Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy Oznacz fora jako przeczytane

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 01-12-2023, 20:35   #1
Młot na erpegowców
 
Alex Tyler's Avatar
 
Reputacja: 1 Alex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputację
[D&D 5e] Icewind Dale: Cena Nienawiści. Część Pierwsza: Oblężenie Targos. [18+]



[MEDIA]http://www.youtube.com/watch?v=kyxHIjaTPJg[/MEDIA]




Hej! Chciałabym zaprosić was do klasycznej dedekowej przygody pełnej chwały, bogactw i niebezpieczeństw, osadzonej w skutej lodem i zasypanej śniegiem Dolinie Lodowego Wichru. Bazować będzie głównie na mojej mniej lub bardziej luźnej interpretacji materiału zaczerpniętego z dwóch klasycznych gier opartych na Infinity Engine i trylogii Doliny Lodowego Wichru R. A. Salvatore. Stanowi to dla mnie pewien rodzaj nostalgicznego trybutu, który pragnę złożyć dziełom, które wprowadziły mnie do wspaniałego świata Zapomnianych Krain. W swej formie przygoda będzie w zasadzie railroadowa, ale nie pozbawiająca w najmniejszym stopniu decyzyjności. W istotnym stopniu sprofilowana na konkretną drużynę więc każda grupa zależnie od kompozycji doświadczy jej nieco inaczej.

Pierwotnie sesję miałam poprowadzić na discordzie, ale po dłuższym zastanowieniu stwierdziłam, że lepiej wpierw przetestować ją tutaj, zwłaszcza, że na Lastinn dużo wygodniej pisze się dłuższe teksty i lepiej osadza media w tekście.

Jak to w każdej mojej sesji, będzie nieco ponuro i mrocznie, ale zarazem wyraźnie heroicznie, czyli bez jakiejś jesiennej gawędy. Nie ukrywam, że szukam przede wszystkim osób szukających dość lekkiej dedekoidowej przygody, ale jednocześnie bardzo lubiących odgrywać swoją postać. Mimo to raczej preferujący na luzie sobie porzucać też powinni coś dla siebie znaleźć.

Myślę, że taka sesja jest jak znalazł na chłodne zimowe wieczory. Dlatego liczę, że uda się zebrać tę garstkę śmiałków. A jak nie, to spróbuję gdzie indziej .

Dodam też, że będziemy starali trzymać się niemal wszystkich obowiązujących zasad 5 edycji D&D, ale dla mnie mimo wszystko ważniejsza jest fabuła. Więc czasem mogą zostać one zawieszone (przede wszystkim z korzyścią dla was), gdy będą przeszkadzać w narracji albo realizacji jakiegoś fajnego pomysłu .


Zdecydowana większość tego co musicie na razie wiedzieć o fabule, zawarta jest w załączonym wyżej filmowym intrze. Jedyne wymogi, jakie wam stawiam odnośnie historii postaci to, że przyszły BG nie może pochodzić z Doliny Lodowego Wichru i powinien być w jakiś sposób outsiderem/wyrzutkiem. Czy to przez pochodzenie, a może rasę, bądź dokonane ongiś czyny? Będzie to stanowiło element spajający drużynę i zarazem coś, co pozwoli waszym postaciom lepiej identyfikować się z głównym wątkiem. BG zaczynają więc jako jedna z masy zwiedzionych obietnicami chwały i bogactwa drużyn awanturników i najemników, które wyruszyły z Luskan na odsiecz obleganemu Targos.



  • Obowiązują wszystkie oficjalnie wydane podręczniki do D&D 5e, ale dozwolone są tylko najnowsze interpretacje zasad zgodne z settingiem Zapomnianych Krain.
  • Ekwipunek i złoto z backgroundu oraz klasy plus 150 gp. Posiadane przedmioty mogą zostać sprzedane po połowie ceny podręcznikowej. Zamiast ubrania z backgroundu wpisujecie sobie Cold Weather Clothing.
  • Wszelkie rzuty w trakcie rozgrywki wykonywane będą przez MG. Ewentualnie jeśli chcecie to można samemu rzucać w specjalnie wyznaczonej do tego sesji na Orokos (nazwę podam po zakończeniu rekrutacji).
  • Dozwolone rasy: wszystkie występujące w Zapomnianych Krainach w danym czasie (roku kampanii, czyli Drakoni odpadają). Preferowane: drow, półdrow, duergar, diabelstwo, półork.
  • Dozwolone klasy: wszystkie. Aczkolwiek musi być pełna zgodność z lore (np. tylko Tel-quessir może być Pieśniarzem Klingi).
  • Point Buy 27 dla jednoklasowców i wieloklasowców (więcej dla jednoklasowców mocno MAD). Dla zachowania flavouru minimalne wartości cech rasowych muszą wynosić 8+modyfikator rasowy pre-TCE (czyli na przykład krasnolud tarczowy nie może mieć mniej niż 10 Kondycji i Siły, a diabelstwo z krwi Belzebuba nie może mieć mniej niż 9 Inteligencji i 10 Charyzmy). Poza tym można min-maxować, jeśli ktoś naprawdę nie może się powstrzymać.
  • Poziom startowy: 3. Na razie rozegramy tylko pierwszy rozdział, ale podczas kampanii będzie można awansować aż do 12 poziomu.
  • Wieloklasowość dozwolona. Homebrew po akceptacji.
  • Domena kapłana musi być zgodna z przypisaną jego bóstwu (do sprawdzenia na Forgotten Realms Wiki na stronie danego bóstwa: Tabela po prawej->5th Edition Statistics->Domains).
  • Mechaniczne KP tworzycie na Myth Weavers lub DnDBeyond, fabularne w Dokumentach Google.
  • HP: Maksymalne na 1 poziomie, następnie uśrednione.
  • Awanse będą po zaliczeniu Kamieni Milowych.
  • Ilość graczy: 3-4. Sesja ma być skupiona na BG, co robi się niezwykle obciążające przy większej ilości osób.
  • Częstotliwość postowania: maksymalnie 4 dni dla Was, maksymalnie 5 dla mnie. W przypadku walk w Google Documents trzeba będzie złożyć deklarację przynajmniej raz na 24h.
  • Długość postów: Górnej granicy nie ustalam, ale jeśli nie lubisz zbytnio pisać albo nie masz nic ciekawego do przekazania to max. na długość avatara. Nie wolno będzie nadpisywać bądź celowo ignorować działań osób piszących przed nami.
  • Postowanie będzie dozwolone bez zachowania tzw. kolejki, ale też w granicach zdrowego rozsądku.
  • Google Documents do walk i dialogów z NPC-ami. Te drugie oczywiście jeśli będzie ku temu chęć.
  • BHP sesji będzie obowiązywało w pełnym wymiarze.

  • 1-2 strony A4, bez zbędnego lania wody. Tylko to, co najważniejsze, czyli to, co stanowi o tym kim jest na początku przygody postać. Sensownie wyjaśniona powinna być rasa, pochodzenie, profesja i klasa, a pośrednio także skille i języki. Ukazane wady i zalety. Z grubsza nakreślone cele, zobowiązania i motywacje. Jak ktoś chce to może to wszystko rozpisać w punktach a właściwej historii napisanej prozą dać z pół strony. Jak już wspomniałam postać nie może pochodzić z Doliny Lodowego Wichru i musi być w jakimś sensie wyrzutkiem/outsiderem.
  • Rok kampanii: Przygoda zaczyna się dokładnie o 6 dzwonie, 1 Mirtul 1312 DR. Obowiązuje kanoniczny stan settingu.

  • Krytyczne porażki i sukcesy będą obowiązywały także poza walką. Niekiedy będą miały spektakularne efekty.
  • Nie będzie rzutów zastępujących myślenie, test Śledztwa może podsunąć wam tylko wskazówki. Socjalki będą miały DC ściśle dostosowane do sytuacji i wypowiedzi postaci.
  • Fabuła odzwierciedla mechanikę i na odwrót, dla mnie to bardzo ważne. Jeśli masz 8 Charyzmy, to masz obniżoną reakcję wstępną u innych; jeśli masz 8 Mądrości, to jesteś upośledzony sensualnie i nieroztropny; jeśli masz 8 Inteligencji, to masz problem z poprawnym przywoływaniem podstawowych faktów, formułowaniem wypowiedzi, wyrażaniem myśli itd. Dlatego radzę dobrze zastanowić się przed dumpowaniem stat. Poza tym odzież, status społeczny, płeć itp. też mogą mieć pomniejszy wpływ na reakcję świata i to jak domyślnie wypadałoby odgrywać swoje postacie.
  • Za dobre odgrywanie postaci i/lub jej widoczne zaangażowanie w rozgrywające się wydarzenia będą rozdawane Punkty Inspiracji.
  • Gramy podręcznikowo, czyli: najpierw działanie, potem określenie poziomu trudności i test. Nie pytajcie czy rzucę, ani sami nie rzucajcie jeśli nic nie zostanie wcześniej przynajmniej zadeklarowane definitywnie.
  • Zamierzam usunąć kretyńską praktykę powtarzających się rzutów na przeszukiwanie itp. Poza wyjątkowymi sytuacjami taki rzut (o ile na niego pozwolę) może tylko wydłużyć/skrócić czas potrzebny na ukończenie całego procesu.
  • Będę stosować pasywne staty w sytuacjach przewidzianych przez podręcznik. Więc atut Observant czy Dungeon Delver jak najbardziej sprawdzą się w tej sesji.
  • Zakaz PvP i ERP (erotic roleplay). Można odgrywać postać jak się chce, ale obowiązuje absolutny imperatyw teamplayu.
  • Będzie też obowiązywał zakaz stosowania typowo współczesnych wulgaryzmów i nowoczesnego slangu.
  • Testy niewytrenowanych umiejętności będą miały wyższe DC, a czasem będą wręcz niemożliwe.
  • Dungeon crawl będzie zautomatyzowany w przypadku miejsc gdzie decyzyjność graczy jest znikoma.
  • Światotworzenie będzie dozwolone w granicach zdrowego rozsądku.

  • Sztuczkę Wskazówki podobne jak w Pathfinder 2e będzie można rzucić na ten sam cel tylko raz na godzinę.
  • Z 2e PF'a zaadaptuję też zasadę Wounded. W efekcie BG po każdym wyzerowaniu HP otrzymuje status Ranny (z odpowiednim numerkiem, kumulujący się przy każdym kolejnym wyzerowaniu HP). Na przykład postać ze statusem Ranny 1 po wyzerowaniu HP będzie miała z automatu niezdany 1 rzut obronny przeciw śmierci. Zapobiegnie to problematycznemu z punktu widzenia logiki fikcji festiwalowi tracenia przytomności w czasie starcia, czasami nawet po kilka razy w jednej rundzie walki. Podniesie też trudność i ograniczy ryzykowne manewry ze strony graczy, świadomie wykorzystujących to, że w drużynie jest healer i w 5e praktycznie nie da się umrzeć.
  • Daję jedną dodatkową biegłość w umiejętności dla każdej klasy. Aczkolwiek wolałabym, by poszła na coś rzadziej używanego (np. Animal Handling, Performance, Sleight of Hand, Medicine). Można ją też zamienić na dodatkowy język albo biegłość w narzędziach.
  • Każdy wojownik zaczyna grę z darmowym atutem Martial Adept.
  • Dla każdego gisha jego broń może być spellcasting focusem.
  • Wprowadzam leczenie HP testem Medycyny. Odbywać się będzie to podobnie jak w PF2e. U nas udany test Medycyny odnawiać będzie 2d4/4d4 (nat 20) raz na długi odpoczynek. Sumuje się to z atutem Healer.
  • Charaktery/Alignmenty nie będą stosowane. Nie wpisujecie ich do Karty Postaci. Jednak kapłańskie anathemy i edykty będą w mocy, tak samo paladyńskie przysięgi. Jak i również podobne do nich fabularne zakazy oraz tabu (np. żeńskie drowy pochodzące ze społeczeństwa wyznającego Lolth nie powinny być czarodziejami). Będzie to bardzo pilnowane i łamanie ich odpowiednio rozliczane.
  • Do obrażeń łukiem będzie można dodać modyfikator od Siły zamiast od Zręczności, lekka i ciężka kusza będą broniami prostymi, ale wymagać będą posiadania odpowiedniej wartości siły (kolejno: 10, 12).
  • Dane zaklęcia stają się rytualne: Create or Destroy Water, Find Traps, Speak with Dead, Detect Evil and Good.
  • Inicjatywa: D6+Modyfikatory.
  • Dozwolone alternatywne zasady kreacji postaci z TCE.
  • Strach i Groza (DMG).
  • Zmęczenie i ciężkie warunki (DMG).
  • Flankowanie i atuty dozwolone.
  • Mniej lub bardziej ściśle używane będą wymienione Combat Options z DMG: Enemy Battle Grounds, Disarm, Overrun, Shove Aside, Tumble, Injuries, Morale, Massive Damage.
  • Punkty Inspiracji mogą zostać użyte, by uratować się przed nieuchronną śmiercią (trzeba będzie wydać wszystkie aktualnie posiadane).

  • Awatar: 200x300 pikseli. Bardzo proszę, aby pasował do settingu, genre i klimatu sesji! Przypominam, że sesja będzie osadzona w kanonicznym Faerûnie, a nie losowym i bezpłciowym generic fantasy settingu. Preferowany rysunek portretowy. Bez zdjęć, wizerunków aktorów/celebrytów/cosplayerów, postaci z rozpoznawalnych IP, mangowego stylu i walących po oczach sztucznością obvious AI. Jakby ktoś nie miał pojęcia co może pasować, to może dopytać, albo skorzystać z gotowych portretów z gier IWD2 i IWD1 (trzeba kliknąć napis "Spoiler", żeby się pokazały).
  • Nie wymagam znajomości mechaniki i świata, ale oczekuję realnych chęci do ich w miarę szybkiego nauczenia. Przede wszystkim mechaniki własnej postaci i jej możliwości. No i przeczytania chociaż jednego akapitu o własnej rasie, klasie i miejscu pochodzenia. Znajomość lore Doliny Lodowego Wichru będzie nawet niewskazana, bo wszyscy BG mają być przybyszami z południa.
  • Poziom trudności ustalam na: wymagający. Wyzwania będą oczywiście dostosowane do relatywnej siły drużyny i jej kompozycji (więc dla postaci nieoptymalnych trochę łatwiejsze, dla min-maxerów odpowiednio trudniejsze). Ale z pewnością nie będzie to spacerek. Dolina Lodowego Wichru nie bez powodu ma opinię niezwykle niebezpiecznej. Wrogowie będą używali mózgów (adekwatnie do ich możliwości), korzystali z otoczenia i zróżnicowanego asortymentu narzędzi, zaklęć oraz zdolności. Mogą mieć też więcej niewrażliwości, odporności i słabości (jako referencji użyję zasad z D&D 3.5).


Pisanie stanowi moją wielką pasję (jestem laureatką kilku konkursów pisarskich) od najmłodszych lat, PBF zaś uważam za jedną z form, w jakiej mogę ją realizować. Mimo to nie ucieka mi esencja tego, czym są TTRPG/Gry Fabularne. Gram w nie od jakichś 8 lat i mam na koncie około setki ukończonych przygód jako Prowadząca. W zasadzie nigdy nie porzucam swoich projektów. Jako MG stawiam sobie za cel, by gracz mógł niemal namacalnie doświadczyć świata przedstawionego, stanowił istotny element opowieści i poznał wagę swych decyzji. Kluczowe jest dla mnie, by każdy uczestnik sesji dobrze się bawił, mógł stworzyć postać dokładnie taką, jaką chce i odgrywać ją tak, jak chce. Przede wszystkim zaś spróbował (nie)typowego doświadczenia RPGowego w bogatej narracyjnie oprawie. Według mnie w mistrzowaniu nie chodzi o poczucie kontroli, trzewiczkowo-staroszkolne szukanie biernej widowni dla swych wyświechtanych gawęd, pseudorealistyczny symulacjonizm tępiący dobrą zabawę, fetyszyzację mechanicznych zasad, ani sztywne trzymanie się litery scenariusza bez krztyny inwencji własnej. Jeśli myślisz podobnie, to zapraszam do mojej sesji .



Rekrutacja potrwa 2 tygodnie, czyli dokładnie do północy 15 grudnia.

I to by było na tyle . Jakby coś nie było jasne albo były jakieś pytania, to proszę pisać śmiało .
 

Ostatnio edytowane przez Alex Tyler : 28-04-2024 o 21:50. Powód: podmiana wygasłego linka
Alex Tyler jest offline  
 


Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:17.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172