|
Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
21-06-2023, 09:40 | #11 | ||
Majster Cziter Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
__________________ MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić | ||
22-06-2023, 19:01 | #12 |
Reputacja: 1 | Czy Temerarios de Soto jest typową grupą najemników, którzy zrobią prawie wszystko dla prawie każdego, byle dobrze płacił (pewnie z wyłączeniem skrajności, jaką w Warhammerze jest Chaos)? A jeżeli nie, to jakie stawia sobie ograniczenia? Czy można mieć "kosę" z jakimś członkiem grupy opisanym w Galerii Bohaterów? Przyjmijmy założenie, że aktualny stan konfliktu jest taki, że na żądanie dowództwa obie strony lojalnie powstrzymują się od rękoczynów i gorszych rzeczy, ale mogą sobie robić problemy w sprawach (interesach?) pozagildyjnych. |
22-06-2023, 19:36 | #13 | ||
Majster Cziter Reputacja: 1 | Cytat:
- Odpadają wszelkie "złe postacie". Czyli mutanci, zwierzoludzie, kultyści Chaosu, Mroczne Elfy itd. - Ogólnie byłoby mi łatwiej coś powiedzieć więcej na jakimś konkretnym przykładzie a nie tak ogólnie Cytat:
__________________ MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić | ||
23-06-2023, 21:02 | #14 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Więc w ramach konkretnego pytania - jakiego rodzaju działania mógłby podjąć Grzywka w ramach zadań Śmiałka, poza dowiedzeniem się czegoś w swoim środowisku? Rozumiem, że organizacja generalnie nie wnika w interesy na boku? | |
23-06-2023, 21:22 | #15 | ||
Majster Cziter Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
- Takie jakie zdecyduje Gracz. Gdyby go prowadził jako swojego BG. A jako BN to też pewnie by było jakoś powiązane z tym co robią aktywnu BG. - W mieście wciąż działa straż i inne władze więc jakieś jawne mordy, pobicia, podpalenia itd. no trzeba się liczyć, że będą zgłaszane i ścigane. Nawet jeśli margines jest większy niż przed kwarantanną. - A co do interesów poza grupą najemników to część dochodów wynikających z Rangi pochodzi z takich prywatnych inicjatyw. No i zapewne de Soto jak i reszta grupy raczej nie powinni gmerać przy takich interesach o ile nie kolidują z interesem i reputacją grupy. Więc jak ktoś sobie waży bimber w domu czy trudni się drobnym przemytem, ściąga długi, współpracuje z "dziewczynkami" to zapewne by uszło dopóki nie przyszłoby zawiadomienie, że straż kogoś takiego nie zaaresztowała. A wiadomo, ryzyko rośnie wraz z grubszymi paragrafami. Zamieszanie kogoś z grupy w jakieś machlojki, ciemne interesy wpływa na reputacje całej grupy. Więc tutaj raczej bez ekstremów. Grzywka jest tutaj właśnie takim kamieniem granicznym na co można sobie pozwolić.
__________________ MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić | ||
24-06-2023, 19:39 | #16 |
Reputacja: 1 | Co z magicznymi postaciami?
__________________ Man-o'-War Część I |
24-06-2023, 21:12 | #17 | |
Majster Cziter Reputacja: 1 | Cytat:
__________________ MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić | |
26-06-2023, 22:54 | #18 |
Reputacja: 1 | Zagrałbym Mistrzem Magii Ognia lub Metalu, albo chociaż Wędrownym Czarodziejem z kilkoma rozwinięciami, ale nie za bardzo ogarniam ten system tworzenia postaci. Dodatkowo, nie za bardzo interesuje mnie pisanie eseju, więc zapytam z góry, czy posty mogą być w pierwszej osobie i skupiać się na "akcjach", a nie "myślach" mojej postaci :P E: Widziałem w gotowych kartach Mistrza Magii Światła, jest to poziom rozwinięcia postaci, który by mnie interesował Tylko jak wyżej, nie nie końca ogarniam twój system tworzenia postaci. Gubię się przy tych rangach i punktach.
__________________ Man-o'-War Część I Ostatnio edytowane przez Baird : 26-06-2023 o 22:59. |
27-06-2023, 10:34 | #19 | |||
Majster Cziter Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
1 - Bierze się na start wszystkie cechy rasowe np. w wypadku ludzi to wszystkie cechy główne na 20 (tak samo jak w podręczniku głównym). Są one spisane w Brudnopisie na s.19. Ataki = 0, Magia - 0, Ranga = 3 (przynajmniej na tą sesję). 2 - W pakiece startowym jest 20 "podstawek" czyli umiejętności podstawowych oraz zdolności. Można je sobie dobrać wedle uznania. Albo przepisać z jakiejś podręcznikowej profesji. Podobnie z 6 umsami zaawansowanymi (różne kuglarstwa, nauki, magie, rzemiosła, wiedze, języki itd.). 3 - Można wykupić sobie coś za 4 000 pkt. Wedle cennika (Brudnopis s.19): Szybkość o 1 = 200 PD. (max o 1 na całą grę). Cechy dwucyfrowe (od WW do OGŁ) o 5 = 100 PD (max do 50, 60 i 70) Żywotność o 1 = 200 pkt. (max o 4). Atak o 1 = 300 pkt. (max do 3) Mag o 1 = 500 pkt. (max do 3) Ranga o 1 = 300 pkt. umiejętność podstawowe i zdolności = 100 - I tyle. Cała filozofia. Po prostu można sobie własną profesję złożyć samemu. Ale jak ktoś się czuje niepewnie może wzorować się na jakiejś podręcznikowej profesji. - Można też wziąć za wzór jakąś postać z Galerii Bohaterów. Albo gotowca. Albo co mi się wydaje najprostrze podmienić jakieś skille na zasadzie 1:1. - Udostępniłem też excelowe KP bo chyba wcześniej nie dałem dostępu. Ale mechanicznie tam jest ta sama mecha postaci co w docowej Galerii Bohaterów. Tylko w excel. Mnie łatwiej projektować te KP w excel bo są tam wzory jakie same liczą sumy więc łatwiej kontrolować te limity. Ktoś może sobie skopiować te indywidualne KP dla swojej postaci tylko wtedy bodajże te wzory się nie kopiują. I trzeba je policzyc samemu. Albo podbić do mnie, ja mogę komuś skopiować i wtedy są ze wzorami. Nawet jak ktoś z ciekawości chciałby się pobawić w tworzenie KP na bastionowych zasadach - Jbc to tu podaję link do takiej solowej KP w excel: https://docs.google.com/spreadsheets...MhI/edit#gid=0 - Co do tworzenia maga to chyba najdroższa punktowo zabawa. Bo Magia jest jednostkowo najdroższy zakup. A i nie wypada aby mag (podobnie jak kapłan czy szlachcic czy ktoś taki z wyższych sfer) miał niską Rangę bo się robi parodią samego siebie. A Rangi też nie są takie tanie a trzeba ich wykupić aby dochrapać się na level odpowiadający wybranej profesji. Spis dostępnych Rang: 1 - soldat, szeregowy, chłop, czeladnik > 0 podwł 2 - st.szeregowy, funkcyjny, robotnik, sługa, straganiarz > 1-2 podwł 3 - kapral, karczmarz, rzemieślnik, młynarz, kowal > 5 podwł 4 - dziesiętnik, sklepikarz, majster > 10 podwł 5 - unteroffizier, plutonowy, szef cechu, sołtys, szef składu > 20 - 30 podwł 6 - sierżant, szef małej gildii, urzędnik, skryba, uczeń maga > 30 - 60 (50) podwł 7 - setnik, lokalny kapłan, drobny szlachcic, wędrowny Magister > ok 100 podwł 8 - porucznik, przeciętny szlachcic, rycerz > ok 200 podwł 9 - kapitan, baron > ok 500 podwł 10 - major, wicehrabia > ok 1000 podwł 11 - pułkownik, hrabia > ok 2000 - 5000 podwł 12 - brygadier, markiz > dowolne 13 - generał, lord, szef Kolegium danego koloru > dowolne 14 - marszałek, elektor, Wielki Teogonista, szef Kolegiów lub zakonów > dowolne; 15 - imperator > dowolne; najwyższa władza w kraju - Podkreśliłem R 3 czyli bazowy poziom z jakiego startują BG w tej sesji. Jak widać nawet uczeń maga to wypada aby miał R 6 a pełnoprawny magister czyli wędrowny czarodziej R 7. Tego mniej więcej wszyscy się spodziewają jak słyszą "mag". To samo dotyczy kapłanów, oficerów, szlachciców itd. Oczywiście można lokalnie uznać, że ktoś ma niższą czy wyższą Rangę. Dajmy na to młodociani szlachcice czy wręcz dzieci będą miały ciut niższą Rangę niż pełnoprawni dorośli (zapewne małżeństwo) a senior rodu wyższą. To samo mag, szlachcic czy kupiec na wyjeździe, z dala od swojego naturalnego zaplecza gdzie ma pełnie swoich możliwości może mieć niższą niż powinien mieć Range. Tak np. są zaprojektowani niektórzy kupcy, rycerze czy magowie z tej Galerii Bohaterów ale i tak zwykle mają ok R 6. Ogólnie im większa różnica (zwłaszcza w dół) tym większe perypetie fabularne trzeba wymyślić aby wyjaśnić tą różnice od standardowego przedstawiciela podobnego stanu/profesji. - Ranga ma też jak choćby widać na powyższej tabelce wpływ na ilość podwładnych czy comiesięczne dochody. No i fabularnie zwykle im ma się wyższą Rangę tym większa ilość drzwi staje otworem. - Szlachcic, oficer, kapłan, mag i tego typu postacie z Rangą na 2-4 po prostu logiczne kuriozum i abominacja. Praktyka sesyjna mówi mi, że na etapie projektowania KP wielu Graczom szkoda wykupywać Rangi bo są dość drogie i aby zauważalnie odczuć ich wpływ wypada ich kupić kilka. Więc wielu z tego rezygnuje. Ale potem są zdziwieni, że w sesji świat ma opory aby im czapkować, aby zwracać się "Herr/Frau", aby wpuszczać na salony, zwraca się po imieniu bo tak się zwraca do większości ludu z gminu itd. No ale jak ktoś nie należy do śmietanki towarzyskiej świata no to tak się kogoś takiego właśnie traktuje bo tak jest ten świat ułożony. Cytat:
__________________ MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić | |||
27-06-2023, 11:58 | #20 |
Reputacja: 1 | Mam już sporą część karty na doku, później podeśle ci link. Na razie rozpisalem sciezke kariery, teraz musze podliczyc pd zeby sie w 4k zmiescic. Mam jednak zagwostke. Mam Człowieka z Ostermarku Uczeń czarodzieja. Rasowe umki i zdolnosci przepisalem z dziedzictwa sigmara. Klasowe od ucznia czarodzieja tez wszystkie przepisalem. Czy cechy glowne i drugorzedne tez sa darmowe w pierwszej prowesji, czy wszystkie cechy trzeba wykupywac za pd? Rzuty na cechy przekopiowalem z franciszki, same 20 jak chciales :P Rozumiem że mimo iż w żadnej profesji na ścieżce kariery nie ma "szału bojowego" to jednak i tak moge wykupic ja z puli 4000 PD? E: późniejsze profesje wspominają o 2 (3) magicznych przemiotach. Jak to rozwiążemy? E2: W porządku, zamiast "rzucam kulę ognia", będzie "Kruger rzuca kulę ognia." Dużej różnicy nie robi
__________________ Man-o'-War Część I Ostatnio edytowane przez Baird : 27-06-2023 o 12:08. |