Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Postapokalipsa > Archiwum sesji z działu Postapokalipsa
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum sesji z działu Postapokalipsa Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie Postapo (wraz z komentarzami)


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 24-06-2009, 10:53   #1
 
Nightcrawler's Avatar
 
Reputacja: 1 Nightcrawler to imię znane każdemuNightcrawler to imię znane każdemuNightcrawler to imię znane każdemuNightcrawler to imię znane każdemuNightcrawler to imię znane każdemuNightcrawler to imię znane każdemuNightcrawler to imię znane każdemuNightcrawler to imię znane każdemuNightcrawler to imię znane każdemuNightcrawler to imię znane każdemuNightcrawler to imię znane każdemu
[Neuroshima] Komentarze - Oczy Boga

Witam Państwa w komentarzach jak i w samej sesji Neuroshimy, pt: „Oczy Boga”

Ja sam postaram się tutaj przybliżyć Wam realia w których będziemy grać oraz aspekty mechaniczne naszej rozgrywki.

Zacznijmy więc od kwestii technicznych

Celem wyjaśnienia wstępnego nazewnictwa postaci w panelu sesji:
„John Doe — w USA nazwisko używane dla określenia mężczyzny o niezidentyfikowanej lub ukrytej tożsamości. Dla określenia kobiet używa się nazwiska Jane Doe. Termin ten stosuje się zwłaszcza w aktach policyjnych, sądownictwie i dokumentach prawniczych.” – za Wikipedia

Macie prawo i wręcz obowiązek do soboty (27.06) zmienić imiona i karty w Panelu na opisy Waszych postaci i KP W sobotę pojawi się wstęp już dla Postaci i zaczynamy rozgrywkę


Mechanika

Po pierwsze Sesja jako taka jest storytellingiem ze szczątkami mechaniki. Co to dla mnie oznacza ? Na podstawie Waszych Kart Postaci będę rozsądzał czy Wasze deklaracje mają szanse się powieść, w newralgicznych punktach gry będę też w zaciszu własnego domu tulał kostuchy by określić co też Wam los przyniesie. W tej kwestii nie będę używał żadnych elektronicznych narzędzi losujących i umieszczał wyników na forum – jedynie opisy w oparciu o rzut trzema prawdziwymi kośćmi na w miarę równej powierzchni Uwierzcie nie będę oszukiwał. To psuje zabawę.


Po drugie w walce chce stosować podział czasu na segmenty - nie musicie ich co prawda rozpisywać na zasadzie: „w seg.1 - robie to, seg. 2 robie tamto, albo używam wszystkie 3 seg. Na siamto” itd, ale będzie zasada jeden post - jedna tura - trzy segmenty i działania które daną chwile zajmują, [ czyli np. piszemy „Stefan uniósł do ramienia swojego Springfielda i oddał strzał, następnie przeryglował broń” i koniec deklaracji walki gdyż strzał to jeden seg. A ryglowanie 2. Oczywiście jak najbardziej zachęcam do opisu pocenia się przy strzale, konfliktów moralnych czy cokolwiek sobie życzycie. Jeśli taki opisów emocji nie będzie zezwalam na krótkie posty w walce gdyż mam nadzieję że wtedy szybko uda się przeprowadzić starcia, a jak wiadomo PBF z natury słynie z rozwlekłości (wyjątkiem jest opcja przeczekania własnej rundy, czy działań innego BN/BG wtedy oczekuje choć krótkiego opisu myśli i emocji oczekującej postaci). Zresztą mam nadzieję że sesja nie tylko walką będzie się toczyć, a jeśli już to wszystko przebiegnie sprawnie i nikt nudzić się nie będzie].

Powinniście uwzględnić to również tak by post w walce opisywał jedną turę, z opcjami opóźnienia, czy też wyczekania co, np. robi przeciwnik. Mechanika daje możliwość by uprzedzić czyjeś pełno rundowe działanie, np jeśli BG albo BN celują zużywając na to więcej czasu, np. cała turę [wszystkie 3 seg., ale też np. 2 segm.], przeciwnik ma prawo w między czasie wykonać krótsza akcję.

Dla przypomnienia poniżej tabelka segmentów i akcji dozwolonych.



Świat:

Wasze przygody będą toczyć się po zachodniej stronie Gór Skalistych. Gdzieś pomiędzy Utah, a Arizoną. Poniżej małą mapka poglądowa.



Historia

Jak już Wam zaznaczałem będziemy mniej więcej trzymać się ram oficjalnej Storylini. Wasza przygoda toczyć się będzie z początkiem Lipca 2055. Co to oznacza ? Już piszę:

To co na pewno Wasze postacie wiedzą:

Pół roku przed wydarzeniami z sesji Federacja Appalachów, Nowy Jork i Teksas w oparciu o audycje nadawane z Orbitala ustalają wspólny kalendarz przyjmując jako start dzień 22 Styczeń 2055 roku. Dzięki kurierom, licznym kupcom i wędrowcom kalendarz przyjmuje się w większych skupiskach ludzi ułatwiając wspólne interesy.

W Lutym 2055 na terenach Hegemoni po krwawych rozgrywkach z gangami do rangi nie pisanego przywódcy Arizony urasta Generał Abraham Bano i jego oddziały odziane w szare mundury.

Rozpoczyna się także Wielka Krucjata Przeciw Tornado zainicjowana przez NJ, którego to prezydent wierzy, że naród który zwalczy swoje uzależnienie będzie mógł odbudować własną cywilizację. I tak swoiści misjonarze rozpoczynają propagandę wśród sąsiednich osiedli. Do akcji dołącza się również Federacja Appalachów, która ze swoimi przedstawicielami dociera do Detroit.

W Marcu 2055 misjonarze NJ przeradzają się w Bojówkę Prawdziwych Patriotów, która dozbroiwszy się planuje marsz na SaltLake i Vegas celem szerzenia w ten czy inny sposób swoich poglądów AntyTornado, po drodze nękając wszelkiej maści handlarzy drugami.

W tym czasie jeden z dowódców oddziałów Generała z Hegemoni przypuszcza atak na sąsiednie miasteczka przynależące już do Teksasu, szczęściem Bandito ginie z rąk RedNecków i unika w ten sposób kary z rąk Generała, który póki co takich akcji nie przewiduje, szczególnie że wraz z „Krwawym” Cortezem ginie spora część armii Szarych Mundórów, a reszta ucieka do Neodżungli przed rozwścieczonymi południowcami.

Posterunek rozpoczyna również wydawanie swojej gazety czyli Wieści z Frontu, w której prócz newsów z pola walki znaleźć można porady mechaników, lekarz itp. jednocześnie agenci Miasta rozpoczynają kolportaż na terenie od wybrzeża Zach. Po krainę Wielkich Jezior.

W kwietniu 2055 drugi numer Wieści z Frontu aż trzeszczy od informacji na temat zwiadu w trzewia Molocha, gdzie oddział Posterunkowców odkrywa, że 200 km w głąb kanady nie ma żadnych umocnień Maszyny, za to wszędzie wałęsają się jej roboty a ludzi nie ma tam wcale.

Jednocześnie Hegemoniści pod przywództwem Generała zaczynają pertraktacje pokojowe z Teksamem i posterunkiem, chcąc nawiązać kontrakty handlowe itp. Jednak Teksańczykom za bardzo to śmierdzi haraczem za „ochronę” i stanowczo odmawiają. Wędrowne Miasto również obawia się potęgi militarnej Banditos i zrywa wszelkie kontakty z emisariuszami Bano.

Maj 2055 przyniósł jednak układ Hegemonia Vegas i od tego dnia Meksi mają pośrednika od którego kupują sprzęt wojskowy produkowany w NJ i Posterunku.
Czerwiec 2055 to już same sukcesy polityczne – 21.06.2055 to data oficjalnego otwarcia linii kolejowej NJ-Federacja. A Vegas dzięki ćpunom Tornado odkrywa tajną fabrykę sprzętu i zaczyna handel z Posterunkiem i miastami wschodu. Nowe Wieści z Frontu wspominają o wielkim pasie umocnień przeciw lotniczych Molocha. Nikt jednak nie ma pojęcia po co to jemu.

Lipiec przynosi niepokojące wieści o marszu Mutantów pod przywództwem Borgo z terenów Oklahomy w stronę Teksasu. W Wyoming i Utah , a także Nebrasce i Kansas coraz częściej zauważa się zwiadowców Bestii. Wygląda na to ze Maszyny po woli szykują się na ekspansję się w głąb Zasranych Stanów Ameryki…
 
__________________
Sanguinius, clad me in rightful mind,
strengthen me against the desires of flesh.
By the Blood am I made... By the Blood am I armoured...
By the Blood... I will endure.
Nightcrawler jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:26.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172