|
Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone. |
Zobacz wyniki ankiety: Czy jesteś zainteresowan(a/y) taką sesją? | |||
Tak, historia i karta zdefiniowane przez MG. | 3 | 15.79% | |
Tak, ale chcę mieć możliwość kosmetycznych zmian | 3 | 15.79% | |
Tak, ale chcę stworzyć własną postać | 7 | 36.84% | |
Tak, ale MG powinien stworzyć kartę, a Gracz historię | 1 | 5.26% | |
Tak, ale MG powinien stworzyć historię, a Gracz kartę | 1 | 5.26% | |
Sesja powinna odbyć się w edycji 3.0/3.5 | 3 | 15.79% | |
Nie, to zły pomysł (takie sesje nie są potrzebne) | 1 | 5.26% | |
Głosujących: 19. Nie możesz głosować w tej sondzie |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
25-12-2010, 11:59 | #1 |
Banned Reputacja: 1 | Dungeons & Dragons - dla początkujących. Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie sesja w DDki dla początkujących. Zebrałem jakieś doświadczenia podczas pierwszysch warsztatów, które się niestety zapadły, ponieważ gracze wykruszyli się z forum, a ciągłe wprowadzanie do gry nowych postaci jest... Postanowiłem więc zmienić podejście i skorzystam z pomysłu deMausa. Postacie graczy zostaną predefiniowane - znaczy zostaną w pełni stworzone przez MG i potencjalni gracze po prostu wybiorą gotową postać. Jeżeli komuś się sesja znudzi lub przestanie odpisywać - kolejna osoba będzie mogła wcielić się w tą postać i kontynuować przygodę (oczywiście biorąc pod uwagę wcześniejsze wątki). Tu pojawia się właśnie pytanie ankiety. Aby nie było niejasności: - ankieta dotyczy D7D w edycji czwartej (stąd opcja - edycja 3.0/3.5); - historia to życiorys postaci; - karta to statystyki i ekwipunek postaci Dyskusja nad pomysłem jak najbardziej wskazana. |
25-12-2010, 17:26 | #2 |
Reputacja: 1 | Jeśli to ma być sesja dla początkujących, to sądzę że powinna być w systemie 3.0 lub 3.5, ponieważ jest o nim o wiele łatwiej zebrać informacje niż o 4.0 Jak choćby - The Hypertext d20 SRD (v3.5 d20 System Reference Document) :: d20srd.org Ponadto niektóre osoby mogą już znać ten system z takich gier jak Icewind Dale 2, albo Neverwinter Nights 2. Dla początkujących graczy zastosowanie mechaniki w sesji PBF jest moim zdaniem wystarczającym "krokiem naprzód" jak na jedną z pierwszych rzeczy na forum, w myśl powiedzenia "małymi krokami naprzód". |
25-12-2010, 17:40 | #3 |
Banned Reputacja: 1 | Mawiają również, że jak masz uczyć - ucz rzeczy aktualnych, chyba, że uczysz historii. Edycja 4 nie jest wymysłem ostatnich dni, a nawet ostatnich miesięcy. Ma już kilka lat. Bardziej bym zrozumiał gdybyś skierował do dokumentu po polsku, ale po angielsku - sorry - równie dobrze, szybko i łatwo znajduje się dokumenty do 4E. Trzeba tylko trochę chcieć, albo wejść na stronę systemu i ściągnąć choćby quickstart... Zresztą rozmawiamy o sesji dla początkujących - co oznacza, ze wszystko co potrzebne będzie powiedziane. |
25-12-2010, 19:32 | #4 |
Reputacja: 1 | Edycja 4 jest po prostu dla dzieci do lat 14, a jako, że jestem trochę starszy to jednak proponuję 3,5. Pomysł bardzo fajny, bo zawsze chciałem pograć w D&D3,5, ale nigdy nie umiałem stworzyć postaci. I właściwie to nadal nie umiem, nie wiem po co komu tak trudny system. No właściwie to zgłosiłbym się do każdej sesji, do której wystarczy się zgłosić. Ech, nawet w edycji 4, więc zagłosuję na tą pierwszą opcję, ale pamiętajcie, że mój głos to tak bardziej na 3,5. |
25-12-2010, 19:50 | #5 |
Reputacja: 1 | Aschaar, jest jeszcze jeden "argument" za wersją 3.0/3.5 Skoro to sesja dla początkujących, to domyślam się że po to, aby mogli grać w inne tego typu sesje na naszym forum. Gdyby Twoja sesja była na 4.0... To tylko pospieszny wniosek, poparty przeglądnięciem aktywnych sesji DnD, jednak sądzę że dla hipotetycznego "początkującego" będzie podobny: znaczna większość sesji dnd rozgrywanych teraz na forum to 3.0 lub 3.5 Po co więc uczyć kogoś systemu, który co prawda jest aktualny, ale nikt w niego nie gra? |
25-12-2010, 21:03 | #6 | |||
Banned Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
Motyw "stare było lepsze" i "nowe jest do dooopy" jest ciągle obecny. Obecny i ciągnięty przez ludzi, którzy nowy system widzieli przez szybę na wystawie. Moim zdaniem mechanika 4E jest znacznie prostsza i szybsza, choćby przez wywalenie listy pojedyńczych umiejętności i zgrupowanie ich. Cytat:
A poważnie - zgodzimy się chyba co do tego, że RPG to nie mechanika. Jeżeli ktokolwiek chce nauczyć się grać - niezależnie czy jest to jego pierwszy system czy kolejny - musi przede wszystkim zrozumieć świat, a dopiero potem zajmować się mechaniką. Zwłaszcza na forum, gdzie siłą rzeczy mechanika jest okrajana i modyfikowana. Początkujący gracze mają problem z historią i kartą postaci. NIe wiedzą jak napisać historię, co w niej powinno być. Jak przekuć historię na kartę... Mają równiez problem z mechaniką, ale ten problem ich nie dotyczy bezpośrednio - GM zawsze im powie: "rzuć d20 i dodaj modyfikator ze zręcznosci". Z punktu widzenia sesji zaterm mechanika mogłaby być nawet 4.5 (w playtestach od sierpnia). | |||
25-12-2010, 23:24 | #7 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Bo skoro GM może im powiedzieć "rzuć d20 i dodaj mod ze zręczności" to może równie dobrze sam to zrobić i napisać tylko rezultat - wtedy w sesji nie pojawiłaby się krzta mechaniki i byłby to faktycznie storytelling Można by jeszcze inaczej zrobić: na początku (powiedzmy pierwsze dwa miesiące grania) prowadzić taki właśnie storytelling z MG wykonującym rzuty, a potem zacząć graczy edukować w zakresie DnD. Żeby nie rzucać na nich wszystkiego naraz - prowadzenie postaci i ogarnianie mechaniki. | |
26-12-2010, 09:13 | #8 |
Banned Reputacja: 1 | Gettor, a która sesja na forum ma PEŁNĄ mechanikę??? Nawet jeżeli MG stosuje pełną mechanikę to rzuca przed moinitorem i mówi co wyszło, zamiast pozwalając rzuczać graczom. I mechanika gra "taką" rolę bo takie są ograniczenia forum i gry przez PBF. To nie DDI czy Fantasy Grounds. Usiłujesz mi udowodnić, że mechanika powinna być 3.x albo żadna; byle nie - pod żadnym pozorem - 4E. To wnioskuję z twojej ostatniej wypowiedzi. Napiszę szczerze - nie przekonują mnie twoje argumenty. Rozumiem je, ale po prostu są dla mnie słabe. Powiem więcej - jeżeli chciałbym stosować pełną mechanikę to 4E jest lepsze bo daje większy margines "autosukcesu" i relatywnie rzadziej się rzuca niż w 3.x - a to już ma znaczenie. Anyway: dyskusja zaczyna się uskuteczniać o tym JAK a nie o tym CZY. Po to jest opcja mechanika 3.x - aby dać możliwośc wypowiedzienia się i przedstawienia argumentów. Jeżeli POCZATKUJĄCY gracze też będą zdania, że chcą w tej mechanice startować to będę brał pod uwagę ich zdanie. |
28-12-2010, 19:38 | #9 |
Reputacja: 1 | Bo system kostek na forum kuleje, jest strasznie nieestetyczny. Ale są te kostownice czy jak im tam i pamiętam że w jednej sesji sami rzucaliśmy <mysli> To może zamiast Dnd 3.5 lub DnD 4 wziąć DnD 3.75, czyli Pathfinder? |
29-12-2010, 09:00 | #10 |
Banned Reputacja: 1 | Definitywnie NIE. Pathfinder - przypomnę - nie ma loga D&D i nie jest systemem powiązanym - jest osobnym systemem RPG opartym o mechanikę OGL d20 (podobnie jak dziesiątki innych). Bez wnikania skąd w ogóle wziął się Pathfinder. System co prawda stara się być zgodnym z edycją 3.5 (i tym samym "podpinać się" pod materiały do niej wydane), ale - dołożono kilkanaście zasad, co powoduje, że systemy jednak zgodne nie są. Flagowy przykład - "chracter conversion guide". Po drugie - Pathfinder zawiera elementy mechaniki nieobecne w D&D (dodatkowe wskaźniki). Po trzecie - zdecydowana większość "plusów" Pathfindera jest w 4E D&D, bez wprowadzania dodatkowych zasad i atrybutów. |