23-06-2014, 22:37 | #111 |
Reputacja: 1 | Acha! Czyli po obronie, jeśli nie deklarowało się wcześniej ataku, można jeszcze wykorzystać turę do zadania ciosu! Teraz rozumiem! Wybaczcie wszystkie głupie, prostackie i typowo babskie pytania, ale mam problem z ogarnięciem tego wszystkiego. Niestety głównie w ST grywam i sesja tego typu jest dla mnie całkowicie nowym doświadczeniem.
__________________ "Najbardziej przecież ze wszystkich odznaczyła się ta, co zapragnęła zajrzeć do wnętrza mózgu, do siedliska wolnej myśli i zupełnie je zeżreć. Ta wstąpiła majestatycznie na nogę Winrycha, przemaszerowała po nim, dotarła szczęśliwie aż do głowy i poczęła dobijać się zapamiętale do wnętrza tej czaszki, do tej ostatniej fortecy polskiego powstania." Ostatnio edytowane przez rudaad : 23-06-2014 o 22:40. |
23-06-2014, 23:06 | #112 |
Reputacja: 1 | Dokładnie tak. Można zaatakować, albo uzyskać przewagę (lub wykonać dowolną inną z czynności dozwolonych w fazie zaczepnej, wymienionych w pierwszej wiadomości tego wątku). Uzyskiwanie przewagi może z pozoru wydawać się zmarnowaniem ataku, ale tak nie jest, bo potencjalne darmowe +2 (albo nawet +4 przy imponującym sukcesie) w kolejnej akcji, to w tej mechanice naprawdę duży bonus. Co więcej, nie jest tak, że odsłaniamy się na atak innych, bo uzyskanej przewagi nie musimy chomikować do naszego ataku, tylko - w razie potrzeby - możemy użyć chociażby chwilę później do obrony. Zamieszanie z rozdzieleniem fazy zaczepnej i fazy obronnej wprowadziłem ja sam i nie tylko Tobie się to miesza. Na przyszłość będę wiedział, jak inaczej do tego podejść, żeby nie zamiąchać.
__________________ Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku. |
24-06-2014, 09:52 | #113 | ||
Reputacja: 1 | To chyba będzie szybkie zyskanie przewagi vel pijany mistrz. Cytat:
Cytat:
Ślijcie smsy na Bojana!
__________________ "Beer is proof that God loves us and wants us to be happy" Benjamin Franklin | ||
24-06-2014, 10:02 | #114 |
Reputacja: 1 | To się okaże jak zostaniemy we dwójkę tylko na nogach!
__________________ "Najbardziej przecież ze wszystkich odznaczyła się ta, co zapragnęła zajrzeć do wnętrza mózgu, do siedliska wolnej myśli i zupełnie je zeżreć. Ta wstąpiła majestatycznie na nogę Winrycha, przemaszerowała po nim, dotarła szczęśliwie aż do głowy i poczęła dobijać się zapamiętale do wnętrza tej czaszki, do tej ostatniej fortecy polskiego powstania." |
24-06-2014, 10:44 | #115 |
Reputacja: 1 | @Stalowy Rzut -1, +2 z widowiskowej i byłoby za mało, ale +2 ze sztuczki ratuje sytuację na tyle, że przeciwko standardowej trudności +2 odnosisz sukces, więc zyskujesz aspekt Nogi zmiękły moim przeciwnikom z jednym darmowym wywołaniem. @Marrrt Rzut +1, postawa szybka +1, sztuczka podbija +2, razem 4, czyli sukces. Zyskujesz aspekt Trunek dodał mi animuszu z jednym darmowym wywołaniem. @wszyscy Zdaje się, że chyba wszyscy już wykorzystali swoje akcje zaczepne i nie wiszę z żadnym rozstrzygnięciem. Niemniej jednak zgodnie z harmonogramem turę podsumuję jutro i wówczas otworzę nową.
__________________ Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku. |
25-06-2014, 15:48 | #116 |
Reputacja: 1 | Tura IV start! Można zaczynać odpisy w ramach czwartej tury. Trzecią turę wszystkie postacie przetrwały w komplecie aczkolwiek niektóre z nich trochę poobijane. Czas dla graczy w tej turze upływa w sobotę o 8:00. Ewentualnie ciut dłużej - mój odpis pewnie będzie i tak dopiero w niedzielę. W trakcie trzeciej tury pojawiały się i znikały nowe aspekty i okazje. Pisałem o nich w komentarzach i nanosiłem na karty postaci. Dla przypomnienia lista tych, które są aktualne:
Pozostałe aspekty osobiste w kartach postaci w wątku rekrutacji ([FAE] Bójka w karczmie) a sytuacyjne niezmiennie w pierwszym poście ([FAE] Bójka w karczmie "Barani łeb") wątku sesji. Kilka słów o niestosowanym, jak dotąd, wymuszaniu aspektów - może kogoś zaciekawi i będzie chciał skorzystać. Wymuszenie aspektu jest akcją darmową i może ją zaproponować każdy w dowolnym momencie. Wymuszenie polega na zaproponowaniu niekorzystnego z punktu widzenia mechaniki/taktyki zachowania postaci, będącego jednak w zgodzie z jakimś jej aspektem (w praktyce najczęściej utrapieniem) i przede wszystkim interesujące fabularnie w danym momencie. Gracz akceptujący wymuszenie, otrzymuje punkt losu. Jeśli natomiast wymuszenie jest w oczywisty sposób celne, a gracz woli jednak postąpić po swojemu, to musi się wykupić punktem losu.
__________________ Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku. |
25-06-2014, 15:58 | #117 |
Reputacja: 1 | Dla mnie wymuszenia za skomplikowane na razie, więc tylko pytanie: Skoro nogi Ricie zmiękły od wrzasku staruszka, to ma sens brak ataku i zadeklarowanie tlko zyskania przewagi? Jeśli tak, to na co ja mam niby rzucać?
__________________ "Najbardziej przecież ze wszystkich odznaczyła się ta, co zapragnęła zajrzeć do wnętrza mózgu, do siedliska wolnej myśli i zupełnie je zeżreć. Ta wstąpiła majestatycznie na nogę Winrycha, przemaszerowała po nim, dotarła szczęśliwie aż do głowy i poczęła dobijać się zapamiętale do wnętrza tej czaszki, do tej ostatniej fortecy polskiego powstania." |
25-06-2014, 19:32 | #118 | |||
Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
Cytat:
__________________ Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku. | |||
25-06-2014, 19:38 | #119 |
Reputacja: 1 | Anonim, ale pamiętasz, że stół już teraz nie zastąpi broni dwuręcznej, żebyś mógł dostać bonus ze sztuczki? Tam rzut był za słaby żeby stworzyć aspekt i miałeś tylko okazję, która właśnie minęła wykorzystana w tym poprzednim ataku. Rzut masz tym razem dobry, postawa siłowa, razem 5. Możesz rozważyć podbicie punktem losu za stół (aspekt, broń improwizowana, wyewoluował z okazji "broń dwuręczna" - fabularnie można to tłumaczyć, że osłabiłeś chwyt, albo kawałek stołu się odłupał i już jest niewyważony). Deklaracja może zostać, bo nikt Ci nie broni straszyć ludzi szaklajacym atakiem nawet jeśli robisz zwykłe p...e.
__________________ Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku. |
25-06-2014, 21:18 | #120 |
Reputacja: 1 | @rudaad Myślę, że przyszedł czas na twoją sztuczkę, w końcu ciągle coś tu Ci niszczą a akcję można uznać za pomysłową. Razem z rzutem daje to imponujący sukces, więc zyskujesz aspekt Dzierżąc rzeźnicki pieniek z dwukrotnym darmowym wywołaniem. @Python Rzut +1, postawa ani chybi widowiskowa +2, zwykły sukces, zyskujesz aspekt Siedząc na ławie z widelcem i kuflem z darmowym wywołaniem.
__________________ Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku. |