Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Inne > Archiwum sesji z działu Inne
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum sesji z działu Inne Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemach innych (wraz z komentarzami)


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 09-02-2015, 08:50   #11
 
Ereb's Avatar
 
Reputacja: 1 Ereb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodze
Niech będzie czwartek, jako termin ostateczny.
Moja wycieczka w góry skończyła się przeziębieniem, więc 2-3 dni i tak będzie ze mnie mały pożytek. Głowami pęka i o pisaniu czegoś w miarę sensownego nie ma mowy.
 
__________________
"Kupię 0,7, to leczenie paliatywne i pójdę spać, bo w końcu sam sobie zbrzydnę" AJKS
Ereb jest offline  
Stary 12-02-2015, 00:52   #12
 
Antari's Avatar
 
Reputacja: 1 Antari nie jest za bardzo znanyAntari nie jest za bardzo znanyAntari nie jest za bardzo znany
Patrząc po odpisach innych, czuję że czegoś nei wiem, lub że coś mnie ominęło xP
 
__________________
En Taro Tassadar!
Antari jest offline  
Stary 12-02-2015, 01:10   #13
Konto usunięte
 
Velg's Avatar
 
Reputacja: 1 Velg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetny
Czemu coś miałoby Cię omijać?

I uwaga techniczna. Terminus wstaje zaraz po krzyku kobiety i naprawdę szybkim krokiem idzie do kobiety. To jest już – acz luźno wolno – w poście Asderuki. Wersja obszerniejsza – roboczo – wygląda następująco:

Cytat:
Chwycił jej podbródek w szorstką, pokrytą zgrubieniami dłoń i siłą obrócił ku sobie. Sam nie zgiął nawet głowy, żeby na nią spojrzeć. Byłoby w tym geście coś bezczelnego, gdyby nie jego szorstka naturalność: mężczyzna całym sobą wyrażał przekonanie, że taki jest >naturalny bieg rzeczy<.

- Rozkazuję ci: – szepnął. W tym nie-szepcie, słyszalnym w całej sali, był coś królewskiego, co domagało się posłuchu. - Przestań.
I tyle. Byłoby tego więcej, ale Mistrz Gry zaznaczył, że czasu jest wyjątkowo mało, zaś moja deklaracja ociera się o krawędzie dopuszczalnego czasu, więc kazał mi ją przerwać po trzech słowach. Więc... Jakim cudem Wiatr, która ruszyła się po tym, jak Clint Eastwood wygłosił swój morał, zdążyła porozmyślać, wstać, dobiec i wykrzyczeć dwadzieścia trzy słowa (w sześciu zdaniach)?
 

Ostatnio edytowane przez Velg : 12-02-2015 o 02:28.
Velg jest offline  
Stary 12-02-2015, 09:07   #14
 
Ereb's Avatar
 
Reputacja: 1 Ereb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodze
Nie widzę żadnego problemu w poście Antari. Podbiega do rodzącej i na jednym oddechu wyrzuca z siebie serię pytań, niczym nadpobudliwe dziecko.
Jedyną kwestią do rozstrzygnięcia jest kto pierwszy dobiegnie do kobiety i jako pierwszy zajmie jej uwagę.
 
__________________
"Kupię 0,7, to leczenie paliatywne i pójdę spać, bo w końcu sam sobie zbrzydnę" AJKS
Ereb jest offline  
Stary 12-02-2015, 14:36   #15
Konto usunięte
 
Velg's Avatar
 
Reputacja: 1 Velg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetny
A, OKs.
Cytat:
Napisał Ereb Zobacz post
Jedyną kwestią do rozstrzygnięcia jest kto pierwszy dobiegnie do kobiety i jako pierwszy zajmie jej uwagę.
Tu akurat problemu nie widzę. Ruca po prostu krzyczy, a Terminus bezceremonialnie chwyta za podbródek rodzącej kobiety, a potem siłą obraca go ku sobie. Myślę, że naprawdę ciężko znaleźć bardziej inwazyjny i przykuwający więcej uwagi gest...

... chyba, że Antari podbije licytację i zacznie ją szarpać za stopy
 
Velg jest offline  
Stary 12-02-2015, 16:34   #16
 
Antari's Avatar
 
Reputacja: 1 Antari nie jest za bardzo znanyAntari nie jest za bardzo znanyAntari nie jest za bardzo znany
Cóż, źle zrozumiałem Twojego posta Velg, wybacz. I zgadzam się że uwagę kobiety, raczej przyciągnie Terminus, a nie Ruca. Jednak całej reszty, poza leżącą, z pewnością przyciągnie moja postać

Co do bycia poza tematem - stwierdziłem to dlatego że w poście Asderuki i Quelnatham pojawia się Twoja postać i interakcje z nią. Do tego te posty są takie... z kosmosu. Aż się przestraszyłem, że nie załapałem jakiejś nieco abstrakcyjnej dla mnie, konwencji, no bo cóż, mój post jest taki... zwyczajny.
 
__________________
En Taro Tassadar!
Antari jest offline  
Stary 12-02-2015, 19:11   #17
 
Quelnatham's Avatar
 
Reputacja: 1 Quelnatham jest po prostu świetnyQuelnatham jest po prostu świetnyQuelnatham jest po prostu świetnyQuelnatham jest po prostu świetnyQuelnatham jest po prostu świetnyQuelnatham jest po prostu świetnyQuelnatham jest po prostu świetnyQuelnatham jest po prostu świetnyQuelnatham jest po prostu świetnyQuelnatham jest po prostu świetnyQuelnatham jest po prostu świetny
Velg ma pomysły z kosmosu.

Ale cały zamysł wziął się z opisu kawiarni w mitycznej rzeczywistości. Także scenka w ogrodzie to właśnie scenka z kawiarni, tylko że zabrakło tego przejścia.
 
Quelnatham jest offline  
Stary 12-02-2015, 20:50   #18
Konto usunięte
 
Velg's Avatar
 
Reputacja: 1 Velg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetny
Sami jesteście ufoludki!

I... ufff... post dany. Niby powinienem go wygładzić, uczynić bardziej zrozumiałym i przełożyć na terminusowe rozmowę z Asderuki, ale to (olaboga!) wymagałoby jeszcze więcej wysiłku
 
Velg jest offline  
Stary 13-02-2015, 00:21   #19
 
Antari's Avatar
 
Reputacja: 1 Antari nie jest za bardzo znanyAntari nie jest za bardzo znanyAntari nie jest za bardzo znany
Powiem tak, mam nadzieję, że to tylko moje złudzenie, ale pan granic jest taki pradawny, taki łał, taki op, że aż nudny.

Im starszy jestem tym coraz częściej stwierdzam, że ułomności dodają postaci kolorytu. No, ale to tylko moja opinia, która prawdą być nie musi.
 
__________________
En Taro Tassadar!
Antari jest offline  
Stary 13-02-2015, 04:36   #20
Konto usunięte
 
Velg's Avatar
 
Reputacja: 1 Velg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetny
Dobra.

Na początku: dziękuję, że sformułowałeś swoją krytykę w najbardziej konstruktywny sposób, w jaki mogłeś! Skoro już – dzięki Twojej uwadze – wiem, jak miałbym Terminusam poprawić, to pozwolę sobie odnieść się generalnie do sentymentów „łe, OP!”. (Aczkolwiek czynię to bardziej dla pozostałych graczy.)

Więc...

Po pierwsze: chciałbym odnieść się do rzekomej wszechpotęgi Terminusa. Skala, która jest tu używana, pokrywa się ze skalą drugiej edycji Nobilis. Jeśli rozdzielamy wszystkie dostępne punkty na statystyki, to przeciętnym poziomem atrybutu, jaki otrzymujemy, jest dwójka. Cytując:
Cytat:
Aspect 2: Legendary -- Capable of legendary feats, on a par with Heracles or Cuculainn. Can perform Olympic-level feats routinely, and superhuman feats when pushed.
więc: przeciętna postać ma możliwości porównywalne z Herkulesem / Psem Ulsteru.

Nie zamierzam tutaj wchodzić w szczegóły, >ale< podręcznikowe Aspect Miracle na ósmym poziomie (czyt. jeśli którakolwiek postać ma Aspect 4, to spalając „manę” jest w stanie teraz to wykonać...) pozwala na zestrzelenie Słońca.

Warto nadmienić, że w Nobilis jedynie czas na Mitycznej Ziemi płynie „porządnie”. Znaczy: jeśli zestrzeli się Słońce na Mitycznej Ziemi, to ono będzie zestrzelone, aż się je odwiesi. Jednakże relacja czasowa między Światem Mitycznym a Światem Prozaicznym jest pokrętna: jeśli zestrzeli się Słońce Świata Mitycznego, to Słońce w Świecie Prozaicznym będzie zaćmione... najpewniej gdzieś w przeszłości.

(Natomiast zestrzelanie Słońca z niebios Świata Prozaicznego jest złym pomysłem, który ma potencjał zaskutkować wyrokiem śmierci.)



Po drugie: odnośnie wrażenia, które Terminus sprawia. Dobra księga (tzn. podręcznik główny) opisuje wrażenie, które sprawiają byty z wyższymi poziomami Ducha:
Level 4: Conflagration
12 points

Liken them to ice, and their spirits are as cold as space; liken them to sound and they scream like an exploding star. They are conflagrations, titanic personalities so deep in selfhood that even their Anchors grow in presence and authority. This has no reflection on what that personality is: a Power of strong spirit can be cowardly and treacherous, or brave and true. Whatever traits compose their basic personality are augmented enormously by miraculous power. They do not change as the years go by, and everything they are, they are strongly, deeply, and powerfully. Their presence has a profound effect on mortals, and (to some small degree) on Powers. Conflagrations are among the finest practitioners of the dark arts — primary among them the Nettle Rite that drains a Power’s energy away and the Abhorrent Investment that binds a hated mortal as an Anchor. They are strongly protected against the magics of other Nobilis, which gives them a great advantage in Power-to-Power conflicts and in the Excrucian War. It can be much more difficult to trace the magics of a Conflagration, since their use of divine power is elegant and efficient. Spirit Level 4 generally fits best with Powers who are inherently strong-willed and valorous. It least fits those Powers with complex and divided personalities. In between are the archetypal personalities, played to the hilt: from scholars rich in understanding and library lore to vain popinjays and ladies who spend all their time before a mirror or buying clothes. These personalities can be played with a lower Spirit level, of course, but the higher a Power’s Spirit level, the more the world will tend to go along with their conception of themselves and everything else. The high-Spirit popinjay may be horridly ugly and tasteless as sin, but his own belief in his beauty radiates, sloughs off him like a lizard’s skin, and shapes the beliefs of (at least) the mortals around him to match.

Level 5: Inferno
15 points

There is a terrible leashed power inside an Inferno’s heart. Like the fires of Hell, they carry with them the potential for screams, pain, destruction, and the overwhelming, uncontrollable force and energy that whips in a hurricane’s winds and nearly tears apart the sky. The mortal spirit and the divine passions inside an Inferno are perfectly blended and complementary, and they can wear their Anchors’ bodies as their own. Infernos can act with the fury of the storm, or with the precise and ultimately controlled calm of a Buddhist master. Those who look in their eyes see nothing there but the white raging light of the Power’s soul. An Inferno may bond six Anchors, and has an enormous advantage in battles with the Excrucians or other Powers (all other traits being equal.) Their skill with ritual magics begins to approach that of an Imperator. Only rarely can a use of miraculous power be traced to them. Achieving this level of accommodation between their mortal and divine spirits is, to most Sovereigns, one of the most desirable prospects. Some Powers are Infernos from the moment of their Commencement, but there are a few other ways to reach this level of Spirit. Some reach this balance of selves with assiduous meditation and self-improvement. Others reach it in the opposite manner, by giving in to their passions or even goading them on, until the divine shard inside them bends to match. Some pursue a different path, studying the sorceries of the Nobilis and their own soul-shard; they may indirectly join their souls together as they struggle to improve their sorcerous skill.


zaś wyższe poziomy pozostałych atrybutów są obdarzone podobnym opisem.

Nie twierdzę tutaj, że Terminus jest jakąś wyjątkowo potężną Potęgą. (Nie jest!) Ale ponieważ wybrałem dla swoich postów konwencję mityczną, to i podle tej konwencji opisuję wrażenie, które pamper wywiera na śmiertelnikach. Z drugiej strony, jeśli tylko któraś z innych Potęg rozzłości się nieludzko (słowo kluczowe: nieludzko!), to ja równie chętnie napiszę (podziwiając efekty), że ów szał był niszczycielski i boski.

Po trzecie: pierwotność jako cecha warstwy mitologiczna... Powtórzę jeszcze raz: Świat Mityczny może >wstecznie< wpływać na Świat Prozaiczny. (Jeśli trzeba, mogę to poprzeć fragmentem rodem z podręcznika.)

Oznacza to tyle, że to, że mity dot. Potęgi istnieją dobre kilka tysięcy lat, wcale nie musi przekładać się na długowieczność samego Potęgi. Przykład? Słoweńczyk (acz z angielskim nazwiskiem!) Bor E. Ash mógłby zostać Potęgą Wiatru zaledwie wczoraj. Jeśli jednak zaznaczyłby swoją obecność w micie – np. czyniąc potworne spustoszenia huraganem i zabijając wielką wielkość duchów – to dnia dzisiejszego mogłoby dowiedzieć się, że Boreasz był znanym już od wieków, gniewnym bogiem Wiatru.

(Co IMHO powoduje, że Bohater o tysiącu twarzy – tudzież Welin – jest wcale niezłą inspiracją nobilisową. Sprawia to również, że „przydatność” wszelkich mitów dot. datacji jest mocno wątpliwa.)

Podsumowując zaś ogólnie: gramy cholernymi, pół-boskimi Potęgami. Jeśli ktoś chce być bardzo człowieczą Potęgą, to ja nijak tego nie bronię! Jednak skoro – jestem przekonany – obecni w sali są potencjalnie w stanie przy pewnym wysiłku
  • Zestrzelić Słońce.
  • Zniszczyć Nowy Orlean nawałnicą tornad i huraganów.
  • Wywołać masową histerię, przekonując tysiące ludzi, że tak naprawdę nie żyją.
  • Wyczuć, ile osób w Kambodży czegoś się boi.
  • Przepisać rzeczywistość tak, aby drzewa w parkach nie pochłaniały dwutlenku węgla.
  • etc.
to pragnienie, aby większość Potęg na „zwykłych ludzi, choć z mocą” – zarówno w wersji superbohaterskiej, jak na tzw. „Typowego Nastolatka z Anime” – mnie zupełnie nie przekonuje.

(Ba! Jarkiem, który umie przypiec drzewo płomyczkiem, mogę zagrać w prawie każdej sesji. Gdy gram w Nobilis, chciałbym zagrać bogiem: takim, który nawet małostkowy jest po boskiemu.)

I chyba tyle z mojej strony.

PS. oczywiście to, w jakiej stylizacji „ostatecznie” będziemy grać, zależy głównie od tego, jak długofalowo „dotrą się” gracze i MG.
PPS. żeby nie było, że „zły Velg podpuścił” – prawa obowiązujące Potęgi wymuszają pewną subtelność przy obchodzeniu się ze swoimi mocami na Prozaicznej Ziemi, więc raczej ograniczyłbym się przed radosnym destrukcjonizmem.
 

Ostatnio edytowane przez Velg : 13-02-2015 o 05:06.
Velg jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:44.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172