Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Science-Fiction > Archiwum sesji z działu Science-Fiction
Zarejestruj się Użytkownicy


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 18-01-2020, 21:56   #141
 
Azrael1022's Avatar
 
Reputacja: 1 Azrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputację
1 ewentualnie 2. Jakos ostatnio slabo u mnie z energią do czegokolwiek innego niż praca i rodzina, także wolę odpuścić. Ewentualnie machnąć jakiegoś posta,od którego nic ważnego nie będzie zależało.
 
Azrael1022 jest offline  
Stary 19-01-2020, 10:03   #142
 
Mi Raaz's Avatar
 
Reputacja: 1 Mi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputację
Powiem tak:
Sama gra jest ekstra. Przy stole musi być genialna. Kosmiczni Marines są świetni żeby poczuć się półbogiem rozrzucającym wnętrzności wrogów po ścianach w ilościach hurtowych. Świetne, żeby się zrelaksować.

Z drugiej strony kostki lecą jak z karabinu. Jeden zadeklarowany atak serią i rzucasz... rzucasz... rzucasz...
Przy stole fajnie, bo skreślasz zabitych i biegniesz dalej.

W PBF katorga. Do ostatniego posta podchodziłem kilka razy, a później i tak kilka godzin zmieniałem cyferki na opisy. A i to z błędami jak się okazało. W mojej ocenie ten konkretny system nie nadaje się na głębokie odgrywanie postaci czy analizę przeżywanych emocji. Jednak gramy genetycznie zmodyfikowanymi maszynami do zabijania. Nawet ewentualne konflikty między postaciami bazują raczej na tym jak przeprowadzić atak/jaką wybrać broń.

Koronnym wręcz przykładem były dialogi w ostatniej scenie. Poza jednym, pierwszym rozkazem Kadira żadna z postaci nie odezwała się słowem.

Porównując z Rogue Traderem to ten drugi dużo lepiej nadaje się na forum. DW zaś daje dużo większą frajdę z walki (prawdopodobnie przez stopień dominacji marines nad przeciwnikami).

Zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia: różnice między specjalizacjami. W czasie gry wydawały mi się znikome. Może na późniejszych Rankach i z lepszym sprzętem jest inaczej...
W samej sesji gdyby Noboto nie leczył, a ja bym czegośtam nie hakował w ostatniej scenie, to nie poznałbym, że Kestyr, Kadir i Apolin mieli inne specjalizacje.
No bo pozostała dwójka to JetPack i ciężki bolter

Ja decyduję się na opcję 1. Choć w razie innych opcji nie mam nic przeciwko pozostawieniu Kestyra jako NPCa dla pozostałych. Emocji w nim tyle co w cegle. Ale ma trzymetrowy Claymor z Sacris, mechdendryta i kilt.
 
__________________
Wszelkie podobieństwo do prawdziwych osób lub zdarzeń jest całkowicie przypadkowe.

”Ludzie nie chcą słyszeć twojej opinii. Oni chcą słyszeć swoją własną opinię wychodzącą z twoich ust” - zasłyszane od znajomej.
Mi Raaz jest offline  
Stary 19-01-2020, 16:00   #143
 
Cane's Avatar
 
Reputacja: 1 Cane ma wspaniałą reputacjęCane ma wspaniałą reputacjęCane ma wspaniałą reputacjęCane ma wspaniałą reputacjęCane ma wspaniałą reputacjęCane ma wspaniałą reputacjęCane ma wspaniałą reputacjęCane ma wspaniałą reputacjęCane ma wspaniałą reputacjęCane ma wspaniałą reputacjęCane ma wspaniałą reputację
Opcja 1.

Tak bardzo jak lubię wh40k tak DW nie wciągnęło mnie tak jak oczekiwałem.

Poza tym zgadzam się w większości z tym co podkreślił Mi Rasz, praktycznie w mniejszym lub większym stopniu podsumowując moje przemyślenia.
 
__________________
"Life is really simple, but we insist on making it complicated." -Confucius
Cane jest offline  
Stary 19-01-2020, 17:21   #144
 
Stalowy's Avatar
 
Reputacja: 1 Stalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputację
Opcja numer 1
 
Stalowy jest offline  
Stary 19-01-2020, 22:07   #145
 
Azrael1022's Avatar
 
Reputacja: 1 Azrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputację
Post opisujący ekstrakcję wisi. W razie czego - mogę go w razie potrzeby poedytować, więc jak macie uwagi co do przedstawienia tej sceny z punktu widzenia waszych postaci, to piszcie śmiało - PW lub komenty.
 
Azrael1022 jest offline  
Stary 19-01-2020, 22:13   #146
 
noboto's Avatar
 
Reputacja: 1 noboto ma wspaniałą reputacjęnoboto ma wspaniałą reputacjęnoboto ma wspaniałą reputacjęnoboto ma wspaniałą reputacjęnoboto ma wspaniałą reputacjęnoboto ma wspaniałą reputacjęnoboto ma wspaniałą reputacjęnoboto ma wspaniałą reputacjęnoboto ma wspaniałą reputacjęnoboto ma wspaniałą reputacjęnoboto ma wspaniałą reputację
Dziękuje za grę powiem wam że lepiej by to działało na DC

Ja prowadzę sesje na systemie DnD tam (przerobionym) i stawiam bardziej na RP ale też jest to RPG i udaje się mechanikę w ramę szybko zrobić, miałem walkę 4 wieśniaków na bohatera gracza i udało się to zrobić szybko, przegrał z nimi XD

Robię trochę inaczej niż tu posty są krótkie szybkie krótkie deklaracje i reakcje na to co się dzieje, robię opis np. wnętrza chaty i NPC a gracze robią krótkie odpowiedzi, opisuje co robią NPC i co wynikło z ich deklaracji.

Myślę że to by lepiej działało
działa to w dwóch systemach odpisów, odpisywanie na bieżąco, czyli piszesz gdy masz czas (wada mało aktywne osoby stają się bohaterami tła/zombie co się włóczą za resztą), można też dozwolić na odpisy w określonych godzinach lub piszemy tylko gdy się umówimy od do.

Jednak granie w ten sposób wymaga dużo aktywności a no i jak MG zniknie to reszta czeka, jak mówiłem prowadzę sesję w ten sposób i odpisy są co dzień przynajmniej po kilka, od razu mówię że nie poprowadzę nic bo już sesję do prowadzenia
 

Ostatnio edytowane przez noboto : 19-01-2020 o 22:17.
noboto jest offline  
Stary 20-01-2020, 14:26   #147
 
Micas's Avatar
 
Reputacja: 1 Micas ma wyłączoną reputację
Lightbulb

Ok. Ostatni post wrzucony, sesja zamknięta (znajdziecie ją w archiwum), Wasze notesy zaktualizowane, sala chwały podobnież.

noboto, ja Tobie notki nie byłem w stanie wystawić. Oprócz tego, że dokończyłeś z nami tą sesję, to niedużo peanów mogę wyśpiewać na Twoją cześć, a szkoda Ci paskudzić notesu paszkwilem - bo nikomu na tej sesji krzywdy nie uczyniłeś.

Ze swojej strony powiem, że miejscami ledwo dawałem radę prowadzić DW. Ta sesja cierpiała na rzecz zdecydowanie bardziej czaso-, emocjo- i uwagożernego RT, które prowadziłem przecież w tym samym momencie. Z tego też powodu te warsztaty nie były na tyle "dopieszczone" czy angażujące. Wybaczcie.

Ważna lekcja, by jednak ograniczać się do prowadzenia jednych warsztatów naraz, nawet jeśli prowadzone gry są sobie krewne.

Wprawdzie nie udało mi się zrealizować stu procent tego, co sobie tam fabularnie zamierzyłem, to jednak mechanika została obskoczona prawie w pełni, z wyłączeniem poruszania się i walki wehikułów. Więc myślę, że nie było tak źle.

Pozostali się wypowiedzieli, więc proszę jeszcze mentorów o komentarz.
 
__________________
Dorosłość to ściema dla dzieci.
Micas jest offline  
Stary 20-01-2020, 22:59   #148
 
Azrael1022's Avatar
 
Reputacja: 1 Azrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputację
Warsztaty DW były dokładnie tym, czego się spodziewałem. Wprowadzenie w czterdziestkowy klimat: zaprezentowanie zakonów, marinsów, Straży Śmierci, tau, nieustannej wojny. Szybka misja - lądowanie, rekonesans uderzenie, eksfiltracja - krótko, konkretnie, na temat. Bez lania wody i pomysłów od czapy.
Gracze pierwszy raz grający w system mieli możliwość zobaczyć „dobrodziejstwa” pełnej mechy. Może jeszcze nie wszystkie, bo nie korzystaliśmy z dodatków (i chwała za to ), ale było widać, że zapamiętanie całej tej kostkologii łatwe nie jest. No i tu duży plus za ogół, czyli prowadzenie działań turowych w docu + artykuł o mechanice WH 40k na forum. Jest teoria, jest praktyka – można się nauczyć. Dobra robota, Micas.

Gracze dopisali – nikt nie odpadł z sesji, z nikim nie miałem spiny, docowanie bez problemu. Fajnie się grało . Miło będę wspominał wyraziste postacie. Może nie różniły się tak bardzo zdolnością do walki (w końcu Emperor's finest ) ale każdy marin miał swój charakter i nie podążał za tłumem lecz miał własne pomysły.

Jako mentor przygotowałem karty postaci i miałem zrobić mapę bazy tau… i poległem. Ściągałem z neta grafiki wszystkich budynków, jakie miały się tam znaleźć, kopiowałem odpowiednią liczbę razy i wstawiałem na przezroczyste tło, które potem chciałem zastąpić zdjęciem satelitarnym jakiejś doliny. Tylko szybko się zorientowałem, że sam słabo rozróżniam poszczególne budowle, wiec dla innych graczy mapa będzie jeszcze bardziej nieczytelna i zagmatwana, szczególnie w małej skali. Zresztą, zobaczcie sami:

Under construction:


A tak miała wyglądać wersja finalna:
 
Azrael1022 jest offline  
Stary 21-01-2020, 20:03   #149
 
Stalowy's Avatar
 
Reputacja: 1 Stalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputację
Dzięki za grę chłopaki

Warsztat poszedł szybko i w miarę sprawnie. Obskoczyliśmy podstawy i liznęliśmy trochę uniwersum.

Co do samego Deathwatcha... niestety system jest bardzo rozbudowany, szczególnie pod względem mechaniki, i wymaga zaangażowania zarówno ze strony graczy jak i Miszcza.
Z punktu widzenia mechany - bo bez jej znajomości ciężko wykorzystać pełen potencjał postaci.
Z punktu widzenia fabuły - ponieważ postacie są z gruntu ukierunkowane na walkę i ich rozwój wymaga wysiłku i inwencji, by jak zostało wspomniane nie ograniczało się to do przepychanek o to w jaki sposób walki rozwiązać.

Nie udzielałem się zbytnio ale cieszę się, że wziąłem udział w warsztatach. Mam nadzieję, że chociaż część z was będzie mogła wykorzystać tą naukę w przyszłości.

Do zobaczenia na innych sesjach
 
Stalowy jest offline  
Stary 21-01-2020, 20:16   #150
 
Mi Raaz's Avatar
 
Reputacja: 1 Mi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputację
Nie ukrywam, ja mam zamiar korzystać z wyniesionej wiedzy pełnymi garściami. Ale w sesjach RT. Z grubsza mecha się pokrywa. A o walce nauczyłem się baaardzo wiele.
 
__________________
Wszelkie podobieństwo do prawdziwych osób lub zdarzeń jest całkowicie przypadkowe.

”Ludzie nie chcą słyszeć twojej opinii. Oni chcą słyszeć swoją własną opinię wychodzącą z twoich ust” - zasłyszane od znajomej.
Mi Raaz jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:06.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172