Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 19-05-2013, 14:55   #11
 
Poker123's Avatar
 
Reputacja: 1 Poker123 wkrótce będzie znanyPoker123 wkrótce będzie znanyPoker123 wkrótce będzie znanyPoker123 wkrótce będzie znanyPoker123 wkrótce będzie znanyPoker123 wkrótce będzie znanyPoker123 wkrótce będzie znanyPoker123 wkrótce będzie znanyPoker123 wkrótce będzie znanyPoker123 wkrótce będzie znanyPoker123 wkrótce będzie znany
Postać kanoniczna kojarzy mi się z matematyką i równaniami ;D

Szczerze nie do końca rozumiem pojecie bohater kanoniczny. Jeżeli jest tak jak napisał Highlander, to zacytował i udzielił prawidłowej odpowiedzi.

Każda postać jest rozpatrywana raczej z osobna. Był przypadek że gracz chciał dołączyć z postacią Kizaru (OP). Postać do świata nie weszla tylko z powodu konfliktu statystyk. Chciano ją stworzyć zbyt potężną jak na sam początek historii.
Co do innych postaci : "wyjdzie w praniu".

Wspominając przypadek Kakashiego przedstawię moje pomysły.
- do historii można go wprowadzić za młodu (kiedy był jeszcze uczniem 4 hokage). Tłumaczy to tym samym niskie umiejętności postaci.
- wprowadzenie do historii po starciu z Painem (podczas ataku na konohe). Bez spoilerów kto wie o co chodzi to dobrze. Dodatkowym elementem była by tu utrata pamieci.
- jakiÅ› nieznany incydent i jego zaginiecie

Możliwości jest sporo. Chociaż wasze pomysły na postacie wydają się o wiele ciekawsze.
 
__________________
Kanbaru Suruga: Skoro nie cieszy cię zbereźna rozmowa z młodszą dziewczyną, jak masz zamiar przetrwać w społeczeństwie?
Poker123 jest offline  
Stary 19-05-2013, 15:23   #12
 
Darth's Avatar
 
Reputacja: 1 Darth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłość
Hmm. A jak potężna powinna być postać? I tak w zasadzie, to czemu nie zrobić całej drużyny potężnych postaci na sam początek? Nie ma przecież przeciwwskazań z technicznego punktu widzenia.

Na podstawie znanych wszystkim bohaterów Shonenów, na jakim poziomie widziałbyś postać?
 
__________________
Najczęstszy ludzki błąd - nie przewidzieć burzy w piękny czas.
Niccolo Machiavelli
Darth jest offline  
Stary 19-05-2013, 16:00   #13
 
Poker123's Avatar
 
Reputacja: 1 Poker123 wkrótce będzie znanyPoker123 wkrótce będzie znanyPoker123 wkrótce będzie znanyPoker123 wkrótce będzie znanyPoker123 wkrótce będzie znanyPoker123 wkrótce będzie znanyPoker123 wkrótce będzie znanyPoker123 wkrótce będzie znanyPoker123 wkrótce będzie znanyPoker123 wkrótce będzie znanyPoker123 wkrótce będzie znany
Dlaczego nie zrobić drużyny super bohaterów? Tak. Od strony technicznej przeciwwskazań nie ma. Poziom jednych bestii musiałby wzrosnąć, inne pozostały by słabe. Gorzej jest z NPC części zaplanowanych postaci raczej nie mógł bym zmienić, a nawet jeśli mogło by to spowodować zamieszanie.
Innym powodem są potężni NPC indywidua swoich światów. Nie lepiej jest dążyć do jakiegoś celu np. pokonania takowej osoby czy też obalenia bogów?
Czy lepiej jest być na tyle silnym by zrobić to od razu bez przygotowań.

Czy nie lepiej jest więc "od zera do bohatera" zamiast "góra stoi na drodze to ją przestawmy"? ;D

Jak to odnieść do shounenów skoro każda postać jest indywidualna? Samych zdolności jest od groma, nie mówiąc już o cechach i elementach historii, systemach indywidualnych.
Jeżeli wejdziesz ze zbyt przesadną postacią (przynajmniej w moim uznaniu). To po prostu powiem co trzeba ograniczyć/poprawić. Mogę również zaakceptować postać nadkładając na nią moje ograniczenia.
Lubię przykład szermierza 4 mieczy. Miecze niezwykłe i przywiązane emocjonalnie do właściciela. Po wejściu do świata znikły. Lecz gdzieś tam są. Powstał cel ich odnalezienia i znalezienia jakichś chwilowych zamienników gdyż postać stała się bezbronna (przynajmniej w pewnym stopniu).

Wszystko można ustalić. Masz pytanie szczegółowe typu czy to się nada czy taka moc postaci nie jest zbyt przesadna? Zadaj je a odpowiem. Gdybanie o indywiduach bez przykładów jest zbyt ogólnikowe.
Death Note zabroniony, Geass po części także. :P
 
__________________
Kanbaru Suruga: Skoro nie cieszy cię zbereźna rozmowa z młodszą dziewczyną, jak masz zamiar przetrwać w społeczeństwie?
Poker123 jest offline  
Stary 19-05-2013, 16:38   #14
 
Highlander's Avatar
 
Reputacja: 1 Highlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputację
No i jest czerwona lampka. Powiem tak: Nawet super bohaterowie nie są wszechmogący. Mają spory zakres umiejętności i mocy, ale moce te nie zawsze są w stanie rozwiązać każdy ich problem, nawet jeśli ci bardzo tego chcą. Istnieje powód dla którego Batman nie jest w stanie usunąć przestępczości z Gotham. A chociaż Spider-Man potrafi jednym ciosem obalić Tyranozaura, to nie jest zdolny przywrócić życia wujkowi którego kochał i ubóstwiał, którego słowa zainspirowały go do walki ze złem. Dodatkowo, wystarczy spojrzeć na grupy pokroju X-Men, Avengers, Exiles czy też (do mniejszego stopnia) Thunderbolts. Czy ich członkowie są potężni? Jak najbardziej. Czy są na tyle koksiarscy by bezstresowo przeskoczyć każdy problem, który stanie im na drodze? Oczywiście, że nie. Jeśli mają mieć jakiekolwiek szanse na powodzenie (lub zwyczajne przeżycie), muszą współpracować żeby osiągnąć cel, być graczami zespołowymi.

Cytat:
Czy nie lepiej jest więc "od zera do bohatera" zamiast "góra stoi na drodze to ją przestawmy"? ;D
Bez tego smileya mocno bym się zastanowił, ale z nim... ech. Po co pytać, skoro widać na jaką odpowiedź się liczy? Swoje jednak powiem: Nie popadajmy w myślenie dwutorowe, które tutaj objawia się w postaci Startowego Szaraka Smitha i wcześniej wspomnianego Destruktora Światów +50. Gracze są zmiennymi bestiami, które potrzebują stałego zabawiania. Czy nie lepiej dać im z początku trochę więcej zabawek, dzięki którym mogliby dowieść jak bardzo są unikalni i wywrzeć większy wpływ na świat przedstawiony? Rozumiem, że MG ma swój scenariusz i swoje plany, ale kurczowe i bezwzględne trzymanie się takich ustaleń prowadzi jedynie do poważnej migreny, MGowania po szynach i szybko pustoszejącego wątku sesyjnego. Oczywiście jest to Twoja piaskownica i Twoje zabawki, ale czasem warto odrobinkę popuścić smyczy.
 
__________________
Beware he who would deny you access to information, for in his heart he dreams himself your master.
- Commisioner Pravin Lal, Alpha Centauri
Highlander jest offline  
Stary 19-05-2013, 17:20   #15
 
Darth's Avatar
 
Reputacja: 1 Darth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłość
Highlander ma rację i dobrze prawi. Zawsze znajdzie się większa ryba.

Weźmy mój ulubiony przykład: One Piece. Czy Luffy jest potężny? Jak najbardziej. Ma na swoim koncie dużo osiągnięć, w tym pokonanie dwóch Schibukai. Czy to czyni go niepokonanym? Nie. W najmniejszym nawet stopniu.

To że mogę pokonać Robba Lucciego nie znaczy że mam dość siły by solować Akainu.

A nawet jeśli miałbym, to nie miałbym siły by solować Whitebearda. Albo Shanksa.

Co więcej, na ten przykład znów posłużę się przykładem Luffiego: Wszystkie jego walki z bossami do tej pory były walkami jeden na jednego. Część przegrał część wygrał. Dlaczego nie można by przyjąć takiego założenia dla sesji? Dlaczego gracze muszą być zmuszeni do zgrupowania się w drużynę, albo wykorzystywania NPCów? Dlaczego na ten przykład nie mógłbym zagrać Akainu na pełnej mocy, i dostawać solowych przeciwników dostosowanych do mojego poziomu? Albo nawet, dlaczego nie mogę grać solo? Taka opcja powinna być dla mnie możliwa, bo na chwilę obecną nie mogę zrobić postaci samotnika, gdyż MG powiedział właśnie że ZGINĘ jeśli nie będę mieć NPCów albo nie będę w drużynie.
 
__________________
Najczęstszy ludzki błąd - nie przewidzieć burzy w piękny czas.
Niccolo Machiavelli
Darth jest offline  
Stary 19-05-2013, 17:47   #16
 
Highlander's Avatar
 
Reputacja: 1 Highlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputację
Ugh. Moje rozumowanie było nieco inne. Ja nadal wychodzę z założenia, że sesja solowa to karkołomny pomysł, a i w kupie zwykle raźniej. Za przykład niech posłużą Slayers. Wszyscy bohaterowie byli na swój sposób unikalni (zakładając, że stereotypy fantasy mogą być unikalne). Każdy z protagonistów stał wysoko ponad poziomem zwykłego śmiertelnika, ale... zawsze trafiała kosa na kamień. Musieli łączyć siły żeby rozwikłać zagmatwane magiczne zagadki i pokonać wielkich złych. To moim zdaniem jest idealna koncepcja. Mamy pokaźną moc, ale jest i konieczność pozostania zespołem. Marchewka i kijek. Postaci unikalnych płatków śniegu, które nie potrzebują nikogo innego i porozumiewają się tylko mruknięciami po prostu nie stanowią dobrego materiału na bohaterów RPG. Nieważne czy są tacy ze względu na trudne dzieciństwo, czy przez inną traumę. Dlaczego? Bo MG założył odgórnie sesję grupową dla 3+ graczy. A z taką ilością oddzielnych wątków projekt zwykle nie ma szans na powodzenia. Epizodyczne oddzielenie od grupy jest oczywiście możliwe, ale tercet oddzielnych wątków gdzie każdy ciągnie w swoją stronę? Przy czymś takim nawet naprawdę zaangażowany w projekt MG nabawi się myśli samobójczych.

Ja w tym momencie skłaniam się jedynie w stronę podbicia nieco możliwości postaci.
 
__________________
Beware he who would deny you access to information, for in his heart he dreams himself your master.
- Commisioner Pravin Lal, Alpha Centauri
Highlander jest offline  
Stary 19-05-2013, 18:19   #17
 
Darth's Avatar
 
Reputacja: 1 Darth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłość
Hmm. Uwierzyłbym gdybym nie widział robienia czegoś takiego w praktyce z dobrymi skutkami.

Co więcej, nie mam nic przeciwko istnieniu drużyny. Protestuję natomiast przeciwko uwadze że musimy koniecznie z każdym przeciwnikiem walczyć jako drużyna. Powiem więcej, we wszystkich dotychczasowych sesjach bazowanych na anime/mandze w których grałem rozwiązanie jeden gracz vs jeden przeciwnik sprawdzało się wyjątkowo dobrze, i nigdy nie było z nim żadnych problemów.
 
__________________
Najczęstszy ludzki błąd - nie przewidzieć burzy w piękny czas.
Niccolo Machiavelli
Darth jest offline  
Stary 19-05-2013, 20:11   #18
 
Poker123's Avatar
 
Reputacja: 1 Poker123 wkrótce będzie znanyPoker123 wkrótce będzie znanyPoker123 wkrótce będzie znanyPoker123 wkrótce będzie znanyPoker123 wkrótce będzie znanyPoker123 wkrótce będzie znanyPoker123 wkrótce będzie znanyPoker123 wkrótce będzie znanyPoker123 wkrótce będzie znanyPoker123 wkrótce będzie znanyPoker123 wkrótce będzie znany
Może to dziwnie za brzmi ale dopiero teraz zrozumiałem o co chodzi.
Wszystkie uwagi osób doświadczonych są mile widziane. Dziękuję za nie. (liczę na więcej)
Nie jestem doświadczony w prowadzeniu sesji (ta jest 2 którą prowadzę).

Cytat:
Powiem więcej, we wszystkich dotychczasowych sesjach bazowanych na anime/mandze w których grałem rozwiązanie jeden gracz vs jeden przeciwnik sprawdzało się wyjątkowo dobrze, i nigdy nie było z nim żadnych problemów.
To zależy od umiejętności GM-a. Nie powinno porównywać się systemu prowadzenia sesji 2 różnych osób. Właśnie przez wzgląd na doświadczenie.
Nie wiesz czy ten sam system w moim wykonaniu będzie tak samo sprawny.

WracajÄ…c do tematu debaty.
Również uważam że walki 1 vs 1 są o wiele bardziej efektywne. I w drodze ugody wyrażam na nie zgodę. Co do bossów (rozumianych u mnie przez 6 istot) nadal walki będą drużynowe. Co do osobistych walk będzie rożnie czasem może zdarzyć się walka drużyna vs drużyna lub każdy z graczy uzyska swojego przeciwnika (w tym zamyśle rozumianego jako mniejsi/więksi wrogowie). Albo przyjdzie wam stanąć całą grupą przeciw jednemu przeciwnikowi. Będzie różnie.

Co do większych zdolności nadal niezbyt to widzę... ale mogę się z tym zgodzić. Tylko pytanie: Na ile?
Nie chcę bogów! (w rozumieniu innej funkcji niż przeciwnicy) ;D
Mój przyjaciel, który możne dołączy do sesji, zazwyczaj próbuje obalić mój system dobierając tak umiejętności by szybko zyskać niezwykle potężne zdolności. Więc w moim zamyśle zawsze pozostają ograniczenie postaci.
Oczywiście mogę zejść z tych założeń tylko to wszystko zależy od postaci.

Co do:
Cytat:
Albo nawet, dlaczego nie mogę grać solo? Taka opcja powinna być dla mnie możliwa, bo na chwilę obecną nie mogę zrobić postaci samotnika, gdyż MG powiedział właśnie że ZGINĘ jeśli nie będę mieć NPCów albo nie będę w drużynie.
Nic takiego nie powiedziałem, ale na pewno nie miałem nic takiego w zamyśle.
Chodzi mi jednak o to że NPC mogą, jak wiadomo, być w 3 stosunkach wróg, przyjaciel lub bezstronny. Zależnie od sposobu gry i wybieraniu "odpowiednich opcji" stosunek NPC może się zmienić. Najważniejsze by nie podpaść tym najsilniejszym.

Co do samego samotnika. W mojej sesji jest to dozwolone. Tworzy mi to więcej roboty ale jest możliwe.
Ale co w tedy jeżeli każdy z graczy chciałby być takim samotnikiem?
Wtedy odpowiedź jest prosta.
-zmuszę ich by byli w drużynie (już kiedyś próbowałem za pomocą specjalnych obręczy)
-Pozwolę by grali swobodnie (lecz do tego potrzebował bym gotowego forum [a nie tylko jednego tematu na forum])
Jeden samotnik przejdzie tylko jaki jest sens grać samotnie.
Rozumiem odłączać się od drużyny w celu poszukiwań czegoś, ale ciągła gra samotnika mija się z celem. (choć jest ona prostsza w rozwoju historii)

Najważniejsze że to gracze tworzą historię ja kontroluję tylko jej ogólny zamysł i główne punkty.
 
__________________
Kanbaru Suruga: Skoro nie cieszy cię zbereźna rozmowa z młodszą dziewczyną, jak masz zamiar przetrwać w społeczeństwie?

Ostatnio edytowane przez Poker123 : 19-05-2013 o 20:19.
Poker123 jest offline  
Stary 19-05-2013, 20:24   #19
 
Darth's Avatar
 
Reputacja: 1 Darth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłość
Cytat:
Co do większych zdolności nadal niezbyt to widzę... ale mogę się z tym zgodzić. Tylko pytanie: Na ile?
Nie chcę bogów! (w rozumieniu innej funkcji niż przeciwnicy) ;D
Powiedziałbym... Cztery zdolności, pięć umiejętności plus Ulti finishing move, jedna pasywna.

Cytat:
Co do samego samotnika. W mojej sesji jest to dozwolone. Tworzy mi to więcej roboty ale jest możliwe.
Ale co w tedy jeżeli każdy z graczy chciałby być takim samotnikiem?
Wtedy odpowiedź jest prosta.
-zmuszę ich by byli w drużynie (już kiedyś próbowałem za pomocą specjalnych obręczy)
-Pozwolę by grali swobodnie (lecz do tego potrzebował bym gotowego forum [a nie tylko jednego tematu na forum])
Jeden samotnik przejdzie tylko jaki jest sens grać samotnie.
Rozumiem odłączać się od drużyny w celu poszukiwań czegoś, ale ciągła gra samotnika mija się z celem. (choć jest ona prostsza w rozwoju historii)
Hmm. Z technicznego punktu widzenia potrzebujesz wystarczy ci jedno forum, plus Google Docs. Po prostu robisz osobne wątki dla graczy którzy akurat nie chcą pozostać z drużyną. Plus, wątek główny może przeplatać się z wątkami indywidualnymi. To by pozwoli ci tworzyć i rozwiązywać drużynę jak akurat byłoby ci to potrzebne.
 
__________________
Najczęstszy ludzki błąd - nie przewidzieć burzy w piękny czas.
Niccolo Machiavelli
Darth jest offline  
Stary 19-05-2013, 21:25   #20
 
Poker123's Avatar
 
Reputacja: 1 Poker123 wkrótce będzie znanyPoker123 wkrótce będzie znanyPoker123 wkrótce będzie znanyPoker123 wkrótce będzie znanyPoker123 wkrótce będzie znanyPoker123 wkrótce będzie znanyPoker123 wkrótce będzie znanyPoker123 wkrótce będzie znanyPoker123 wkrótce będzie znanyPoker123 wkrótce będzie znanyPoker123 wkrótce będzie znany
Cytat:
Cztery zdolności, pięć umiejętności plus Ulti finishing move, jedna pasywna.
Zdolności = specjalności raczej będą się powtarzać. Oczywiście nie liczymy tych oczywistych. Ale zgoda 3-4 zdolnosci
Technik 5 - ok
Ulti finishing move jako dodatkowa technika raczej odpada - będzie wliczony w licznik 5 technik
Pasywaka= zdolnosć specjalna = cecha specjalna musi przypaść do gustu bym ją zaakceptował. Znudziło mnie "wzmocnienie kosztem zdrowia". Jeżeli ktoś jej nie wpisze nic się nie stanie, a czasem (w wypadku braku) mogę takową nałożyć bez wasze wiedzy. Coś takiego wykorzystałem w prologu. Szkoda że na niewłaściwą osobę.
 
__________________
Kanbaru Suruga: Skoro nie cieszy cię zbereźna rozmowa z młodszą dziewczyną, jak masz zamiar przetrwać w społeczeństwie?
Poker123 jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest WÅ‚.
Uśmieszki są Wł.
kod [IMG] jest WÅ‚.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
Pingbacks sÄ… WÅ‚.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:15.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172