|
Archiwum sesji z działu DnD Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie DnD (wraz z komentarzami) |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
15-08-2014, 14:26 | #21 |
Reputacja: 1 | To weź może mnicha Azutha lub Mystry, wtedy charakter PN jest dopuszczalny. Sama koncepcja Paladyna zakłada się na charakterze
__________________ Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę. Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem. gg 643974 Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975 Ostatnio edytowane przez Cedryk : 15-08-2014 o 14:31. |
15-08-2014, 14:59 | #22 |
Reputacja: 1 | Dobrze jest, będę tylko musiał pamiętać o tym żeby często pomagać słabszym Jeśli chodzi o samo tworzenie postaci to utknąłem już na samym początku i był bym wdzięczny jeśli mi pomożesz. Jak na razie wylosowałem tylko atrybuty oraz wybrałem rasę i klasę. Ale nie wiem co dalej robić po postacie mają być lvl 0.
__________________ Man-o'-War Część I |
15-08-2014, 15:17 | #23 |
Reputacja: 1 | Za szybko pędzisz. Zaczynamy od stworzenia historii postaci Nie podałem nawet zasad mechanicznych. Nie losujemy cech, wykupuje się je za punkty. Każda postać ma 32 punkty. Podstawą jest 8. Podniesienie cechy w zakresie 9 - 14 kosztuje po jednym punkcie. Np SF 12 kosztuje 4 punkty. 15-16 kosztuje 2 punkty za punkt cechy. Czyli za cechę wartości 16 trzeba zapłacić 10 punktów 17-18 kosztuje 3 punkty za punkt cechy. Czyli za cechę wartości 18 trzeba zapłacić 16 punktów. Jednakże proszę i jednocześnie przypominam wszystkim zainteresowanym, iż zaczynamy od historii postaci a dopiero potem przechodzimy do mechaniki. Dzięki tej metodzie postacie będą miały cechy niezależne od przypadku. Np. W ten sposób można ustawić 5 cech po 14 a jedną na 10. Oczywiście mogą być inne kombinacje.
__________________ Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę. Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem. gg 643974 Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975 Ostatnio edytowane przez Cedryk : 15-08-2014 o 15:36. |
15-08-2014, 18:09 | #24 |
Reputacja: 1 | Słowo od Munchkina Wcinam się by wspomnieć o jednej ważnej a pominiętej rzeczy. Rasowe modyfikatory atrybutów dodaje się PO przydzieleniu punktów. Pociąga to za sobą kilka konsekwencji. Pierwszą jest fakt iż można stworzyć na starcie postać z atrybutem przekraczającym 18. Drugą koszt punktowy. Złoty krasnolud zaczynający z wytrzymałością równa 18 płaci za nią w punktach tyle ile człowiek zapłaciłby za atrybut o wartości 16. Za to jego zręczność na starcie będzie nie większa niż 16 i efektywnie droższa. Niby oczywiste a jednak zdarza się iż gracze się mylą dodając cechy rasowe przed rozdaniem punktów. |
15-08-2014, 18:13 | #25 |
Reputacja: 1 | W zasadzie o tym nie wspomniałem, gdyż na razie nikt nie miał ochoty grać rasą inną niż człowiek, z ras dostępnych w tej przygodzie tj. półelfem, krasnoludem złotym.
__________________ Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę. Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem. gg 643974 Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975 Ostatnio edytowane przez Cedryk : 15-08-2014 o 18:43. |
15-08-2014, 22:50 | #26 |
Reputacja: 1 | -Witam. Powoli zabieram się za tworzenie tej historii i mam takie pytanko... Startujemy w jakimś konkretnym mieście, czy coś? Z tej sesji o Nath zdołałem na razie przeczytać 6 pierwszych postów. Na razie dostrzegłem tylko odniesienie do tego Ariviela, czy jak mu tam było, a widzę, że na tym obszarze jest więcej miast i twierdz, dlatego wolę się zapytać. |
15-08-2014, 23:01 | #27 |
Reputacja: 1 | Akcja rozpocznie się w głównym mieście Marchii Winnego Przedgórza, szeryfowstwa: Alienthe, Miasto nazywa się Złota Kiść, twierdza w tym mieście nazywa się: Kamienna Łza. Sam twór jest tworem dość młodym, bo i samo szeryfowstwo, miasto i twierdza istnieją trochę ponad 2 lata.
__________________ Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę. Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem. gg 643974 Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975 Ostatnio edytowane przez Cedryk : 16-08-2014 o 12:13. |
15-08-2014, 23:04 | #28 |
Reputacja: 1 | Aha, czyli jednak tak jak myślałem Ok dzięki za odpowiedź. EDIT: Kolejna dawka pytań - wiem, że są to warsztaty i takie szczegóły nie są zbyt istotne, ale myślę, że skoro mam się nauczyć jak najwięcej, to lepiej dbać o poprawność od początku do końca 1. Czy jest możliwe aby bohater urodził się w Złotej Kiści? W sensie czy miasto istnieje dość długo :P 2. Czy można gdzieś znaleźć informacje jak zostaje się kapłanem Mystry? 3. Czy można znaleźć gdzieś informacje jak wyglądają modły tych kapłanów? 4. Ostatnie, ale najważniejsze - jak rozumiem kapłan to taki healer/support tak? Pewnie powiecie, że się zbyt rozdrabniam, ale jak dla mnie diabeł tkwi w szczegółach :P Ostatnio edytowane przez Mroczny : 16-08-2014 o 10:11. |
16-08-2014, 11:45 | #29 |
Reputacja: 1 | Ad. 1. Nie. Zapomniałem dopisać, iż miasto powstało przy twierdzy a nie na odwrót, zatem jest nawet młodsze od twierdzy. W okolicznych wioskach, które istniały już wcześniej tak. Okoliczne to znaczy najbliższa z nich jest oddalona o 6km około 1h15m pieszo. AD. 2. Nie ma odgórnych wytycznych. Są opisy jak osoby już dorosłe z innych klas zostawały kapłanami, książka z świata seria Sambia Świadek Cienia, Paul S. Kemp. Zapewne można będzie takie informacje znaleźć w Book Of Exalted Deeds, lecz ja nie mam do niej dostępu. AD. 3. Nie wiem. AD. 4. Tak można określić chociaż niektórzy podciągają go nawet pod tanka. W Marchii Winnego Przedgórza mieszkają rodowici halruaańczycy oraz osadnicy z Dolin - Chondatanie i plemię Lwów z Shaar – shaaryjczycy. Struktura rasowa: 90% ludzie (50% Halruaańczycy, 35% ludzie z Dolin; 15% Plemię Lwów) 5% krasnoludy (80% złote), 5% inne Typowy Halruaańczyk ma ciemne włosy,a skórę w odcieniu od czerwonawej do mocno oliwkowej, lecz czasami rodzi się dziecko o jasnej skórze. Kolor oczu to czarny, czekoladowy i ciemnozielony. Chondatanie to naród smukły, śniadoskóry, o brązowych włosach w odcieniach od prawie blond do niemal czarnego. Większości z nich jest wysoka i ma zielone lub brązowe oczy, ale spotyka się osoby o bardzo różnej budowie czy kolorze oczu i włosów. Typowy Shaaryjczyk ma żółtawą skórę i pociągłą twarz nie jest za to wysoki (przeciętnie 1,65cm). Włosy i oczy ma zwykle czarne i ciemnobrązowe. Z rzadka trafia się shaaryjczyk o jasnozielonych oczach – koczownicy uważają to za znak szczęścia. Mężczyźni rzadko hodują zarost na twarzy, a włosy obie płci przycinają krótko.
__________________ Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę. Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem. gg 643974 Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975 Ostatnio edytowane przez Cedryk : 16-08-2014 o 16:44. |
16-08-2014, 16:43 | #30 |
Reputacja: 1 | Slowo od Munchkina Book of Exaltet Deeds jest podręcznikiem opisującym istoty niebiańskie lecz nie samych bogów przypomina pod tym względem Fiendish Codex I i II. Polecam natomiast pozycje takie jak Zapomniane Krainy: Wyznania i Panteony lub Bóstwa i Półbogowie, Obrońcy wiary (podręcznik 3.0 dla kapłanów i paladynów). Strzępki informacji o rytuałach kapłańskich można również znaleźć w Complete Champion i Complete Divine. Niemniej najlepszym źródłem pozostaje podręcznik Wyznania i Panteony w którym opisana jest sama Mystra, jej dogmat, wyznawcy, ważne święta i związki z innymi bóstwami. Co zaś tyczy samego kleryka to najlepiej porównywać go z magiem czerpiącym z innego źródła mocy. Jest postacią bardzo wszechstronną, dobry zarówno w rolach ofensywnych jak i defensywnych i oczywiście klerycy są mistrzami nekromancji tak białej (niszczenie nieumarłych) jak i czarnej (tworzenie tychże). W porównaniu z czarodziejami czy zaklinaczami kleryk ma o wiele mniejszy repertuar czarów ofensywnych (co nie znaczy, że jest on mały, wręcz przeciwnie). Potrafią za to znacznie skuteczniej walczyć bronią i co bardzo ważne zbroja nie ogranicza ich zdolności do posługiwania się magią. Dodatkową i bardzo ważną zaletą kleryka są zesłane mu przez bóstwo moce domenowe znacznie rozwijające i tak spore zdolności tej postaci. |