, łuku, białej i pejcza KONIE Będą miały swoje zdolności, czyli fizyczne i czujności. Zdrowie konia będzie mierzone zmęczeniem i obrażeniami. Będą też posiadały wady i zalety. Zapraszam serdecznie!
__________________ "Lust for Life" Iggy Pop 'S'all good, man Jimmy McGill Ostatnio edytowane przez Campo Viejo : 28-10-2011 o 23:28. Powód: poprawki umiejętności + profesje Indian | |||||||||||||
16-10-2011, 10:32 | #2 |
Reputacja: 1 | Możesz coś konkretniejszego powiedzieć o pomyśle na fabułę? Po za tym... wiem, że Dziki Zachód to zasadniczo męski świat, ale mimo wszystko nie brakowało tam kobiet Jak się zapatrujesz na graczki i kobiece postacie w sesji? |
16-10-2011, 10:46 | #3 |
Reputacja: 1 | Wyrażam wstępne zainteresowanie. Rozsądne założenia i smakowite inspiracje. Od razu zaznaczam, że jeżeli coś więcej się z tego urodzi, to raczej nie przed końcem miesiąca. Powodzenia. |
16-10-2011, 17:52 | #4 |
Northman Reputacja: 1 | Fabuła nie zakłada, że bohaterowie są mieszkańcami miasteczka z ciepłymi posadkami, rodzinami pod skrzydełkiem lub w ich cieniu. Istnieje taka opcja to ustaleniu konceptu niektórych graczy, ale wolałbym aby gracze byli od razu razem na szlaku. W terytorium inkorporowanym do USA lub na jego pograniczu. Z postaci wyjdzie, że to banda złoczyńców, łowców nagród, czy zwykły "gang", bo tak się nazywało grupki podróżujących, niekoniecznie kryminalistycznych od razu ludzi. (Ja osobiscie wolałbym aby nie było oficjalnych stróżów prawa a jesli się trafi, to znajdę od razu przyczynę dlaczego już nie jest z odznaką.) Wtedy to ustalimy krótką, wspólną przeszłosć. W historii postaci chcę miec koncept otwarty w końcówce, żeby wspólnie zlepić drużynę. Dobrze przy zgłoszeniu dodac w tym temacie nad czym się mysli, żeby była lepsza orientacja wszystkim. Do fabuły będą wplecione takie motywy jak: Indianie, bandyci, kawaleria, oszusci, złodzieje, typowe miasteczka, gorączka złota, cattle barons, dyliżanse, intrygi, porwania a jak wspomianałem drużyna jest "gangiem" który w chwili rozpoczęcia gry jest na szlaku pomiędzy jednym a drugim miejscem. Przygoda będzie się toczyc w przejezdnych miasteczkach, osadach czy moze nwet indiańskich wiosach oraz w górach, preriach i lasach. To czy będą to uciekający przed prawem czy szukający pracy/przygody bogactwa bohaterowie wyjdzie w praniu jak dostanę koncepty. Kobiety jak najbardziej mile widziane. Od prostytutek do Inadianek przez oszustki, "rewolwerki" czy co tak jeszcze wyobraźnia podpowie. Kobieta może byc niemal każdym, (prócz byłym żołnierzem i raczej szeryfem/deputowanym) bo taka jest specyfika Dzikiego Zachodu. Dzikiego i dopiero cywilizującego się.
__________________ "Lust for Life" Iggy Pop 'S'all good, man Jimmy McGill |
16-10-2011, 20:21 | #5 |
Reputacja: 1 | Hm, mam ochotę spróbować swoich sił. Myślę o łowcy nagród, chociaż korci mnie totalny wykolejeniec, sadysta i ogólnie, diabeł wcielony. Ale chyba łowca nagród :P
__________________ – ...jestem prawie całkowicie przekonany, że Bóg umarł. – Nie wiedziałem, że chorował. |
16-10-2011, 20:45 | #6 |
Northman Reputacja: 1 | Jak długo diabel wcielony nie jest poszukiwany listem gończym i/lub działa na terenie, gdzie nie jest znany z gęby i ukrywa swoją tożsamośc, to może bawic się w "Bouty Hunter'a" ile wlezie. W inkorporowanych terenach kryminalistą się staje po wyroku sędziego, podejrzanym i sciganym można byc przez Szeryfa. Armia sciga dezerterow wszedzie. Bouty Hunters też. Tam gdzie biali organizują sie w swoje społecznosci jeszcze na terenach ziemi niczyjej (a dokładniej Indian) wszystko jest do gory nogami i między prawem i bezprawiem jest cienka linia. Takie miasteczka przyciągają też wszystkich mentów i zabijaków lub chcących zacząc wszystko od nowa.
__________________ "Lust for Life" Iggy Pop 'S'all good, man Jimmy McGill |
16-10-2011, 20:46 | #7 |
Reputacja: 1 | Ja już mechanicznie zrobiłem postać, ale zwróciłem uwagę na to, że niektóre umiejętności powinny być darmowe na przykład do 2 poziomu. Jakie? Jeździectwo, czy mordobicie na ten przykład. |
16-10-2011, 20:50 | #8 |
Northman Reputacja: 1 | Niekoniecznie. Od tego są punkty aby je wydawac. Nie każdy umie jeździc jak nie każdy umie prowadzic samochod w dzisiejszych czasach. Jak traper chce umiec jeździc to sie nauczył wydając punkty. Tam samo z mordobiciem. Nie wszyscy mają do tego jaja i predyspozycje fizyczne. Niektórzy wolą walczyc nożem, strzelac lub unikac takich konfliktów. Edit: Ponadto to, że ktos nie ma umiejętnosci mordobicie nie znaczy, że nie może się bic. Do testów będzie brana pod uwagę tylko zdolnosc fizyczna (bez umiejętnosci jak jest równa 0). Jak trafi na równego lub niewiele lepszego od siebie to może spusci mu łomot. Jak trafi na lepszego to pewnie oberwie. W pierwszym poscie wyjasniłem różnice pochodzenia między imigrantem a cudzoziemcem, bo choc logicznie to niemal to samo, to nie do końca w zamierzeniach takim jest. Podpowiadam też, że warto mieć ogólny pomysł na postać, podać mi pochodzenie i profesję oraz ilosć wziętych na siebie wad i darów dodatkowych, a wtedy podeslę wylosowane zalety i kilka przywar (żeby tu mieć wąski wybór), co może pomóc w pisaniu historii postaci. Nie daję Wam wolnej ręki na wybór obciążeń lub ułatwień, bo zazwyczaj dary zażyczone przez graczy są zarąbiste (wiem bo sam tak robię czasami a wady cieniutkie lub "do życia". A wada to ma być wada. Z grubej rury. Tak jak dar. Szczególne i wyjątkowe. Póki co są cztery luźne koncepty postaci, w tym jeden prawie na ukończeniu.
__________________ "Lust for Life" Iggy Pop 'S'all good, man Jimmy McGill Ostatnio edytowane przez Campo Viejo : 17-10-2011 o 05:59. |
17-10-2011, 09:59 | #9 |
Reputacja: 1 | Ja mam koncepcje,byłego kawalerzysty,białego Amerykanina, wada i dar to po po jednej chyba starczy ale na to jeszcze nie mam pomysłu:P Historia postaci powoli rodzi się w mojej głowie |
17-10-2011, 10:14 | #10 |
Reputacja: 1 | Ja tworzę (w sumie już wysłałem pierwsze teksty) przyjaciela wszystkich innych postaci graczy, który niewiele się odzywa, ale chętnie uczestniczy w strzelaninach, dawaniu komuś w mordę i różnego typu śledztwach. Ta postać w żadnym wypadku nie powinna być odłączana od drużyny. W przypadku, w którym wszyscy trafią do więzienia prócz Huberta raczej nie liczcie na jego pomoc... no chyba, że zdołałby wymordować całe miasteczko... Hubert nie jest finezyjny. |