Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


Zobacz wyniki ankiety: Opcja nr
1 2 12.50%
2 11 68.75%
Rób obie na raz 3 18.75%
Głosujących: 16. Nie możesz głosować w tej sondzie

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 11-08-2018, 09:13   #1
Dział Fantasy
 
Reputacja: 1 Avitto ma wyłączoną reputację
WFRP - zasoby i ich dystrybucja

Cześć,

Chwilę ostatnio rozmawiałem z Dhratlachem o możliwości przeniesienia pewnego cRPG na PBF, wyklarowały się dwie opcje pomiędzy którymi chciałbym abyście zagłosowali byśmy wiedzieli, któremu projektowi poświęcić czas w pierwszej kolejności.

1. BG jako zarządcy wiosek na atakowanym terenie organizują się by podjąć walkę/zminimalizować straty. Właściwy front walk znajduje się kilka mil obok. Najazd zastał ich przed zbiorami lub zimą, cierpią na niedostatek informacji a jak na złość wojska stacjonują w drugim końcu regionu. Uciekać nie bardzo jest gdzie, skoro lasy wydają się już obecnie pełne nieumarłych/zwierzoludzi/grasantów z południa.
Kontakt miedzy BG jest możliwy, ale trudny. Posłaniec może nie dotrzeć, przekazać informację błędnie (z premedytacją lub nieintencjonalnie) a spotkania twarzą w twarz są obarczone ryzykiem utraty życia w bolesny sposób.
Oznaczone na mapie wioski tworzyć będą sieć zaludnienia - gdy któryś z BG przegra i jego wioska upadnie pod naporem wroga pozostali nie tylko będą zmuszeni poradzić sobie z większą ilością przeciwników ale także z uchodzącą przed konfliktem ludnością.
Mamy wtedy nie tylko zarządzanie zasobami, ale także interakcje ze stronnikami (podległa straż i urzędnicy, środowiska religijne, cechy i zwierzchnik - lokalna szlachta). Postaci koniecznie zaawansowane.

2. Grupa postaci ucieka przed Siłami Chaosu w lasy mając nadzieję na ujście z życiem. Po dniach tułaczki i totalnym zagubieniu w terenie, który im nie sprzyja natrafiają na opuszczoną wioskę, w której ani śladu dawnych mieszkańców.
Tutaj zaczyna się rozgrywka. Gracze muszą współpracować by rozbudować wioskę (głównie systemy obronne jak palisada, fosa, brama etc. ale można rozszerzyć na naprawę budynków i rozbudowę warsztatów). Robią to poprzez wypady na okoliczne tereny i odnajdowanie Punktów Korzyści (skupiska dobrego jakościowo drewna, stawów z rybami, zagajników z ziołami, grzybami, ukrytymi skarbami czy opuszczonymi ruderami etc.) ale każde PK ma ograniczoną pulę surowców, a "narzędzia" się zużywają i trzeba je naprawiać.
W nocy następuje Atak i w zależności od tego co udało się wybudować i jakie inne przewagi znajdują się po stronie graczy mają oni szanse przetrwać lub polec. W pierwszym przypadku ich obrona będzie wymagać naprawy, w drugim... Krew dla Boga Krwi.

Zasadniczą różnicą między wariantami jest konieczność współpracy. Pomniejszymi: punkt widzenia na sytuację, w której należy przetrwać, dostępność dóbr i zasobów ludzkich.
Oba warianty mają natomiast jedną cechę wspólną. Moim zdaniem bez doca nie ruszymy, osobny dla każdego gracza to konieczność w pierwszym przypadku. W drugim zaś konieczny co najmniej jeden wspólny, żeby kolejka do ataku nie trwała 5 czy 6 tygodni. Idea jest taka, by co tydzień czasu rzeczywistego Gracze musieli mierzyć się ze "szturmem".
 
Avitto jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:23.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172