Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Fantasy > Archiwum sesji z działu Fantasy
Zarejestruj się Użytkownicy


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 22-05-2015, 20:25   #1
 
GreK's Avatar
 
Reputacja: 1 GreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputację
[materiały do sesji] Morfa.

Wątek zawiera materiały do sesji. Proszę nie zamieszczać komentarzy.


A oto założenia / historia świata w pigułce:
Mamy rok 345 Ery Czystości. Rokiem zerowym uważa się powstanie Zakonu Diatrysa. Ludzkość żyje we względnym spokoju po tym jak jakieś 300 - 400 lat przed Erą Czystości nastąpiło Rozdarcie, eksplozja Morfy. Magiczna substancja zalała cały świat mieszając ludziom w głowach, powodując zwyrodnienia i mutacje. Nastał mroczny czas.

Z biegiem lat siła i stężenie morfy zaczęły zanikać. Nieskażeni ludzie, którzy oparli się sile morfy zaczęli walczyć z wynaturzonymi. Powstaje Zakon Diatrysa, który staje na straży czystości.
Obecnie siła morfy jest znikoma w centrach cywilizacyjnych. Największe stężenie ma w miejscach niezamieszkałych i na rubieżach, znanego, cywilizowanego świata.

Zakon jest najsilniejszą organizacją na świecie, ponad podziałami politycznymi. Jego członkowie są starannie wybierani już wśród dzieci. Muszą oznaczać się specjalnymi predyspozycjami, które są testowane podczas wieloletniego szkolenia. Diatrysi są w pewnym stopniu uodpornieni na działanie morfy, potrafią wyczuwać jej stężenie.

Odkrycie Skilthry.
Nikt nie wie co stało się w Skilthry po Rozdarciu. Można tylko przypuszczać. Skrzywienie zaatakowało wszystkich jego mieszkańców, znacznie silniejsze tutaj na północy znanego świata, gdzie jeszcze dziś tuż za rzeką Zargą ciągle jeszcze stężenie morfy przekraczało wszelkie dopuszczalne granice.
Dopiero w roku 112 Ery Czystości, pierwsze ekspedycje odkryły Skilthry na nowo. A właściwie to co z niej pozostało. Z większości budynków pozostały szczątki. Spalone i zburzone do fundamentów. To co ocalało to większość murów obronnych, chociaż i te były w opłakanym stanie, większość Zamku i z niewyjaśnionych przyczyn jedna, nienaruszona budowla, będąca wcześniej prawdopodobnie świątynią jakiegoś starego bóstwa, którą zaadoptowano na bustuarium.
O Skilthry prawdopodobnie by zapomniano i zostałoby jeszcze jedną ruiną na mapie znanego świata gdyby nie jedno, dodatkowe odkrycie. Kopalnie złota. To one ściągnęły do miasta nowych mieszkańców. To one spowodowały, że do miasta ściągnięto Diatrysów, że odbudowano je z wielkim trudem. To one w końcu utrzymują miasto przy życiu.

Położenie geograficzne Skilthry.
Skilthry, kilkutysięczne miasto ogrodzone wysokimi murami, znajduje się na rubieżach cywilizacji. Na ruinach miasta sprzed Rozdarcia. Najbliższe miasta znajdują się o jakiś tydzień drogi na południe. Na północy zaś, za rzeką, zaczyna się wznosić pasmo gór. W te okolice nie zapuszcza się nikt o zdrowym rozsądku.
Wyjście z miasta, szczególnie po zmroku wiąże się z dużym ryzykiem. Ze względu na bliskość gór grasują wokół niego zmorfowane drapieżniki.
Wokół miasta rozrosły się biedniejsze dzielnice. Ludzie tam mieszkający zajmują się rolnictwem i hodowlą bydła. Każdy budynek jest małą warownią, zamykaną na noc na cztery spusty. Mimo tego życie poza murami nie jest bezpieczne i często zdarzają się wypadki śmiertelne. Często też zdarzają się mutacje wśród zwierząt domowych.
Morfa też częściej niż w mieście miesza ludziom w głowach.

Na wschód od Skilthry znajdują się kopalnie złota, główne źródło utrzymania miasta oraz kamieniołom. Zarządza nimi gildia górmistrzy.

Administracyjny podział Skilthry.
  • Podzamcze - dzielnica w centrum Skilthry, którego centralną częścią jest Zamek, Przyzamcze (siedziba anakratoi), Plac Zamkowy oraz siedziby najzamożniejszych mieszkańców miasta (m.in. Bezuchego)

    Podzamcze otaczają pozostałe dzielnice. Od północy - zgodnie z ruchem wskazówek zegara:
  • Zaułek - północna, najniebezpieczniejsza dzielnica biedoty z Bustuarium
  • Kwadrat - wschodnia dzielnica kupców
  • Wysoczyzna - południowa dzielnica bogatszych mieszczan
  • Studnia - zachodnia dzielnica

Morfa. Magia w sesji.
Morfa jest magiczną substancją. Nie widać jej gołym okiem. Nie czuć żadnym zmysłem. Jedynie Diatrysi i niektórzy zmorfowani są w stanie wyczuć jej stężenie. W cywilizowanych regionach jej stężenie jest już znikome. Największe stężenie osiąga w regionach dzikich, oddalonych od cywilizacji.
Magusi są to jedyni ludzie, którzy świadomie potrafią zaczerpnąć morfy i skrzywić rzeczywistość za jej pomocą. Niestety morfa oddziałuje na nich też negatywnie. Powoduje mutacje, zaburzenia umysłu. Wykryty magus (a taki nie ma szansy uchować się w cywilizowanym społeczeństwie) jest eksterminowany. Wspominam o nich tylko dla porządku, gdyż grania magusem nie polecam, skończy się to w jedyny przychodzący mi do głowy sposób - szybką śmiercią.


Stosunek ludzi do Zakonu Diatrysa:
Zakon uważany jest za zbawiciela ludzkości. Walczy z morfą i jej skrzywieniami. Zakonowi udziela się każdej pomocy, o którą poprosi. Diatrysów słucha się bezwzględnie. Nieposłuszność karana jest surowo, najczęściej śmiercią. Samo skrytykowanie Zakonu jest wystąpieniem przeciwko ludzkości.
Zakon zajmuje się tylko wystąpieniami przeciwko Czystości. Nie zajmuje się polityką, nie zajmuje się sprawami kryminalnymi, chyba że jest podejrzenie, że ich podłożem było oddziaływanie morfy.
Z tego też powodu nie ma otwartej opozycji. Czy jest jakakolwiek? Dlaczego miałaby być? Nie sądzę, ale może mnie przekonacie, że jest inaczej. ;O)

Skąd się biorą Diatrysi.
Praktyki diatrystyczne nie są jawne ale oto co powszechnie o nich wiadomo. Każde urodzone dziecko do dwóch tygodni musi być zgłoszone do Zakonu. Zakonnik bada każdego niemowlaka. Są trzy możliwe sytuacje:
- dziecko uważane jest za neutralne, na jego ramieniu Diatrys wycina runę katharos (taką runę ma każdy dorosły mieszkaniec Skilthry)
- dziecko uważane jest za obdarzone specjalnymi umiejętnościami, Diatrys wycina mu runę proikismenos na czole (taką runę wkomponowaną później w pozostałe ma każdy Diatrys), w wieku pięciu lat oddawane jest przez rodziców pod opiekę Zakonu
- dziecko uważane jest za skażone Morfą, Diatrys otwiera mu żyły, jego ciało jest palone. Matka zabierana jest do lochów i poddawana szczegółowym badaniom, z których najczęściej już nie wraca żywa a jeśli nawet wróci, okaleczona i złamana, to odrzucana jest przez środowisko i albo sama odbiera sobie życie albo umiera z braku środków do życia. Takich przypadków jest coraz mniej, szczególnie w centrum cywilizowanego świata. Na rubieżach niestety wpływ morfy jest silniejszy.

Dzieci obdarzone w wieku lat pięciu zostają akolitami Diatrysów. Przechodzą rygorystyczne szkolenia, które przyżywa niewielu. Ta elita zostaje Diatrysami.

Rangi Diatrysów.
Zakonnicy nie posiadają imion. Są zdepersonalizowani. Miast imion zwracają się do siebie rangami. Rangi są tworzone od liczebników greckich, gdzie pierwszy - Proto, jest najważniejszym Diatrysem, głową zakonu, a dziesiąty - Dekato, najniższym w randze. Rangę zakonnika można poznać poznać po wyszytej cyfrze na szacie.
Po zakonnikach ciężko też wyznać jakiej są płci i mówią o sobie bezosobowo.
Zwyczajni ludzie, poza plecami poznaczonych, nadają im przydomki, jak “Gładki”, “Kulawy” itp.

liczebniki – spolszczając amatorsko – po grecku idą tak:
Proto ۱
Deutero ۲
Trito ۳
Tetarto ۴
Pempto ۵
Ekto ۶
Ewdemo ۷
Ogdoo ۸
Enato ۹
Dekato ۱۰

Kto rządzi w Skilthry.
  • Najwyższym stanowiskiem w mieście jest archigos - przewodniczący Dużej Rady, składającej się z 12 członków.
  • Jako archigos, jest pierwszym w radzie, więc jego głos rozstrzyga jeśli nie osiągnięto większości.
  • Jest również cenzorem Skilthry, w wypadku odwołania radnego przez radę bądź jego śmierci, uzupełnia skład rady, wybierając z wybranych przez mieszkańców kandydatów.
Rada:
  • formalnie pełni rolę jedynej władzy Skilthry;
  • podejmuje decyzje kolegialnie (przynajmniej pięciu radnych, w obecności archigosa Skillthry);
  • w okrojonym składzie – dwóch radnych + archigos (tzw. Mała Rada, lub osoba wyznaczona przez archigosa – funkcjonuje jako sąd dla miasta oraz rozpatruje odwołania od sądów okolicznych wsi;

Nadane przez radę proregatywy:
  • uchwałą rady osoba archigosa jest chroniona konstrukcją crimen laesae maiestatis (zbrodni obrazy majestatu): za próbę zamachu / ataku na jego osobę grozi śmierć podczas ciężkich robót;
  • uchwałą rady przysługuje mu prawo łaski;
  • scedowano na niego uprawnienia do zwierzniości nad strażą Skillthry;
  • scedowano na niego uprawnienia radnego-skarbnika Skillthry;
  • scedowano na niego uprawnienia do prowadzenia polityki zagranicznej Skillthry (poza sprawami najważniejszymi, jak np. wypowiedzenie wojny, które wymagają zgody rady).
  • w razie ogłoszenia wojny archigos zostaje władcą autorytarnym, odwołać go może wtedy tylko Duża Rada przez consensus ordinum (cała Rada musi być jednomyśla w tej kwestii)

Tagmata (od greckiego tagma: "to set in order") - Straż Miejska i zbrojne ramię Skilthry.
Tagmatos (m) / Tagmatissa (ż) - strażnik szeregowy
Anoteros (m) / Anoterissa (ż) - zwierzchnik/kapitan (kilku strażników pod sobą)
Perioczi - (dzielnicowy) strażnik mający pod sobą kilku Anateros i całą dzielnicę miasta / analogicznie odcinek muru.
Strategos - główny szef Tagmaty - raportuje i odpowiada przed archigosem
 
__________________
LUBIĘ PBF
(miałem to wygwiazdkowane ale ktoś uznał to za deklarację polityczną)

Ostatnio edytowane przez GreK : 31-01-2017 o 20:14. Powód: Administracyjny podział Skilthry
GreK jest teraz online  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:22.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172