|
Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
30-07-2007, 21:19 | #1 |
Reputacja: 1 | Harry Potter RPG Bestiariusz i Walka Witam ponownie w moim systemie RPG pt. Harry Potter. Czym byłby system bez walki i potworów? Haha ja wam nie odpowiem >.< Nie wiem W każdym razie HPRPG zawiera i potwory, i walkę. Na początek... 1. Walka i ruch Natychmiast gdy gracze przechodzą do sekwencji walki, przechodzą także do innego systemu ruchu. Podczas gdy w zwykłej rozgrywce mają dowolność (przynajmniej w pewnym stopniu), o tyle w walce nie mają tyle swobody. Walka rozgrywana jest turami. Na początku ustalamy, kto atakuje pierwszy. Rzucamy k100 i ten, kto miał wyższy wynik, rozpoczyna pierwszy. W każdej turze gracz może: - zaatakować fizycznie - zaatakować czarem - ruszyć się Nie może zrobić wszystkiego naraz. Albo atak 1, albo 2, albo ruch. W ciągu jednej tury bohater gracza może przejść najwyżej 5 metrów, ale może mniej. Przemieszczenie się o krótszy dystans nie zwraca graczowi akcji. Teraz ataki. Atak fizyczny to: - pięść - kopniak - główka - szarża Ta ostatnia pozbawia gracza następnej tury, ale zadaje podwójne obrażenia. Każdy gracz posiada 100% punktów życia. Pięść, kopniak i główka zadają kolejno: 5, 10, 15 obrażeń. Jednak szansa na trafienie: pięść - 90% kopniak - 80% główka - 50% Szarża zadaje: pięściami - 10 obrażeń (90% na trafienie) nogami - 20 obrażeń (80% na trafienie) główką - 30 obrażeń (50% na trafienie) Atak bronią, jakakolwiek by nie była, dodaje 5 punktów do obrażeń. Teraz ataki magiczne: - czar prosty - czar średni - czar zaawansowany - atak kombinowany Czar prosty zadaje 20 punktów obrażeń, średni 30, zaawansowany w zależności od czaru. Czary zadają obrażenia pod warunkiem, że są bojowe i nie należą do gatunku transmutacji. Jeżeli jest to transmutacja, a musi być ludzka, przemienia przeciwnika. Jeżeli nie jest ludzka, nie zadaje żadnych obrażeń. Czary zaawansowane np. cruciatus zadają 50 obrażeń, a np. avada kedavra mordują natychmiast. Tutaj wg. uznania MG ponieważ głupotą byłoby to określać. Ataki kombinowane, podobnie jak w przypadku szarży, pozbawiają gracza następnej tury. W zależności od tego, o jakiej mocy są rzucane czary (mogą być tylko 2 czary), różne są ich siły. Np. rzucanie dwóch czarów zaawansowanych może zabrać 100% (np. 2x cruciatus). Teraz ruch. Jeżeli na drodze gracza nie ma żadnej przeszkody, może on przejść 5 metrów. Jeżeli w pobliżu jest przeszkoda, to tylko 3 metry. Jeżeli gracz porusza się np. po błocie lub w gęstym lesie, to 1 metr. A teraz bestiariusz: Na niektóre potwory np. boginy działają tylko określone zaklęcia. Każdy potwór posiada punkty strachu, które stosunkowo obniżają moc zaklęć, na które nie są podatne. Np. bogin ma 100% punktów strachu, więc nawet zaklęcie avada kedavra na niego nie działa. Dalszy ciąg później po robotę właśnie kończę. |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
| |